Wysłany: 22-01-2013, 17:52 Problem z malowaniem plastików farba odchodzi
Witam jestem początkującym lakiernikiem i maluję właśnie swoją honde cbr 600f1 stare naklejki zdrapałem rzyletką i wziołem się za pomalowanie, lewego wypełnienia bo był popękany i farba poodchodziła zmatowałem to i pomalowałem podkładem w sprayu w akrylu i co się okazało, że mi się farby pogryzły i to się dzieje tak z farbą dobraną komputerowo i z podkładem a się boję się, że jak bede malował reszte plastików to też mi się tak stanie ja myślę że ja muszę kupić odpowiedni podkład ale wyłącznie do plastiku?. Tu pokazuję wam zdjęcie jak pomalowałem odrazu farbe na farbe i dosłownie gryzą się w oczach. Czy podpowiecie mi co ja źle robię
1 zdcjęcie jest zrobione po 2 minutach
2 zdcjęcie jest zrobione po 10 minutach
ja myślę że ta farba gryzie się z podkładem, bo ta farba odchodzi na końcu i się wspina coraz wyżej. Poproszę o pomoc bo będą maloane wszystkie plastiki
Dobra rada,wyrzuć spray,zedrzyj wszystko i porządnie odtłuść,potem daj PZP,odczekaj chwilę aż odparuje i pomaluj podkładem akrylowym i nie maluj od razu bazą lub akrylem tylko bo nie wiem czym lakierujesz,jak podkład wyschnie to dotrzyj go np.papierem 800 na wodę,popraw tysiącem i dopiero maluj.
To taki podkład ,,klej,, który się daje na plastik żeby się podkład akrylowy trzymał,jak pójdziesz do mieszalni i powiesz że chcesz podkład do plastiku to będą wiedzieć co to jest,a nitro to zostaw do mysia pistoletu.są dedykowane rozpuszczalniki do podkładów i baz oraz klarów.
Wiek: 45 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 119 Otrzymał 4 punkt(y) Skąd: RP
Wysłany: 22-01-2013, 21:19
PZP to nie taki "klej" tylko podkład zwiększający przyczepność. Do podkładu dodaj uelastyczniacz
do lakieru bezbarwnego również ilość sprawdź na opakowaniu lub spytaj się w mieszalni i wyrzuć spraye podkład 2k i będzie git
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 189 Otrzymał 2 punkt(y) Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2013, 15:05
Pierwsza sprawa: spraye mają więcej rozpuszczalnika w sobie niż nakładanie w sposób konwencjonalny za pomocą pistoletu;
dwa: trudno stwierdzić jaki rozpuszczalnik został użyty do wymieszania sprayu (czasem może to być nitro) a jak każdy wie jest bardzo agresywny
Trzy: w przypadku pewnych plastików wymagane jest zastosowanie podkładów K1 lub epoksydowych ze względu że w technologi wytwarzania ich producent zastosował jakąś substację bo usuwania ich z form która wchodzi w reakcję z rozpuszczalnikami. Tak więc wymagane jest by odseparować element do rozpuszczalników.
Przynajmniej ja tak robię i to z doświadczenia
Póżniejszy etap pracy tak jak przy elementach plastikowych
michal19893, lakierowanie tworzyw lubi dać w du...e,dlatego warto na przyszlosc poszperać po literaturze i internecie.Nowe plastiki dobrze jest oddtłuscic nawet kilkakrotnie,zeby usunac z pow.wspmniane przez Paweł166, silikony i woski.dobrze jest plastik 'posezonowac' po myciu kilka dobrych godzin lub wygrzac zeby uwolnic gazy i naprezenia.niezapomnij o przetarciu scierka antystatyczna tworzywa bo te lubia sie naladowywac elektrostatycznie.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 26-01-2013, 13:08
Zmywaczem antisilicon–owym! Benzyna ekstrakcyjna jest tłusta! Ludzie nie wiedzą jakim ważnym elementem w procesie jest prawidłowe odtłuszczanie powierzchni lakierowanej.
Chyba się zapędziłeś,nie jest tłusta co nie zmienia faktu,że nie umywa się do zmywacza.
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 26-01-2013, 13:51
Chali68 napisał/a:
Benzyna ekstrakcyjna jest tłusta!
No-limit napisał/a:
Chyba się zapędziłeś,nie jest tłusta
Już kilka razy z tym sie spotkałem że piszesz o tłustej benzynie.
A tu chodzi tylko o to że benzyna szybko odparowuje, za szybko odparowuje, nie rozpuszcza wszystkich zanieczyszczeń na lakierze a dokładniej nie działa na te zanieczyszczenia na likwidacji których nam najbardziej zależy.
Dlatego dobrze jest najpierw użyć zmywacza wstepnego przed naprawą elementu a pod lakierowanie użyć normalnego zmywacza nie benzyny.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 26-01-2013, 14:29
To że szybciej paruje to fakt. Lecz ekstrakcyjna jest produktem zanieczyszczonym i nie nadaje się do refinishu. Tłusta to określenie odnoszące się do stopnia zanieczyszczenia, żeby chłop jeden z drugim zrozumiał o co chodzi. Czyli mamy dwa powody a żeby jej nieużywać raz to to że rozmazuje woski i silicony które są na powierzchni, powód opisał Krzysiek a dwa to sama w sobie ma związki te których nie powinien używać lakiernik sam. To tak w kwestii rozpędu!
[ Dodano: 26-01-2013, 14:45 ]
Poczytajcie sobie czym wogóle jest benzyna lekka i co to jest ekstrakcja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum