Witam! Panowie mam problem. Lakieruje duże samochody, przeważnie autobusy. Mój problem polega na tym ze nie mogę wylać lakieru na "lustro". zawsze wychodzi mi mora czasem mniejsza czasem większa ale jest. kombinuje z tym już od dawna i nie mogę dojść do tego. lakieruje lakierami akrylowymi spies hecker seria 670 3:1 i 15% roz. APP szybki przeważnie na 1,5warstwy w zależnosci od krycia w temperaturze pomieszczenia od 20 do 25 stopni. Pistolet Iwata w400 WBX z dysza 1,4 na ciśnieniu ok 2,5 bara ale nie pod pistoletem a na reduktorze przy osuszaczu. Czy problem możne być w tym ze lakier jest przemysłowy właśnie do samochodów ciężarowych i nie wyjdzie tak jak na osobówce? gdzie jeszcze mogę robić błędy? proszę o pomoc. Pozdrawiam
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 24-09-2012, 20:19
Tomek P napisał/a:
a na reduktorze przy osuszaczu.
Gdyby policzyć spadek cisnienia na długości wężą, to by sie okazało że na pistolecie masz marne 1.5 atm w porywach.
Sprawdź najpierw jakim cisnieniem pracujesz a reszta sie wyjasni.
Zmierzyłeś czy na oko piszesz bo jakoś sobie nie wyobrażam żeby autobus oblecieć z 10metrowym wężem. spróbuj zwiększyć ciśnienie a jak nie pomoże to może niedostatecznie dolewasz? A jak już masz zacieki to spróbuj jedną robotę zrobić na lepszym akrylu.
na oko pisze możne jest 12 m ale nie więcej. całego autobusu nie oblatuje do okola tylko raz z jednej potem z drugiej ale daje rade. Do ilu zwiększyć 3? 3,5 może? zacieki rzadko robie. i z mniejszymi elementami problemu nie mam z wylaniem najgorzej jest na dużych np na boku samochodu.
Zacznij od zakupu manometru pod pistolet potem poczytaj zalecenia technologiczne do tego modelu pistoletu ponieważ ja osobiście go nie znam nigdy na tym nie robiłem. Potem możesz przy dużych powierzchniach dolać ciut więcej rozcieńczalnika po prostu bawić się tą farbą i ją wyczuć. Najgorzej to nic nie zmieniać i cały czas robić kupy. Na pewno jeszcze wiele razy coś Ci nie wyjdzie musisz próbować i pamiętać o zaleceniach technologicznych producenta lakieru jeśli za dużo odbiegniesz od zaleceń to też Ci się spapra albo krycie albo zacieki się pojawią albo baran czyli to co masz teraz i to na tyle na teraz. Odezwij się później jak wychodzi. Pozdro
dlaczego nie kupować manometru pod pistolet? zdecydowanie ułatwia sprawę i pozwala na optymalne dobranie ciśnienia
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 24-09-2012, 21:19
Tomek P napisał/a:
na oko pisze możne
No to podłącz pistolet do pompowania kół.
2.5 atm i 12 metrów przewodu,,, to będzie jakieś 1.2 - 1.6 atm na pistolecie.
Myślę że średnica węża jest odpowiednia, bo inaczej to już całkiem lipa by była.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 24-09-2012, 21:23
Witam kolegę od autobusów. Po pierwsze jakie półtorej warstwy na duże powierzchnie! A do tego szybki utwardzacz! Zabójstwo! I jakie raz z jednej raz z drugiej! Kolego wolny utwardzacz i dwie pełne to raz. Nakładaj pokolei do okoła jedną a potem drugą. I tyle. Ot mi ambaras! A tu ciśnienia,węże,komresory itd. Pistolet ok. Wszystko ok. Pozdr.
bo trzeba najpierw pomyśleć o tym co napisałem ja i Chali68,
a potem szukać winy w ciśnieniu ..
poza tym nie potrzebny wisiorek pod pistolet ..lepiej w innym miejscu podłaczyć manometr
Czyli spadków brak, cisnienie ok, wszystko ok.
Fizyka przestała działać.
Jak to u Ciebie Chali68, z cisnieniami jest?
Nie zwracasz na taki drobiazg uwagi pewnie.
Nie ty jeden.
W novolu zapewne do dzis nie da rady ustawic stabilnego cisnienia na sata digital i nikomu to nie przeszkadza.
Przed wężem w kabinie są tylko filtry, brak reduktora.
Na szkoleniu zwróćcie uwage na ren... drobiazg.
[ Dodano: 24-09-2012, 21:55 ] mkautos, jedna fotka wyjaśni więcej niż 1000 słów więc kolego Tomek P, wstaw i zobaczymy jak wygląda ta morka ...
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 24-09-2012, 21:57
unek napisał/a:
a potem szukać winy w ciśnieniu ..
Chyba jednak najpierw gwarantujemy prawidłowe parametry pracy narzędzia.
unek napisał/a:
poza tym nie potrzebny wisiorek pod pistolet ..lepiej w innym miejscu podłaczyć manometr
Dlatego digital w sacie to taka przyjemność i kontrola tego parametru.
W innym miejscu czyli masz na mysli reduktor na ścianie w kpl z blokiem filtracyjnym zapewne.
Oczywiście że tak jest ok, ale trzeba wtedy dodać ciśnienie na plus uwzględniając spadki na długości węża i na wszystkich połączeniach jak szybkozłączki.
Wtedy chcac uzyskać 2.5 atm przy pistolecie to ciś nienie ustawione na ścianie będzie odpowiednio wyższe i jego wartość będzie ok 3.5 atm.
Im wiekszy przepływ np. hvlp tym większy spadek.
Przy 4000 rp i jego cisnieniu 2.2 atm, na ścianie muszę ustawić jakieś 3.1 atm.
Przy 3000 hvlp i 2.0 na nim , na scianie mam 3.5 atm (chyba, bo tego nie pamietam z dokładnościa co do 0.1 atm).
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 24-09-2012, 22:07
Dziękuję Łukaszu że chociaż Ty jeden rozumiesz błąd. Mkautosu ja jak malował z zegarem sato ty Ty jeszcze misiaki przytulał. A tych szkoleniów to przeżył tyle że wątroby zbrakło. Wpisz sobie serwisraczyński.pl to se zobaczysz jeden z warsztatów w którym pracowałem i wtedy będziesz oceniał.
Przy 4000 rp i jego cisnieniu 2.2 atm, na ścianie muszę ustawić jakieś 3.1 atm.
dobra skoro już operujemy cyferkami to tak sobie w google właczyłem i tam temat własnie Iwata w400 WBX(dodam na tym forum jest) i znalazłem takie danę
można lakierować już od 1.7 atm zużywa mniej powietrza niż sata 4000rp czyli o 85 l/min więc nawet jak patrząc na twój schemat i spadki ciśnienia to nie całę 1,1 atm w twoim przypadku to ile jest przy 2.5atm jak kolega napisał by było ???chyba zmiesciło by się w normię czy nie??
[quote="Chali68"]Witam kolegę od autobusów. Po pierwsze jakie półtorej warstwy na duże powierzchnie! A do tego szybki utwardzacz! Zabójstwo! I jakie raz z jednej raz z drugiej! Kolego wolny utwardzacz i dwie pełne to raz. Nakładaj pokolei do okoła jedną a potem drugą. I tyle. Ot mi ambaras! A tu ciśnienia,węże,komresory itd. Pistolet ok. Wszystko ok. Pozdr.[/qz
warstwami to zalezy od koloru i od krycia jak jakis ciemny kolor mi pokryje na 1,5 warstwy to zostawiam a jak trafi sie jakis jasny np jak ostatnio ż ółty i nie kryje to na 3 pełne polece.
utwardzacz stosuje zwykły a rozpuch szybki.
raz z jednej raz z drugiej chdziło m o to ze przewód tak przekładam z lakierowaniem jade po kolei zaczynając od góry potem doły a łącze je gdzies na słupkach tak żeby naj mniej widoczne było
Jeśli weźmiemy pod uwagę dużą powierzchnię to chyba ciśnienie się zwiększa?
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 24-09-2012, 22:35
Chali68 napisał/a:
A tych szkoleniów to przeżył tyle że wątroby zbrakło.
Nie szkolenie mnie nauczyło, lecz ja z racji swojego zawodu jestem w tej dziedzinie i pokrewnych bardzo skrupulatny.
Widzę i rozwiązuję problemy których normalny lakiernik nie zauważa, lub szuka przyczyny gdzie indziej olewając podstawy, czyli to o czym wczesniej pisałem.
Szybki utwardzacz i wolny rozcieńczalnik. Taka kombinacja może doprowadzić do gazowania dlatego trzeba lakierować cienkie warstwy doskonałym pistoletem o szerokim strumieniu i drobnej atomizacji. Tu lakiernik zachowuje dużą kontrolę nad powłoką malując dach, czy pokrywę silnika gdzie konieczny jest jednolity efekt struktury na dużej powierzchni. Doskonała kombinacja produktów w kabinie lakierniczej ( ale tu wszytko z każdą konfiguracją mieszaniny jest łatwiej zrobić ) . W dowolnym momencie można zatrzymać rozlewność powłoki podnosząc temperaturę o kilka stopni. To także nieźle dobrana mieszanina do lakierowania w wilgotny ciepły dzień po za kabiną. Większe zużycie materiału, ale pełna kontrola lakiernika nad powłoką.
koledzy czyli jak? manometr pod pistolet i ile ustawic?? w karcie pistoletu z tego co pamietam jest chyba 2 atm jutro jeszcze sprawdze, do tego rozp zalecany przez spies. i próbować
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 24-09-2012, 22:51
Tomek ale na szybkim nigdy niezdąży się rozlać! Masz 25stopni to zasycha w locie a to hektary. Jak chcesz całość to tylko wolny. Oblecisz cały i odrazu lecisz drugą na gotowo. Mk. To winszuję spostrzegawczości. Widzisz Ja robię tylko grubo ponad 20lat ale to pikuś. Przecierz to początki! Hehehe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum