Zaczynam renowacje kilku rowerów od podstaw i chciałbym jaknajbardziej zbliżyć efekt końcowy do efektu jaki widzimy na rowerach firmowych. Przykład:
http://www.giant-bicycles...2012/FR-XtC.jpg
dotykając takiej ramy czuć że wzór jest jeszcze jedną warstwą.
i mam do Was pytania jako że siedzicie w tym temacie.
1. jak nakładać wzór na pomalowany proszkowo rower, szablon i areograf? akryl czy baza? może jeszcze inaczej
2. czy orientujecie się może jaką techniką nakładany jest wzór na rowery produkowane masowo ? przeciez nikt nie cacka sie z każdą ramą ręcznie czy szablonem. nawet chinczycy by zastrajkowali. hydrografika? cieniutkie naklejki nakładana maszynowo i pokrywane lakierem bezbarwnym ?
3. czy profesjonalnym zabiegiem jest nakładanie lakieru bezbarwnego na lakier proszkowy z nałożonym wzorem?
chciałbym udoskonalić swoją renowacje , do tej pory robiłem to tak:
piaskowanie podkład baza wzór od szablonu (też bazą) bezbarwny na całość.
nie jest źle ale pochłania duzo czasu i mogło by być bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne.
Harry a nie zauważyłeś, ze markowe bicycle maja tez grafikę na kompletnie juz pomalowanej ramie? Wiec po co utrudniać?
A to co widac pod lakierami niektórych producentów to dobrej jakości kalkomania.
Z naklejek nic Ci nie spłynie jeśli pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego dasz kontaktową taką bardzo chudą połówke. A dalej już normalnie. Na naklejki nie musisz dawać pzp, nie jest to konieczne. Wiem to z doświadczenia bo dużo motocykli lakieruje. Nic się z tym nie będzie działo jeśli użyjesz markowych produktów.
Zresztą wpisz sobie w YouTube bicycle painting. Jest tam pare filmików jak profesjonalne firmy lakierują rowery z naklejkami i też z aerografem jest pare.
Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 4 Wystawił 1 punkt(y) Skąd: Polska
Wysłany: 07-05-2014, 11:55
TeeM napisał/a:
Harry a nie zauważyłeś, ze markowe bicycle maja tez grafikę na kompletnie juz pomalowanej ramie? Wiec po co utrudniać?
A to co widac pod lakierami niektórych producentów to dobrej jakości kalkomania.
Szczerze - widziałem ale nie cały wzór tylko doklejone jakieś detale.
naklejanie naklejki na rower (w zamian za wzór) wydaje mi sie kiczkowate i nie profesjonalne to raz a dwa jak naklejka ma jakiś mały kawałek łatwo go zgubić i generalnie jest mało trwała. Mówie na podstawie foli firmy oracle. Czy Panowie uznajecie tą firme jako dobrą czy nie bardzo ?
[ Dodano: 07-05-2014, 12:01 ]
Maciek_K napisał/a:
Z naklejek nic Ci nie spłynie jeśli pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego dasz kontaktową taką bardzo chudą połówke. A dalej już normalnie. Na naklejki nie musisz dawać pzp, nie jest to konieczne. Wiem to z doświadczenia bo dużo motocykli lakieruje. Nic się z tym nie będzie działo jeśli użyjesz markowych produktów.
Zresztą wpisz sobie w YouTube bicycle painting. Jest tam pare filmików jak profesjonalne firmy lakierują rowery z naklejkami i też z aerografem jest pare.
Jeśli jest tak jak mówisz to było by super. a możesz mi powiedzieć jakiej dokładnie foli używasz do robienia z niej wzoru pod lakier bezbarwny? jaka firma jaka grubość ? Pytam bo zaznaczyłeś ze muszę użyć markowych produktów
do tej pory ze zwykłej foli robiłem szablon przyklejałem go i malowałem aerografem ale jest to dość czasochłonne zadanie...
Obczaje yt ale do tej pory znalazłem tylko takie gdzie robią wzór aerografem a takich zdolności niestety nie mam.
Skoro używasz tej firmy szablony -naklejki to dopytaj jakie to są ... oni mają z tego co widzę kilka rodzai i też dedykowane pod lakier bezbarwny .
harry37 napisał/a:
pomysł na logike dobry ale czy to profesjonalne ?
Jest to jedna z możliwości naprawy . Ale chyba najrozsądniejsza Można też dodać do lakieru bezbarwnego plastyfikator aby był odporniejszy na zarysowania i obicia .
Inne masz tutaj http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=3716
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum