lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam kabiny lakierniczej ...
Autor Wiadomość
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 23-08-2012, 20:59   Szukam kabiny lakierniczej ...

Witam .. Tak jak pisze w temacie szukam kabiny lakierniczej do 20 tys zł . ktoś pisał na forum że jakaś firma pod krakowem sprzedaje kabiny uzywane i ze są rzetelni ma ktoś na nich jakiś namiar ?? Znalazłem ciekawe ogłoszenie koło siewierza w miejscowości Zendek ale widziałem w archiwum że ta kabina już od dwóch lat jest wystawiana na allego może ktoś przypadkiem był ją oglądać ?? Dzwoniłęm dzisiaj do gościa ale jest za granicą i wróci na początku września i mam zamiar wybrać się obejrzeć to cudo :D powiedzcie na co zwrócić uwage przy oględzinach co sprawdzić ? Z góry dzieki pozdrawiam :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mlody67
Bywalec
mlody67


Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27-08-2012, 09:47   Re: Szukam kabiny lakierniczej ...

przepiorek napisał/a:
Witam .. Tak jak pisze w temacie szukam kabiny lakierniczej do 20 tys zł . ktoś pisał na forum że jakaś firma pod krakowem sprzedaje kabiny uzywane i ze są rzetelni ma ktoś na nich jakiś namiar ?? Znalazłem ciekawe ogłoszenie koło siewierza w miejscowości Zendek ale widziałem w archiwum że ta kabina już od dwóch lat jest wystawiana na allego może ktoś przypadkiem był ją oglądać ?? Dzwoniłęm dzisiaj do gościa ale jest za granicą i wróci na początku września i mam zamiar wybrać się obejrzeć to cudo :D powiedzcie na co zwrócić uwage przy oględzinach co sprawdzić ? Z góry dzieki pozdrawiam :D


Przepiórek podrzuć namiary (link) do tej kabiny, będzie łatwiej kolegom z forum coś Tobie powiedzieć:)
_________________
program do warsztatu lakierniczego
http://www.warsztat24.com
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 28-08-2012, 22:12   

Z chęcią bym tak zrobił ale aukcja sie skonczyła a ja ją znalazłem w archiwum jak rozmawiałem w gościem to dopiero kazał się kontaktować jak wróci nawet nie wiem jakiej firmy jest ta kabina jak będę tylko coś więcej wiedział to na pewno napisze
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 31-08-2012, 14:56   

Czy kogoś z was interesowałby taki .... KIT BODY SPRAY do samodzielnego montażu ?

Powiedzmy że zwierałby :

1. Dokumentację projektową z rysunkami i opisem jak zrobić ściany w pomieszczeniu garażu żeby wyglądało jak kabina. Do tego projekt instalacji elektrycznej oświetlenia i konstrukcji ram sufitu, oraz projekt fundamentu i konstrukcji wsporczej.

2. Do tego kompletna jednostka termo-wentylacyjna ( wyciąg nadmuch wymiennik klapy, sterownika elektryczny )
3. Skrzynka sterująca
4. Palnik olejowy ... lub gazowy
5. Lampy w szczelnych oprawach do montażu w ścianach
6. Alternatywnie .................. Podstawa stalowa z okratowaniem ;)
7. Ramki sufitowe na filtry
8. Filtry sufitowe i podłogowe
9. Alternatywnie .................. Kanały wentylacyjnej i komin spalin jak ktoś sobie życzy
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2012, 17:31   

PROJEKTER napisał/a:
1. Dokumentację projektową z rysunkami i opisem jak zrobić ściany w pomieszczeniu garażu żeby wyglądało jak kabina.

Czy to wraz z całą resztą będzie podstawą zgodną z wymogami urzędów w drodze do legalizacji warsztatu?
Czy to taki kit spray aby sobie samopoczucie poprawić?
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 01-09-2012, 10:00   

To jest taki KIT SPRAY opracowany z myślą o tych którzy chcą sobie zdecydowanie poprawić warunki, a nie mogą lub nie chcą kupować kabiny ... czy to nowej czy używanej i stawiać jej na zewnątrz. To też oferta dla innych lakierni niż samochodowe.

Co do formalności to tak jak pisałem w publikacji LEGALNA LAKIERNIA http://lakiernik.info.pl/...20LAKIERNIA.pdf nie ma obowiązku formalnego posiadania kabiny panelowej w lakierni. Mało tego, jak już sobie ktoś taką zafunduje to czekają go dokładne te same obowiązki jak tego kto ma pomieszczenie z wentylacją i oświetleniem przeznaczone do lakierowania ;) ... i tu to już nie jest ważne, czy zrobione profesjonalnie czy amatorsko. Takie pomieszczenie musi spełniać określone wymogi.

Kabina ma tą przewagę, że jej producent od początku o tym wie. Kluczem do sukcesu jest tak naprawdę dokumentacja OCENY ZAGROŻENIA WYBUCHEM, a obowiązek jej opracowania spoczywa na użytkowniku pomieszczenia w którym wstąpić może atmosfera wybuchowa. Takie opracowania to w zasadzie standard dla każdej lakierni więc jak ktoś chce mieć to uporządkowane to można ją zrobić zarówno dla nowo zakupionej kabiny ... tej już eksploatowanej ... zakupionej używki ( tu jednak jeszcze konieczna jest deklaracja zgodności WE do znaku CE i i DTR z instrukcją obsługi ) lub takiego KIT SPRAY BOOTH. Wszytko zależy od tego na ile poważnie kto podchodzi do własnych inwestycji w budynku.

Moje zdanie znacie od lat :D .... ale rozumie że są takie przypadki gdy ktoś nie ma sąsiadów, lub to bliska rodzina ... i do tego ma wysoki płot i specjalnie się nie afiszuje z tym lakierowaniem. W takich przypadkach to już wybór inwestora .... w każdym razie po za możliwością samodzielnej budowy każdego elementu kabiny, czy zakupu używanej jest też ( na razie jest ! ) opcja zakupu tych trudniejszych do wykonania elementów i ułatwienia sobie roboty.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gugun
uzależniony od forum


Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 343
Punkty: 5/1
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 01-09-2012, 10:44   

kunkrety panie PROJEKTER, kunkrety ;) bo poki co napisałeś zeby kupic oprawki i je dac w sciane, zrobic kraty na podlodze, pospawac cos na filtry na sufit, oblozyc sciany panelami, i kupic jednostke termo wentylacyjna i palnik i poskladac to do kupy...moze koszty jakies opis konkretny itp...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 01-09-2012, 15:06   

Alternatywa jest ciekawa, także i ja z chęcią poznam koszty takiego kitu bub poszczególnych elementów za pomocą których można ułatwić budowę pomieszczenia do lakierowania.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 01-09-2012, 17:56   

a mam jeszcze pytanko ile pali taka kabina oleju na godzine ?? bo jedni mowia ze pala okolo 20 l na godzine drudzy ze mniej niz 10 l jak to jest na prawde??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 03-09-2012, 09:02   

gugun napisał/a:
kunkrety panie PROJEKTER, kunkrety ;)


Konkrety to są na razie takie ... że jest pomysł na KIT BOODY SPRAY ale producenci wcale nie spieszą się do jego sprzedaży. Najprawdopodobniej trzeba będzie złożyć taki komplet z kilku elementów od różnych producentów ... wtedy dopiero będzie cena. Np Drzwi wielkoskrzydłowe. Nie wiem czy powinny być w takiej kompletacji czy nie ?

Ja akurat doskonale zdaję sobie sprawę że to nie powinno przekroczyć 40 000 tyś. ( to nowe elementy, a nie 15 letnie :nono: ) Co z tego jak każdy kto produkuje jednostki termowentylacyjne, a nawet holuje je ze wschodu zaczyna ich wycenę od 30 tyś zł. Gdzie tu reszta ? ... Oni to robią ze względu na zyski z przeglądów, które tracą ... i nie ma się im co dziwić. To dodatkowe 10 000 zł w rok max w dwa lata. No i odchodzą zyski z robocizny montażu, a ekipy techniczne trzeba utrzymywać nawet wtedy jakby się sprzedawało tylko jedną kabinę rocznie.

Takie "cwaniakowanie" ze sprzedażą podzespołów i wiedzy nigdy nie zadowoli wszystkich. Śmiem twierdzić że nawet, nie wielką grupę nabywców i sprzedawców tych urządzeń. Na razie w samochodowce nie sprzedają się tylko te najdroższe urządzenia bo ASO są już wyposażone. Ci renomowani kieruję się do przemysłu, a w warsztatach rządzą używki i tanie Chińskie produkty. Z waszego punktu widzenia może jest kryzys w sprzedaży kabin. Z punktu widzenia producenta jest hossa bo kabiny to nie tylko samochody osobowe ... a nawet nie tylko lakiernie. Tu nikt nie chce gadać o obniżaniu cen ... w ogóle rzadko ktoś chce gadać o czymś co nie jest standardowym rozwiązaniem handlowym.

Ci co mają w ofercie używki i tanie kabiny z Chin raczej nie poderżną gałęzi na której siedzą, mega tanią ofertą elementów do samodzielnego montażu. Będzie jednak dostępny tani zestaw ... ale po cichu ( PW ) w umiarkowanej, ale nie super niskiej cenie wykańczającej dostawców kabin. :nono:

To nie jest oferta alternatywna do zakupu kabiny. To jest oferta dla tych którzy nie mogą, lub nie chcą kupować kabiny bo mają pomieszczeni do adaptacji. To też rozwinięcie tego co i tak już funkcjonuje czyli "Sam buduję kabinę". Nie dawno był dostępny tylko projekt i dokumentacja co i jak zrobić. Teraz zamiast informacji jak to zbudować będzie dostępny cały zestaw trudnych do wykonania samodzielnie elementów. Z doświadczenia napiszę że praktycznie wszędzie tam gdzie były prowadzone adaptacje pomieszczeń ( po za malutkimi lakierniami stolarskimi ) i tak kończyło się to zakupem elementów kabiny za naprawdę sporą kasę i włączeniu ich w adaptację pomieszczenia. W trzech przypadkach kupione zostały kabiny używane, a ich podzespoły wykorzystane do adaptacji pomieszczenia ... jeszcze raz tu przypomnę, że ten "KIT" to uzupełnienie luki jaka jest w oferowanych możliwościach budowy lakierni / kabiny, a nie alternatywa dla nowej, lub używanej. Co z tego że używka jest tańsza jak to .... używka i do tego nie ma jak jej wstawić do budynku lub zmontować, obok budynku na małej działce.

Będzie konkretniej jak będzie konkretny chętny. Już dziś mogę napisać że poniżej 35 tyś na pewno się to nie uda. To jednak kompletna jednostka z palnikiem, do tego ok. 12 szczelnych lamp wnękowych , i 4 lub 6 ramek sufitowych. Do tego filtry podłogowe i sufitowe + projekt budowlany poszycia ścian i fundamentu podłogi. ;)

[ Dodano: 03-09-2012, 09:06 ]
przepiorek napisał/a:
a mam jeszcze pytanko ile pali taka kabina oleju na godzine ?? bo jedni mowia ze pala okolo 20 l na godzine drudzy ze mniej niz 10 l jak to jest na prawde??


20 litrów zimą w cyklu lakierowania
10 litrów zimą w cyklu suszenia
10 litrów w okresach przejściowych w cyklu lakierowania
5 litrów latem w fazie suszenia

... ale generalnie nie ma zasady bo to zależy od temperatury i czasu pracy w danej fazie, mocy palnika, typu palnika, mocy wymiennik ciepła i woluminu przepływy powietrza przez strefę roboczą komory, a nawet od grubości osłony termicznej i zadanej na sterowniku temperatury fazy lakierowania, lub suszenia.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
snayper
Stały Bywalec
elvis


Wiek: 53
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 94
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: polska
Wysłany: 05-09-2012, 00:46   

przepiorek napisał/a:
a mam jeszcze pytanko ile pali taka kabina oleju na godzine ??


Musisz doliczyć średnio 100 zł za element do tego co bierzesz dziś.

PROJEKTER napisał/a:
to nie powinno przekroczyć 40 000 tyś.


I tak skończyła się bajka :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 12:29   

ja i tak mam plan przerobić jak coś to ogrzewanie żeby podłączyć kabine pod centralne więc nie było by tak źle :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gugun
uzależniony od forum


Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 343
Punkty: 5/1
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 05-09-2012, 18:57   

przepiorek napisał/a:
ja i tak mam plan przerobić jak coś to ogrzewanie żeby podłączyć kabine pod centralne więc nie było by tak źle
ze niby jak przy takim przeplywie powietrza chcesz grzac kaloryferami? moze odrazu kup sobie panele pcv i obij sciany,wstaw w nie lampy i zaoszczedzisz pare tysi... mi sie wydaje ze kabina jest po to zeby lakierowac w stalej,wczesniej ustalonej temp,wygrzac lakier,pozbyc sie odkurzu itd....................... a centralnym tego nie osiagniesz raczej...chyba ze bedziesz lakierowal bez nadmuchu i wentylacji,ale w takim przypadku szkoda kasy na kabine.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 21:10   

nie do końca przyjacielu ..;powiem ci jaki mam pomysł chce w nad turbiną nawiewową wstawić dwie duże chłodnice od tira ... chłodnica ma bardzo dobry przepływ powietrza i doskonale je oddaje ciepło .... więc wydaje mi się że to może być sposób poza tym nie mam zamiaru usuwać orginalnego palnika na olej więc gdy moj plan nie do końca bedzie zdawał egzamin bede mógł dogrzewać olejem .... a nie zdziwił bym sie gdyby mój pomysł się powiódł i inni nie zaczeli przerabiać swoich kabin ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 05-09-2012, 21:14   

przepiorek, opatentuj to i PROJEKTER bedzie mial konkurencje :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 21:25   

He he bez przesady ale jeżeli mój plan by sie powiódł to by była spora oszczędność ....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2012, 21:35   

przepiorek napisał/a:
ale jeżeli mój plan by sie powiódł to by była spora oszczędność ....

A czym będziesz zasilał te chłodnice?
Piec co o jakiej mocy?
:D :D :D
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 21:39   

piec ma 14 kw i jest pod niego podłączone 5 grzejników więc jest nie wykorzystywany do końca ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 05-09-2012, 21:49   

Prze–piorku gdy ta twoja turbina zaśsie zimne powietrze z zewnątrz to te twoje chłodnice od jelcza Zamarzną i będzie "epoka lodowcowa" i wtedy rozsadzi cały układ włącznie z piecem. A w Mcdonaldzie będą do zestawów happy meale dodawać nie wiewióra lecz przepióra! Ale muszę przyznać że fantazję to kolego masz. hehehe... Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2012, 22:05   

przepiorek napisał/a:
piec ma 14 kw

A moc palników potrzebnych do ogrzania kabiny to...? :D :D :D
Więcej zapasu ma palnik kabiny?????????? :glupek: :glupek: :glupek:
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 22:06   

i tu cię kolego zaskoczę bo bo piec nie jest wypełniony wodą a płynem chłodniczym więc nie boje się żeby coś zamarzło
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 05-09-2012, 22:10   

ja mam plan jak zrobić ogrzewanie do kabiny. byłem dzisiaj u znajomego który ma kotkę w domu, ta wlazła mi na kolana i tak mocno grzała ze musiałem ją zgonić. myślę że gdyby zrobić takie pudło jako wymiennik i wsadzić tam 10 kotów to w lakierni powinno być te 20 stopni. jutro jadę do schroniska...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2012, 22:11   

przepiorek napisał/a:
ale jeżeli mój plan by sie powiódł to by była spora oszczędność ....

Ale przecież są sposoby na zimowe oszczędności zużycia oleju opałowego.
Bez przeróbek systemu ogrzewania.
Oszczędności przy zachowaniu odpowiedniej (minimalnej ) wentylacji można wypracować na poziomie 30% oleju.
Właśnie wróciłem z Wrocka z pewnej duuużej lakierni gdzie pomagałem uzyskać takie efekty.
W 2 kabinach bez problemu ten system śmiga już od dwóch tygodni. Teraz przyszła nowa kabinka i już jest przygotowana na tryb ECO w sezonie jesienno zimowo wiosennym.

Wystarczy policzyć %%%% i wychodzi że jedna kabina chodzi za freeee.
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 22:12   

palnik kabiny 15 kw poza ty jak pisałem że jeżeli chłodnice nie wystarcza bede dogrzewał olejem i tak bedzie to oszczędniejsze bo palnik bedzie pobierał mniej oleju żeby ogrzać kabine bo bedzie wpomagany przez chłodnice a w piecu i tak musze palić i tak ...

[ Dodano: 05-09-2012, 22:14 ]
a możesz opowiedzieć coś o tych sposobach ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2012, 22:17   

przepiorek napisał/a:
palnik kabiny 15 kw


Hehehehhheeee.
:D :D :D
Minimum 10 razy za mało podałes.
Optymalnie to 15 razy więcej mocy trzebaaa.

[ Dodano: 05-09-2012, 22:22 ]
przepiorek napisał/a:
a możesz opowiedzieć coś o tych sposobach ??


To jest mój sposób na obniżenie kosztów i nawet mi za to płacą.
Więc sory.
Nie wszystko mozna do końca na forum rozpisywać.
 
     
przepiorek
Klubowicz


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 233
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: radomsko
Wysłany: 05-09-2012, 22:27   

no wiem o co chodzi .... w każym bądz razie bede kombinował :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 05-09-2012, 23:21   

Najlepszą oszędnością jest izolacja. A najlepszą jest Słoma. Holendrowie kładą na dachy i jest git. I już mamy 50% oszędności na ogrzewaniu garażu. Morał Słoma=oszędność i ekologia. A jak nie będziemy mieli czym palić możemy ją spalić. Słoma to również paliwo. Wyobraźmy sobie kabinkę na Słomę. To dopiero niskie koszta. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2012, 00:28   

Chali68 napisał/a:
Holendrowie kładą na dachy i jest git.

Niestety holendrem nie jestem. ;)
Chali68 napisał/a:
I już mamy 50% oszędności na ogrzewaniu garażu.

A mowa o kabinie.
Chali68 napisał/a:
Najlepszą oszędnością jest izolacja.

Blisko, coraz dalej. :)
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-09-2012, 09:48   

Chali68 napisał/a:
Najlepszą oszędnością jest izolacja. A najlepszą jest Słoma.

tańszy jest obornik... ;)

a co tu za nowość palnik 230 kw i starczy przecież nie robisz cały czas na takiej mocy..
jeżeli chcesz mieć mimnim 20 stopini to trzeba policzyć jaki...
ale napewno nie 15 kw :nono: :nono:

mkautos, Krzychu trzeba było projektantem zostać a taplasz się w błotku...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2012, 09:54   

unek napisał/a:
Krzychu trzeba było projektantem zostać a taplasz się w błotku...

Nie ogarniasz tematu to nic na to nie poradzę.
unek napisał/a:
przecież nie robisz cały czas na takiej mocy..

Hehe.
Włącz myślenie a nie pisz byle popisać.
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-09-2012, 10:14   

mkautos napisał/a:
Nie ogarniasz tematu to nic na to nie poradzę.

mylisz się :D
ale co tam tkwij w tej swiadomości ;)
mkautos napisał/a:
Włącz myślenie a nie pisz byle popisać.

jak widzisz nie piszę już dużooo bo nie ma o czym ...
poptrz sobie na strefy jakie tam mają palniki i jakie wentylatory i wystarczy..
jak ma to jako tako działać... ale nie pierdoły typu chłodnica od jelcza :glupek:

a pozatym Krzychu mówimy tutaj o 1 komorze a nie 3 więc ty włącz myślenie...
chociaż w jednej też można zastosować REKUPERATOR i już..

a jak wiesz coś to podziel się a nie tu udajesz miszczaaa wiem ale nie powiem...
to lepiej nic nie pisz i założ sobie firmę i opatentuj ;)

a tak aby to działała w miarę to niech kolega sobie kupi taki zestawik i ma problem z głowy plus plenum i ma ...
http://www.allegromat.pl/aukcja116409
Ostatnio zmieniony przez unek 06-09-2012, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 06-09-2012, 10:26   

Oto chodzi! Łukasz ma rację. Ta słoma to do kurnika pomysł dla kolegi co ma chłodnice z jelcyna. A tak się zastanawiam do tego co napisał Kamilbusko. Jak obliczyć ilość Kotów w stosunku do kubatury która będzie ogrzewana. hehehe. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2012, 12:56   

unek napisał/a:
a jak wiesz coś to podziel się a nie tu udajesz miszczaaa wiem ale nie powiem...

Przeciez napisałem wczesniej o co chodzi a jak to zrobić to mój i znajomego wspólny patent i nie w smak by mu było gdybym sobie rozpisywał na lewo i prawo sposób z ktorego idzie sobie zimą nieźle podreperować budżet.
PROJEKTER napisał/a:
20 litrów zimą w cyklu lakierowania

To jest celem mojej ingerencji.
Zimowej ingerencji.
A co zrobi właściciel w cieplejsze dni, gdy dogrzewać trzeba w mniejszym stopniu, to juz nie moja sprawa.
Najważniejsze sa oszczędności zimowe.
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-09-2012, 14:22   

mkautos napisał/a:
wspólny patent i nie w smak by mu było gdybym sobie rozpisywał na lewo i prawo sposób z ktorego idzie sobie zimą nieźle podreperować budżet.

hymmm forum jest po to aby dzielić się informacjami :D
mkautos napisał/a:
A co zrobi właściciel w cieplejsze dni, gdy dogrzewać trzeba w mniejszym stopniu, to juz nie moja sprawa.
Najważniejsze sa oszczędności zimowe.

czyli co patent trochę z pupci...ojjj Krzychu ty się nauczysz pisać normalnie a nie trzeba cały czas się domyślać o co ci chodzi??
nie wiem po co zacząłeś coś pisać w tym temacie jak i tak nie chcesz tym się podzielić :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 06-09-2012, 15:00   

To się nazywa kryptoreklama!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2012, 16:47   

unek napisał/a:
hymmm forum jest po to aby dzielić się informacjami

Powiesz to samo Robertowi??? :glupek: :glupek: :glupek:
unek napisał/a:
czyli co patent trochę z pupci...

O ile z pupci jest kopiowanie norweskich patentów to faktycznie może to i z pupci.
Ale na moje oko to z pupci są Twoje niepotrzebne posty.
Weź sie wymoderuj sam, bo siare robisz.

Przecież nie trudno sie domyśleć że jedynym parametrem który zimą wpływa na zużycie paliwa jest ... przepływ (nie licząc temp zimowych - bo to zima o której piszemy i o zimowych odszczędnościach) więc nie piszę nie do końca.
Gdybyś był chociaż średnio łapliwy kolego unku to byś nie zadawał głupich pytanek jak przedszkolak.

Więc co?
Mam Ci napisać jeszcze jak i co zrobić?
Bez jaj.
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 06-09-2012, 17:31   

mkautos napisał/a:

Przecież nie trudno sie domyśleć że jedynym parametrem który zimą wpływa na zużycie paliwa jest ... przepływ

Czyżby chodziło o lakierowanie w trybie suszenia???...przepustnica\klapa-tryb lakierowanie, turbina-tryb suszenie??
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-09-2012, 19:05   

mkautos napisał/a:
Ale na moje oko to z pupci są Twoje niepotrzebne posty.

popatrz co piszesz a potem zastanów się kto tu durne posty piszę...trzeba było nic nie pisać to bym się nie odzywał..ale ty jak zwykle swojee i nie wiadomo o co ci chodzi...
popatrz też jaki jest temat ....
piszesz koledze ile powinien mieć palnik w komorze a sam chciałeś założyć 15kw a tu się mądrujesz jaki jesteś oczytany w temacie...
pozatym u ciebie nawet ten patent nie zda egzaminuu przecież wiem dlaczego...
mkautos napisał/a:
O ile z pupci jest kopiowanie norweskich patentów to faktycznie może to i z pupci.
mkautos napisał/a:
A co zrobi właściciel w cieplejsze dni, gdy dogrzewać trzeba w mniejszym stopniu, to juz nie moja sprawa.

sam to napisałeś więc nie wiem o co ci chodzi...

mkautos napisał/a:
Powiesz to samo Robertowi???

nie porównuj się do kogoś kim ty nie jesteś....

mkautos napisał/a:
ile z pupci jest kopiowanie norweskich patentów to faktycznie może to i z pupci.

fakt tylko tam jest inny klimat...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2012, 20:15   

jacklack napisał/a:
Czyżby chodziło o lakierowanie w trybie suszenia???...przepustnica\klapa-tryb lakierowanie, turbina-tryb suszenie??


Nie, nie.
To by było bez sensu i szkodziło by i lakierowi i osobie w kabinie.

Dobrej klasy kabina ma praktycznie 2 razy wiekszy przepływ niz ta standardowa.
Pali też dwa razy więcej paliwa.

No to mój kolega dostał propozycje aby zrobić COŚ z tą bardzo dobrą nową kabiną, bo koszta starej kabiny sa o połowę mniejsze.
Dlatego zeszłej zimy koleś pracował na starszych kabinach a w tym roku będzie mógł sobie pracować w trzech nowych.
Akurat nie jest to samochodówka, więc rozwój tu jest szybszy niż u nas.

Jako że kolega całe lato błądził z pomysłami to zaproponowałem mu wsparcie a on mi $$$$$,,, kabiny nie ranią właściciela a mi sie miło w kieszeni zrobiło.

zmieniłem ci post bo znowuuu robisz syfff pozd
Ostatnio zmieniony przez unek 06-09-2012, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 06-09-2012, 20:18   

Tak czytam i widze że jak zawsze .... zrobić kupe .... zjeść z pod siebie gówno i jeszcze mieć to wielkie gówno na wszelki wypadek ... wot umiejętności twórcze lakierników gównozjadów. :D

SPRAWA NR 1. kolego @przepiorek :nono: kabina lakierniczo suszarnicza to narzędzie. Narzędzia kupuje się po to żeby nimi zarabiać kasę. Czasami można kupić trochę gorsze narzędzie i zarabiać mniej ... bo żeby zarabiać naprawdę dużo to trzeba mieć narzędzia i warsztat na najwyższym poziomie technologicznym. Dlatego ci co zaczynali od SICO i gówno wartej sprężarki ... po czasie zmądrzeli i kupili sobie tanie markowe, potem droższe markowe, aż wreszcie doceniają dziś czym jest świetny pistolet lakierniczy i czym jest doskonały materiał renomowanego koncernu. :nono:
Inni dalej tkwią po uszy w gównie i syfie. To nic. Bo są tylko dwa kierunki ... w dół na dno szamba, albo w górę tam gdzie .... no właśnie tu zwróć teraz uwagę na dalszy tekst ... Gdzie w warsztacie stoi normalna nowa panelowa kabina lakierniczo suszarnicza. Nie patent, nie adaptacja pomieszczenia, nie Chiny, tylko renomowane nowe urządzenie za 120 - 150 tyś zł + vat. :nono:

Z kabinami jest dokładnie tak samo jak z innymi urządzeniami w tej branży. Są takie które spełniają minimalne kryteria i zadowalają wiele osób ... i są takie które nafaszerowane są nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi żeby były perfekcyjne i tanie w eksploatacji. Tu też podetnę ci niestety skrzydła ... Ogrzewanie wodne to standard w kabinie. To tylko matematyka i odpowiedni dobór elementów systemu do planowanego skoku termicznego ( różnicy między temperaturą początkową, a końcową ... temperaturą zasysanego powietrza i temperaturą zadaną do realizacji cyklu ... tyle.) Dlaczego nikt ... lub mało kto wykorzystuje nagrzewnice wodne ? ... bo ważne jest to ile kosztuje kilowat wytworzonej energii cieplnej, a to oznacza także jaki jest koszt instalacji do wytwarzania tej energii. Jak zakład przemysłowy ma parę technologiczną o temp. 130 st C i wypuszcza ja w powietrze ... albo dopala toksyny z pieców hartowniczych płomieniem gazowym to oni znajdują rozwiązania alternatywne dla ogrzewania kabino suszarki we własnej lakierni. .... a Ty kolego co chcesz zrobić ? ... Palić w piecu węglem ... w lato ? ... podzielić koszty ogrzewania trochę na olej trochę na węgiel ... Rozbić to na dwa piece zamiast na jeden konkretny dobrany do skrajnych warunków zewnętrznych ? ... to gównozjazdztwo w najczystszej formie.

Chcesz kabinę i tanią eksploatację ? OK ... Zaczynaj cykl lakierowania rano, od podgrzania kabiny w fazie suszenia. Zamontuj spray tronic do szybkiego suszenia baz wodorozcieńczalnych, ustaw program kontrolny tak żeby zamykał klapy gdy dłubiesz w nosie, oklejasz, obmywasz, albo rozrabiasz lakier, a włączyłeś kabinę w fazie lakierowania, zamontuj wymiennik krzyżowy, zmień palnik na bezpośredni bez wymiennika ciepła, lakieruj kilkoma kolorami w jednym cyklu , wtedy 2 x 30 minut lakierowanie np. białe elementy + czerwone elementy i raz 30 minut grzanie ... a nie dwa razy grzanie :nono: To są oszczędności. To program mądrego oszczędzania i niwelowania zbędnych kosztów ... to co proponujesz to gównozjadztwo które zawsze absolutnie zawsze bez żadnych wyjątków prowadzi do większych kosztów działalności lakierni lub zatrzymania zdolności przerobowej na niziutkim tandetnym poziomie.

Kabino suszarka lakiernicza w ... norze lakierniczej to wykonywanie zadań lakierowania i suszenia cztery razy szybciej niż bez niej ... to polerowanie za godzinę, a nie po dwóch dniach ... to mniej cięcia syfów ... to brak wielu wad wynikających z warunków atmosferycznych ... to wreszcie dwa razy więcej wydanych samochodów ... i co najważniejsze ucieczka klientów z posranymi korozją starymi parchami do innej znacznie tańszej obesranej nory.... Żaden patent nie zastąpi normalnej komory lakierniczej .... i tu dochodzimy do kolejnego mądrego gościa z tego forum :glupek:

snayper napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
to nie powinno przekroczyć 40 000 tyś.
I tak skończyła się bajka :)


Przepraszam bardzo ale czego TY się spodziewałeś ? :glupek: 60 tyś kosztuje kompletna jednostka termo wentylacyjna od USI, BLOWTHERM, ASTHER i to to jak ktoś ci ją w swej gigantycznej łaskawości sprzeda. Może kup sobie od importerów chińskich kabin ... wtedy 40 może 30 tyś ... te słabiutkie ale nadal kompletne może zejdą do 25 tyś. Co z resztą elementów do kabiny ? ... i jeszcze jedno cwaniaczku. Naprawdę wpadło ci do głowy że ktoś się zarżnie ściągnie ci to wszytko albo wyprodukuje i zarobi na tym tysiąc zł . Chciałbym żebyś snajper pamiętał że każdy liczący się producent dystrybutor importer, a nawet pośrednik ma w dupie każdego klienta gównozjada :D

Gównozjad nie jest klientem. To gównozjad. Klien to gość na którym zarabia się kasę. Można mniej, ale zarabia się na nim kasę. Tak jest urządzony ten świat . Nie zarabiasz to cię nie ma ... a jak cię nie ma .... to nie ma też gwarancji na sprzęt, serwisu pomocy przy montażu, dokumentacji formalno prawnej, FV vat, a czasami nawet zaliczki od ostanich klientów takiej solidnej firmy :glupek:

Jak piszesz ..... "Bajka się skończyła" ... to mogę jedynie specjalisto lakiernictwa samochodowego to potwierdzić i już na ziemi a nie w Nibylandii i rozmawiać o tym jak wykonać adaptację pomieszczenia pod profi lakiernię. ile twoim zdanie warte są te Bajki Z ZESTAWEM DO ADAPTACJI POMIESZCZENIA .... 5 tyś ? 10 tyś ? .... bo widzisz ... za 20 tyś to możesz sobie co najwyżej kupić dwa wentylatory palnik i może ci starczy na zbiornik na olej. :glupek:


Ja naprawdę czasami staram się jakoś wczuć w waszą sytuację. Zrozumieć, że z trudem przychodzi wam łączenie zysków z inwestycji z rozwojem z planem rozwoju własnej firmy i jego realizacją ... choćby malutkiej firmy. Naprawdę się czasami mocno staram wejść w waszą sytuację. Staram się jakoś pamiętać o tym, że nie każdy z was ma solidne wykształcenie, że nie każdy z was mieszaka w dużym mieście, że po prostu nie macie dostępu do tego co dla mnie i osób z branży mojego pokroju ( czyli tej normalnej większości ) jest normą - dniem codziennym. Podsuwam wam pomysły, rozwiązania techniczne. Ganię za głupotę, która prowadzić może tylko do wywalenia kasy w bagno. Pamiętajcie przy tym, że to publiczne forum. :nono: Mnie zdobycie tego co wiem i wiedza o tym co działa, a co jest lipą, albo spaczoną wizją jakieś oszołoma kosztowało masę czasu i pieniędzy, Dziś żyję z wdrażania tej wiedzy tak jak Wy z lakierowania. Są granice tego co mogę i chcę napisać ze świadomością że od tej chwili stanie się to już powszechną wiedzą. :nono:

Przy tym wszystkim jak czytam posty niektórych z was ( na szczęście garstki ) to przychodzi mi do głowy tylko jedna rada .... Róbta jak chceta i tak się wyłożycie finansowo i technicznie na tych patenciarskich obesranych rozwiązaniach i gównianych pomysłach. Całe szczęście powolutku dzięki kryzysowi coraz częściej każdy mądry i biedny człowiek przygląda się wydawanym pieniądzom. Dureń zawsze sięgnie po tanie, mądry człowiek wszytko policzy i podejmie wyważoną decyzję. Dureń kupi tanie bo jest tanie ... mądry kupi tanie bo tak wyszło z analizy planowanej inwestycji. Dureń kupi tanie i będzie zachwycony. Mądry kupi tanie znając wady i ograniczenia oraz okres w jakim konieczna będzie wymiana sprzętu na nowy.

Zrozumiecie wreszcie te zależności to zaczniecie robić biznes na lakierowaniu. Nie zrozumiecie ... to do kończ życia będziecie iść z falą. Raz na dno, raz do góry .... bo ludzie dzielą się na dwie grupy .... TYCH CO KIERUJĄ WŁASNYM LOSEM PODEJMUJĄC ROZWAŻNE DECYZJE i tych KTÓRYMI ŻYCIE KIERUJE WALĄC W NICH CHWILOWYMI KAPRYSAMI LOSU. :nono: Każdy musi wybrać do której grupy chce należeć .... wszak powszechnie wiadomo że ... ŚMIERĆ FRAJEROM :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne