Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-02-2014, 21:53
Dystrybutor i rodzaj w rodzaj masy w załączeniu.
Ilość.... Plan był aby odtworzyć oryginalną grubość jak w fabryce, czyli 3-4mm po całości. Zakupione zostało 5 kartonów (60szt). Na to , co na zdjęciach zużyliśmy 4 kartony i nie chcieliśmy kontynuować na fartuchach przednich z obawy ,że pozostały jeden nie wystraczy. Domówione zostały jeszcze dwa kartony.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-02-2014, 22:27
Damian1212 napisał/a:
no ale elegancko
pistolet do mas jaki masz?
W sumie trzy: kiedyś zakupiony w Normfest, jakaś niemiecka produkcja, no name z APP i Iwata
Kaes91 napisał/a:
Jak to się nakłada? Ta masa ma właściwości wytłumiające czy tylko jako ochrona antykorozyjna w przypadku obić kamieni itd?
Specjalny pistolet do tego rodzaju mas wspomniany wyżej, pakujesz masę do magazynku, ustawiasz cisnienie i przepływ materiały i jazda.;) Masa ma właściwości tłumiące , a że to poliuretan, więc najmocniejsze chyba spoiwo do twego typu napraw, to automatycznie antykorozyjne. Jest sporo bardziej elastyczna niż baranek, a grubość powoduje jej lepszą spójność.
Zrywamy fabryczne mastyki tego typu i szczerze powiem, że mocne to cholerstwo, trzyma wiekszość beczek w Polsce w całości
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-02-2014, 22:42
Z "no name" najmniej. Nie pistolet robi jednak finalną robotę, tylko umiejętność jego ustawienia, no i pewnie sama guma. Jak dotąd testowałem tylko Wurtha i tę z APP, ale w zbyt odległych odstepach czasu, aby porównywać.
Masa ma właściwości tłumiące , a że to poliuretan, więc najmocniejsze chyba spoiwo do twego typu napraw, to automatycznie antykorozyjne. Jest sporo bardziej elastyczna niż baranek, a grubość powoduje jej lepszą spójność.
Zrywamy fabryczne mastyki tego typu i szczerze powiem, że mocne to cholerstwo, trzyma wiekszość beczek w Polsce w całości
To jest polimer a nie poliuretan, masy poliuretanowe na ogół są twardsze( mają większą liczbę w skali Shore`a) i zdecydowanie trudniej się je natryskuje.
Fabrycznie są nakładane plastoizole PCV a to całkiem coś innego.
Masy używane w rzemiośle raczej tylko udają masy fabryczne a nie konieczne mają takie same właściwości.
Problem polega na tym że do napraw używa się w większości materiałów tanich i kiepskiej jakości, jest to zrozumiałe bo wartość auta w stosunku do kosztów naprawy jest bardzo niska( do naprawy butów z marketu raczej nie używa się porządnej skóry). Poza tym naprawiacze aut kierują się nalepką na puszce i reklamówką od dostawcy. Dlatego poliuretan w tubie Wurth będzie droższy od poliuretanu w tubie Sika, dodając do tego że w Europie są trzy lub cztery firmy robiące masy poliuretanowe....
O pewnej głupocie naprawiaczy aut świadczy chociażby to że np proces produkcji tzw."baranka" nie wymaga aby był czarny(szczególnie żywiczny), producenci oferują "baranki" w innych kolorach, to jednak baranka w innym kolorze niż czarny nie da się sprzedać, bo naprawiacze chcą czarny.
" Panie ja podłogę smołuje a spawy i połączenia gumuje"
Jest to o tyle dziwne że w fabrykach praktycznie nie używa się mas w kolorze czarnym.
Wniosek z tego taki...nie ma zapotrzebowania ze strony rynku na używanie dobrych materiałów, a więc dostawcy dostarczają kiepskie, nie zawsze tańsze.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 11-02-2014, 12:48
Krzychuautim napisał/a:
To jest polimer a nie poliuretan
Dzięki za sprostowanie. Powinienem w tym przypadku poczytać dokładniej kartę niż bezmyślnie słuchać przedstawiciela
Krzychuautim napisał/a:
Co używać....?
Problem polega na tym że do napraw używa się w większości materiałów tanich i kiepskiej jakości, jest to zrozumiałe bo wartość auta w stosunku do kosztów naprawy jest bardzo niska( do naprawy butów z marketu raczej nie używa się porządnej skóry). Poza tym naprawiacze aut kierują się nalepką na puszce i reklamówką od dostawcy. Dlatego poliuretan w tubie Wurth będzie droższy od poliuretanu w tubie Sika, dodając do tego że w Europie są trzy lub cztery firmy robiące masy poliuretanowe....
O pewnej głupocie naprawiaczy aut świadczy chociażby to że np proces produkcji tzw."baranka" nie wymaga aby był czarny(szczególnie żywiczny), producenci oferują "baranki" w innych kolorach, to jednak baranka w innym kolorze niż czarny nie da się sprzedać, bo naprawiacze chcą czarny.
" Panie ja podłogę smołuje a spawy i połączenia gumuje"
Jest to o tyle dziwne że w fabrykach praktycznie nie używa się mas w kolorze czarnym.
Wniosek z tego taki...nie ma zapotrzebowania ze strony rynku na używanie dobrych materiałów, a więc dostawcy dostarczają kiepskie, nie zawsze tańsze.
Wciąż poszukuję nowszych, lepszych sposobów naprawy, więc chętnie poznam inne metody, człowiek uczy się całe życie. Obecnie stosuję to co uznałem na najwłaściwsze na tym etapie i dostepne na rynku. Jakiś czas temu np. zaprzestałem używać "masy na pędzel" wogóle, bo każda z nich siada. W zamian wszystkie spawy, mimo że ciągłe ,po epoksydzie są pokrywane masą poliuretanową , ktorą można dokształtować po wyschnięciu , a pokryte barankiem absolutnie maskuje naprawiane miejsce.
Dlaczego kolor podłogi jest czarny w całości? Mercedes rzeczywiście stosował fabryczne wytłumienie/zabezpiecznie podłogi w kolorze szaro-brązowym. Polożone to na czarną katoforezę , dodatkowo zapryskane pozostałościami farby galinitgrau z progów i koloru karoserii nie dawalo odpowiedniego efektu estetycznego, bo w sumie nie o to im wtedy chodziło. Teraz przy okazji zabezpieczania staramy się też uzyskać taki efekt.
Nadkola jednak, które fabrycznie były lakierowane , są już jednak traktowane inaczej, jak poniżej na zdjęciach białym Terosonem, który można lakierować. Na wykończenie probów natomiast użyłem ten sam Teroson, ale w klorze czarnym.
Unek zapytam w poniedziałek jak u mnie bedzie tylko ten z App to chyba bedzie ten no name jak dobrze rozumiem?? ja zastanawiam sie nad pistoletem firmy SIKA zna może ktoś?
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 11-02-2014, 20:29
Damian1212 napisał/a:
Unek zapytam w poniedziałek jak u mnie bedzie tylko ten z App to chyba bedzie ten no name jak dobrze rozumiem?? ja zastanawiam sie nad pistoletem firmy SIKA zna może ktoś?
Tak, to no name, ale do Iwaty przy 60szt. chyba będziesz musiał sporo dopłacić.
Zgadza się, poliuretan to też polimer. Poliuretan jest jedną z wersji polimeru.
W omawianym przypadku jest to raczej rozróżnienie handlowe. Klasyczne masy poliuretanowe dostępne na rynku a przynajmniej te które kiedyś testowałem nie nadają się do natryskiwania(tworzą się cienkie włoski) testowałem różne rozwiązania pistoletów, wyprodukowałem ich chyba kilkanaście....w końcu zmodyfikowałem masę i zaczęło działać .
Pistolet sprzedawany razem z masami firmy Sika http://pol.sika.com/pl/solutions_products.html jest całkiem dobry w połączeniu z masami tej firmy http://pol.sika.com/pl/so...01a001sa02.html
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 11-02-2014, 22:59
Czyli wszystko sie rozjaśniło, ta masa właśnie pozostawia drobne włoski przy natrysku, jednak przy umiejętnym ustawieniu daje sie to ogarnąć.
Teraz odnośnie pistoletów:
1. Ten z APP za 660,- to tzw. no name
2. Ten Sika to właśnie to co mam zakupione kiedyś w Normfest, ale kartusz wrzuca się w zakręcaną tubę. Nota bene Niemcy zunifikowali ten pistolet i dwa niemal identyczne odlewy korpusów mam przy dynamicznym pistolecie do aplikacji baranków, jak i dynamicznej konserwacji przestrzeni zamkniętych.
Jeśli masz co zrobic z 60szt masy to weź pistolet za darmo, wystaw na allegro.pl, a w zamian kup ten Sika, sporo lepszy.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 01-04-2014, 22:12
RAT już "prawie" na ukończeniu. Pozostała zabawa w detale, opony z białym pasem do ogarnięcia i felgi pod małe kapsle. Tak czy inaczej do sezonu się wyrobimy
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 01-04-2014, 22:26
Uważaliśmy jak się tylko dało, niestety podczas remontu i tak się trochę wyczyścił, a mech obumarł i stracił wyrazistość swego koloru. Chyba podczas eksploatacji spadnie nam wogóle z ramek szyb itd
Na szybach wciąż ten sam , oryginalny brud sprzed 20 kilku lat
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 01-04-2014, 23:11
madmax napisał/a:
Air ride by mu sie przydał.
To projekt rozwojowy, mamy w zanadzrzu zestaw hydrauliki na dwoch pompach. Mielismy wstawiac od razu, ale nie wyrobilibyśmy sie na początek sezonu, więc narazie zawiecha po bandzie robiona
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 04-04-2014, 23:47
Rat opuścił warsztat , więc powrót do kombi. Mastyki na całości podwozia skończone, więc zajęliśmy się profilami zamkniętymi, komorą silnika i wnętrzem. Pół dnia zajęło wtryśnięcie we wszystkie profile zakmnięte epoksydu. Plan był , aby rozcieńczony epoksyd uzupełnił/zalał wszelkie ubytki powstałe przy spawaniu i łączeniu blach. Pomocna była obrotnica, aby grawitacyjnie wpłynął także "pod górkę". Mam nadzieję że pomoże mu to maksymalnie przedłużyć jego żywot. Reszta prac już będzie wykonywana na ramie pomocniczej/wózku.
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Litwa/Białystok
Wysłany: 02-05-2014, 18:15
Mam pytanie czy podjąłbyś się napraw blacharskich w W126? Mogę przesłać zdjęcia na priv. Proszę o pomoc bo moja wiedza na temat lakierowania jest zerowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum