lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa dziurki w progu, prosba o podpowiedz
Autor Wiadomość
tomix1111
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 22-03-2013, 12:22   naprawa dziurki w progu, prosba o podpowiedz

witam

zarejestrowalem sie na forum bo mam nastepujacy problem.

Posiadam auto vw corrado ktore staram sie doprowdzic do lat swietlnosci,

no i wczoraj odkrylem mala dziurke na poszycu progu, na krawedzi, pomiedzy plaszczyzna pionowa a dolna pozioma

poprostu oryginalny baranek najwyrazniej podniósl sie w tyym miejscu
i coz weszla korozja.

obdrapalem tego luznego baranka, i okazuje sie ze w odleglosci powiedzmy 1,5 centymetra od dziury jest juz zdrowa blacha.
ogolnie problem dotyczy powierzni progu o wielkpsci maksymalnie 3,5 na 3,5 cm, a cala reszta wyglada ok

ogolnie to miesce znalazlem zupelnie przypadkowo, a samej dziury widac nie bylo,

teraz moje pytanie co z tym zrobic, i jak zeby bylo dobrze?

czytalem inne podobne tematy, i proponowaliscie w nich zeby wymieniac takim przypadku caly prog,
problem polega na tym ze zdobycie zdrowego progu do corrado wogole graniczy z cudem

dodam ze blachy i ogolnie podloga, czy tez progi sa bardzo zdrowe poza tym miejcem,
corrado jest fabrycznie ocynkowane, a i w moim egzemplarzu nie ma wiekszych problemow z rdza a progi sa oryginalne, nie byly wymieniane czy rzezbione wczesniej

dodam ze auto bylo cale lakierowane okolo 2 lata temu, a sam samochod generalnie wiecej stoi niz jezdzi, oczywiscie zima nie jezdzi wcale

no i ta mala dzurka troszeczke mnie zmartwila, bo samo auto traktuje chobbstycznie, a wszelakie naprawy jakie przeprowadzam, staram sie robic z dbalascia o szczegoly, i generalnie bez tak zwanego druciarstwa, niestety jesli chodzi o sprawy blacharsko lakiernicze musze liczyc na pomoc z zewnatrz.

no i wtej sytuacji jak wyzej jak to naprawic zeby bylo dobrze i jak to sie mowi na dluzej?

oczywiscie zdaje sobie sprawe ze bez spawania sie nie obejdzie,a bedzie to robil blacharz, nie ja,
ja pytam tylko specjalistow, coby wiedziec co jak, i byc moze
ewentualnie cos podpowiedziec etc :-)

oile z zabezbieczeniem tego spawu na zewntrz nie bedzie problemu, o tyle martwi mnie spaw od wewnatrz,czym to zabezpieczyc zeby nie brala tego ruda wewnatrz progu.

na zewntrz myslaem zeby po wyczyszczeniu tego miejsca i po spawnaiu, ptraktowac to fertyanem, na to podklad epoksydowy i akrylowy i na to baranek Wurth.

ogolnie to samo chcialem od razu zrobic z podloga,
wszelakie miejca gdzie fabryczne zabezpieczenie zostalo uszkodzone, i jakies delikatne naloty korozji sie pojawily, rowniez fertan po czyszczeniu, plus epoksyd plus akryl i baranek

z gory dziekuje za odpowiedzi, i ewentualne podpowiedzi
i sorry za byc moze przydlugi post,

pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 22-03-2013, 17:03   

Skoro będzie to robił blacharz, to on już wie co ma zrobić. Zacznij mu podpowiadać to pogoni Cię szybciej niż myślisz. Masz otwory w progach zamknięte zaślepkami? Jeśli masz to służą one do konserwacji. Ale blacharz chyba raczej też o tym wie, także luz kolego ;)
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomix1111
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 22-03-2013, 17:47   

wiadomo ze otwory sa,
no to czym od srodka najlepiej na spawy?

co do tego podpowiadania to mnie zle zrozumiales, :-)
ale wiesz jak jest, dobrze wiedziec czy zrobic tak czy inaczej

a 2 sprawa jest taka ze blacharze roznie podchodza do tematu, mowia stary
samochod to nie ma sensu jakos sie nad tym meczyc , bo przeca wyjdzie gdzies indziej, a z reszta to stary samochod

a wiadomo jak jest , jak robisz samochod dla siebie to chcesz jak najlepiej
dlatego pytam najpierw tutaj, miedzy innymi jakimi srodkasmi (marka) itd

bo jakos byle co bola mnie nie przekonuje, i jak juz robic to na porzadnych produktach
ja sie chce dogadac z czlowiekiem ze ja kupie materialy a on zrobi swoje :-)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 22-03-2013, 18:48   

elementy spawane najlepiej zabezpieczyć podkładem epoksydowym ale w Twoim przypadku raczej nie będzie jak. Po wspawaniu łatki należy przez otwór w progu wprowadzić środek do konserwacji profili zamkniętych. Co do firmy, możesz zastosować Novol lub inny, nie wiem do czego masz dostęp... Ale jeśli jakimś trafem masz np Du pont pod nosem to jeszcze lepiej :D Nie robię na co dzień takich rzeczy więc za bardzo tu nie zabłysnę.
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomix1111
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 22-03-2013, 19:00   

no od srodka to raczej bedzie ciezko te spawy podkladem jak sie nie myle

dostep do chemii to nie problem, na pewno da sie zalatwic cos dobrego, kwestia tylko zeby wiedziec co ;)

dlatego wszelkie madre podpowiedzi mile widzane

jak mowie auto zrobione jest dla siebie, wiec ma byc to naprawione jak najlepiej to mozliwie, chociaz najlepiej by bylo gdyby nie trzeba by tego robic, ale jak juz robic to porzadnie, bo tragedii nie ma
pozdr

[ Dodano: 23-03-2013, 00:06 ]
[quote="tomix1111"]no od srodka to raczej bedzie ciezko te spawy podkladem jak sie nie myle

dostep do chemii to nie problem, na pewno da sie zalatwic cos dobrego, kwestia tylko zeby wiedziec co ;)

dlatego wszelkie madre podpowiedzi mile widzane

jak mowie auto zrobione jest dla siebie, wiec ma byc to naprawione jak najlepiej to mozliwie, chociaz najlepiej by bylo gdyby nie trzeba by tego robic, ale jak juz robic to porzadnie, bo tragedii nie ma

tak to wyglada

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pskosz
Stały Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 61
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2013, 13:16   

Widzę że to na końcówce progu i dalej jest błotnik.
Ja bym oczyścił i pocynował.
Do tego szpachla i wszystkie warstwy zabezpieczające epoxyd, podkład.
I od środka fluidol.
Ja bym tak to zrobił
_________________
Pomogłem daj punkt
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomix1111
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 23-03-2013, 14:36   

ja mam zamiar dac na to odpowiednia latke,
na to podklad epoxydowy taki https://oliva.com.pl/index.php?modul=Oliva_katalog_opis2&klucz=118

a na ten podklad taka farba

https://oliva.com.pl/index.php?modul=Oliva_katalog_opis2&klucz=120

oczywiscie przy robieniu podlogi tam gdzie sa naloty rdzy w kilku miejscach,
najpierw pojdzie fertan,

a pozniej w takiej kolejnoscvi jak wyzej
i na wszystko baranek czarny wurtha

mysle ze jak na auto ktore jest uzywane tylko sporadycznie a w zimie wogole powinno byc ok

wiadomo ze nie ma nic na wiecznosc, a na jakis czas powinno wystarczyc, mam taka nadzieje

oczywiscie rowniez cos do srodka progu , moze ten fluidol?

co myslicie ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pskosz
Stały Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 61
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2013, 15:57   

Fertan ok. Te podkłady też wydają się ok. Tylko może zamiast baranka Wurtha daj APP U210.
Możesz dać go grubiej i bardzo ładnie wysycha
_________________
Pomogłem daj punkt
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomix1111
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 23-03-2013, 17:55   

tak tez czytalem ze ten srodek APP jest poodobno dobry,
ale tego wurtja tez ludzie chwala, tez po wyschnieciu jest taki dosyc elastyczny, dzieki czemu nie befzie sie tak obijal od kamieni etc

nie wiem tylko czy do profili zamknietych nie dacv vzeghos innego niz ten fluidol, moze ktos jeszcze sie wypowie w temacie,
tak jak mowilem wczesniej, zalzy mi na tym zeby zrobic to w miare mozliwosci jak najlepiej, bo auto robione dla siebie .

pozdr, i dzieki za podpowiedzi, ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pskosz
Stały Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 61
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2013, 19:52   

Tego U210 z APP używam już z 5-7 lat i powiem że lepszego nie używałem. Jak potrzebujesz możesz naprawdę dużo nałożyć. Do profili możesz dać fertan rozcieńczony i na coś nałożyć.
A do profili czytałem gdzieś o środku takim oleju który łączy się z rdzą i powtrzymuje jej rozprzestrzenianie. Tylko nie mogę teraz go znależć.
Jak znajdziesz możesz dać znać.
_________________
Pomogłem daj punkt
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomix1111
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 23-03-2013, 20:19   

co masz na mysli dac rozcienczony fertan i na cos nalozyc :) ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pskosz
Stały Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 61
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2013, 23:35   

według instrukcji fertan można wlać pod ciśnieniem w profile zamknięte, tutaj masz instrukcje http://fertan.pl/zastosowanie/profile-zamkniete/ a później dodatkowo zabezpieczyć np. fluidolem
_________________
Pomogłem daj punkt
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne