lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem po polerce
Autor Wiadomość
michal_1987
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 3
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Piotrków
Wysłany: 17-04-2013, 11:55   Problem po polerce

Witam koledzy!
Mam problem, mianowicie malowałem auto, błotnik z odcięciem taśmą...Po malowaniu kolory ok, praktycznie się nic nie różni, ale po polerce zrobiło się coś takiego...
http://www.tinypic.pl/ke45uenoiisc

http://www.tinypic.pl/cejfz21p9ky2

Ogólnie wszystko jest malina po polerce, jak z lakierni

http://www.tinypic.pl/w05iw9erb0o7

a jeszcze mam drzwi do polerowania

http://www.tinypic.pl/sjvilceleerb

i boję się że będzie to samo... :( Tak w ogóle to drzwi mogłem pomalować całe i tyle, a nie bawić się w odcięcia...No ale miało być jak najtaniej. I tak to jest z takim robotami... Może ktoś mi pomoże...??? Czy jest szansa żebym to jeszcze jakoś wyprowadził? Np. jakbym papierem 1000 zmatował to miejsce po polerce(góra błotnika) później rzucił bazę na to nic nie oklejając, następnie lakier i po tym bezpośrednio blender lakierniczy, bo coś o nim czytałem, a niestety nie wiedziałem o nim wcześniej, a na końcu polerka. Co Wy na to Panowie??? Proszę o pomoc i Pozdrawiam!!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 17-04-2013, 12:52   

Przematuj to 2500 na wodę i popraw polerką z tym że musisz zwrócić uwagę na kierunek obrotów gąbki. Nie poleruj całą powierzchnią tylko np samą górą gąbki. Chodzi o to aby polerka "zagłaskiwała" przejście a nie brała świeżego lakieru "pod włos" bo wtedy drobiny pasty podrywają Ci ten świeży lakier powodując efekt jaki pokazałeś na obrazku. Próbuj i daj znać co wyszło. pzdr PS z tymi drzwiami to dałeś ciała! Trzeba było taśmę dać na wywijkę i nie domalowywać do samej taśmy bo tego uskoku nigdy nie wyrównasz i nie spolerujesz ! ! Zaoszczędziłeś 100ml bezbarwnego, brawo :brawo:
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
michal_1987
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 3
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Piotrków
Wysłany: 17-04-2013, 13:07   

Kaes91 napisał/a:
Przematuj to 2500 na wodę i popraw polerką z tym że musisz zwrócić uwagę na kierunek obrotów gąbki. Nie poleruj całą powierzchnią tylko np samą górą gąbki. Chodzi o to aby polerka "zagłaskiwała" przejście a nie brała świeżego lakieru "pod włos" bo wtedy drobiny pasty podrywają Ci ten świeży lakier powodując efekt jaki pokazałeś na obrazku. Próbuj i daj znać co wyszło. pzdr PS z tymi drzwiami to dałeś ciała! Trzeba było taśmę dać na wywijkę i nie domalowywać do samej taśmy bo tego uskoku nigdy nie wyrównasz i nie spolerujesz ! ! Zaoszczędziłeś 100ml bezbarwnego, brawo :brawo:


Dzięki za szybką odpowiedź! Tak tak z tymi drzwiami to dałem ciała, wiem wiem...dałem po prostu ciała jak młody...Ale to przez to że praktycznie pierwszy raz tak robiłem i się dałem podpuścić. Do tej pory moje roboty były wykonane malinka...a teraz lipa. Tylko słuchaj bo boje się że zrobi się jeszcze gorzej...
http://www.tinypic.pl/5p7zqhg1ifmk
...na żółto zaznaczyłem po matowaniu papierem i już widać że się przecierało na jasno...a na czerwono element gdzie najgorzej wyszło i najbardziej rzuca się w oczy...

[ Dodano: 17-04-2013, 13:09 ]
A powiedz mi Kolego jakbym to delikatnie zmatował, nie oklejał już(nigdzie nie odcinał taśmą) prysnał bazą, później lakier i po tym od razu blender lakierniczy, bo coś o nim czytałem, żeby lepiej się zgryzł stary i nowy lakier...a później polerka. Co Ty na to?

[ Dodano: 17-04-2013, 13:11 ]
A z tymi drzwiami to chyba najlepiej będzie jak je zmatuję i chyba od nowa prysnę całe co ? Bo nic mi do głowy nie przychodzi teraz...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 17-04-2013, 17:23   

Z tego co widzę to aktualnie przejście masz już gdzieś w połowie błotnika więc najprościej będzie je pocieniować bazą i na cały element dać bezbarwny modląc się żeby nigdzie się nie pogryzło bo lakier na bank świeży. Co do cieniowania lakieru bezbarwnego z użyciem rozcieńczalnika do cieniowania to fajnie to się stosuje na słupkach, progach, rantach itp ale takie naprawy drzwi zwłaszcza jak nie masz na nich listwy wykonuje się lakierując cały element bezbarwnym. Trzeba mieć wprawy żeby zrobić niewidoczne przejście na takim czymś. Co do błotnika spróbuj przepolerować w sposób o jakim mówiłem wcześniej (tak żeby gąbka obracjąc się nie brała nowego lakieru pod włos) Kurde teraz się dopatrzyłem że to tylny błotnik a przejście jest na słupku? :glupek: Nie wiem skąd mi się wzięłoże to przedni błotnik
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michal_1987
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 3
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Piotrków
Wysłany: 17-04-2013, 18:58   

Kaes91 napisał/a:
Z tego co widzę to aktualnie przejście masz już gdzieś w połowie błotnika więc najprościej będzie je pocieniować bazą i na cały element dać bezbarwny modląc się żeby nigdzie się nie pogryzło bo lakier na bank świeży. Co do cieniowania lakieru bezbarwnego z użyciem rozcieńczalnika do cieniowania to fajnie to się stosuje na słupkach, progach, rantach itp ale takie naprawy drzwi zwłaszcza jak nie masz na nich listwy wykonuje się lakierując cały element bezbarwnym. Trzeba mieć wprawy żeby zrobić niewidoczne przejście na takim czymś. Co do błotnika spróbuj przepolerować w sposób o jakim mówiłem wcześniej (tak żeby gąbka obracjąc się nie brała nowego lakieru pod włos) Kurde teraz się dopatrzyłem że to tylny błotnik a przejście jest na słupku? :glupek: Nie wiem skąd mi się wzięłoże to przedni błotnik

tak na słupku...Jak coś zrobię to wyślę Ci fotkę i oblukasz. dzięki za radę ;)

[ Dodano: 17-04-2013, 19:01 ]
Kaes91 napisał/a:
Z tego co widzę to aktualnie przejście masz już gdzieś w połowie błotnika więc najprościej będzie je pocieniować bazą i na cały element dać bezbarwny modląc się żeby nigdzie się nie pogryzło bo lakier na bank świeży. Co do cieniowania lakieru bezbarwnego z użyciem rozcieńczalnika do cieniowania to fajnie to się stosuje na słupkach, progach, rantach itp ale takie naprawy drzwi zwłaszcza jak nie masz na nich listwy wykonuje się lakierując cały element bezbarwnym. Trzeba mieć wprawy żeby zrobić niewidoczne przejście na takim czymś. Co do błotnika spróbuj przepolerować w sposób o jakim mówiłem wcześniej (tak żeby gąbka obracjąc się nie brała nowego lakieru pod włos) Kurde teraz się dopatrzyłem że to tylny błotnik a przejście jest na słupku? :glupek: Nie wiem skąd mi się wzięłoże to przedni błotnik

tu fotka...
http://www.tinypic.pl/6m6ydyx3pulo
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pellek
Maniak forum



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 784
Punkty: 7/12
Skąd: Z Mazur
Wysłany: 18-04-2013, 16:38   

michal_1987 napisał/a:
A powiedz mi Kolego jakbym to delikatnie zmatował, nie oklejał już(nigdzie nie odcinał taśmą) prysnał bazą, później lakier i po tym od razu blender lakierniczy, bo coś o nim czytałem, żeby lepiej się zgryzł stary i nowy lakier...a później polerka. Co Ty na to?

Jasne. Żywica (czy jak kto woli rozcieńczalnik do cieniowania) załatwi sprawę, z tym, że musisz teraz rozetrzeć przejście, widzę że masz ostry uskok i nie wiem czy nie będzie tego widać pod nową warstwą lakieru. Wymatować pod cieniowanie i prysnąć lakierem a na odkurzu cieniować. I pamiętaj żeby wypylać ten rozcieńczalnik, inaczej baty pójdą.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne