lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Odnowa blacharsko-lakiernicza Omega A 3000
Autor Wiadomość
ericsson 
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-08-2013, 01:17   Odnowa blacharsko-lakiernicza Omega A 3000

Witam!

Szukam kogoś (ew. zakładu) kto podjąłby się odnowy blacharsko-lakierniczej Opla Omegi A 3000 z 1988r.

Generalnie auto jest zadbane i zachowane w ładnym stanie, natomiast jak to w Oplu - rdza szaleje. Najchętniej chciałbym aby auto rozebrać w całości, wypiaskować, pospawać co będzie trzeba (np. tylna prawa podłużnica na małym odcinku przerdzewiała) i polakierować.

Jeśli fachowiec uczciwie stwierdzi (lub ja nie udźwignę kosztów takiej opcji naprawy), że auta nie trzeba rozbierać "w pył" i wystarczy pousuwać ogniska korozji + zabezpieczyć karoserię mniej inwazyjną metodą, to również rozważę taką opcję odnowy - natomiast uważam, że w tym wieku i modelu rozebranie auta do gołych blach to raczej niezbędne minimum.

Jest wiele firm pt. "renowacja pojazdów zabytkowych" ale nie mam żadnej orientacji kto jest w tej branży dobry, no i Omega nie jest pojazdem zabytkowym i wiem, że u nich koszty są praktycznie nieskończone.

Jeśli ktoś na forum zajmuje się tego typu operacjami (lub ewentualnie mógłby mnie gdzieś skierować/polecić) to bardzo proszę o informację lub namiar. Jestem z województwa Pomorskiego, ale po dobrze wykonaną robotę wykonaną w miarę rozsądnych sumach jest skłonny dostarczyć auto w praktycznie każde miejsce w Polsce.

Z góry dziękuję Wam za pomoc!
Pozdrawiam,
Eryk
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ericsson 
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 24-03-2016, 21:50   

Nikt z Pomorskiego nie zajmuje się tematyką renowacji (lub ewentualnie nie może polecić takiej osoby/warsztatu)?

Dzięki,
Eryk
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
magdaania 
Bywalec


Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 53
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 25-03-2016, 10:09   

jak chcesz zaoszczędzić i zrobić to w "normalnych" pieniądzach to sam rozbierz auto, posegreguj wszystkie części i poopisuj...śrubki do torebek z dokładnym oznaczeniem itd.
Gołą blachę oddajesz do piaskowania, (cena za taką usługę pewnie ~2k) następnie zawozisz do lakiernika/blacharza, który robi resztę (tu pewnie w zależności od ilości roboty zmieścisz się między 6-10k).
Ty w międzyczasie, odnawiasz sobie elementy wnętrza, mechaniczne itd.
Co do samego lakiernika, jeśli nikt się nie odezwie, to poczytaj tematy tu na forum, część ma tu swoje galerie i po kilkunastu tematach będziesz wiedział z kim się kontaktować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208 
Klubowicz


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 616
Otrzymał 18 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 25-03-2016, 13:17   

magdaania napisał/a:
w zależności od ilości roboty zmieścisz się między 6-10k).


Jeżeli robota ma być na jakimkolwiek poziomie to ta cena powinna być za blacharkę i ew. zagruntowanie całości po piasku. Reszta prac minimum następne 10.
I nie podniecaj się kolego że ktoś zaproponuje że zrobi ci to wszystko za kilka tys bo będziesz szybko żałować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina 
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 25-03-2016, 19:48   

To jest omega A.
Uważam że wystarczy 5000 zł netto plus materiały.
Demontaż i montaż po naprawie.
Transport do firmy piaskujacej, transport do blacharza, transport do firmy świadczącej usługi cynkowania ogniowego też organizuję.

Materiały sprawdzone w tego typu naprawach.
Lakierowanie w kabinie lakierniczej.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek 
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3285
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 25-03-2016, 21:40   

Automalina, Pokażesz nam swoje prace ? chciałbym zobaczyć jak to wygląda
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208 
Klubowicz


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 616
Otrzymał 18 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 26-03-2016, 00:27   

Automalina napisał/a:
To jest omega A.

A jaka to różnica czy A czy B fl? Chyba taka że A będzie starsza więc prawdopodobnie w gorszym stanie.
28 letni opel...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 78
Wysłany: 26-03-2016, 13:35   

Automalina . Na jakich materiałach pracujesz i jaki jest całkowity koszt u ciebie za lakierowanie,bo nie ukrywam,że ja bym za 5tys zł się tego nigdy nie podjął.Interesuje mnie jakimi materiałami chcesz to zrobić.Lakierowanie ze srodkami kompletne?To jest cena również z demontazem?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 300
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-03-2016, 14:05   

Koszt samych materiałów wyniesie 5 tyś jak to ma być odrestaurowanie i to jeszcze nie do końca. Do tego dochodzi piaskowanie 2,5-3,5 tyś albo sodowanie > 3,5 tyś , transport samochodu a o robociźnie nie mówię bo to są setki godzin na dopracowanie samochodu. Więc musisz mieć 20+ tyś żeby się nie wstydzić samochodu ;) Czy ci się opłaca? wątpię i pewnie tego samochodu nie ukończysz (mam nadzieję że się mylę) bo za 5 tyś to ci nie zrobi tego nikt kto się choć trochę szanuje :nono: Trzeba z czegoś żyć, opłacać ZUS-y , utrzymywać warsztat, ogrzewać komorę lakierniczą ipt. Sorry ale takie są realia. A jak ci ktoś powie że ci to zrobi za parę groszy to daj sobie lepiej spokój bo dobrze to nie będzie zrobione, nie zabezpieczone, a ty będziesz się wstydził złomem wyjechać w niedzielę do kościoła :aniolek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina 
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 26-03-2016, 23:59   

Napisałem 5000 netto, czyli fv będzie.
To cena robocizny.
Materiały dokładnie takie jakie stosuję na klasyki.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208 
Klubowicz


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 616
Otrzymał 18 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 27-03-2016, 00:38   

Cytat:
Materiały dokładnie takie jakie stosuję na klasyki.

Skąd mamy wiedzieć jakie materiały na klasyki stosuje się w Kaczórkach?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 300
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-03-2016, 10:08   

Jeśli możesz to podaj nazwy tych materiałów bo jestem ciekawy na czym robisz :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina 
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 27-03-2016, 11:31   

To co napisałem musi Wam wystarczyć.
Nie szukam tu klientów, bo i tak nie mam pojęcia kiedy coś dodatkowego mogę wziąć.

A materiały to podstawa jakości, więc niech każdy robi tym czym uważa.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
auto_tech 
Stały Bywalec
auto_tech


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 63
Punkty: 1/1
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 27-03-2016, 12:01   

Automalina napisał/a:
Napisałem 5000 netto, czyli fv będzie.


Automalina napisał/a:
Wszyscy macie tu legalne lakiernie? Raczej nie wierzę. Ja nie mam i nie mam zamiaru mieć. Ale nigdy nie napiszę oficjalnie ile biorę, lub zlecenie przyjmę od nieznanej osoby. A Wy tu tak sobie luźno piszecie i chwalicie się robiąc bez fv.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina 
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 27-03-2016, 18:49   

Co w niczym nie przeszkadza mi wystawić fv.
Nadal twierdzę że to co napisałem o legalnych lakierniach nie mija się z prawdą.

Może wybiegam delikatnie w przyszłość, ale czekam kiedy takie nielegalne instalacje zostaną pozytywnie zweryfikowane przez odpowiednie organa.

Pozytywnie zamknięte oczywiście.

Dziś prowadząc działalność mam problem z konkurencją porabiaczy po godzinach, lub po prostu z biedy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 300
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-03-2016, 21:13   

U mnie w okolicy jest sporo gości co świadczą usługi lakiernicze bijąc się nawzajem ceną. Ja trzymam ceny i jakość na przyzwoitym poziomie i jakoś na brak klientów nie narzekam. Kto napisał tu na forum że robi coś nielegalnie :killer: A może do ciebie przyjdą odpowiednie organa , zweryfikują cię i ,,pozytywnie zamkną'' :glupek: Każdy lakiernik któreych znam tu na forum prowadzi legalny biznes, odprowadza podatki płaci ZUS-y i trzyma ceny na poziomie. Każdy poprawia jakość świadczonych przez siebie usług chociaż by przez zakup komór lakierniczych, z ty pryśniesz coś raz na jakiś czas jak coś w łapy się trafi bo nie masz zamiaru mieć lakierni - to po co lakierujesz?! :debil: i psujesz rynek. Na proste pytanie o materiały jakie stosujesz nie możesz się wypowiedzieć bo to tajemnica bo pewnie są takie dobre że nie chcesz nikomu jej zdradzić.
Tu na forum ludzie wymieniają poglądy pytają i udzielają odpowiedzi - to jest sens bycia tutaj , a nie : nie podam nazwy bo ....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina 
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 28-03-2016, 09:39   

piotr10, Komór lakierniczych?

Lakiernik używa poprawnej nazwy, czyli kabina lakiernicza.
Komóra to wiesz :nono:

Czytałem trochę to forum przed rejestracją i z legalnoscią tu jest spory problem.
Cytat:
zakup komór lakierniczych
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 300
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-03-2016, 11:12   

Tak przyjacielu tu masz link do strony w której PROJEKTER - gość który buduje komory lakiernicze , lub jak chcesz kabiny lakiernicze używa nazwy które ja użyłem - i to jest także poprawna nazwa ;)
http://lakiernik.info.pl/podstr/SAM%20BUD.pdf
Więc pierwsze poznaj nazewnictwo pewnych rzeczy a później się wypowiadaj jeśli chcesz mi ,,dokopać'' Oczywiście dla sprawdzenia mnie wpisz hasło komora lakiernicza w ,, Google'' tam też są fachowe pisma w których tę nazwę przytaczają. Więc zapytaj panią z Języka polskiego czy nazwa którą użyłem jest poprawna:
komora lakiernicza - liczba pojedyncza,
komór lakierniczych - liczba mnoga :nono: i może wtedy dopuści cię do egzaminu kompetencyjnego. Ja pisałem w liczbie mnogiej tak dla jasności :)
Ale nie o to tu chodzi żeby przezbywać się na słowa, tylko o to żeby jeden drugiemu pomagał- to jest sens bycia tutaj. Ja jeśli mogę komuś pomocy udzielić i jeśli taką wiedzę posiadam to tak robię , jeśli nie mam racji też się do tego ustosunkuje. Sorry live is brutal.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek 
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3285
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-03-2016, 21:52   

piotr10, Klapsa sprzedałeś Malinie pewnie teraz siedzi i myję komórke lakierniczą co się tu niby chwalił :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 300
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-03-2016, 22:15   

Czasem trzeba :) inaczej było by trochę nudno, a tak to jest zabawa ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ericsson 
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-02-2017, 16:07   

Witam wszystkich "po latach", gdyż temat renowacji Omegi powraca na tapetę (a ona wciąż żyje! ;) .
Niedługo po stworzeniu tego tematu musiałem zamrozić projekt z powodu niespodziewanych, bardzo poważnych problemów zdrowotnych, które pociągnęły za sobą duże zobowiązania finansowe i auto musiało iść w kąt. Aktualnie moja sytuacja się nieco ustabilizowała i chciałbym w tym roku ogarnąć auto.

Jestem ciekawy czy ktoś tutaj zajmuje się renowacją youngtimer'ów - lub ew. mógłby mi kogoś polecić? Większość profesjonalnych firm specjalizujących się tego typu pracami aktualnie skupia się głównie na restaurowaniu klasyków z USA na rynek Skandynawski i im się po prostu "nie opłaca" zając taką Omegą. Miałem kilka szacunkowych wycen na ok. 18-20tys z informacją, że raczej i tak by się tego nie podjęli, bo bardzie się opłaca brać zlecenia od Norwegów (lub też ściągać auta do odrestaurowania i sprzedawać je na rynek skandynawski). 20tys to jest już kwota, której nie udźwignę - nie liczę, że ktoś zrobi wszystko na 5tys zł, ale sumy 18-20tys nie będę w stanie wydać.

Szukam więc jakiegoś pasjonata z fachem w ręku, osoby która może to sobie robić spokojnie "po godzinach" i bez jakiegoś wielkiego ciśnienia czasowego. Zależy mi aby był to ktoś z pojęciem, znający aktualne rozwiązania technologiczne etc., a nie przysłowiowy "Mietek", który obleci mi auto flexem, wyhefta progi a potem całość polakieruje w stodole klarem z kurzem. Jestem w stanie uczciwie zapłacić za dobrze wykonaną robotę - jednak "europejskie" ceny dla Norwegów są poza moim zasięgiem.

Prosiłbym o jakieś namiary / kontakty i odzew jeśli ktoś uważa, że byłby w stanie zająć się mają 3000-czką :)

Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomocy!

Pozdrawiam,
Eryk
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne