Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2009, 16:58 Instalacja stalowa czy pcv
Panowie, czy ruru rozprowadzające powietrze w warsztacie, te co idą od kompresora i puzniej podłanczamy do nich przewody mogą byc z pcv czy musza byc stalowe? Jutro będe rozprowadzał instalacje i nie wiem jakie mam kupic.
Nie wiem jak z wytrzymałością PCV na wysokie ciśnienie, ale Rury HDPE (takie niebieskie lub czarne węże) maję wytrzymałość gwarantowaną przez producentów na poziomie 8-10bar (testowałem LDPE fi 25 o cieńszych ściankach niż HDPE niebieskie i nic sie nie dzieje przy 8 barach).
W przypadku rur PE jest na nich drukowany symbol np. PN8 co oznacza wytrzymałość 8 bar
Plastik jest lepszy od metalu ze względu na obecność wody.
Jak byś kupił PE to jest jeszcze taki plus że można je ciąć np. sekatorem lub nożem i nie ma wtedy w instalacji śmieci które pojawiają się w przypadku cięcia PCV.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2009, 18:45
Nie, to napewno nie jest pcv takie jak np do instalacji w domu tylko jakiś inny plastik. Koleś który mi to będzie kładł zapewniał ze spokojnie wytrzymają do 10atmosfer. Dzięki zdenek, to kupie jutro te plastiki zamiast stali jak mówisz że nie ma przeciwskazań.
Nie wiem jaka jest roznica miedzy niebieskimi a czarnymi (moze tylko barwnika ale nie wiem) ale pewnie chodzi o przewód pneumatyczny TEKALAN taki sam jakie sa montowane w instalacjach pneumat w ciezarówkach. Są bardzo wygodne w montazu a na koncach najlepiej kupic takie plastikowe kostki, ktore sa jednoczesnie rozgaleznikami instalacji i maja 4 wyjscia z mozliwoscia wkrecania roznych kroccow. sa tez szybkozlaczki ( wkładasz z obu stron przewod i trzyma) jak i trojniki tez z szybkimi złaczami. Dodam jeszcze ze jak potrzebujesz wyprofilowac Tekalana to go podgrzewasz jakims delikatnym palnikiem a nawet zapalniczka i ksztaltujesz i pod zimna wode. Robilem tak przewody paliwowe do Scanii. Mamy na warsztacie instalacje wykonana z tekalana M18, miejscami 16 i jest wporzo. Bywalo ze na 3 stanowiskach pracowali pneumatami, pompa pneumatyczna pompowala olej a ja w tym czasie lakierowalem i dawalo rade bez żadnego zajakniecia. Byc moze to tez zasługa nowego kompresora srubowego i prawie 10 barow w instalacji ale to jest najlepsze rozwiazanie moim zdaniem.
uff ale sie rozpisalem... Moze sie komus zechce przeczytac to wypracowanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum