Witam
Posiadam autko z 55r. Ogólny stan hmmm du.. nie urywa
W związku z licznymi pryszczami postanowiłem odświeżyć go no i się zaczęło. Póki było dobrze to było, ale jak ruszyłem to od tygodnia piłuję i piłuję. Nie wchodzi w grę piaskowanie całości. Tam gdzie korozja to zeszlifowanie, a reszta zmatowanie i położenie nowego lakieru. Trzeba dobrać nowy podobny (kość słoniowa)
Są liczne ubytki w blacharce, w szczególności w nadkolach. Niestety nie ma możliwości dostania reperaturek więc trzeba działać samemu.
Mam kilka pytań i też uprzedzam żenie jestem z zawodu ani lakiernikiem ani blacharzem.
Odsłoniłem to co chciałem odsłonić. Jest wiele miejsc skorodowanych. Spryskałem to kortaninem. I teraz zabieram się do wspawywania większych ubytków.
Czy przed położeniem podkładu antykorozyjnego (może jakaś wskazówka jaki?) trzeba oczyścić jeszcze raz blachę z kortaninu ?
Mam w planie przygotować tyle ile się da z mojej strony. Więc podkład, szpachla do wyrównania i potem oddać do lakiernika żeby dopieścił co może. Nie zamierzam nakładać szpachli wiadrami. Chcę dziurki pocynować i raczej ku temu bym się skłaniał jak do szpachlowania.
Czy wyrównywanie powierzchni cyną to dobry sposób ? jeżeli będzie jakieś ognisko korozji to czy za jakiś czas nie będzie ono postępowało ? Czy może lepiej podkładem antykor.. i szpachla ?
co to za auto? nie baw sie samemu bo szkoda twojego czasu skoro sie nie znasz,a cena za polakierowanie itak bedzie podobna albo i jeszcze wieksza a do tego zero gwarancji ze str. lakiernika
Armstrong siddeley Sapphire 346 z 1955r
Z mojej strony rozebranie i przygotowanie. Lakiernik nie będzie bawił się w wspawywanie elementów, więc chcę zrobić tyle ile mogę sam. Nie nam się na lakierowaniu więc tego nie robię i tyle. Poza tym chcę coś porobić przy aucie
jezeli masz zamiar dorabaiac czesci karoseri a pozniej to cynowac to za ciekawie tego nie widze
Nie chodzi o cynowanie dorabianych części, bo i po co ?, ale o cynowanie miejsc gdzie korozja wyjadła punktowo miejsca.
[ Dodano: 27-03-2013, 08:47 ]
michalLbn napisał/a:
Zobaczysz że orobisz się a efekt marny. Zachowujesz się jak te zgredy z biznesu ślubnego, że mają zabytka a najlepiej wyremonowali by po taniości.
Może zwyczajnie nie każdy ma 70 tysi by wywalić na generalny remont. A że ktoś dorabia weselami na remont samochodu to chyba nie jest nic w tym złego. Czy jest ?
[ Dodano: 27-03-2013, 11:23 ]
Widzę że sporo osób zagląda więc śmiało pisać. Ja chętnie wysłucham każdej opinii, nawet tej krytycznej, a może przede wszystkim
Widzę że sporo osób zagląda więc śmiało pisać. Ja chętnie wysłucham każdej opinii, nawet tej krytycznej, a może przede wszystkim
Obawiam sie, że wiekszość opinii bylaby bardzo negatywana.
Widzę, że chciałbys naprawic to nie po całkowicie minimalnym koszcie. Ostatnio jest tutaj jakis wysyp ludzi, którzy chca zakleic dziury mata szklana to sie nazywa profi robota!!
Chwała Ci za to, że chcesz wspawywac kawałki nowej blachy
Oddaj auto do piaskowania to nie majtek. Jeśli nie chcesz piaskować całości to wypiaskuj tylko miejsca korozji. Fotki mógłbys wrzucic bo niby jak mamy Ci doradzić ?
No....ambitny jesteś. Chociaż jak to mówią : Nieświadomość czyni człowieka szczęśliwszym...
Obejrzyj sobie trochę filmów na Youtube, bo szkoda tego samochodu na taką "naprawę".
Poświęć trochę czasu żeby zobaczyć jak to robią inni to nie jest takie trudne a efekt będzie dużo lepszy i bardziej trwały.
Robiąc to tak jak teraz to nie dosyć że nie będzie to wyglądać to jeszcze zanim skończysz to już będzie zardzewiałe.
Na przykład filmy tego gościa:
http://youtu.be/SeKYBzwar5U
Dobrze jest najpierw obejrzeć i nie popełniać głupich błędów, a jak się zobaczy to można wiele rzeczy zrobić
szybciej.
Każde spawanie to miejsce bardziej narażone na korozję, a ty robisz spaw na spawie i na tym jeszcze jeden spaw.....po co?
Ten kawałek blachy można zrobić bez żadnego nacinania i nie jest to wcale trudne, tylko trzeba wiedzieć jak...
Obejrzyj też to:
http://www.oldtimery.com/...=autim&start=40
Mam pytanko na temat kortaninu. Zapewne niejeden słyszał o nim.
Są miejsca gdzie blacha nie jest równa i są głębsze wżery. Oczyszczone mechaniczne.
Jak posmaruję to kortaninem to co należy potem zrobić ? Można to potraktować podkładem antykorozyjnym ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum