lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: unek
22-05-2014, 09:51
POMOCY
Autor Wiadomość
Mike407
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2014, 23:37   POMOCY

Witajcie :)
jestem nowy na forum jak i w praktyce z lakierowaniem.
Lakierowalem samochod, baza poszla super. Natomiast problem wyszedl podczas lakierowaniu clarem. W niektorych miejscach powstaly zacieki... (zdjecie) Jak moge to poprawic?
Na innych forach czytalem ze trzeba "zmatowic papierem 1500 na mokro, potem 2000 i potem polerka" i powinno byc git... zgadza sie?
Czy po tych szlifowaniach powinienem wylac bezbarwny raz jeszcze?
Jak na to patrze to zalouje ze wogole ten clar dalem... moglem w tym macie zostawic,.

DSC_0756.jpg
drzwi prawe
Plik ściągnięto 205 raz(y) 243,25 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mst
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 426
Punkty: 4/12
Skąd: uk
Wysłany: 21-05-2014, 23:53   

Hej.
Czym ty to żeś lakierował? dezodorantem?
Zeszlifuj te zacieki P 1000 przeleć resztę szarą włókniną pomaluj to jeszcze raz,trochę się do tego przykładając,weź sobie lampkę i patrz na nią w odbiciu podczas malowania a będziesz więcej widział m.in.jak się układa bezbarwny (z czego by nie wylatywał) lakier.
Ja nie widzę żadnych zacieków,widzę tylko pomarańczową skórę.
Pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mike407
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2014, 07:45   

Zaciek jest w innym miejscu ale nie mam zdjeci.
Mam dwa pistolety jednen na allegro za 150 kupilem HVLP i kladlem nim baze, a drugi to jakies gowno doaczone do kompresora i nim malowalem clar ...
Reasumujac:
Mam szlifnac wszytsko P1000 czy tylko zaciek? (na mokro czy sucho?)
Piszesz zeby pomalowac raz jeszcze: ale od poczatku z baza czy tylko bezbarwny?
Jezeli tylko bezbarwny to czy beda widoczne te zmatowiale plamy po matowieniu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mst
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 426
Punkty: 4/12
Skąd: uk
Wysłany: 22-05-2014, 08:13   

Zacznij od usunięcia zacieku może uda się go usunąć. Ja zaczął bym p 1000 aby ściąć bata,bez szaleństw,potem mniejsze grające 1500 2000 aż do polerki. W przypadku jeśli się przetniesz pomaluj jeszcze raz,ale przedtem usuń zaciek. Bazę możesz kłaść w przetarte miejsce ale tak bardziej na sucho niż na mokro (najlepiej z suszarką w dłoni) jeśli nie ma potrzeby to nie maluj bazą po całej.
Maryja jak wygodnie na sucho, mokro, 1500, 2000 ale zamiast tego możesz przejść do użycia szarej włókniny na sucho.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mike407
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2014, 08:31   

Kurde nic nie czaje z tego co napisales...
Mam sciac bata ok.
Przeszlifowac cale auto (ta skorke pomaranczy) p1000 na mokro czy sucho?
Pozniej pomalowac raz jeszcze - ok - ale baza i potem klarem czy tylko klarem?
W miejscach w ktorych beda szlify alkier bedzie matowy i tu pojawia sie moje kolejne pytanie, czy pod kolejna warstwa klaru tych matowych plam nie bedzie widac?

Wiec jakbys mogl to napisz krok po kroku jakie czynnosci podjac.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 22-05-2014, 09:51   

http://lakiernik.info.pl/...ghlight=zacieki

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2088
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mike407
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2014, 10:03   

Cztalem ten temat... biedny... jeden pisze to, drugi tamto, trzeci siamto i nie wiadomo kto ma racje.
Dlatego sprecyzowalem i wyodrebnilem konkretne pytania i oczekuje konkretnych odpowiedzi, a nie odp typu: w styczniu i kwietniu zrobilem zaciek ale w lutym nie - LOL ;/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pellek
Maniak forum



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 784
Punkty: 7/12
Skąd: Z Mazur
Wysłany: 22-05-2014, 10:29   

Podejrzewam że będziesz miał problem bo nie jesteś w to wprawiony. Ale reasumując.

Widzę tu tylko jedno rozwiązanie czyli lakierowanie od nowa.
1. Bierzesz kawałek deski (sklejki czy czego tam masz), zakładasz p1000 i na sucho szlifujesz wzdłuż zacieku ( nie wiem jakiej on jest wielkości bo nie każde da się usunąć, mały pipek tak). Poprawiasz p1500 na mokro wzdłuż zacieku na sklejce, A potem jak już widzisz że wyciąłeś zaciek poprawiasz p1500 kolistymi ruchami na ręce czy gąbce na mokro.
2. Matujesz całość p1500 czy tak jak kolega pisze włókniną.
3. Lakierujesz bezbarwnym.

Nie próbuj tego co teraz jest szlifować i polerować bo wyjdzie kupa. Poprzecinasz się do bazy i wtedy dopiero będziesz się wściekał.

Weź kawał dechy. Starą szafkę czy cokolwiek. Weź ten pistolet co pryskałeś nim bazę (dysza 1.3?) i ogarnij ten lakier bo nie masz o nim zielonego pojęcia. Ciśnienie 2-2.2 bar, zmniejsz ilość materiału (to pokrętło na iglicy) będziesz miał większą kontrolę nad ilością tego lakieru. I staraj się zrobić morkę. Nawet nie próbuj tego wylać bo i tak Ci nie wyjdzie :aniolek:

Zrobisz morkę to i tak będziesz to szlifował po całości p2000na mokro żeby syfki usunąć i zrównać strukturę. Wypolerujesz agresywną pastą i będziesz miał.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 22-05-2014, 13:50   

Mike407 napisał/a:
Dlatego sprecyzowalem i wyodrebnilem konkretne pytania i

To się zastanów co chcesz ? lakierować czy zdzierać baty i polerować !

Jak nie rozumiesz tamtych tematów które są ze ,,stycznia i kwietnia ,, to cóż Ci poradzę .
Niestety twój zaciek jest z maja i bardzo się różni od tamtych z innego miesiąca . :aniolek:

Spr jedną propozycję z tamtych tematów i już . Każdy lakiernik inaczej robi - PROSTE ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Piotrek Dąbek
Stały Bywalec
motoryzacja



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 93
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Bogdalec
Wysłany: 25-05-2014, 21:45   

unek, ma racje co lakiernik to inaczej zrób tak jak pisze pellek, i bedziesz miał dobrze
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne