lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 13:54
Lakierowanie calego auta - potrzebna pomoc dla laika :)
Autor Wiadomość
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 26-08-2009, 07:36   

no wiec podklad polozony :) bardzo szorstka nawierzchnia sie zrobila i musze teraz 400 i 800 na sucho pozniej 1200 mokro... no i mam nadzieje ze przez to ze dysze bo mam za mala a jak bede dzis baza lecial to sie wyleje gladko :) no i mam problem bo mi osiada na elementach pyl jak lakieruje (brak wentylacji) czy nie lepiej malowac to na dworze jak nie bedzie wiatru?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 26-08-2009, 08:26   

Cytat:
no wiec podklad polozony bardzo szorstka nawierzchnia sie zrobila i musze teraz 400 i 800 na sucho pozniej 1200 mokro... no i mam nadzieje ze przez to ze dysze bo mam za mala a jak bede dzis baza lecial to sie wyleje gladko no i mam problem bo mi osiada na elementach pyl jak lakieruje (brak wentylacji) czy nie lepiej malowac to na dworze jak nie bedzie wiatru?

na dworze nie maluj bo będziesz miał pełno syfków.ja jak kładę bazę to robię tak że nałoże co trzeba myje sobie pistol, jak skoncze to oywieram drzwi żeby trochę przewietrzyc zamykam przecieram antystatyczną bazę i jadę z klarem...i po klarze już nie wietrze i zawsze jest troche odkurzu w pomieszczeniu ale nie zauwarzyłem żeby miało to wpływ na jakość powłoki....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 26-08-2009, 22:00   

no i jestem po moim pierwszym elemencie :D wypadlo na klape bagaznika bo byla najmniejsza :) popsikalem zmywaczem silikonu wytarlem i przejechalem antystatyczna sciereczka :) nastepnie 3 warstwy bazy cienka grubsza i jeszcze grubsza i elegancko mi sie wylaly :D pozniej klar i tu nie jestem zadowolony bo mialem na bazie cisnienie w ja-6111 na polowe a ze klar (novacryl 510)zmieszalem z utwardzaczem 2;1 i byl gestszy to dalem cisnienie na maxa po czym pierwsza warstwa kontaktpwa wyszla jak skorka pomaranczy ;/ no wiec spowrotem dalem na pol powietrza i wylalem calkowicie 2 warstwe juz lepiej wedlug mnie;] co zle robie ze sie marszczy? na kompresorze 4bary moze wiecej na kompresorze ustawic cisnienia czy ktorym pokretlem w ktora strone przekrecic? bo rozcienczac klaru nie powinno sie tak?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 26-08-2009, 22:11   

driver_89 napisał/a:
kompresorze 4bary moze wiecej na kompresorze ustawic cisnienia czy ktorym pokretlem

Pokrętło szerokości strumienia na rozkręć max..pokrętło podatności materiału rozkręć na 3/4 od pełnego skręcenia, no i pokrętło ciśnienia roboczego też powinieneś na max ale nie masz chyba manometru pod pistoletem więc tu nie wiadomo jakim ciśnieniem lakierowałeś i , skoro miałeś 4 bar na kompresorze (nie wiadomo jaki masz długi wąż) to na pistolecie miałeś ok.2,5 bar czyli mało przy tym pistolecie powinno być ok.3 bar ;)

@abdul na jakim ciśnieniu roboczym pracuje Twój nowy pistol?? ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
abdul
uzależniony od forum


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 351
Punkty: 5/8
Skąd: Krasiniec/Maków maz
Wysłany: 26-08-2009, 22:25   

Ja lakieruje na 3,5 bara 1 warstwa kontakt jak zaczyna kleic sie za palcem to daje 2 wylana ale na novolu zostaje delikatna morka
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 27-08-2009, 03:34   

czyli zawsze bedzie skorka pomaranczy po tym lakierze? czy morka to cos innego jest?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 27-08-2009, 08:32   

Cytat:
czyli zawsze bedzie skorka pomaranczy po tym lakierze? czy morka to cos innego jest?

morka i skórka to to samo ;] ;]
Trochę za niskie ciśnienie masz...ja np nie mogłem dać rady z ciśnieniem na wężu 8mm a jak założyłem 10mm to od razu na manometrze przy wciśniętym spuście więcej pokazywało.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 27-08-2009, 11:53   

no wlasnie ja tez mam 8mm no i na wiekszej ilosci powietrza wyszla gorzej pierwsza warstwa ale ilosc powietrza to nei cisnienie wiec zwieksze na kompresorze do klaru:)

[ Dodano: 27-08-2009, 21:09 ]
dalem wieksze cisnienie i to samo :( a nawet jeszcze bardziej zmarszczone zderzaki wyszly niz bagaznik wczoraj a jutro auto maluje no wiec chyba tez bedzie skorka na aucie bo nie wiem co zrobic zeby bylo gladko... czy polerka to pozniej poprawi i nie bedize widac skorki??

[ Dodano: 28-08-2009, 15:59 ]
no i po malowaniu budy calej... zaczalem od boku zamist dachu i malujac dach przykleil mi sie kombinezon do mokrych drzwi;/ poprawilem bezbarwnym i jest nie rowno teraz... jadac dalej majac ogromna zadyme i malo co widzac (brak wentylacji) za mocno wylalem klar i zacieki na blotniczkach nastepne drzwi byl smiec chcialem zetrzec szmatka antystatyczna i sie przykelila bo sie drzwi kleily od oparow:( poprawilem bezbarwnym i widac wszystkie biale smieci od szmatki w kwadracie 10x10... pozatym mnostwo smieci sie przykleilo bo malowlaem przy otwartych drzwiach bo inaczej bym sie udusil i nic nie widzial co maluje... jestem strasznie zalamany ;( mozna cos z tym zrobic? bez malowania znowu? co z polerka za kilka dni jak wyschnie lakier?

[ Dodano: 02-09-2009, 07:47 ]
NAJPIERW 2000 NA MOKRO POZNIEJ 2500 NA MOKRO I POLERKA CZARNA GABKA I PASTA FARECLA G3... USUNIE TO SKORKE,ZACIEKI I TE SMIECI CO SIE PRZYKLEILY? CZY ZROBIC PAPIEREM 800 I 1200 NA MOKRO I BEZBARWNY JESZCZE RAZ Z DOBRZE JUZ USTAWIONYM PISTOLETEM?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
socpaw
Bywalec


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 20
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 17-09-2009, 23:15   

i powiedz co dalej zrobiles? ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2009, 06:15   

driver_89 napisał/a:
no i po malowaniu budy calej... zaczalem od boku zamist dachu i malujac dach przykleil mi sie kombinezon do mokrych drzwi;/ poprawilem bezbarwnym i jest nie rowno teraz... jadac dalej majac ogromna zadyme i malo co widzac (brak wentylacji) za mocno wylalem klar i zacieki na blotniczkach nastepne drzwi byl smiec chcialem zetrzec szmatka antystatyczna i sie przykelila bo sie drzwi kleily od oparow:( poprawilem bezbarwnym i widac wszystkie biale smieci od szmatki w kwadracie 10x10... pozatym mnostwo smieci sie przykleilo bo malowlaem przy otwartych drzwiach bo inaczej bym sie udusil i nic nie widzial co maluje... jestem strasznie zalamany mozna cos z tym zrobic? bez malowania znowu? co z polerka za kilka dni jak wyschnie lakier?


:O :haha: :haha: :haha: szkoda że tego nie widziałem :O :smiech:
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 18-09-2009, 08:26   

oddalem auto do lakiernika na polerke i jest dobrze :) powiedzil ze jak na pierwsza zabawe z pistoletem to mi wyszlo bardzo dobrze i moze byc ze mnie dobry lakiernik kiedys takze jestem zadowolony bo auto wyglada duzo lepiej niedrogim kosztem nie mowiac o zdobytej praktyce ktora moge wykorzystac i napewno wykorzystam nie raz... i kazde nastepne bedzie lepiej zrobione ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michael
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Wysłany: 18-09-2009, 11:24   

Wstaw zdjęcia jeśli masz przed wizytą u lakiernika i po niej, bo jakoś strasznie mnie to interesuje jak wygląda :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-09-2009, 00:23   

michael napisał/a:
Wstaw zdjęcia jeśli masz przed wizytą u lakiernika i po niej,
tez chętnie zobaczę jeśli sie da :) najlepiej kilka fotek z bliska :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 19-09-2009, 08:24   

no niestety... mam kilka zdjec przed moim polerowaniem ale z daleka i robione telefonem wiec sie nie nadawaja... tylko klape bagaznika mam z bliska i widac na niej morke

SP_A0033.jpg
Plik ściągnięto 512 raz(y) 213,51 KB

SP_A0036.jpg
Plik ściągnięto 490 raz(y) 160,57 KB

SP_A0037.jpg
Plik ściągnięto 431 raz(y) 251,81 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 19-09-2009, 10:32   

Z tego co widac to struktura tego lakieru jest bardzo gruba

driver_89,
nadal nie powiedziałeś czy masz manometr pod pistoletem,jeżeli masz to na jakim ciśnieniu roboczym to lakierowałeś?

Jaki masz pistolet HP, RP, HVLP ? i jakie ma on zapotrzebowanie na powietrze

Jaką wydajność w L/min ma Twoja sprężarka

Czy zastosowałeś się do zaleceń producenta i zachowałeś należyte proporcje (bezbarwny/utwardzacz/ewentualnie rozcieńczalnik) w trakcie sporządzania gotowej mieszanki?
Jaka jest długość węża roboczego?

Jaka była temp.otoczenia w trakcie aplikacji i jakiego użyłeś utwardzacza ewentualnie rozcieńczalnika(chodzi tu czy szybki czy wolny)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2009, 15:55   

no no ciśnienie napewno za niskie :nono: i może troche za grubo.... pozatym ładnie :)
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 20-09-2009, 00:31   

jacklack napisał/a:
Z tego co widac to struktura tego lakieru jest bardzo gruba

driver_89,
nadal nie powiedziałeś czy masz manometr pod pistoletem,jeżeli masz to na jakim ciśnieniu roboczym to lakierowałeś?

Jaki masz pistolet HP, RP, HVLP ? i jakie ma on zapotrzebowanie na powietrze

Jaką wydajność w L/min ma Twoja sprężarka

Czy zastosowałeś się do zaleceń producenta i zachowałeś należyte proporcje (bezbarwny/utwardzacz/ewentualnie rozcieńczalnik) w trakcie sporządzania gotowej mieszanki?
Jaka jest długość węża roboczego?

Jaka była temp.otoczenia w trakcie aplikacji i jakiego użyłeś utwardzacza ewentualnie rozcieńczalnika(chodzi tu czy szybki czy wolny)


nie mam manomatru wlasnie... tylko przy kompresorze mialem i bylo na nim 4,5 bara chyba, pistolet ja6111, kompresor b&d cp2525, dlugosc weza ok 6-7m i 2m od pistoletu na wezy odwadniacz, temp ok 20 paru stopni utwardzacz wolny raczej i zastosowalem sie do wsyztkich zalecen co do proporcji... wina jest zle ustawienie pistoletu i cisnienia... poniewaz malujac dokladki tuningowe na progi pod drzwi ustawilem inaczej pistolet i klar sie wylal bardzo ladnie gladko z delikatna skoreczka prawie nie widzialna :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 20-09-2009, 10:12   

driver_89 napisał/a:
temp ok 20 paru stopni utwardzacz wolny raczej i zastosowalem sie do wsyztkich zalecen co do proporcji.
gdyby lepkość była mniejsza,też by mogło pomóc .
driver_89 napisał/a:
ustawilem inaczej pistolet
tzn. co zmieniłeś przy pistolecie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 20-09-2009, 10:35   

wykrecilem pokretlo materialu tak jak mowil jacklack na 3/4 i wieksze cisnienie o 1bar chyba czyli mialem kolo 5bar na kompresorze ;] a jakby lepkosc byla mniejsza to by bylo latwiej o zaciek wiec wole juz skorke niz zaciek chyba...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 20-09-2009, 10:44   

Cytat:
a jakby lepkosc byla mniejsza to by bylo latwiej o zaciek wiec wole juz skorke niz zaciek chyba...
nie piszę że masz od razu wlać wiadro rozcieńczalnika.
driver_89 napisał/a:
wiec wole juz skorke niz zaciek chyba...
myślałem że wolisz ładnie rozlany lakier :)
driver_89 napisał/a:
1bar chyba
driver_89 napisał/a:
zaciek chyba...
a co ty taki nie do końca zorientowany jesteś ? chyba :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 20-09-2009, 11:58   

hehe no pewnie ze wole ale to byla pierwsza zabawa z pistoletem :) nastepne autko lepiej wyjdzie napewno :) i DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC ! ! bez waszej teorii nie wiedzialbym jak zrobic w praktyce... ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 12:31   

driver_89 napisał/a:
nastepne autko lepiej wyjdzie napewno


nie byłbym takie przekonany ;) im dalej w las tym więcej drzew ;) teraz czekają cie problemy z zaciekami bo będziesz przedobrzał, i brudem którego będziesz chciał sie pozbyc ;)
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 20-09-2009, 13:15   

hehe no zobaczymy jak to bedzie:) mam nadzieje ze jeszcze bede lakierowal jakies autko albo chociaz jakies elementy bo fajna robota to jest i mi sie spodobalo :) no i jak sie okazalo polerowanie trudniejsze od lakierowania... nie umialem wypolerowac na blysk bo jak lakiernik powiedzial za krotko i za malo pasty ale nie chcialem przypalic lakieru :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-09-2009, 13:40   

driver_89 napisał/a:
no i jak sie okazalo polerowanie trudniejsze od lakierowania... nie umialem wypolerowac na blysk

To polakieruj tak żebyś nie musiał polerować...bo oto miedzy innymi chodzi w lakiernictwie..z powłoki wycina się tylko poszczególne wtrącenia i te miejsca poleruje się tylko.. dąży się do tego aby tych wtrąceń było jak najmniej aby w ogóle nie polerować powłoki
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 13:45   

pozatym jeśli masz że tak powiem "amatorski" brud w lakierze to polerka i tak nic nie da bo część tego spolerowanego śmiecia zostaje w lakierze i i tak go widać... nawet jeszcze bardziej... dlatego tak jak mówi Jacklack, lepiej tak malować żeby nie trzeba było polerować :czesc:
 
     
driver_89
Bywalec


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Krzepice
Wysłany: 20-09-2009, 14:05   

ano tak :) to jest rozwiazanie ale nie takie proste :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne