lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: unek
06-02-2014, 08:58
Jak zacząć???
Autor Wiadomość
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 30-03-2009, 21:04   

Barcik napisał/a:
Na kurz sa filtry. Czyste ubranie(kombinezon) i ogólnie czysto w pomieszczeniu.
a jak myslisz z ta dmuchawą tzn chodzi mi o te chłodnice zda to egzamin?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 30-03-2009, 21:18   

ten garaz na zdjęciu nie jest obecnie jeszcze przedzielony tzn. mam same te ściany dookoła. Mam juz ten nadmuch obecnie tylko ze później będe go wykorzystywał tylko do komory. Powiem ci ze to suer sprawa. Rano zamin grzejniki nagrzeja to rozpalasz, czekasz 10 min aż pompka włączy obieg, właczasz dmuchawę i już leci ciepło. Ładnie dmucha i jak piec złapie 50 stopni to powietrze jest gorące i dlatego wiem ze ja tak będe robił. Znajomy zrobił komore na wzór prawdziwych komór i zastosował dmuchawę do siana jako nadmuch. w róże dmuchawy ma piecyk na rope :)

[ Dodano: 2009-03-30, 21:23 ]
Cytat:
Na kurz sa filtry. Czyste ubranie(kombinezon) i ogólnie czysto w pomieszczeniu.

Zgadzam się z Barcikiem! Ja nie mam komory, leje dobrze podłogę, zmieniam dosć często kombinezon i już jest nieźle, a jak będę miał pomieszczenie to liczę na dobre efekty (oczywiście nie aż takie jak w profesjonalnych komorach, ale zeby nie zdarzały sie wieksze syfy)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 30-03-2009, 21:28   

ja juz widziałem takie patenty dlatego chce to tez zastosować http://allegro.pl/item586...is.html#gallery cos takiego
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 30-03-2009, 21:29   

Cytat:
Dojde od zera do czegoś bo taki mam charakter przepraszam za oto.


I ja już cie za to podziwiam, bo ja młody jestem ale sa chwile kiedy brak mi zapału i wtedy wolno robie i sie nie rozwijam. Później złapie wene do roboty zarobie trochę szmalcu w 3tygodnie i znowu brak zapału. Swoja drogą też dochodzę od zera i przez rok juz 10 tysiecy włożyłem w ten szajs (Zaczynajac od kupna własnej sprezarki zeby nie robić na ojca spreżarce) i przydałoby jeszcze 20 zeby było w miare tak jak chcę.

[ Dodano: 2009-03-30, 21:32 ]
Cytat:
ja juz widziałem takie patenty dlatego chce to tez zastosować http://allegro.pl/item586...is.html#gallery cos takiego


Widzisz, ja mam podobna wielkość i wydajność a mnie kosztowała 200 zl na złomie + wiatrak 100 i dorobienie stelaża na to wszystko. Polecam zrobić to samemu bo działa tak samo a się opłaca
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 30-03-2009, 21:54   

michalLbn napisał/a:


Widzisz, ja mam podobna wielkość i wydajność a mnie kosztowała 200 zl na złomie + wiatrak 100 i dorobienie stelaża na to wszystko. Polecam zrobić to samemu bo działa tak samo a się opłaca


Wiem wiem bo chlodnice najlepiej kupic same a wiatrak tu juz sie tam cos z kombinuje wiem bo moj szef tak miał :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 30-03-2009, 22:18   

Jak na początku nie zaoszczędzisz na kilku sprawach i kupisz to co naprawde potrzebne i nie będziesz robił w przystępnej cenie i przyzwoicie to nie będzie lekko. Na starcie to przerobiłem. Strucle że rzygać sie chce, a sprubój go zrobić byle jak to klient nie wróci...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 30-03-2009, 22:24   

[quote="michalLbn"]Ja właśnie u siebie będę tak robił 2 stanowiska do przygotowania i jedno do lakierowania, gdzie będzie się wjeżdzało przez brame uchylną do góry z braku miejsca. Wszystko do wykonania już mam, ale zawalony robotą jestem i nie mogę zrobić przerwy na wykonanie. Do ala komory będzie wpadało ciepłe powietrze za ściany bocznej. Będzie zamontowany wymiennik ciepła (duża chłodnica z chłodni), a z tyłu będzie dmuchał na nia wiatrak i to powietrze będzie doprowadzone przez filtr kabinowy do pomieszczenia. po przeciwnej stonie na dole ściany będzie wyciag w postaci wiatraka i filtru kabinowego. Komora będzie miała 6,5 metra długości i 4,5 metra szerokości. Na bocznej scianie będzie wejście z garazu poprzez przeszklone drzwi balkonowe. Rys mniej wiecej ponizej. Co o tym myślicie? Jakieś uwagi? Tak jak koledzy nie chcę popełnić błędu.


Po mojemu 4x5m dł na malowanie to mało jak na takie pomieszczenie


ja mam 4 stanowiska przygotowawcze + pomieszczenie do malowania 7,5m dl i 4 m szer.

bedzie jeszcze mocno moderniozowane w tym roku puki sie kabiny nie dorobie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 30-03-2009, 22:33   

Cytat:
Po mojemu 4x5m dł na malowanie to mało jak na takie pomieszczenie


Ale ja napisałem ze pomieszczenie u mnie do malowania ma mieć 4,5 na 6,5, a ty mi piszesz 4x5m. Długość 6.5metra.

A co planujesz zmienić u siebie w pomieszczeniu do malowania?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-03-2009, 23:02   

ja mam 10 metrów dlugości i 4 szerokosci lakiernie i mi brakuje czasem :koncert:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 30-03-2009, 23:10   

u mnie inaczej się nie da bo musi mi zostać coś na przygotowalnie. Myśle ze jak bedę miał całościówki to będę malował budę, a na drugi dzień resztę
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Robert !!!
Bywalec
sierrafan


Wiek: 41
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 36
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 30-03-2009, 23:18   

Jak to mówią miejsca nigdy za wiele. Zazwyczaj jest tak, że ma się tyle ile praktycznie można było uzyskać. Ja mam jakieś 6,5 na 4 - może nie za wiele ale musi starczyć bo ścian nie rozsune teraz. :)
Dla początkujących takie pomieszczenia powinny starczyć, żeby nie zgubić się przy robocie ;) hehe
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 01-04-2009, 09:42   

Robert ! !! napisał/a:
ak to mówią miejsca nigdy za wiele. Zazwyczaj jest tak, że ma się tyle ile praktycznie można było uzyskać. Ja mam jakieś 6,5 na 4 - może nie za wiele ale musi starczyć bo ścian nie rozsune teraz. :)
Dla początkujących takie pomieszczenia powinny starczyć, żeby nie zgubić się przy robocie ;) hehe


to jas sporo wstawiasz auto i dwa stojaki lekko
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Robert !!!
Bywalec
sierrafan


Wiek: 41
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 36
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 27-04-2009, 11:30   

Odświeże troche temat.
Dziś odebrałem certyfikat z kursu unijnego "Krok po kroku do wlasnej dzialalności" i moge w zasadzie startować
Dostanę przydział gotówki w kwocie 17,5tys na zakupy żeby móc zacząć coś robić.
Teraz prośba bo w biznes palnie musze uwzglednic na co wydam te pieniądze lacznie z cenami,chciałbym o sugestie co przy lakiernictwie jest niezbedne i przydatne w pracy.Mowa o "grubszych" rzeczach-narzędziach na ktore potem nie bede mógł sobie pozwolić finansowo?
Kompresor już mam reszte musze sobie zgromadzić.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-04-2009, 19:27   

Robercik a gdzie taki kurs zrobić i jakie sa wymogi? Zalezy mi na kasiorce z UE bo garaz mam na 2 auta wic mozna by cos zrobić,

Co do biznesplanu - 4000 kompresor, maszynka ogragła na powietrze 1500zł, pistolet 1500zł. weze odstojniki i inne duperele z 300zł. Pomieszczenie masz jakies?
ja bym sie zmiescił w 17 tysiacach. Tylko jedna rzecz - skad Ty robote znajdziesz? albo opłacisz komisantów co gwno płaca, albo opłącisz pomoc drogowa co duzo biora. Policje tez sie da opłacic ale to musza być chody.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-04-2009, 19:36   

Barcik napisał/a:
Robercik a gdzie taki kurs zrobić i jakie sa wymogi? Zalezy mi na kasiorce z UE bo garaz mam na 2 auta wic mozna by cos zrobić,

Kurs sponsoruje Ci urząd pracy, tam Ci wszystko powiedzą. Jak chcesz dostac te 17,5tys to musisz byc zarejestrowany jako bezrobotny i inne takie.
Barcik napisał/a:
Tylko jedna rzecz - skad Ty robote znajdziesz? albo opłacisz komisantów co gwno płaca, albo opłącisz pomoc drogowa co duzo biora. Policje tez sie da opłacic ale to musza być chody.

U nas komisantów, chandlarzy itp. się omija z daleka a interes się jakoś kręci.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-04-2009, 20:22   

to jutro zadpcam do urzedu [pracy :D Robote bym miał...od komisantów, robiac sam nie musze komus opłacic = jestesm do przodu mi mo ze mniej musze liczyc bo kazdy komisant to żyd. + moja praca którą mam tera. Ciekawe ciekawe.... ale znów jest minus...bo biorac kreske z urzedu pracy musze mieć bude wg zasad unijnych. Wymiary wysokosci filtry pier*oły i takie tam. idac za normami nie zmieszcze sie w 17 bankach. Jak to przeskoczyc?
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 31-05-2009, 07:10   

[quote="michalLbn"]J Do ala komory będzie wpadało ciepłe powietrze za ściany bocznej. Będzie zamontowany wymiennik ciepła (duża chłodnica z chłodni), a z tyłu będzie dmuchał na nia wiatrak i to powietrze będzie doprowadzone przez filtr kabinowy do pomieszczenia.

Michał nie napisałeś skąd to ciepło ? Nagrzewnica musi być jakoś zasilana i reguły jest to gorąca woda z CO. Wiatrak za nagrzewnicą zassie powietrze z pomieszczenia przygotowalni i w zależności od wydajności przesyłowej opróżni je z ciepła i powietrza no powiedzmy w 20 minut ( ale to trzeba policzyć ) Jak wprowadzisz kanałem powietrze z zewnątrz do samego wiatraka nagrzewnicy ro zimą zamarznie ci woda w układzie ! Możesz użyć płynu np GLIKOLU , ale to i tak nie rozwiązuje problemu bo nawet jak go rozgrzejesz w piecu do temp. 80 st C ( a wtedy w cały układ wejdzie z 400 litrów glikolu ! !! ) to po zmieszaniu z powietrzem z zewnątrz będzie dmuchać zimą może 10 - 12 st C. Napisz jak planujesz to rozwiązać ( nagrzewnica elektryczna ? nagrzewnica gazowa lub olejowa ? powiedz co planujesz ? ). I więcej info o wyciągu !

[ Dodano: 31-05-2009, 09:21 ]
Może tak to ustawisz ?

[ Dodano: 31-05-2009, 09:24 ]
Soryy Projekt lakierni się nie dołączył ! HELP ! !! to 3MB jpeg. Jak mam zrobić ?

[ Dodano: 31-05-2009, 12:15 ]
Przykro mi że taka słaba jakość 150 dpi. Jak ktoś potrzebuje czytelniej proszę o e-mail wyślę jako JPEG.

[ Dodano: 31-05-2009, 12:33 ]
OPIS : System wentylacyjny może pracować w recyrkulacji w trakcie prac przygotowawczych i w układzie otwartym w trakcie lakierowania. Nadmuch i wyciąg realizowany przez jedną turbinę zasilaną silnikiem od 5,0 KW do 7,5 KW możliwość samdzielnego wykonaia kanłów wentylacji nawiewowej i wyciągowej oraz dołączenia oświetlenia ( standard - przeciwpyłowy - poza strefą zagrożenia wybuchem ). Możliwość legalizacji lakierni prze WIOŚ i PSP z TAKIM SYSTEMEM WENTYLACYJNYM. dla sanepid i pip jeszcze potrzebna cześć socjalna. Dla Nadzoru Budowlanego zmiana sposobu użytkowania pomieszcenia na lakiernię ! Serce układu wentylacyjnego to ekstraktor ( turbina wyciągowa ) kabiny lakierniczej koszt od 4000 do 10 000 zł. WARIANT ECONOMI - POZWALA NA ROZPOCZĘCIE małej działalności.

Rozwój = ZAKUP używanej, lub nowej KABINY LAKIERNICZEJ i montaż obok pomieszczenia lub ... kolejne dobudowy modułów ! Dzisiejsza wada - jedno pomieszczenie do przygotowania i lakierowania po zakupie kabiny stanie się ogromną zaletą ... Pomieszczenie nie będzie wymagało żadnych zmiany i przeróbek stanowiąc profesjonalną strefę przygotowawczą lub pomocniczą lakierniczą dla kabiny !
Płacisz za wyposażenie RAZ i w miarę możliwości się rozwijasz. Można pomyśleć o dobudowaniu małego biura dla klientów ! !!! tak z 15 m - 20 m/kw i jakiegoś WC.

Konstrukcja budynku nie ma znaczenia. Wymiary można modyfikować do własnych potrzeb nie mniej jednak niż 9 m długości ( brak zaplecza ) i 4,5 szerokości.
Poniżej to już problem ! POZDRAWIAM i czekam na mądre pytania !

MINI LAKIERNIA.gif
Plik ściągnięto 2570 raz(y) 52,94 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Robert !!!
Bywalec
sierrafan


Wiek: 41
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 36
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 04-06-2009, 11:46   

Nie do końca olewam przepisy.Po prostu chce teraz przygotować sobie posadzkę pod lakiernie przede wszystkim, bo potem nie bede tego skuwał.
Chce ruszyć z blacharstwem lub jakimiś usługami motoryzacyjnymi, a dopiero potem pozałatwiam pozwolenia.Bo jak teraz zaczne za tym chodzić to rok minie i nerw może zabraknąć,bo urzędasy leca w ptaka.
Mnie interesuje jakie trzeba porobić kanały wyciągowe w posadzce i zalać ją w końcu,żeby móc już coś tam robić.
Potem bede myślał nad wentylatorami itp.Wiem że kanały pewnie są zależne od wentylatora ale może jest jakiś przedział "+" "-"
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 04-06-2009, 11:57   

to zrób coś takiego


Ostatnio zmieniony przez gola 04-06-2009, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Robert !!!
Bywalec
sierrafan


Wiek: 41
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 36
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 04-06-2009, 15:44   

Ale to cała posadzka służy jako wyciąg?
Jakieś kanały trzeba tam robić?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-06-2009, 16:25   

Robert ! ! ! napisał/a:
Jakieś kanały trzeba tam robić?

Nie koniecznie muszą być kanały, zobacz na poniższym zdjęciu, tam gdzie są filtry podłogowe powietrze wchodzi pod spód całej podłogi z kraty i jest wyciągane przez wentylator
Przestrzeń między podłogą z kraty a wylewką betonową jest ok. 40cm, tam gdzie nie ma filtrów pod kratami znajduje się blacha

Również na poniższym rysunku widać cyrkulacje powietrza,wtłaczane jest górą ,i wyciągane dołem



Plano.jpg
Plik ściągnięto 1200 raz(y) 217,4 KB

skanuj0002.jpg
Plik ściągnięto 1204 raz(y) 381,86 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 04-06-2009, 16:28   

@jacklack, nówka :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-06-2009, 16:29   

baqo napisał/a:
@jacklack, nówka :)

Tak,neonówka :) :) w sierpniu będzie miała roczek,to już się nazywa "używka" ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-06-2009, 14:55   

@jacklack ?

Obejrzałem ten rzut płyty fundamentowej pod kabinę i chciałem tylko zaznaczyć że jest CHYBA JEST tam poważny błąd często powielany przez firmy handlowe.
Najpierw jednak się upewnię bo może czegoś nie rozumiem :

1. Głębokość to 0,36 ( 36 cm w głąb od poziomu 0,00 ) ?
2. Ekstraktor wyciągowy stoi w tylnej części z boku kabiny ?
3. Nie widać na przekrojach jak jest połączony generator z ekstraktorem do układu recyrkulacji ? ( choć to w temacie błędnego rysunku nie ma znaczenia )

Napisz czy dobrze odczytałem te parametry i ważne czy niestety kabina stoi na płycie fundamentowej na własnej podstawie stalowej ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2009, 15:42   

PROJEKTER napisał/a:
1. Głębokość to 0,36 ( 36 cm w głąb od poziomu 0,00 ) ?

Nie tam nie ma pomyłki,,kabina stoi na postawie z płyty betonowej o grubości 30 cm,,na pycie jest szalunek wysokości 36 cm ina tym szalunku jest postawiona kabina

PROJEKTER napisał/a:
Nie widać na przekrojach jak jest połączony generator z ekstraktorem do układu recyrkulacji

Jest to rysunek orientacyjny i faktycznie nie widać na nim generatora wyciągowego, ale faktycznie jest on w tylnej części kabiny ze strony prawej, na tym wycięciu które jest widoczne stoi coś w postaci skrzyni metalowej (przylegającej do ściany kabiny bardzo dobrze wytłumionej widać na zdjęciu) i na miej umieszczony jest wyciąg łopatkowy napędzany przekładnią na pasek klinowy silnikiem o mocy 2,5 KW

_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-06-2009, 16:34   

Tak właśnie myślałem !

WIĘC TAK ! Błąd o którym pisałem powyżej wynika z małego doświadczenia firm handlujących kabinami w ich użytkowaniu ( oni to sprzedają i serwisują, ale ich nie używają i nie doktoryzują się z nich ) W efekcie jedno dostępne rozwiązania jest powielane bez analizy czy przypadkiem nie nalezałoby zrobić tego lepiej.

Rysunek który zamieściłeś przeznaczony jest dal kabin lakierniczych na podstawie stalowej wartość 30 cm + próg oporowy kabiny ( tj. 35 - 36 cm ) jest wartością minimalną dla wyciągu i maksymalną dla umożliwienia wjazdu do kabiny po rampie jak stoi na samej podstawie. . Normalnie gdy jest możliwość wykonania standardowej fosy
to jest ona głęboka na 60 - 80 cm. Taka dwukrotna różnica w głębokości pozwala na rozprężenie powietrza i wtedy wentylator wyciągu pracuje wydajniej bo nie ma "nacisku " powietrza wtłaczanego do małego otworu.

Głębokość to jedno .... ale jeszcze ten mały prostokącik dołączony do głównego otworu
( ten pod ekstraktor ). TO TYPOWE ROZWIĄZANIE DLA PODSTAWY STALOWEJ ! w układzie otworu betonowego znacznie sprawniejszego technicznie na całym boku kabiny powinna być aktywna strefa zasysowa tj. albo skos od rogu ekstraktora do rogu z przodu kabiny, albo większy otwór w kształcie równiomiernego prostokąta i wtedy jedna ścian kabiny znalazła by się na płycie betonowej nad otworem zasysowym.
W tej wersji która jest na rysunku kabina ma tzw. martwą strefę zasysu przy samej ścianie. Całe szczęście, że ekstraktor stoi z tyłu i strefa ta jest szersza z tyłu i zwęża się do przodu kabiny. Gdyby ekstraktor w takim "załomie" stał na środku to martwa strefa obejmowała by 1/4 kabiny !

Problem uwidacznia się z czasem gdy lekko zapychają się filtry i wtedy w tej martwej strefie materiał lakierniczy nie jest odbierany. Najlepiej to widać po filtrach podłogowych które w martwej strefie zasysowej są czyste, lub tylko leciutko zakurzone, a gdzie indziej już pozapychane !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2009, 18:57   

PROJEKTER napisał/a:
. Normalnie gdy jest możliwość wykonania standardowej fosy
to jest ona głęboka na 60 - 80 cm.

Czyli w mojej kabinie odległość pomiędzy podłogą z kraty a wylewką betonową jest za mała!
Zastanawiam się tylko dlaczego projektant tej kabiny taką odległość (zbyt małą) przewidział? przecież wykop pod kabinę na 100cm (+ podstawa betonowa 30cm)i zrobienie szalunków o wysokości 70-80 cm to koszt raptem 1000-1500 zł może większy co jest kwotą niewielką w stosunku do całej inwestycji,a odprowadzenie powietrza z kabiny było by dużo lepsze z tego co można wywnioskować z Twojego powyższego postu

A jeśli chodzi o zarudzienie filtrów w mojej kabinie to raczej równo się brudzą, nie zauważyłem miejsc czystszych czy brudniejszych ,raczej są równo zasyfione ;) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-06-2009, 20:39   

Filtr się nie brudzi bo pewnie masz tłumik które NIE są za darmo przy zakupie kabiny . A fundament jest po prostu od kabiny z podstawą stalową. Taka szybka adaptacja podłoża żeby w ziemię wpuścić coś co fabryka produkuje żeby stało na wierzchu. ( podstawę stalową ) . Dla nowych kabin lakierniczych tj. spełniających wymogi dyrektywy maszynowej i posiadających prędkość opadu powietrza 0,3 m/sek otwór powinien mieć minimum 60 cm głębokości jak jest na całej powierzchni podłogi i metr jak to pojedyncze kanały !

To rozwiązanie które masz nie dyskfalifikuje kabiny i nie uniemożliwia jej pracy.... mogłaby jednak funkcjonować znacznie wydajniej i sprawniej. SAICO jak jeszcze istniała fabryka sprzedawało w Polsce kabiny wyłącznie na podstawie styalowej i nie bawili się w żadne projekty fundamentu .... płaska prostokątna płyta głęboka na 35 cm... przywozili kabinę stawiali na własnej podstawie stalowej obkładali styropianem lali beton i już .... Sprzedali ok 250 urządzeń ! !!

Przyjąłem jednak że dobrze jest umieścić w tym temacie info że to proste i nieklopotliwe dla sprzedawcy rozwiązanie jest niekorzystne dla sposobu funkcjonowania kabiny. Z punktu widzenia handlowca - prosto i bez komplikacji - Trzeba ich zrozumieć oni na tym robią pieniądze ... nie ma miejsca na długie debaty i nadzory i kontrole prac budowlanych ! ..... ale przyciśnięci do ściany ... wszystko by ci powiedzieli i może nawet dali inny projekt fundamentu ! Ale skąd mogłeś wiedzieć ? Ja jak współpracowałem z SAICO w 1998 - 2000 też myślałem że nie ma innych rozwiązań bo każda firma miała opcje ... podstawa stalowa !

Dopiero jak zacząłem wspólpracować z kilkoma producentami i dostawcami jednocześnie to "wylazło szydło z wora" na czym polegają te handlowe sztuczki i jakie rodzą konsekwencje .
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 07-06-2009, 22:30   

Robert ! !! napisał/a:
Ale to cała posadzka służy jako wyciąg?
Jakieś kanały trzeba tam robić?
pod kratami mam koło siedemdziesięciu cm głębokości na całej powierzchni,dalej na prawo ,mały strop przez całą długość kanału i pod generatorem i wyciągiem z kąta schodzi się do środka.wszystko tak jak PROJEKTER nakazuje ;) cały kanał jest zrobiony w betonie,tzn dwuteownik 100 /100(dwa ceowniki 100x50 mm spawane czołowo ) zbrojone i zalane B20. co jeszcze zrobiłem ,posadzka kanału ocieplona -folia ,styropian ,folia ,mam nadzieję że go tam nie ruszy.po co kabina w recyrkulacji ma grzać ziemię? :) to samo można powiedzieć o ocieplonym suficie lakierni.

[ Dodano: 07-06-2009, 22:33 ]
cała krata nie służy za wyciąg , aktywne są dwa rzędy,te pod kołami,pod filtrami są blachy z otworami,którymi reguluje się przepływ przez podłogę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 14-06-2009, 20:16   

baqo napisał/a:
[...pod filtrami są blachy z otworami,którymi reguluje się przepływ przez podłogę.

na jakiej zasadzie sie to odbywa?
Wczoraj przygladalem sie kabinie,ktora mam w pracy.Jest ona z 1994 roku,przeplyw powietrza 24000 nawiew i 21000 wyciag,nie znam sie zbytnio na tym,co to oznacza i czy to tak sie opisuje? :O .Jaki w takim razie ta kabina ma opad?
W podlodze nie mam wlasnie zadnej regulacji przeplywu powietrza.Po stronie lewej jak i prawej przy scianach sa pelne blach,natomiast dwa rzedy na kola i na sroduku (praktycznie 4 metry) to filtry.Kratownica jest na calosci kabiny.
I jeszcze jedno pytanie:
Filtry ktore znajduja sie na gorze kabiny,tam gdzie wentylatory nawiewowe co ile trzeba zmieniac i czy sa to filtry zwykle paint-stop,czy tez powinny byc jakies inne?.Chodzi mi otunele gdzie sa turbiny wyciagowe i nawiewowe.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 15-06-2009, 08:37   

Regulacja ciśnienia w kabinie odbywa się przez powiększanie otworów pod filtrami PAINT STOP tam gdzie prędkość opadu jest zbyt mała i zmniejszania ich tam gdzie prędkość opadu jest zbyt duża. Precyzyjna regulacja tego typu możliwa jest wyłącznie z miernikiem prędkości opadu powietrza. Tu zaznaczę że np. USI ( producent, a nie dystrybutor ) ma ciekawą filozofię rozwiązywania tego problemu - Po wymianie filtrów podłogowych na nowe w kabinie jest ... tragedia ... i ciśnienie skacze w każdym miejscu jak chce... ale już po trzecim czwarty lakierowaniu pigment sam zapycha w filtrze te miejsca gdzie prędkość opadu była większa i ciśnienie się powoli stabilizuje. Proste logiczne ... ale nie profesjonalne

[ Dodano: 15-06-2009, 08:49 ]
Dane techniczne wyrażane w m3 pokazują masę powietrza jak przez coś przepływa. W kabinie jako pomieszczeniu przepływu nie ma bo jest to zamknięte pomieszczenie bez okien ( to taki żart porównawczy ) Gdy jednak ruszy wentylator tłoczący powietrze to jest on w stanie przepompować xxx m3 / h i wtłoczyć do wnętrza pomieszczenia ... w tym przypadku do kabiny lakierniczej. Masa powietrza jak wpadnie do wnętrza zależna jest od wydajności wentylatora ( średnica, budowa, prędkość obrotowa, rodzaj napędu ). Jeżeli po drodze powietrze nie napotka na przeszkody przez które musi się przecisnąć to ilość wtłoczonego powietrza będzie równa wydajności przesyłowej wentylatora. Gdy jednak są przeszkody np załamania kanałów dolotowych albo materiał filtracyjny to podnosi się ciśnienie przed przeszkodą i do wnętrza wlatuje mniejsza ilość powietrza niż określony wydatek wentylatora. TYLKO JAKA ?

Tu właśnie pojawia się konieczność dokonania pomiarów i obliczeń.
Ilość powietrza wtłaczaną do wnętrza kabiny możemy policzyć ze średniej jaką wyciągniemy z pięciu lub dziesięciu punktów pomiarowych gdzie przy użyciu urządzenia
Anemometr mierzymy prędkość opadu powietrza.

[ Dodano: 15-06-2009, 09:20 ]
Jak wcześniej napisałem mierzy się kilka punktów pomiarowych norma wskazuje 10 ale wystarczy 5. Z tych pomiarów wyciąga się średnią. Zakładamy że to jest 0,3m/sek !
to oznacza że 30 cm powietrze z góry na dół pokona w sekundę, a kabina ma np 3 metry wiec w 10 sek jedna wymian powietrza w kabinie.

Jedna wymiana to 7x 4 x 3 m = 84 m3 ( wypchnięte z kabiny w 10 sek )

w minute 84 m3 x 6 = 504 m/3
w godzinę 504 x 60 = 30 240 m3

czyli dla tej kabiny wydajności to 30 240 m3/h mam nadzieję że to jasne .....

Jeżeli zmieni się jakiś parametr np. prędkość opadu wynosi 0,21 m/s to zmienia się wynki na mniejszy, ale zasada obliczeniowa pozostaje taka sama !

tzw. Spręż czyli opory filtrów powodujących wzrost ciśnienia w takim obliczeniu już nie grają roli bo prędkość opadu jest ZMIERZONA. Gdy jednak podany jest parametr wielkości przepływu powietrza jako dane techniczne urządzenia np 24 000 m3/h to nawet mając gabaryt - policzenie prędkości opadu jest problematyczne bo nie znamy sprężu czyli oporów filtrów. Z tego powodu niektórzy dostawcy urządzeń stosują triki np montują w suficie filtr VILEDON 500 a nie 600 i w podłodze unikają papierowego filtra stabilizacyjnego zostawiając tylko matę PAINT STOP na siatce, czasami także wkładane są rzadkie filtry wstępne to wszystko ułatwia przepływ powietrza i pozwala na montaż silników w zestawie np 4 x 3,5 KW i sugerowanie ze kabina ma 24 000 m3/h więc jest lux ! A ci super bezczelni to piszą w katalogu .... Wydajność przesyłowa wentylatora 26000 m3/h ! to dopiero jest oszustwo dla oka nabywcy - zwane sztuczką marketingową. Kolejną jest podawanie mocy silnika kabin w ten sposób 7,0 KM a nie w ten 7,0 KW... niby podobnie a jednak 7,0 Koni Mechanicznych to ok. 5,5 Kilo Watta.

[ Dodano: 15-06-2009, 09:31 ]
Jeżeli chodzi o filtry górne w kabinie to filtry typu Villedon a nie PAINT STOP bo te to mata podłogowa z włókna nasyconego zatrzymująca i wiążąca części stałe lakierów. Filtr sufitowy to mata o określonej ilości otworów na cm/3 np 500 ( wtedy są większe ) lub 600 i wtedy są mniejsze, a filtr dokładniejszy. Filtru sufitowe wymienia się co 1000 godzin pracy kabiny.

W kanałach wentylacyjnych przed turbiną nadmuchową są jeszcze filtry kieszeniowe wstępne. Ich zadaniem jest chronić turbinę i wymiennik ciepła przed zanieczyszczeniami, oraz odciążyć filtr sufitowy ! W tym przypadku nie ma wskazówek po prostu trzeba go kontrolować i czyścić a gdyby się czymś zabrudził w sposób stały np smołą to wymienić.
W nowych dobrych kabinach filtr kieszeniowy pojawia się także przed turbiną wyciągową jako jej ochrona niezależna od maty podłogowej Paint Stop. Chronią one wentylatory wyciągu przed osadzaniem się pyłu i farby na łopatkach.
Filtr kieszeniowy wymieniamy co 600 godzin pracy kabiny w cyklu lakierowania lub w przypadku gdy widać na nim resztki zaschniętej farby.

Mata filtra kieszeniowego to rzadki materiał filtracyjny ale to nie włóknina PAINT STOP. Ze względu na kształt filtr i tak trzeba kupić u dostawcy.


Filtry takie wymieniać należy co
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 15-06-2009, 12:33   

PROJEKTER napisał/a:
...Mata filtra kieszeniowego to rzadki materiał filtracyjny ale to nie włóknina PAINT STOP. Ze względu na kształt filtr i tak trzeba kupić u dostawcy...

o te filtry wlasnie mi chodzilo i byly tam zalozone filtry Paint-stop (takie jak w podlodze) i takie tez zalozylem spowrotem po wymianie,bo nie posiadalem innych.W suficie sa Viledon 600,wiec mysle ze oki,ale nie wiem ile maja godzin przepracowanych,pamietam ze wymienialismy je okolo 3 lata temu,wiec jak sadze sa juz do wymiany.

Dzieki za info
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 15-06-2009, 13:23   

PROJEKTER napisał/a:
Filtr sufitowy to mata o określonej ilości otworów na cm/3 np 500 ( wtedy są większe ) lub 600 i wtedy są mniejsze,
ja myślełem że to masa m2 filtra i 500 to filtr lżejszy ,rzadszy,a 600 cięższy ,bardziej zbity.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-06-2009, 00:17   

Mogę sprawdzić w karcie charakterystyki produktu bo możliwe że te oba parametry idą ze sobą w parze ... i tak na pewno są zaokrąglane ! Ważne że 500 jest do słabych kabin i stanowisk lakierniczych, a 600 do dobrych wydajnych kabin ! jeszcze jest filtr sufitowy oznaczony 2000 ( super zwarty ) i jest lekko błękitny.... ale nie spotkałem go w praktyce w żadnej kabinie lakierniczej ... może jest do jakiś zadań specjalnych w komorach które nie służą do lakierowania ? w każdym razie jest w ofercie !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nowa
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1
Wysłany: 03-07-2009, 15:37   

witam
czytam czytam i juz wiecej nie dam rady wiec pytam :planujemy lakierowanie drobnych elementow,felg i airbrush....te same wymagania co do typowej lakierni?sciana lakiernicza bedzie ok?

sorry ze nie podlaczylam sie do watku i tak z innej beczki no ale czas leci a ja troche zielona w temacie :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 03-07-2009, 16:35   

Wymogi formalno prawne są takie same dla każdej lakierni.
Ściana malarska może stanowić podstawowe wyposażenie jako system wentylacyjny !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gerylord
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 1
Skąd: KRK
Wysłany: 06-02-2014, 00:16   

Witam, trochę odgrzewam kotlet ale temat mnie zainteresował,
odkąd wróciłem do kraju szukam sporo informacji apropo działalności lakierniczej, tak aby na wiosnę już wiedzieć gdzie uderzyć i od czego zacząć.
Także po kolei, swoją przygodę z lakierowaniem zacząłem już 5 lat temu w szkole średniej i tak mnie pochłonęło! W ubiegłym roku zdobyłem doświadczenie w tej branży na rynku północno-amerykańskim i umocniłem się w tym co chcę robić w Polsce.
Mam już trochę swojego sprzętu, 2 pistolety Sata 4000 Digital w wersji HVLP i RP, wydajny kompresor, Mirke Deros i system polerski 3M.
Moje pomieszczenie jest w porządku ale zupełnie za małe, mam budynek gospodarczy który z łatwością można przekształcić w warsztat 2- stanowiskowy (przygotówka i lakiernia),
wiem, że zanim zacznę cokolwiek "przekształcać" najlepiej było by zdobyć pozwolenia, złożyć do gminy kartę informacyjną lub raport z chęcią przebudowy i otworzenia działalności na tle lakierniczym, ale wiem, że jak lakier to 100 kłopotów z ekologią, przeczytałem poprzednie posty i wynika z tego, że mając ograniczony budżet na komorę lakierniczą, można otworzyć działalność na tle motoryzacyjnym obejmującą poprawki lakiernicze, jednakże nie wiem jak przepisy się zmieniły i stąd mam kilka wątpliwości.
1. Czy budując pomieszczenie z dobrą wentylacją i filtrami można jakoś ominąć wymóg o kabinie lakierniczej i legalnie lakierować.
2. Jak wygląda sprawa z otrzymaniem dotacji na rok 2014?
3. Czy rejestrując działalność typu usługi motoryzacyjne i blacharskie, mogę zaistnieć w internecie poprzez reklamę na własnej stronie www o w/w naprawach prze zemnie oferowanych?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawciu323
Bywalec


Wiek: 35
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 57
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-02-2014, 22:16   

gerylord, prawda jest taka że w obecnych czasach jeśli nie masz umowy z kilkoma ubezpieczalniami i dużej banki na start to biznes jest nieopłacalny i to raczej już się nie zmieni bo za dużo lakierujących amatorów na tej ziemi chodzi i nic dobrego to dla rynku lakierniczego nie przyniosło.
1. tak
2. informacje w podległym MUP lub PUP
3. a kto Ci zabroni ? nawet ''krzaki'' mają takie strony reklamujące swoje szopki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 78
Wysłany: 08-02-2014, 17:37   Własna działalność

Witam Wszystkich forumowiczów.
Chciałbym zapytać Was a głównie Projektera bo wiem że on zna się na tym doskonale i będzie wiedział o co chodzi.Mam nowy Dom a pod nim garaż.Chciałbym tam lakierować i załatwić wszystko legalnie bo nie potrzebuję problemów.Czy jest wogóle taka możliwość czy nie ma szans tego zarejestrować.Jakie kroki trzeba podjąc by zacząć i jakie byłyby przybliżone koszty pozwoleń jeżeli to możliwe?
Wentylację wyciągową i nawiewową łącznie z nadmuchem gorącego powietrza zajęłaby się firma która te instalacje wykonuje.

Scaliłem tutaj .unek
Ostatnio zmieniony przez unek 08-02-2014, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 08-02-2014, 20:14   

http://lakiernik.info.pl/...20LAKIERNIA.pdf
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne