lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa blacharska Croma
Autor Wiadomość
pezet3
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 13-04-2015, 18:46   Naprawa blacharska Croma

Witam,
wstawiłem auto na naprawę do ASO, jest po naprawię blacharskiej, zstanawia mnie czym spawano wstawiany błotnik, czy był to migomat czy lutospawarka (spoina jest złota) , poniżej wstawiam zdjecia...

FOTO 004.jpg
Plik ściągnięto 289 raz(y) 282,89 KB

FOTO 005.jpg
Plik ściągnięto 276 raz(y) 277,08 KB

FOTO 006.jpg
Plik ściągnięto 232 raz(y) 271,86 KB

FOTO 007.jpg
Plik ściągnięto 315 raz(y) 250,95 KB

FOTO dod 014.jpg
Plik ściągnięto 301 raz(y) 287,28 KB

FOTO dod 007.jpg
Plik ściągnięto 287 raz(y) 261,65 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ronin.79
Klubowicz



Wiek: 44
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 119
Otrzymał 4 punkt(y)
Skąd: RP
Wysłany: 13-04-2015, 19:27   

miedz lutospawanie :) :)

ale jakos to mizernie zrobione czemu nie zgrzali nowy element :killer: :killer: :killer: :killer:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pezet3
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 13-04-2015, 19:36   

całość jest lutospawana? Nie jest zgrzewany żaden element? A jak wygląda teraz sprawa z zabezpieczeniem antykorozyjnym, będzie to puchło?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 13-04-2015, 22:07   

Jak najbardziej ok naprawa. Nic nie będzie puchło bo miedź nie koroduje.
Zgrzewanie punktowe jest bardziej narażone na korodowanie mimo że zastosuje się pasty itp sztuczki.
Także nie masz się czego obawiać gdyż blacha była lutospawana.
Poczytaj sobie o technologi lutospawania i materiale do niego użytym wtedy sam się przekonasz. ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
czerwony
Bywalec


Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 24
Skąd: Śrem/Poznań
Wysłany: 13-04-2015, 22:54   

Całe Porsche 924 od 1977 roku wygląda tak samo jak Twoja naprawa, już wtedy oryginalnie lutowali tak elementy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-04-2015, 00:12   

Na naprawę w ASO to raczej nie wygląda nawet w ASO nie pracują tacy amatorzy. Lutospawanie nie chroni przed korozją a tak wykonane tym bardziej. Jeżeli te ciemne plamki na rantach to "zgrzewy" to lepiej poskręcaj to na blachowkręty.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
czerwony
Bywalec


Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 24
Skąd: Śrem/Poznań
Wysłany: 14-04-2015, 09:20   

Krzychuautim napisał/a:
Lutospawanie nie chroni przed korozją a tak wykonane tym bardziej.

A zwykłe spawanie chroni, bo nie rozumiem? Czym pod względem korozyjności ta naprawa różni się od innej? No może poza tymi zgrzewami, bo faktycznie nie wygląda to super.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pezet3
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 14-04-2015, 15:13   

Aso potwierdziło naprawę lutospawaniem drutem CU-SI3 w osłonie argonu. Pytałem też o zgrzewarkę ale nie używali jej, błotnik jest chwytany migiem.
Jedni mówią że dobrze wykonana naprawa, inni że amatorzy lepiej robią, coś mi tu nie gra.
Jak w końcu z ta naprawą?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ronin.79
Klubowicz



Wiek: 44
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 119
Otrzymał 4 punkt(y)
Skąd: RP
Wysłany: 14-04-2015, 20:01   

puchnąć nie będzie argon jest gazem szlachetnym nie powoduje korozji miedz tym bardziej
spawanie stalą niestety powoduje korozje dwutlenek wegla
zgrzewanie punktowe nie jest narażone na korozje kwestia zabezpieczenia miejsca zgrzewu przed
wszystkie auta by zgniły
nie widzę zęby ktoś robił to na zakładkę spaw głownianie wyszlifowany powinien być liźnięty a nie szlifowany foto nr 5 no i oczywiście jak zabezpieczyli element przed wstawieniem
foto nr 6 nie widzę a powiększałem ile się dało żeby przylegało poszycie dolne błotnika do nowo wstawionego takie szczeliny i syf w aucie brak słów.
A lutowanie a lutospawanie to dwie rożne rzeczy do Lutowania używa się cyny i kwasu do lutospawania jak wyżej napisane :nono: :nono: :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pezet3
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 14-04-2015, 21:22   

Z tym dołem to orginalnie też tak było...

FOTO dod 012.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 262,55 KB

FOTO 013.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 278,28 KB

FOTO 011.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 262,01 KB

FOTO 021.jpg
Plik ściągnięto 114 raz(y) 255,1 KB

FOTO 016.jpg
Plik ściągnięto 116 raz(y) 274,23 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-04-2015, 22:57   

ronin.79 napisał/a:
puchnąć nie będzie argon jest gazem szlachetnym nie powoduje korozji miedz tym bardziej
spawanie stalą niestety powoduje korozje dwutlenek wegla

Jak będziesz trzymał auto cały czas w argonie to pewnie nie zardzewieje :)
Dobrze wykonane lutospawanie zmniejsza znacząco pole nagrzania a tym samym mniejsze naprężenia i wypalenie warstwy ochronnej (ocynku), ale musi przebiegać z zachowaniem odpowiednich ustawień sprzętu. Samo użycie drutu miedziano-krzemowego to jeszcze nie lutospawanie. Nawet w warunkach fabrycznych nie jest to proste np. tylny błotnik Bentleya.
Na zdjęciach widać jakby błotnik był "zgrzany" a potem pospawany z użyciem drutu CuSi czyli pomiędzy blachami nie ma żadnego zabezpieczenia....efekt, wszystko zardzewieje ale faktycznie CuSi zostanie
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pezet3
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 15-04-2015, 05:01   

No to mnie pocieszyles, jednym słowem spieprzona robota... tak?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 15-04-2015, 07:28   

Nie wiem na ile lat dają koledzy wyżej gwarancję.
Ja przy zwykłym migu i spawaniu tak jakby powiedzieć amatorskim bo ze mnie taki blacharz jak... :D Mogę dać spokojnie na 3- 4 lata..
Taki jest standard w koło przy naprawach typu refinish- przecież Panowie to nie oldtimer(gdzie można powiedzieć nie które zakłady i to za grubą kasę tak robią)

Dobry wosk w środek i na zewnątrz dobry grunt i spokojnie tyle wytrzyma- takie jest moje zdanie.

Tak na marginesie ile lat ,,nówki auta,, z salonu wytrzymają skoro w profilach jest sucho ! Konserwacji z dołu niii ma a lakieru jest w dobrym układzie 80 mikronuf. Niektórzy oczekują więcej niż fabryka daje.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pezet3
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 15-04-2015, 08:25   

No tutaj mówią o dwóch latach gwarancji. Zobaczę jak będzie lakier położony. Generalnie szpady wychodzą ładnie.

[ Dodano: 15-04-2015, 08:38 ]
Miałem na myśli szpary, a serwis działa na materiałach sikkens.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 15-04-2015, 12:33   

Wszystko zależy o d tego jak to teraz zostanie zabezpieczone. No i czy spoiny są szczelne. Jeśli są szczelne i będzie obfita konserwacja wytrzyma długo.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 15-04-2015, 14:29   

Panowie!!! Czemu się tak czepiacie!!! jak na ASO to i tak jest na wysokim poziomie!!! ;)
Ciekaw jestem czy większość z Was lutospawa... ;]
O ile mi wiadomo to tylko spawanie w osłonie co2 i finito potem EPO lub nie , bo szkoda czasu i heya aby efekt końcowy był ok!!! :nono:
A szpachla i tak potrzyma 2Lata!!! :haha:

A do >
pezet3, nie spinaj się tak bo po wyjechaniu z warsztatu może ktoś Cię puknąć w ten błotnik i nie doczeka korozji... :smiech: to tylko żelazo!!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
dawid1989
Wymiatacz


Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 158
Punkty: 6/4
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-04-2015, 22:53   

Taaaa lutospawają tymi spawarkami po 1400 z castoramy :D Tak jak pisze Chali68, przez neta każdy mądry :killer:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne