Wiek: 94 Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Polska
Wysłany: 03-01-2015, 19:00 VW Polo 6N
Witam. Jestem tu nowy na forum. Jak w temacie posiadam VW Polo 6N i jak w opisie chciałbym go samodzielnie pomalować. Sytuacja prezentuje się tak. Auto jest 3 drzwiowe i błotnik był malowany bo auto bylo po stłuczce. Na dodatek jakaś blondyna na parkingu zrobiła swoim "francuzem" dośc głeboką rysę. Błotnik od drzwi jest jaśniejszy i nie wygląda to za ładnie wg mnie. Na progu pojawiła się rdza ale poradziłem sobie z nią i ponad rok jest spokój, ale ten blotnik nie daje mi spokoju. Inne elementy też. Więc pomyślałem, czy może nie pomalować samochodu w garażu. Pojęcia trochę mam, bo z zawodu jestem lakiernikiem, ale nie wiem czy takie garażowe malowanie mi wypali, a do warsztatu nie oddam, bo malowanie wyjdzie drożej niż wartość samochodu ( taka moja głupota ). Problem jest w tym, że nie wiem ile farby by mi bylo potrzebne ( baza + klar ).
Najbardziej obawiam się tego malowania, że gdy to wszystko wyschnie to wyjdzie jedna wielka kicha. W obecnej pracy maluję maszyny rolnicze, ale jednak auto to nie jest ładowarka teleskopowa.
Do pomalowania miałbym :
- błotnik prawy
- drzwi prawe ( na nich jest rdza i to też chciałbym zlikwidować )
- błotnik prawy przedni
- maska ( jest matowa i posiada głębokie rysy )
- zderzak tylni ( ma dużo pajączków )
- progi
Na tyle elementów ile potrzebowałbym bazy+klaru wg Was? 1,5l bazy i 1,5l klaru starczy na te 6 elementów?
Generalnie warunki bym miał, chęci też są, jedynie obawiam się, że coś w tych warunkach garażowych może nie wyjść.
_________________ Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz
Wiek: 94 Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Polska
Wysłany: 03-01-2015, 19:57
Znaczy tak. Wolałbym do tej bazy dopłacić, żeby dobrze się rozlewała i żeby była w miarę wydajna ( nie pyliła za dużo ). Wiem też, że zależy to od ustawienia pistoletu, ale mimo wszystko.
Maskę i drzwi dorwałbym od Polo przeznaczonego na części. Nie koniecznie w kolorze, więc wtedy malowanie z zewnątrz i od wewnątrz więc w tym przypadku, biorąc pod uwagę Twoje zdanie to trochę ponad litr bazy by wychodził + bezbarwny.
A spytam się jeszcze bo nie bardzo się orientuje. Jeśli już kupowałbym bazę to kupić już gotową ( z rozpuszczalnikiem ) czy może dopiero mieszać bazę z rozpuszczalnikiem u siebie?
Jak to wtedy wygląda i co bardziej się opłaca? W tej kwestii akurat jestem zielony, bo do tej pory malowałem akrylem, bądź gotową " umieszaną " bazą.
_________________ Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz
A spytam się jeszcze bo nie bardzo się orientuje. Jeśli już kupowałbym bazę to kupić już gotową ( z rozpuszczalnikiem ) czy może dopiero mieszać bazę z rozpuszczalnikiem u siebie?
Jak to wtedy wygląda i co bardziej się opłaca? W tej kwestii akurat jestem zielony, bo do tej pory malowałem akrylem, bądź gotową " umieszaną " bazą.
0,5 l rozcieńczalnika bazowego kosztuje z 10zł więc odpowiedz sobie sam.
[ Dodano: 03-01-2015, 20:21 ]
Bizoniik napisał/a:
Wolałbym do tej bazy dopłacić, żeby dobrze się rozlewała i żeby była w miarę wydajna ( nie pyliła za dużo )
baza nie pyli, przecież wszystko zależy od tego czym i jak. Chyba z tym lakiernikiem to przesadziłeś
Wiek: 94 Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Polska
Wysłany: 03-01-2015, 20:30
Nie przesadzałem
Po prostu nie pracuję już na lakierni prawie 2 lata ( tam właśnie malowałem bazą ) i pewne informacje umykają. Jedynie w pracy, a pracuje jako spawacz, to jak trafi się jakaś ładowarka teleskopowa, bo naprawiamy też takie maszyny to maluję jak jest potrzeba. Generalnie procedurę malowanie znam, przygotowywania do malowania ( szlifowanie, matowanie, odtłuszczanie, szpachlowanie itd ) też. Jakich gradacji papieru do danego " zadania " użyc. Ale właśnie przez to, że nie pracuję już tak w tym tak jak wcześniej to pytam się co i jak, bo pewne rzeczy umykają, więc proszę o zrozumienie
_________________ Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz
Bizoniik,Podam na swoim przykładzie,po pierwsze nie kupuj nigdy gotowej mieszanki bazy kup kup sobie osobno bazę i rozcieńczalnik najlepiej tego samego producenta(zapytaj ile rozcieńczalnika wlać aby osiągnąć gotową mieszankę np.50,60,80% rozcieńczalnika.Dupont w konwencji na 1l bazy 80% rozc.co daje nam 1,80l.gotowej mieszanki.
Jeżeli masz niewiele ubytków a chcesz je dodatkowo odizolować proponuje podkład epoxydowy spectral under w sprayu z Novol daj sobie go w miejsca rozszlifowane do gołej blachy i pod szpachle i na szpachle i dopiero możesz zapierdzielać podkładem akrylowym.
Wiek: 94 Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Polska
Wysłany: 03-01-2015, 21:15
Wolałbym iść po kosztach ( nie chodzi mi o materiały lakiernicze ) i nie robić sobie za dużo roboty, bo maskę i drzwi dorwę w dobrym stanie za 100 zł z auta które jest na części, ale w innym odcieniu. Wtedy bym sobie elegancko zmatował i pomalował. Wg mnie lepiej dorwać maskę i drzwi bez rdzy, wgniotek itd niż tutaj likwidować ogniska rdzy ( a na drzwiach jest dość spore ognisko )
Co do błotnika tylnego. Przy szybie schodzi mi delikatnie bezbarwny. A przy nadkolu mam rysę, która nadaje się do szpachlowania. Może tylko te miejsce gdzie mam tą rysę ( w ogóle gdzie jeszcze byłyby rysy pod szpachlowanie ) zaszpachlować do porządku i pomalować podkładem akrylowym. Na praktykach uczono mnie aby robić " kontrolkę " na podkładzie, wtedy łatwiej ten podkład zmatować. A resztę błotnika wymatować na mokro papierem oraz zlikwidować ten schodzący bezbarwny. Papier 800 nie będzie za gruby na początek?
_________________ Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz
kalbi, Maxwell, Podkład epoksydowy SPECTRAL UNDER 395 wersja spray pozwala na znaczne przyspieszenie prac remontowych przy zachowaniu wysokiej jakości naprawy. Nadaje się do zabezpieczenia antykorozyjnego gołej blachy przed nałożeniem szpachlówki, izolacji szpachlówki poliestrowej oraz w szczególności do izolacji miejsc przetartych do gołego metalu. Drobnoziarniste wypełniacze umożliwiają uzyskanie gładkiej powierzchni.
A tu masz drobne naprawy jestem wyrozumiały ale,zanim coś powiecie to odróbcie pracę domową.
I jeszcze jedno to forum nie jest po to żeby się przekomarzać kto jest lepszy kto gorszy,tylko po to żeby tym co pytają bo chcą się czegoś dowiedzieć,od tych co mają wiedzę a przede wszystkim doświadczenie.
Chłopaki nie przejmujcie się każdy się może pomylić ,zdarza się nawet najlepszym
Wiek: 94 Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Polska
Wysłany: 03-01-2015, 21:47
Tak naprawy te są drobne, ograniczają się do dobrego zmatowania i pomalowania, ewentualnie do zaszpachlowania głębszych rys.
Powiedzcie mi Panowie jeszcze jedną rzecz. Z prawej strony gdzie chcę malować ten błotnik tylni i drzwi na błotniku przednim miałem rdzę. Tą rdzę zlikwidowałem, zastosowałem podkład antykorozyjny na to szpachel i potem podkład akrylowy, a następnie prysłem sprayem, bo zależało mi na czasie wtedy akurat. Jednak nie miałem wtedy maszyn i szpachel szlifowałem ręcznie niestety też bez klocka ( wiem, że to źle ), ale mam pytanie. Bo to miejsce pomalowane sprayem jest jaśniejsze. I czy jeśli malowałbym drzwi i błotnik tylni to na tym błotniku przednim przematować to miejsce pomalowane sprayem i pomalować bazą a resztę błotnika bezbarwnym? Jak się do tego najlepiej zabrać?
_________________ Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz
Bizoniik,Powiem ci na moim przykładzie,schodzący klar ja robię na sucho ręcznie zależy jak idzie rozszlifowywuję papierem o gradacji 150,180,240 i poprawiam 240,320 na maszynce z miękką przekłądką,jak mam już wszystko ładnie wyprowadzone izoluje epoxydem rozszerzam obszar naprawy i za 30 min akryl.Po wyschnięciu szlif na mokro 600,800,1000.w trudno dostępnych miejscach matuję włókninka o gradacji 800 w moim przypadku jest to czarna z bolla.
Nie będę się z wami przekomarzał bo nie oto było pytane w temacie.
Nurtuje mnie tylko jedno że,firma Novol pisze na swojej stronie co innego niż przekazuje swoim klientom lub potencjalnym klientom na szkoleniach nie ładnie i nie dobrze dlatych co na takich szkoleniach nie mają okazji uczestniczyć.
Przyznaje szczerze że, przeprowadzałem takie operacje wiele razy ale na szczęście nic mi nie opadło,to może dlatego że go jeszcze suszarą traktuje.
Normalnie do napraw używam Novol profesional protect epoxyd 360 1;1,Troton epoxyde 10;1,a teraz będę testował IVAT Superprimer 1k(rozcieńcza się go rozcieńczalnikiem do akrylu 20-30% ).
Wiek: 94 Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Polska
Wysłany: 04-01-2015, 14:16
misias, Obejrzałem obydwa filmiki. Mniej więcej wiem jak się wziąć za ten błotnik przedni, jednak u mnie będzie to wyglądać trochę inaczej ponieważ ja jeśli kupiłbym drzwi od innego egzemplarza w innym kolorze to malowałbym te drzwi osobno bez montowania na samochodzie.
Ale co do błotnika przedniego. Czy jeśli pomaluje to miejsce które malowałem sprayem, bazą po wcześniejszym zmatowaniu i ewentualnych poprawkach to będę musiał robić coś z resztą błotnika jeśli będę malował ją bezbarwnym? Mam na myśli przematowanie tej powierzchni którą chciałbym przemalować tylko bezbarwnym bez bazy, ponieważ na tej części błotnika lakier jest w dobrym stanie.
Tutaj wstawiam zdjęcia uszkodzeń.
Na pierwszym zdjęciu jest samodzielna moja naprawa błotnika z rdzy wykonana na szybko.
Drugie zdjęcie dodałem, bo mam pytanie. Czy te pecherzyki na lakierze są dlatego, że ktoś zbyt grubo połozył bezbarwny? Da się je jakos usunąc poprzez polerowanie?
Dodam, że na drzwiach znajdują się one tylko na górnym słupku. Reszta drzwi jest okej.
Trzecie zdjęcie to jest wlaśnie ten schodzący bezbarwny o którym wczoraj pisałem.
Malować to od nowa podkładem czy tylko zeszlifować do równego na sucho i prysnąć już bez podkladu?
_________________ Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz
Bizoniik, Jezeli dobrze wnioskuje z tego co napisałeś w zapytaniu,to rozumiem że chcesz ten błotnik przecieniować.
Przematuj sobie ten błotniczek ze zdrowym klarem papierkiem na wodę 1500 na kantach uważaj łatwo przetrzeć więc sobie zrób 2000 na mokro albo szarom włokninkom o na ma gradację 1500-2000 i kosztoje około 3zł.
A potem to już wiesz.
Tu masz filmiki "Mój Garaż jak to zrobiłem w garażu" wszystko masz krok po kroku w garażowych warunkach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum