Chcialbym pokazac kilka aut, ktorymi hobbystycznie sie zajmuje w czasie wolnym od pracy, sam lub z pomoca innych.
Pierwszy to C123 230CE, najzdrowsze blacharsko 123 jakie w swoim zyciu widzialem, po delikatnej stluczce i z luszczacym sie klarze po lakierowaniu w niemieckim serwisie. Moja czesc pracy to calosciowe polakierowanie jej w oryginalnym DB876. Wszystkie materialy to Palinal, epoxy 7777, szpachel 0099, podklad 2K51, baza Multicryl 900, klas HS98. Pistolet Sata Jet 3000 RP 1.3
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-01-2013, 10:58
Tu tylko kola. Od czasu, kiedy go robilem minelo juz 3 albo 4 lata, teraz juz oklejam cale wneki (pokaze przy okazji nastepnych projektow). Auto pochodzilo z DE i bylo czyste pod spodem i na szczescie nic nie polecialo.
Pomieszczenie to stworzyl moj poprzednik na wzor jakies komory. Mam plenum 4x1m z filterm sufitowym i spory wentylator nadmuchowy. Ja sobie dorobilem tylko wymiennik ciepla, filtr wstepny, teraz dokladke cieplego powietrza przed filtr wstepny z grzania nadmuchowego. Planuje jeszcze pobawic sie w regulacje predkosci obrotowej wentylatora w przyszlosci. Na moje potrzeby ( ok. 10 staruchow na rok) w zupelnosci wystarcza.
Tak wygladala mniej wiecej po roku, gdy mnie znow odwiedzila.
Ładnie wygląda klasyk A tak wracając do Twojej "kabiny" to czym tam grzejesz? Gazem, czy olejem opałowym? To jest osobny budynek czy pomieszczenie w hali? Czym ocieplone? No i jak byś mógł mi jeszcze do tego powiedzieć jakiej wydajności masz wentylator... Pod gradobiciem pytań Muszę popytać bo też mam w planach coś takiego.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-01-2013, 17:10
Kaes91 napisał/a:
A tak wracając do Twojej "kabiny" to czym tam grzejesz? Gazem, czy olejem opałowym? To jest osobny budynek czy pomieszczenie w hali? Czym ocieplone? No i jak byś mógł mi jeszcze do tego powiedzieć jakiej wydajności masz wentylator... Pod gradobiciem pytań Muszę popytać bo też mam w planach coś takiego.
Wymiennik ciepla wlasnej konstruckcji (chyba Car_painter pokazywal cos podobnego) zasilony palnikiem na opal 30kW. Wydajnosc wentylatora ok. 6000 m3/h, ale w rzeczywistosci nie wiadomo ile, bo to osiowy i ma jakies opory na ssaniui tloczeniu. Dla mnie wystarcza, jak mam nowe filtry to moge pylic raz po razie wartwy klarem i nie ma zadymy w srodku. Do bazy to nawet za duzo, wiec kombinuje ze zniana predkosci obrotowej wentylatora, powinno to podniesc temperature w zimne dni kosztem ilosci wymian powietrza. Przy okazji up gradu wentylacji nadmuchowej dorzucilem rure nadmuchu w okolice czerpni, do poczytania o tym tutaj:
http://www.lakiernik.info...574cbd55f#80732
Lakiernia jest oddzielnie wymurowanym pomieszczeniem , ale nie jest szczegolnie dobrze wyizolowana, podczas nieuzywania nadmuchu przestawiam klapy na nadmuchu cieplego powietrza z kilkoma filtrami po drodze i tak je ogrzewam. Zazwyczaj spelnia jeszcze role przechowalni gotowych aut lub miejsca na jakies czyste prace.
W miare jedzenia apetyt rosnie i moje miejsce jest dla mnie "za male". Nie chodzi tu o metraz, a rozklad pomieszczen w celu usprawnienia cylku i nie wchodzenia sobie na glowe.. Mam juz w tym celu zakupione inne miejsce , ktore przerabiam na warsztat z prawdziwego zdarzenia i tam komora bedzie tez z adaptowanego pomieszczenia o wymiarach 8x4 m i tak policzona , aby spelniala minimum norm wymaganych. Moja obecna jest za mala gabarytowo i przy autach calkowicie rozebranych czy lakierowaniu elementow schodow, jakie mi sie trafiaja czasami nie miesci wszystkiego na jeden cykl. Tak poza tym do wydajnosci wentylatorow nie mozna sie czepic, moze bardziej zautomatyzowac i dorobic recyrkulacje. Teraz takie qp przy zmianie koloru musialem podzielic na dwa razy, foty ponizej:
Nastena furka to kolejne C123 tym razem polseryjne 230C o stosunowo niskim numerze kolejnym. Do przeszycia bylo poszycie dachu, zmiana koloru na oryginalny i wykonanie calej kosmetyki silnika. Ponownie wszystkie materialy Palinala (chyba juz po raz ostatni), pistolety to Sata 4000RP 1.2 do Bazy i 3000RP 1.3 do klaru. Auto polakierowane z zewnatrz, zostala do prysniecia kabina i skladanie.
001.jpg
Plik ściągnięto 277 raz(y) 111,18 KB
004.jpg
Plik ściągnięto 229 raz(y) 78,46 KB
006.jpg
Plik ściągnięto 277 raz(y) 122,49 KB
007.jpg
Plik ściągnięto 200 raz(y) 88,56 KB
010.jpg
Plik ściągnięto 219 raz(y) 57,19 KB
037.JPG
Plik ściągnięto 293 raz(y) 79,33 KB
040.JPG
Plik ściągnięto 269 raz(y) 76,32 KB
049.JPG
Plik ściągnięto 309 raz(y) 41,99 KB
044.JPG
Plik ściągnięto 271 raz(y) 69,33 KB
054.JPG
Plik ściągnięto 272 raz(y) 60,92 KB
Ostatnio zmieniony przez stomek 10-01-2013, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-01-2013, 17:29
Promiennik kupiony na probe, swietnie sie spisuje do teraz. Nic zaawansowanego, jeden zarnik tylko z wylacznikiem czasowym. Tak sobie chodze i przestawim co kilka minut, ale lepsze to niz nic. Rozgladam sie za czym bardziej profesjonalnym, ale za granica. Niestety w Polsce to wciaz nowinka dla wiekszosci, wiec handlowcu lupia po portfelu niemilosiernie. Ostatni przykladgarbiezy tego typu to szczotka Karchera do mycia podwozi- na allegro 450,- z dostawa, a ebay.de 75EUR.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 10-01-2013, 18:15
Nie mam pojecia jaka marka. Sam tez sie zastanawialem, czy nie dokupic nastepnego, przerzezbic stojak dokladajac pozione ramie i nie skonczyc inwestycji na tym- przynajmniej narazie
Szkoda, szkoda... muszę sam coś kupić, nawet taki lub z 2 żarnikami i jedyne co mam na oku to ten o którym wspomniałem w poście wyżej. Tylko sporo kosztuje. No nic, dzięki za odp.
odnośnie promiennika to mam taki sam jak kolega pokazał ... daje sobie rade a zaplacilem w granicach 450 na allegro. ps robota bardzo fajna widać efekt:]
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 11-01-2013, 10:42
Thumper napisał/a:
Jaki obszar jest w stanie ogrzać ten promiennik ze zdjęcia?
W instrukcji bylo ze z odleglosci ok. 40cm pokrywa powierzchnie 80x40cm. Nie jest to zwykla grzalka. Zaraz po zakupie robilem nowego szwagrowego plastika z premedytacja zostawiajac sznyty. Wszystko po kolei wygrzewane , nie polerowane do teraz wyglada po 2 latch ok.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 08-02-2013, 20:55
Mały up date. Nowe maty bitumiczne i oryginalne przednie wytłumienia grodzi po lakierowaniu. Farba poliuretan Palinal serii 600 z utwardzaczem 993.MS
Swoją drogą czy ktoś spotkał w sprzedaży większe arkusze mat bitumicznych niż 50x50 cm?? Pytałem w APP o arkusze 1x1 m , ale nawet przy 50szt nie są zainteresowani sprowadzeniem czegoś takiego.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 01-03-2013, 23:58
Nie mam cisnienia na czas, wiec staram sie dopiescic jak najwiecej szczegolow. W zasadzie tylko zalozony budzet ogranicza rozmach dzialan. Na pewno przy bardziej wartosciowych autach mozna sobie pozwolic na jeszcze wiecej/lepiej, bo ta sama praca przeklada sie na wyzszy wzrost wartosci calego projektu.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 24-03-2013, 17:44
Tapicerka tylko po praniu i czyszczeniu. Auto w calosci ma okolo 180Tkm, poza tym to I-sza seria , wiec material o wiele wytrzymalszy niz gowniane III-cio seryjne szmaty. Renowacji beda wymagaly elementy drweniane, widac jasniejsze przebarwienia (odchodzi klar), ale to juz na spokojnie podczas usuwania bolaczek wieku dzieciecego.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 24-03-2013, 22:44
Dziwie sie poprzedniemu wlascicielowi , ze zakryl oryginalny kolor tym zielonym ostowym (DB 881). Dla mnie ten zolty wygrywa. Dostanie jeszcze po wszystkim stalowe kola z oryginalnymi kolpakami w zoltym malowaniu i moze zaslepke prawego lusterka . Bedzie najstarszym C123 w Polsce z najmniejszym jednoczesnie wypasem Bedzie to pierwsze auto, ktoremu po robocie zrobie profesjonalna sesje zdjeciowa, tak mi sie podoba
Bardzo mi się spodobała twoja praca przy Samochodzie odwaliłeś kupę roboty zerkając na twoje fotki , na pewno cię to kosztowało dużo pracy jak i wkładu finansowego .
Sam jestem zwolennikiem starych Mercedesów, przede wszystkim takiego modelu jak: W126(S-klasa)
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 25-03-2013, 00:41
Dzieki, ale gratki naleza sie tez mojemu zakreconemu koledze, ktory grzebal , dalej grzebie i mam nadzieje ze bedzie tez w przyszlosci mial nadal tyle cierpliwosci. Bez niego moja robota by tak nie lsnila.
A co by nam za niedlugo sie nie nudzilo znalezlismy sobie nastepne 123, tym razem w kombi- 230TE w automacie w kombinacji DB876/154 (dattel MB-Tex). Tu jednak pozwolimy sobie na pewne odstapienie od oryginalu, ale w stopniu latwo odwracalnym. Zakres robot o wiele szerszy niz na 230C.
DSCF0070.JPG Demolka i werefikacja brakow juz rozpoczeta.
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 26-03-2013, 12:02
Motorek to SHL M11 z 1965 roku. Miala byc na sprzedaz, ale chetnych brak, wiec wraca na strych z powrotem.
Przypomnialo mi sie , ze mam pytanie do Szanownego Grona. Jako ze zakonczylem wspolprace z jednym dostawca systemu lakierniczego jestem w trakcie poszukiwania innego. Przecwiczylem juz kilka i tak: Lechler nie bardzo, tak samo jak CSV (konfekcjonerzy mie wiadomo czego). APP opdowiada mi pod niektorymi wzgledami, ale handlowiec nie potrafi okreslic producenta poszczegolnych produktow (czyli tez konfekcja). Na forum jest wiele dobrego napisane o DP, wiec sklaniam sie w te strone. Ostatnim pomyslem jest SH, bo w okolicy mam mieszalnik tej firmy i nie musialby inwetowac w niego. Zalezy mi na systemie gdzie bedzie w miare prosto wszystko rozwiazane, w mozliwie najmniejsza licznba rozpuszczalnikow do calego systemu i gdzie bedzie klar , ktory jak trzeba to nie boi sie grubosci. Cena to wazny czynnik, ale jakosc przede wszystkim. Chcialbym aby to kombi poszlo juz w nowym systemie. Jakies sugestie??
fajny ten stelaż na auto do postawienia w pionie jak by nie bylko to problemem prosil bym o fotki samego stojaka zrobiles jakas regulacje do roznych podwozi?
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 01-05-2013, 16:32
arka napisał/a:
fajny ten stelaż na auto do postawienia w pionie jak by nie bylko to problemem prosil bym o fotki samego stojaka zrobiles jakas regulacje do roznych podwozi?
Obrotnice zrobilismy praktycznie z glowy, na szybko pod jeden typ nadwozia. O ile przednie mocowanie mozemy wykorzystac do innych W/S/C 123 , tak z tylem bedzie trzeba kombinowac. Jest zrobiona pewna regulacja wysokosci, miejsce na silowniki hydrauliczne do podnoszenia, jak i opcja zmiany elementow mocujacych nadwozie. Chcemy popracowac na tym co dotad stworzylismy i w trakcie dopracowac szczegoly. Pewnie jej wyglad bedzie sie zmienial jeszcze wielokrotnie.
Jest jeden minus, nie mozna wrzucic tego na lawete, wiec do piaskowania nadwozie musi byc przerzucone na rame pomocnicza, na ktorej pracowalismy do teraz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum