Wysłany: 17-03-2018, 14:59 Otwory w karoserii pod tablicą rej.
Witam wszystkich jest to mój pierwszy temat na tym forum.
Kupiłem ostatnio auto nissan note i podczas wymiany tablic rejestracyjnych oczywiście ramka popękała a pod nią ukazał się niepokojący widok. Poprzedni właściciel odwalił taką oto fuszerkę, ramka była przykręcona na 4 blachowkręty bezpośrednio w klapę mimo tego że są dwa otwory fabryczne do tego przeznaczone, przypuszczam że wpadała w rezonans i dlatego tak zrobił.
Otwory trochę oczyściłem ale nadal jest rdzawy nalot w środku i delikatne burchelki dookoła. Auto ma 12 lat więc i tak nie wygląda to źle moim zdaniem ale coś z tym zrobić trzeba.
Oczyścić dokładnie środek otworu, lakieru dookoła nie ruszać zalepić otwór jakimś klejem, brunoxem itp. bo i tak tego nie widać spod tablicy?
Oddać do lakiernika?
Czy rdza będzie szła dalej i w jakim tempie?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 21-03-2018, 01:19
Najprosciej byłoby wstawić tam nitonakrętki.
To są takie nity metalowe z gwintem w środku, podobne jak te plastikowe które masz tam fabrycznie. W niemieckich autach takie nitonakrętki są fabrycznie w miejscach na tablice.
Rozwiercic te otworki do porządanej średnicy, przy okazji pozbędziesz się korozji, zabezpieczyć krawędzie jakimś epo, przed zaciskaniem nitów można nawet dać odrobinke kleju/uszczelniacza.
W ten sposób pozbędziesz się rdzy, nie będzie wymagane żadne lakierowanie, będziesz miał jak porządnie przykręcic tablice.
Najprosciej byłoby wstawić tam nitonakrętki.
To są takie nity metalowe z gwintem w środku, podobne jak te plastikowe które masz tam fabrycznie. W niemieckich autach takie nitonakrętki są fabrycznie w miejscach na tablice.
Rozwiercic te otworki do porządanej średnicy, przy okazji pozbędziesz się korozji, zabezpieczyć krawędzie jakimś epo, przed zaciskaniem nitów można nawet dać odrobinke kleju/uszczelniacza.
W ten sposób pozbędziesz się rdzy, nie będzie wymagane żadne lakierowanie, będziesz miał jak porządnie przykręcic tablice.
Dosyć szeroko bym musiał rozwiercić żeby usunąć tą rdzę pod lakierem. Jakiej średnicy nity masz na myśli?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 21-03-2018, 12:43
To już zależy od tego jakich śrub chcesz/musisz użyć. Więszka nakrętka= większa śrubka.
Nit oczywiscie ma kołnierz od zewnętrznej strony więc nawet na śrubkę 6mm jego średnica ma ponad 1cm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum