Wklejam ze względu na ciekawą kabinę. Ma 50 mb długości i jest podzielona organizacyjnie na 4 strefy. Nie ma w niej żadnych drzwi ścian poprzecznych kotar i rolet, a działa tak :
Na długości każdych 12 metrów jest odrębna strefa robocza i tak np.w pierwszej trwa faza lakierowania w temperaturze 20 st. C, a metr dalej ( bufor przepływu powietrza ma 1 metr ) trwa faza suszenia w temperaturze 60 st C ( nie ma żadnej przegrody ). Wszystkim steruje automatyka układu wentylacyjnego. W skrajnych strefach można otworzyć roletę wstawić połowę tramwaju lub samochodu ustawić 50 st C w nawiewie i ... w kabinie jest 50 st C a na zewnątrz ... taka temperatura jak na zewnątrz Można lakierować połowę samochodu przy otwartych drzwiach . To nie jest innowacyjna kabina ... tylko innowacyjny unikalny sposób sterowania i kontrolowania przepływu powietrza.
Jak pierwszy raz usłyszałem że to tak działa ... pomyślałem że to raczej jakiś żart ... Byłem mierzyłem przepływy i temperatury i tak właśnie to działa. Do tego ta wielka kabina ma w każdej strefie prędkość opadu 0,3 m/s przy wydajności wentylacji 37 000 m3/h ( dodam że w normalnych konstrukcjach powinna mieć ok 50 / 55 tyś m3/h dla takiej prędkości opadu ), ale że to kabina do lakierowania tramwajów to producent urządzenia zrobił w niej taki patent że powietrze w mniejszej ilości płynie tylko przy obu bokach tramwaju a nie po środku kabiny. Środek jest zaślepiony na suficie i na podłodze. Mniej powietrza to mniej energii na jego ogrzanie i mniejsze silniki z wentylatorami. W tym przypadku to ważne bo wszytko pracuje na nagrzewnicach wodnych, a ciepło z elektrociepłowni na odrębnym węźle tylko dla tej lakierni.
Taka to ciekawostka w stosunku do znanych wam powszechnie kabin lakierniczych z branży lakiernictwa pojazdowego
Czyżby na powierzchnię pokazaną po oczyszczeniu z wyraźną korozją szedł poliester prosto na rdzę i blachę? 1:44 majstry nakładają poliester a na podszybiach widać korozję! Czyż to nie marnowanie pieniędzy publicznych? Film instruktażowy jak NIE przygotowywać - na pewno nie będzie to trwała naprawa.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 03-09-2015, 14:11
Odpowiem tak ogólnie na kilka ostatnich postów.
1. Jak oni to lakierują i jak przygotowali to kompletnie mnie nie obchodzi. Obiekt jest pod opieką techników dostawcy lakierów ... to ich zmartwienia.
2. Tak to lakiernia w Poznaniu Zajezdnia Franowo. Nie wiem czy to ludzie z Bialegostoku, czy z Warszawy. Przy rozruchu i w trakcie odbiorów byli tam specjaliści z całej Polski i nie wiem nawet do końca kto za co odpowiadał i czy był gościem czy uczestnikiem procesu inwestycyjnego lub odbiorczego. Ja miałem swoje zadania.
3. Cały tramwaj polakierowany został na zielono pompą Kremlin. Tylko paski na dole i górze polakierowane zostały z pistoletu górnokubkowego.
4. Panowie ... sednem tematu jest rozwiązanie techniczne sterowania opadem powietrza ... a nie kabina, bo ten system może być instalowany w dowolnych zestawach urządzeń wentylacyjno grzewczych dla lakierni ciekłych. Podkreślę ... SYSTEM STEROWANIA OPADEM POWIETRZA. . Dla mnie w tej lakierni to mogą nawet lakierować cycki areografem bez wcześniejszego macania i lizania
Najważniejsze jest to, że urządzenie działa ... i zmienia zasady projektowania wentylacji i ogrzewania lakierni ciekłych obowiązujące od lat 80-tych ubiegłego wieku ... oczywiście zmienia zasady ale .... w tych profesjonalnych lakierniach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum