Chce dowiedziec sie od was jak stosujecie i kiedy bo nurtuje mnie to pytanie dośc długo a to dlatego ze lakiernicy róznie sie zachowują z zastosowaniem owych sciereczek
Pierwszy ostatnio co warstwe bazy przecierał i tak samo przed klarem też
Drugi przecierał tylko przed ostatnią warstwą (Pyłą) i po tej ostatniej juz nie ruszał
Trzeci wogóle nie używa a czwarty stosuje tylko jak twierdzi ze osiądzie mu pył
Ma ktos jakieś jedno konkretne stwierdzenie kiedy i jak ??
Interesuje mnie to bo gdzie zapytam tam inaczej robią
ale na co trzeba uważać ,to używanie odpowiednich ściereczek pod bazy wodorozcieńczalne.takie szmatki które są za mocno nasączone tym lepiszczem odpadają. czasami potrafią pozostawić po sobie ślad ,a wtedy woda oczkuje
ale na co trzeba uważać ,to używanie odpowiednich ściereczek pod bazy wodorozcieńczalne.takie szmatki które są za mocno nasączone tym lepiszczem odpadają. czasami potrafią pozostawić po sobie ślad ,a wtedy woda oczkuje
Bardzo słuszna uwaga [quote="baqo"]
Ściereczka antystatyczna jak jej nazwa wskazuje ma nam przed aplikacją przede wszystkim przejąć bardzo małe napięcie jakie jest zgromadzone na karoserii które przyciąga bardzo małe drobiny,( elektryzowanie karoserii w największym stopniu następuje przy przedmuchiwaniu sprężonym powietrzem)
Przecierając ściereczką również zagarnia się drobinki które już są zgromadzone na karoserii a to za pośrednictwem pewnej lepkiej substancji którą nasączona jest ściereczka i do której przyklejają się owe drobiny..
Która ściereczka lepsza?? Otóż najlepszą ściereczka jest ta, którą mocno ściśniemy w dłoni i nie zostawi ona substancji lepkiej na skórze, czyli chodzi o to jak słusznie zauważył kolega @baqo przecierając taką ściereczką karoserię ma ona nie zostawiać lepkiego środka którym jest nasączona
Do takich ściereczek które spełniające te wymagania należą właśnie ściereczki 3M i DP których używam i jak na razie nie widzę lepszych na rynku
uzywam tylko przy cieniowaniu.Na calosciowkach nie uzywam w ogole nawet przed nalozeniem bazy ani przed bezbarwnym
Wszystko odmuchujac sprezonym powietrzem zgarniam dlonia przed baza a po niej juz nie dotykam.
Oduczylem sie jak kilka razy zostaly mi rysy na srebrnym,wlasnie po antystatycznej
Ostatnio zmieniony przez gola 03-08-2009, 21:20, w całości zmieniany 2 razy
ale co?przedmuch?
wracajac do sciereczek,to przecieranie miedzy warstwami to wedlug mnie strata czasu,nie mam go za wiele w pracy i moze dlatego musze sie obejsc bez antystatycznej
Ostatnio calosciowke (bez dachu)-Honda Prelude lakierowalem rowna godzine.,bez dotykania sciereczka.Mialem 5 malych wtracen,ktore nawet nie polerowalem bo byly tak male,oprocz tego na dole drzwi
Ostatnio zmieniony przez gola 03-08-2009, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Jest jeszcze jedno zastowanie o którym nie wspomnieliście. Po polerce można przecierać i np. nanosić wosk. czyli jako finalny etap polerowania.
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Od tego to jest worek z ciuchalandu z kilka zł. Masz flanelki i podkoszulki a szmatka antys. się klei.
Zależy jaką masz ściereczkę. Nagrałem ostatnio film na targach ale kamera się przestawiła i nie mogę go zamieścić... zobaczyłbyś że dokładnie jak piszę robił Festool na swoim "stoisku";)
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum