lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
VW NEW BEETLE
Autor Wiadomość
GREEN
Wyjadacz


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 126
Punkty: 1/6
Skąd: Wlkp. Krotoszyn
Wysłany: 25-10-2009, 11:55   VW NEW BEETLE

Witam
Mój kumpel zafascynowany VW i tuningiem posiada vw beetla, zakupił do niego pakiet VOTEXA w serwisie VW a wiadomo to nie są wydatki rzedu 2 tyś. zł tylko więcej !
Auto oddał do lakiernika okolice Odalanowa Wlkp. który robi auta z wysokiej półki posiada komory itd. Kazał połączyć błotniki z zderzakami przód i tył (błotniki plastiowe) wygładzić miejsce po znaczkach (maska przód i tył ) zamontować progi też z pakietu.

Podkład, szpachel sierpień,wrzesień-2008
Lakierowanie-Październiki 2008
Jak łączono błotniki z zderzakami użyto do łacznie z każdej strony po 8 śrub i specjalnego wypełniacza przed szpachlem

po roku mamy takie coś!! co wy na to?? Firma oczywiście to poprawi ale chciałbym wiedzieć waszą opinie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-10-2009, 12:45   

E przecież wcale tego tak bardzo na fotkach nie widać. >Co to za magiczny wypełniacz? Wygląda to tak ja by sie to kurczyło i lakier sie dźwigał do góry w miejscu łączenia.

Pokazał byś tego garbiego jak z takim pakietem wygląda.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 25-10-2009, 13:05   

poprostu new beetle ma przod i tyl plastikowy , czyli w jezdie wszysko bardzo pracuje , gdzies moze byc blad w czasie naprawy , lub kolega zachaczyl o krawezniki dolem , i miejsca laczen [ sa one od srodka skrecane ] pekaja
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
GREEN
Wyjadacz


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 126
Punkty: 1/6
Skąd: Wlkp. Krotoszyn
Wysłany: 25-10-2009, 13:10   

pisałem wyżej kazde łączenie jest skrecone na 8 śrub wiec to nie ma prawa pracować w życiu ! ! na kazdym łączeniu tak samo się dzieje i miejsce po znaczkach widać to kóło
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 25-10-2009, 13:21   

Cytat:
pisałem wyżej kazde łączenie jest skrecone na 8 śrub wiec to nie ma prawa pracować w życiu
raz że takich rzeczy nie powinno się robić,a dwa to łączenie albo na mosiądz,albo masa uszczelniająca ,gumowa.jak ten znaczek siadł,to i tym samym kitem potraktowali te miejsca łączenia. jednym słowem zepsute auto.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 25-10-2009, 13:31   

GREEN napisał/a:
pisałem wyżej kazde łączenie jest skrecone na 8 śrub wiec to nie ma prawa pracować w życiu ! ! na kazdym łączeniu tak samo się dzieje i miejsce po znaczkach widać to kóło


tak w miejscu skrecania wewnatrz niepracuje ale zewnetrznie platy plasticowe pracuja , tego niewidac , ale tak jest , nacisnij zderzak lub blotnik a zobaczysz ze napewno cos sie ruszy , identycznie sie bedzie dzialo jak jedziesz szybciej autem opor powietrza dziala jak nacisnieci kolanem , tylko ze opor powietrza jest duzo silniejszy , ja uwazam ze jest blad wczasie naprawy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
GREEN
Wyjadacz


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 126
Punkty: 1/6
Skąd: Wlkp. Krotoszyn
Wysłany: 25-10-2009, 13:34   

Dzięki panowie ;)za wpisy, czekam za dalszymi wpisami, wiem ze miejsca po znaczkach będzie cynowane. ciekawe co zrobią z tym łączeniami ;)

[ Dodano: 25-10-2009, 13:36 ]
madmax napisał/a:
E przecież wcale tego tak bardzo na fotkach nie widać. >Co to za magiczny wypełniacz? Wygląda to tak ja by sie to kurczyło i lakier sie dźwigał do góry w miejscu łączenia.

Pokazał byś tego garbiego jak z takim pakietem wygląda.


Wypełniacz nie wiem spróbuje się dowiedzieć, pstrykę jakieś foto :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 25-10-2009, 13:42   

[quote="GREEN"]Dzięki panowie ;)za wpisy, czekam za dalszymi wpisami, wiem ze miejsca po znaczkach będzie cynowane. ciekawe co zrobią z tym łączeniami ;)


moze tez pocynuja hehehe
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-10-2009, 14:26   

Jak by te zderzaki były z laminatu i zlepione z karoserią za pomoca zywicy i tej siatki poliestrowej to moze by to nie pękało ale jak ktoś lączy plastik z blachą to powodzenia.

A co do znaczka to nawalili kitu i siadło. Proste.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
GREEN
Wyjadacz


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 126
Punkty: 1/6
Skąd: Wlkp. Krotoszyn
Wysłany: 25-10-2009, 14:30   

pisze jak wół w nawiasie błotniki plastikowe!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 25-10-2009, 14:43   

GREEN napisał/a:
pisze jak wół w nawiasie błotniki plastikowe!!
mogli je pospawać :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-10-2009, 15:26   

GREEN napisał/a:
pisze jak wół w nawiasie błotniki plastikowe!!



Łoo sory nie zauważyłem mój błąd ale sie tak nie bulwersuj :)

No tylko ze zeby to pospawać to chyba musza być te same materiały w rodzajów plastików jes t h...i troche
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 24-11-2009, 08:31   

Robiłem różne cuda, ale łączyć plastik z laminatem, bo tak to rozumiem. No,no
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 24-11-2009, 13:01   

Pejter napisał/a:
Robiłem różne cuda, ale łączyć plastik z laminatem, bo tak to rozumiem. No,no

Mi się udało.Co do wgłębień prawdopodobnie klejone było na klej do szyb i wyrównane tzw.gumą ,czyli poliuretanową masą klejąco-uszczelniejącą.którą można lakierować.Obydwa produkty w trakcie wiązania "siadają" po pewnym czasie/czym grubsza warstwa położona jednowarstwowo tym bardziej widoczne siadanie/,stąd ten efekt.Również siadają szpachle,podkłady,żywice/kleje epoksydowe,silikony.Czasem taki efekt potrafi ujawnić się dopiero po 3-6 miesiącach.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 24-11-2009, 16:57   

to zwyczanie posiadalo, teraz przematowac, podkladzik i lakierek... ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
GREEN
Wyjadacz


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 126
Punkty: 1/6
Skąd: Wlkp. Krotoszyn
Wysłany: 24-11-2009, 18:50   

Pejter napisał/a:
Robiłem różne cuda, ale łączyć plastik z laminatem, bo tak to rozumiem. No,no



NO NO ty zacznij czytać dokładnie bo nie wiem od kiedy VW wypuszcza oryginalne zderzaki z LAMINATU :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
GREEN
Wyjadacz


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 126
Punkty: 1/6
Skąd: Wlkp. Krotoszyn
Wysłany: 24-11-2009, 18:54   

No-limit napisał/a:
Pejter napisał/a:
Robiłem różne cuda, ale łączyć plastik z laminatem, bo tak to rozumiem. No,no

Mi się udało.Co do wgłębień prawdopodobnie klejone było na klej do szyb i wyrównane tzw.gumą ,czyli poliuretanową masą klejąco-uszczelniejącą.którą można lakierować.Obydwa produkty w trakcie wiązania "siadają" po pewnym czasie/czym grubsza warstwa położona jednowarstwowo tym bardziej widoczne siadanie/,stąd ten efekt.Również siadają szpachle,podkłady,żywice/kleje epoksydowe,silikony.Czasem taki efekt potrafi ujawnić się dopiero po 3-6 miesiącach.


napewno coś był w ta szczeline wsadzone, mówiłem kumplowi ze nawet jak to zrobią może usiąść za poł roku rok 2 lata ale usiadzie predzej czy później ! !
czekam za fotami z reaktywacji ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 25-11-2009, 16:27   

GREEN napisał/a:
Pejter napisał/a:
Robiłem różne cuda, ale łączyć plastik z laminatem, bo tak to rozumiem. No,no



NO NO ty zacznij czytać dokładnie bo nie wiem od kiedy VW wypuszcza oryginalne zderzaki z LAMINATU :glupek:



Nie specjalnie mnie interesuje z czego robi alternatywne zderzaki VW, nawet nie jestem pewien czy ich producentem jest VW. Myślę że tochę kultury też by nie zawadziło, te głupki mnie dotkneły ;( .
Masy o jakich piszą koledzy mogą być lakierowane, ale z tego co ja wiem to traktuje się takie podłoże jako elastyczne. Do tego w lakierze dwuskładnikowym nawierzchniowym (ogólna nazwa, wiadomo że chodzi o renowacyjne samochodowe) stosuje się plastifikatory, czyli uelastyczniacze (nie dotyczy bazy, już jest elastyczna). To załatwia temat pękania lakieru z powodu innej elastycznoiści lakieru jak podłoża. Co do siadania to zastosowałbym technologię z układania drewnianych pokładów jachtowych fugowanych poliuretanem w masie (żadne silikony do auta z blachy, wanne sobie wysilikonuj :) ). Ale najlepiej wiedzieć dokładnie z jakich materiałów są oba elementy, może da się użyć kompozyt epoxydowy. I ten ma o wiele mniejszy skurczy przy wysychaniu.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 25-11-2009, 18:51   

GREEN napisał/a:
No-limit napisał/a:
Pejter napisał/a:
Robiłem różne cuda, ale łączyć plastik z laminatem, bo tak to rozumiem. No,no

Mi się udało.Co do wgłębień prawdopodobnie klejone było na klej do szyb i wyrównane tzw.gumą ,czyli poliuretanową masą klejąco-uszczelniejącą.którą można lakierować.Obydwa produkty w trakcie wiązania "siadają" po pewnym czasie/czym grubsza warstwa położona jednowarstwowo tym bardziej widoczne siadanie/,stąd ten efekt.Również siadają szpachle,podkłady,żywice/kleje epoksydowe,silikony.Czasem taki efekt potrafi ujawnić się dopiero po 3-6 miesiącach.


napewno coś był w ta szczeline wsadzone, mówiłem kumplowi ze nawet jak to zrobią może usiąść za poł roku rok 2 lata ale usiadzie predzej czy później ! !
czekam za fotami z reaktywacji ;]

Teraz wystarczy zmatować,podkład akryl. uelasytczniony.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 26-11-2009, 15:03   

Sorki ale z uporem maniaka zapytam, a gdyby połączyć oba elementy żywicą epoxydową. Może od spodu podlaminować. Czy nie było by to bardziej odporne na siadanie i odkształcenia.
Nie udało mi się nigdy jakoś bardziej trwale połączyć dwóch pracujących elementów masą i zalakierować, lakier ma w najlepszym wypadku nierówność na łączeniu. Może jest jakiś sposób na takie łączenie. Robiłem kiedyś auto pod tytułem Corveta. Tam cała macha z nadkolami i błotnikami jest z compozytu. Połączyłem to laminatem, z wierzchu szpachelek i po kilku latach nadal nie było śladu. A może w VW zrobić formę i cały element wylaminować, jak kogoś stać to można to zrobić z Carbonu.
Jestem ciekaw czy ktoś to robił i jakie ma wnioski po zrobieniu.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
xxxVIPxxx
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-12-2009, 16:24   

Podepnę się pod temat...

Właśnie buduję Toledo kombi... Rarytas jakich mało... jedni powiedzą że kiepsko to wygląda itp... Ale Chce mieć Toledo w kombi i tyle....

Nadbudowa jest z laminatu... a karoseria metalowa... Przy założeniu jej tak jak przewidział producent widać łączenia... na dachu i na błotnikach... wie ktoś może jak to na stałe zespolić i żeby to nie pękało itp ? Myślałem nad znitowaniem nadbudówki z błotnikiem i dachem jak najgęściej... co 1-5cm nit... W najgorszej opcji myślałem żeby położyć włókno z żywicą na błotnik do zderzaka... Ale wolałbym tego uniknąć i późniejszego szlifowania i wyprowadzania... Żywica nie jest mi obca... No i kolejny minus że jest mocne audio i inaczej będzie blacha pracować i inaczej nadbudówka od drgań...

Tak to wygląda jak przewidział producent....



A ja chce takie coś...

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 13-12-2009, 21:34   

xxxVIPxxx napisał/a:
Przy założeniu jej tak jak przewidział producent widać łączeni
. pokazałbys z bliska jak te łączenia wyglądają

xxxVIPxxx napisał/a:

Właśnie buduję Toledo kombi... Rarytas jakich mało... jedni powiedzą że kiepsko to wygląda
szału nie robi.

strasznie rzuca się różnica odcienia tylnego błotnika
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 13-12-2009, 23:38   

kalbi, przecież to w wirtualu robione dlatego sie rózni albo inny program. Pokaż zdjecią jak wyglada obecnie.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
xxxVIPxxx
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-12-2009, 00:43   

kalbi napisał/a:
xxxVIPxxx napisał/a:
Przy założeniu jej tak jak przewidział producent widać łączeni
. pokazałbys z bliska jak te łączenia wyglądają

xxxVIPxxx napisał/a:

Właśnie buduję Toledo kombi... Rarytas jakich mało... jedni powiedzą że kiepsko to wygląda
szału nie robi.

strasznie rzuca się różnica odcienia tylnego błotnika


To jest wirtualnie położony lakier.... i wsadzone moje felgi itp żeby sprawdzić jak to będzie wyglądać... swój lakier już zajeździłem i po operacji kombi chce pomalować całościowo samochód i z tym nie mam problemu... tylko jak połączyć laminat z blachą żeby to nie pękało...



PS nadbudówka normalnie przylega do blachy tylko tak do foto jest przyłożona...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 14-12-2009, 07:46   

watro to przerabiać? tylną ściankę też zmienisz,bo zazwyczaj w combi jest belka,podłoga kończy się na płasko.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 14-12-2009, 07:57   

madmax napisał/a:
kalbi, przecież to w wirtualu robione dlatego sie rózni albo inny program.
ups :P

baqo napisał/a:
watro to przerabiać?
tez mam takie pyt. Myśle, że ciężko będzie by to nie pękało
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 14-12-2009, 18:39   

Napiszę ci co ja wypraktykowałem, powinieneś wylaminować kołnierze do połączenia (jeśli ich nie ma bo nie zauwazyłem). Zwiększasz w ten sposób powierzchnię styku. Pomiędzy kompozyt poliestrowy a blachy kładziesz klej poliuretanowy (używałem BOLL masa klejąco-uszczelniająca). Brzegi robisz jak fugi z zapasem na skurcz masy klejącej. Następnie skęcasz śrubami, nie dokręcając do końca, czekasz jakieś pół godziny i dokręcasz do końca. Do skręcania używaj podkładek, na poliester powiększonych, nakrętki samokontrujące.

Czekaj a to na pewno poliester, może epoxyd to by było o wiele prościej. Zastanawiam się bo będzie fuga łącząca, a one stwarzaja problemy.
W razie pytań słuę pomocą.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne