Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2014, 23:37 POMOCY
Witajcie
jestem nowy na forum jak i w praktyce z lakierowaniem.
Lakierowalem samochod, baza poszla super. Natomiast problem wyszedl podczas lakierowaniu clarem. W niektorych miejscach powstaly zacieki... (zdjecie) Jak moge to poprawic?
Na innych forach czytalem ze trzeba "zmatowic papierem 1500 na mokro, potem 2000 i potem polerka" i powinno byc git... zgadza sie?
Czy po tych szlifowaniach powinienem wylac bezbarwny raz jeszcze?
Jak na to patrze to zalouje ze wogole ten clar dalem... moglem w tym macie zostawic,.
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 426 Punkty: 4/12 Skąd: uk
Wysłany: 21-05-2014, 23:53
Hej.
Czym ty to żeś lakierował? dezodorantem?
Zeszlifuj te zacieki P 1000 przeleć resztę szarą włókniną pomaluj to jeszcze raz,trochę się do tego przykładając,weź sobie lampkę i patrz na nią w odbiciu podczas malowania a będziesz więcej widział m.in.jak się układa bezbarwny (z czego by nie wylatywał) lakier.
Ja nie widzę żadnych zacieków,widzę tylko pomarańczową skórę.
Pozdr
Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2014, 07:45
Zaciek jest w innym miejscu ale nie mam zdjeci.
Mam dwa pistolety jednen na allegro za 150 kupilem HVLP i kladlem nim baze, a drugi to jakies gowno doaczone do kompresora i nim malowalem clar ...
Reasumujac:
Mam szlifnac wszytsko P1000 czy tylko zaciek? (na mokro czy sucho?)
Piszesz zeby pomalowac raz jeszcze: ale od poczatku z baza czy tylko bezbarwny?
Jezeli tylko bezbarwny to czy beda widoczne te zmatowiale plamy po matowieniu?
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 426 Punkty: 4/12 Skąd: uk
Wysłany: 22-05-2014, 08:13
Zacznij od usunięcia zacieku może uda się go usunąć. Ja zaczął bym p 1000 aby ściąć bata,bez szaleństw,potem mniejsze grające 1500 2000 aż do polerki. W przypadku jeśli się przetniesz pomaluj jeszcze raz,ale przedtem usuń zaciek. Bazę możesz kłaść w przetarte miejsce ale tak bardziej na sucho niż na mokro (najlepiej z suszarką w dłoni) jeśli nie ma potrzeby to nie maluj bazą po całej.
Maryja jak wygodnie na sucho, mokro, 1500, 2000 ale zamiast tego możesz przejść do użycia szarej włókniny na sucho.
Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2014, 08:31
Kurde nic nie czaje z tego co napisales...
Mam sciac bata ok.
Przeszlifowac cale auto (ta skorke pomaranczy) p1000 na mokro czy sucho?
Pozniej pomalowac raz jeszcze - ok - ale baza i potem klarem czy tylko klarem?
W miejscach w ktorych beda szlify alkier bedzie matowy i tu pojawia sie moje kolejne pytanie, czy pod kolejna warstwa klaru tych matowych plam nie bedzie widac?
Wiec jakbys mogl to napisz krok po kroku jakie czynnosci podjac.
Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2014, 10:03
Cztalem ten temat... biedny... jeden pisze to, drugi tamto, trzeci siamto i nie wiadomo kto ma racje.
Dlatego sprecyzowalem i wyodrebnilem konkretne pytania i oczekuje konkretnych odpowiedzi, a nie odp typu: w styczniu i kwietniu zrobilem zaciek ale w lutym nie - LOL
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 784 Punkty: 7/12 Skąd: Z Mazur
Wysłany: 22-05-2014, 10:29
Podejrzewam że będziesz miał problem bo nie jesteś w to wprawiony. Ale reasumując.
Widzę tu tylko jedno rozwiązanie czyli lakierowanie od nowa.
1. Bierzesz kawałek deski (sklejki czy czego tam masz), zakładasz p1000 i na sucho szlifujesz wzdłuż zacieku ( nie wiem jakiej on jest wielkości bo nie każde da się usunąć, mały pipek tak). Poprawiasz p1500 na mokro wzdłuż zacieku na sklejce, A potem jak już widzisz że wyciąłeś zaciek poprawiasz p1500 kolistymi ruchami na ręce czy gąbce na mokro.
2. Matujesz całość p1500 czy tak jak kolega pisze włókniną.
3. Lakierujesz bezbarwnym.
Nie próbuj tego co teraz jest szlifować i polerować bo wyjdzie kupa. Poprzecinasz się do bazy i wtedy dopiero będziesz się wściekał.
Weź kawał dechy. Starą szafkę czy cokolwiek. Weź ten pistolet co pryskałeś nim bazę (dysza 1.3?) i ogarnij ten lakier bo nie masz o nim zielonego pojęcia. Ciśnienie 2-2.2 bar, zmniejsz ilość materiału (to pokrętło na iglicy) będziesz miał większą kontrolę nad ilością tego lakieru. I staraj się zrobić morkę. Nawet nie próbuj tego wylać bo i tak Ci nie wyjdzie
Zrobisz morkę to i tak będziesz to szlifował po całości p2000na mokro żeby syfki usunąć i zrównać strukturę. Wypolerujesz agresywną pastą i będziesz miał.
Dlatego sprecyzowalem i wyodrebnilem konkretne pytania i
To się zastanów co chcesz ? lakierować czy zdzierać baty i polerować
Jak nie rozumiesz tamtych tematów które są ze ,,stycznia i kwietnia ,, to cóż Ci poradzę .
Niestety twój zaciek jest z maja i bardzo się różni od tamtych z innego miesiąca .
Spr jedną propozycję z tamtych tematów i już . Każdy lakiernik inaczej robi - PROSTE ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum