lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Narzędzia PDR dla początkujących
Autor Wiadomość
PDRART
Stały Bywalec



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 79
Punkty: 1/2
Skąd: Niemcy
Wysłany: 23-01-2014, 16:49   

PDRKRK napisał/a:
ja mam te z alu rączkami i sobie bardzo chwale, są twarde i przede wszystkim sie nie łamią jak innych producentów. Śmiało moge polecić każdemu. Na allegro ktoś wystawił taki komplet jak mój za 13 klocków.


Ale jak dobrze sie orjetuje to juz dawno je odlozyles na bok po zakupie ultra.. geara , crafta ??? pominolem cos :) ?

[ Dodano: 23-01-2014, 16:54 ]
Cytat:
PDRART wynika z tego ze bandtools to badziew?


Tego nie powiedzialem , ale mysle ze sa inne lepsze narzedzia ....[/quote]
_________________
www.pdrart.com
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PDRKRK
Wyjadacz


Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 122
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 23-01-2014, 17:03   

z ultra w tej chwili mam 1 pręta, a drzwi robie prętami z obrotowymi rączkami albo tymi z wymiennymi końcówkami. Ogólnie to tych małych cienkich z BD używam cały czas bo są praktyczne :D a do dachów fakt mam inny sprzęt ale kosztował tyle co prawie cały zestaw z BD, nie twierdze że to są najlepsze narzędzia ale za taką cene są BDB :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Blackleon
Użytkownik


Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: spod W-wy
Wysłany: 24-01-2014, 20:18   

Wiem, ze Dentcraft jest na topie i lepszy od BD, ale wlasnie chcialem sie dowiedziec jakie sa roznice. Czy oplaca sie kupic w tym przypadku caly zestaw za 980USD, czy lepiej trzy razy tyle dac za Dentcrafta? Co moge kupic sensownego za 6-8 tys pln?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PDRKRK
Wyjadacz


Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 122
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 25-01-2014, 10:04   

za tyle kasy bym wzioł BD jak nie masz więcej funduszy, no chyba że śpisz na kasie i zaraz kupisz sobie za 4 razy tyle w Dentcraft. W BD masz akcesoria, jak ci to przyjdzie kupić osobno to sie zapłakać idzie, płacić przesyłki, Vaty i cła. Powodzenia.
Ale jak chcesz mieć towar z Dentcraft to kupuj ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rba79
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-02-2014, 09:35   

Witam koledzy,

Nowy jestem na forum i mam pytanko a widze ze siedzicie w branzy i doswiadczenie macie spore.

Chcialbym sprobowac sil w PDR i potrzebuje jakies narzedzia na poczatek, myslalem o jednym drucie np Dentcrafta i do tego kilku wymiennych koncowkach. Czy taki drut bedzie ok do pierwszych krokow na masce lub bokach.

http://www.dentcrafttools...le-tip-rod.html plus 5-6 koncowek
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrekradom81
Bywalec


Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 54
Punkty: 1/1
Skąd: radom
Wysłany: 17-02-2014, 19:41   

rba79 napisał/a:
Witam koledzy,

Nowy jestem na forum i mam pytanko a widze ze siedzicie w branzy i doswiadczenie macie spore.

Chcialbym sprobowac sil w PDR i potrzebuje jakies narzedzia na poczatek, myslalem o jednym drucie np Dentcrafta i do tego kilku wymiennych koncowkach. Czy taki drut bedzie ok do pierwszych krokow na masce lub bokach.

http://www.dentcrafttools...le-tip-rod.html plus 5-6 koncowek

Strzał w dziesiątke też na takim stawiałem pierwsze kroki tylko kup sobie 30 bo 24 jest bardzo króciutki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rba79
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-02-2014, 21:47   

Dzieki Piotrek, a powiedz jakis zamiennik tanszy tego Dentcrafta bys polecil czy nie pchac sie w nic innego z wymiennymi koncowkami?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PDRART
Stały Bywalec



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 79
Punkty: 1/2
Skąd: Niemcy
Wysłany: 20-02-2014, 10:21   

ja moge polecic dentgeara mini z wymienianymi koncowkami dobre do drzwi i ruznych panelow plus swietnie sie lonczy z koncowkami detcrafta , ja uzywam ich codzienie i jestem znich bardziej niz zadowolony , cena tez jest niczego sobie ...
_________________
www.pdrart.com
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
bajtekch
Użytkownik


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Wlkp
Wysłany: 31-03-2014, 19:50   

a co sadzicie o tym zestawie bo tak sie zastanawiam nad nim? http://www.allegromat.pl/aukcja156821
Ostatnio zmieniony przez martek 31-03-2014, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrekradom81
Bywalec


Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 54
Punkty: 1/1
Skąd: radom
Wysłany: 02-04-2014, 07:31   

To ma mój kolega ostatni set mu został i nie wiem czy juz nie zostawił ktos zaliczki napisz mu maila
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grand116
Użytkownik
grand116


Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: seon
Wysłany: 06-04-2014, 02:34   

czy ktos zamawial nazedzia z usa i wie jaki jest koszt przesylki?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
artiq
Bywalec
artiq


Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 22
Skąd: jawor
Wysłany: 25-06-2014, 13:03   

Witam kolegów, mam pytanko czy ktoś posiada narzędzia od firmy carbon, jeśli tak to czy to jest coś warte, czy lepiej zaopatrzyć się w coś ze stanów?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deos
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Mońki
Wysłany: 07-09-2014, 13:22   

Przeczytałem cały temat i wacham się teraz co kupić:
- http://www.banddtools.net...er-company-set/ polecany przez jednego z uzytkowników

czy ogolnie polecany zestaw - http://www.dentcrafttools...ompany-set.html
uzupelniając go o lampy klej mlotki..

po zakupie planuje udac sie na szkolenie i probowac swoich sil..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 717
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-09-2014, 18:53   

A nie uważasz ze powinieneś zmienić kolejność?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2256
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 07-09-2014, 19:01   

Mart-Dent napisał/a:
A nie uważasz ze powinieneś zmienić kolejność?
też mi się tak wydaje. Sprawdź najpierw czy masz na tyle zaparcia i cierpliwości do tego PDR bo będzie Ci potrzebne, a kasę zawsze możesz wydać na narzędzia...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deos
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Mońki
Wysłany: 08-09-2014, 09:43   

Rozumiem ze jest to ryzykowne ale jak braknie talentu to sie sprzet sprzeda, a szwagier akurat na dniach moglby mi zabrac przy okazji sprzet z USA bo zjezdza. Wiec zaryzykuje...

Wracajac do pytania ktos moze podpowiedziec co moze się bardziej sprawdzic ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 717
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-09-2014, 12:57   

deos napisał/a:
Rozumiem ze jest to ryzykowne ale jak braknie talentu to sie sprzet sprzeda


A kto go kupi? Ale twoja kasa twój wybór.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deos
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Mońki
Wysłany: 08-09-2014, 22:43   

narazie zamiast udzielić jakiejs porady martwicie sie o moje finanse
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2256
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 09-09-2014, 06:13   

martwimy sie bo to jest kupa kasy a naprawde trzeba miec predyspozycje. Ja nie mam i zostalem ze sprzetem.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deos
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Mońki
Wysłany: 09-09-2014, 17:57   

dlaczego nie wystawisz na allegro, napewno sie ktos znajdzie kto kupi
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2256
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 09-09-2014, 18:58   

deos napisał/a:
dlaczego nie wystawisz na allegro, napewno sie ktos znajdzie kto kupi
bo czasem go używam przed lakierem na jakieś wgniotki itp. ale nie potrafię usunąć na 100 %
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
argo
Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 42
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 10-09-2014, 21:05   

deos napisał/a:
narazie zamiast udzielić jakiejs porady martwicie sie o moje finanse

Kolego ja mam praktycznie taki sam zestaw z B&D tools i pracuje nimi, dokupilem jeszcze kilka haków z dentcrafta i da się pracować. Jakbym kupował jeszcze raz to pewnie kompletowałbym bez zestawu a tylko to czego potrzebuję. Część haków z B&D tools tylko wisi sobie na tablicy bo kształty są bez sensu ale cóż... W każdym zestawie pewnie tak będzie.
Dopiero po czasie będziesz wiedział co jest przydatne a czym możesz pogrzebać w piecu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
artiq
Bywalec
artiq


Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 22
Skąd: jawor
Wysłany: 11-09-2014, 21:27   

Dobrze mówisz argo, ja też przed szkoleniem kupowałbym wszystko co mi się podobało nie mając pojecia co do czego służy, teraz wiem że z czasem wyjdzie co tak na prawdę jest potrzebne.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 01-01-2015, 19:48   

Witam. Podpinam się pod temat. Powiedzcie mi czy warto kupować u tego gościa www.propdr.pl? No i jaki zestaw u niego sobie złożyć na sam początek? jak już dobrze będzie mi szło to dokupię więcej narzędzi.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
argo
Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 42
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-01-2015, 21:39   

Kolego ja kupowałem u Pawła z propdr i mogę śmiało polecić. Wiadomo że można kupić z zagranicznej strony taniej ale tu o nic sie nie martwisz ani czy dostaniesz towar ani co zrobić jak producent leci w ciula i nie wysyła narzędzi przez 1,5 miesiąca. U mnie tak było i cieszyłem się ze nie muszę się szarpać z kimś z zza granicy. Kup sobie ze 2 haki i się baw. Jak sie spodoba to inwestuj dalej, narzędzia trochę kosztuja.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-01-2015, 10:08   

Ok to kupię u niego. Ale teraz jaszcze jakie haki na początek ? Do tego zestaw na kleju, czy dam radę bez tego na kleju na początek nauki ? Dodam że cierpliwość mam :)

[ Dodano: 02-01-2015, 11:49 ]
Co powiedzie na taki zestaw haków na początek :
http://www.propdr.pl/pl/p...14-0%2C63cm/587
http://www.propdr.pl/pl/p...38-0%2C95cm/589
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
artiq
Bywalec
artiq


Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 22
Skąd: jawor
Wysłany: 02-01-2015, 12:03   

Lukas, a jakiej firmy wybrałeś sprzęt, ja Ci Pawła też mogę polecić spoko gość mój kumpel u niego też kupował na początek parę prętów. Ja bym Ci polecił na początek z jeden pręt z wymiennymi końcówkami np z dentcrafta ten 36 cali, bo na pewno zacząłeś na jakieś starej masce. Z klejem się nie śpiesz najpierw opanuj pręty. Powodzenia
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-01-2015, 13:16   

No na początek mam drzwi stare do testów.
Jeśli możesz to polec z jeden drut w tym sklepie co podałem z wymieną końcówka tak dla początkującego. No i czy nie będzie potrzebny mi z jeden żagiel ? Dzięki za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam

[ Dodano: 02-01-2015, 14:40 ]
Zamiast żagiel to chodziło mi o pręt flaga. No i jeszcze jaki zestaw końcówek do pręta z wymiennymi końcówkami?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
argo
Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 42
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-01-2015, 22:20   

Tak jak masz napisane wyżej pręt 36" pod wymienne końcówki, na biede to i 24" na początek wystarczy. Ja zazwyczaj używam czerwonej końcówki na początek np. H96-R, potem np R8-P i wykończenie np. B3. Wiadomo że każdemu pasuje troche inaczej.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-01-2015, 11:31   

Dzięki za porady o takie właśnie mi chodziło konkrety. Pozdrawiam

[ Dodano: 03-01-2015, 13:35 ]
Nie wiem czy w dobrym dziale pytam ale jak usuwacie wgnieceni w dachu? trzeba ściągać cała podsufitkę?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
argo
Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 42
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-01-2015, 20:52   

To zależy jak wyglądają i ile ich jest ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 04-01-2015, 10:57   

Damy na to jest tak jedno wgniecenie obok anteny a drugie jest nie daleko przedniej szyby na bliżej środka, a ostanie jest na środku dachu.

[ Dodano: 04-01-2015, 19:37 ]
Jeszcze jedno pytanie, co robicie jeśli wgniecenie tak jakby sprężynowało?
Jak w tym filmie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
adam74
Stały Bywalec


Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 91
Skąd: Małopolska
Wysłany: 04-01-2015, 22:14   

Naucz się w pierwszej kolejności usuwać te małe, a później sam zobaczysz do jakiej średnicy i głębokości będziesz w stanie te duże usunąć dla przukładu zobacz na dach po gradzie Mercedesa R-Classe w mojej galerii, tam jest 15 cm śr.
_________________
www.eurograd.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
artiq
Bywalec
artiq


Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 22
Skąd: jawor
Wysłany: 04-01-2015, 22:29   

Jak robisz dla siebie to na pewno warto zdjąć podsufitkę, bo wtedy masz dobry dostęp z każdej strony. Nie wiem o jakie sprężynowanie Ci chodzi bo gość na filmie po prostu masuje blachę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrekradom81
Bywalec


Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 54
Punkty: 1/1
Skąd: radom
Wysłany: 05-01-2015, 11:54   

lukas93cs napisał/a:
Damy na to jest tak jedno wgniecenie obok anteny a drugie jest nie daleko przedniej szyby na bliżej środka, a ostanie jest na środku dachu.

[ Dodano: 04-01-2015, 19:37 ]
Jeszcze jedno pytanie, co robicie jeśli wgniecenie tak jakby sprężynowało?
Jak w tym filmie

Koleś na filmie robi przeciągniętego wgniota i mu skacze blacha wiec tak jak widac zostawił to wyżej chociaż jest metoda na skakanie blachy o czym byc może sie dowiesz od kogoś :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-01-2015, 12:51   

No właśnie za ciekawiła mnie, jako jest metoda na takie wgnieceni jak skacze blacha.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 717
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-01-2015, 14:19   

Koleś na tym filmie sam przeciągnął blachę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-01-2015, 20:23   

HAK 12" (30.4cm) x 1/4" (0,63cm) [SPH3] 1 szt.
KOŃCÓWKA METALOWA B3 DENTCRAFT [B3] 1 szt.
KOŃCÓWKA METALOWA CZERWONA H96-R DENTCRAFT [H96-R]1szt
OŃCÓWKA METALOWA CZERWONA M64-R DENTCRAFT [M64-R]1 szt.
KOŃCÓWKA OKRĄGŁA Z TWORZYWA SZTUCZNEGO R8-P [R8-P]1 szt.
LANCA GIĘTA POD KĄTEM 60 STOPNI POD WYMIENNE KOŃCÓWKI 24" (61cm) x 1/2" (1.27mm) [RSi-24]1 szt.
LANCA LEWA POD WZMOCNIENIA 24" (61cm) x 5/16" (0.79cm) [BL24] 1 szt.
LANCA POD WYMIENNE KOŃCÓWKI 36" (91cm) x 1/2" (1.27cm) [RDI36]1 szt.
MŁOTEK 10oz (284 gramy) DENTCRAFT [HMR10]1 szt.
TWARDY OSTRY POBIJAK ULTEM 1/2" (1.27cm)[KD-US]1 szt.
TWARDY TĘPY POBIJAK ULTEM 1/2" (1.27cm) x12,3cm [KD-UB]1 szt.
UCHWYT NA KOŃCÓWKI DENTCRAFT [TipH] 1 szt.
Dobry zestaw złożyłem ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
argo
Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 42
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-01-2015, 21:03   

Przeciagniete wgnioty sie robi ale niestety nie wszystkie. Widac gorke z bliska a jakbys popatrzyl z 2 metrow to bys dopiero zobaczyl:) Tak jak koledzy pisali zacznij od poczatku z nie od konca. Jak nie opanujesz małych i średnich wgniotow to z takim jestes bez szans nawet jakby cale forum ci pisalo jak to zrobic.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas93cs
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-01-2015, 21:08   

Ok biorę się za naukę jak tylko narzędzia będą u mnie. A do nauki mam drzwi i inne elementy . Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne