lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:34
megane - prosze o pomoc dla amatora :) czyli mnie :)
Autor Wiadomość
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 16:57   megane - prosze o pomoc dla amatora :) czyli mnie :)

remontuje meganke classic (sedan '97) i potrzebuje pomocy przy doborze farby, i w jakiej kolejnosci ja klasc

auto wygladalo na poczatku tak(jutro wkleje obecne zdjecia)


pytania na poczatek:
1. ile powinienem kupic farby, podkladu, itd i jakie (chce ten sam kolor-metalic szary)
jutro chce jechac do sklepu i nie wiem ile kupic - jestem na etapie matowania auta..
2. jak powinna wygladac kolejnosc warst
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2009, 19:22   

całe chcesz malować nie mając pojęcia o malowaniu? :oko: a jeśłi nie całe to skad ktoś ma wiedzieć ile farby potrzebujesz jeśli nie napisałeś co malujesz? :debil:
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 21-07-2009, 19:24   

sprecyzuj co chcesz malowac i dlaczego , w tedy postaramy sie jakos ci pomoc ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 19:51   

to tak:

malowałem cisnieniowo(pistoletem) ściany, sufity przez ponad pół roku (uczył mnie lakiernik samochodowy z 8letnim stażem-i jak widzialem -nie rozni sie takie malowanie niczym tylko rodzajem farb)
a o tych farbach nie mam zielonego pojecia jakie sie stosuje w autach....

chce pomalować CAŁE auto, razem ze zderzakami plastikowymi....dopiero co skończyłem remont tego auta- nowa szpachla na dachu(było wczesniej dachowane i rdza sie pojawila pod szpachla), wstawione nowe progi, prawe nadkole było lekko uderzone i bylo trzeba klepac, i kilka innych dziurek załatanych ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 21-07-2009, 20:02   

flamengo napisał/a:
to tak:

malowałem cisnieniowo(pistoletem) ściany, sufity przez ponad pół roku (uczył mnie lakiernik samochodowy z 8letnim stażem-i jak widzialem -nie rozni sie takie malowanie niczym tylko rodzajem farb)
a o tych farbach nie mam zielonego pojecia jakie sie stosuje w autach....

chce pomalować CAŁE auto, razem ze zderzakami plastikowymi....dopiero co skończyłem remont tego auta- nowa szpachla na dachu(było wczesniej dachowane i rdza sie pojawila pod szpachla), wstawione nowe progi, prawe nadkole było lekko uderzone i bylo trzeba klepac, i kilka innych dziurek załatanych ;)


jak calosciowo chcesz robic to morze lepiej jednak oddaj na malowanie do lakiernika
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2009, 20:06   

flamengo napisał/a:
jak widzialem -nie rozni sie takie malowanie niczym tylko rodzajem farb



jassssne :O


flamengo napisał/a:
nowa szpachla na dachu


a czym zagruntowałeś pod szpachlą?
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-07-2009, 20:24   

flamengo napisał/a:
-nie rozni sie takie malowanie niczym tylko rodzajem farb)
lakierowanie to żadna sztuka,ale sztuką jest zrobić wzorowy lakier :) :) :) no to jak masz takie ambicje ,to do dzieła. zanim zadasz jakieś pytanie,sprawdź wpierw czy nie ma już na nie odpowiedzi i pomyśl trzy razy zanim zapytasz. ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 21:00   

Cytat:
jak calosciowo chcesz robic to morze lepiej jednak oddaj na malowanie do lakiernika

lakiernik wycenił na 3tys drugi na 2,8tys
...troche za duzo jak dla mnie ;]

Cytat:
a czym zagruntowałeś pod szpachlą?

najpierw cortanin f, szlif
i potem nobiles podkład wtalowy do metalu

Cytat:
lakierowanie to żadna sztuka,ale sztuką jest zrobić wzorowy lakier

nie zalezy mi na wzorowym lakierze- byle był w miare przyzwoity :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 21-07-2009, 21:07   

Cytat:
a czym zagruntowałeś pod szpachlą?

najpierw cortanin f, szlif
i potem nobiles podkład wtalowy do metalu
Cytat:
l

PODKŁAD FTALOWY NIE NADAJE SIĘ POD FARBY-LAKIERY AKRYLOWE!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2009, 21:11   

Kolego flamengo, przykro mi to stwierdzić ale nie zrobisz tego auta dobrze... nie mówiąc już o odpowiednim doborze materiałów, jeśłi nigdy nie malowałeś auta to tylko sobie spieprzysz samochód a na końcu będziesz zmuszony już i tak do lakiernika jechać... że nie wspomne o warunkach do tego których pewnie też nie masz
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 21:11   

Cytat:
PODKŁAD FTALOWY NIE NADAJE SIĘ POD FARBY-LAKIERY AKRYLOWE!

i dlatego pytam was - co mam robic :)

bo do dzisiaj słuchałem rad wujka który pomalował jakies 30samochodow w swoim życiu-świetnie mu to wychodziło zawsze (ale mi nie pomaluje bo jak twierdzi- nie ma juz 'tych oczu' i sie tego nie podejmie)...ale przyszedl lakiernik wycenić i troche miał inne zdanie od niego i sie zastanowiłem czy dobrze mowi :)

Cytat:
Kolego flamengo, przykro mi to stwierdzić ale nie zrobisz tego auta dobrze... nie mówiąc już o odpowiednim doborze materiałów, jeśłi nigdy nie malowałeś auta to tylko sobie spieprzysz samochód a na końcu będziesz zmuszony już i tak do lakiernika jechać... że nie wspomne o warunkach do tego których pewnie też nie masz

warunki mam-warsztat,kompresor,pistolety

dopiero co robie prawko- nie wydam 3tys na lakiernika-wole zaryzykowac sam..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 21-07-2009, 21:20   

[quote="flamengo"][quote]
i dlatego pytam was - co mam robic :) [/quote

Przede wszystkim przeszlifować naprawiane elementy i odizolować podkładem epoxydowym lub akrylowym/po oczyszczeeniu z rdzy i podkładu ftalowego/.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 21:28   

Cytat:
Przede wszystkim przeszlifować naprawiane elementy i odizolować podkładem epoxydowym lub akrylowym/po oczyszczeeniu z rdzy i podkładu ftalowego/.


wszystko co bylo naprawiane/spawane jest juz wykonczone i przeszlifowane-teraz matuje całą reszte 'dobrych' elementow- których nie ruszałem (papierem wodnym 600 na klocku gumowym)
tam gdzie jest szpachla- tam jest goła szpachla...
pomalowałem tym podkładem ftalowym progi.... musze je oczyscic ?? czy mozna by teraz pomalować na to podkładem epoxydowym lub akrylowym ?

całe auto mam pomalować podkładem ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 21-07-2009, 21:31   

Flamengo a powiedz dlaczego wogóle chcesz odświeżać lakier na całej megance ??
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 21:33   

Greg napisał/a:
Flamengo a powiedz dlaczego wogóle chcesz odświeżać lakier na całej megance ??


do malowania mam: cały dach,progi, prawe nadkole,dwa slupki i maske...
no to chyba warto by całe pomalować juz..
i ze zderzaków farba odchodzi płatami... bo ktoś ciekawie pomalował wczesniej na kurz ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 21-07-2009, 21:37   

flamengo napisał/a:
Cytat:
Przede wszystkim przeszlifować naprawiane elementy i odizolować podkładem epoxydowym lub akrylowym/po oczyszczeeniu z rdzy i podkładu ftalowego/.


wszystko co bylo naprawiane/spawane jest juz wykonczone i przeszlifowane-teraz matuje całą reszte 'dobrych' elementow- których nie ruszałem (papierem wodnym 600 na klocku gumowym)
tam gdzie jest szpachla- tam jest goła szpachla...
pomalowałem tym podkładem ftalowym progi.... musze je oczyscic ?? czy mozna by teraz pomalować na to podkładem epoxydowym lub akrylowym ?

całe auto mam pomalować podkładem ??


Niestety ,musisz oczyścić z podkładu ftalowego ,zmatować cały samochod i położyc warstwwę antykorozyjną na miejsca przeszkifowane do blachy i izolacyjną podkładem akrylowym na przeszlifowane miejsca,żeby nie było niespodzianek.Najlepiej po przeszlifowaniu położyć podład m/m na całość,
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 21-07-2009, 21:51   

czasami jestem pelen podziwu dla takich ludzi jak ty @flamengo ;)
Gratuluje odwagi i pomyslowosci :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 21-07-2009, 22:03   

gola napisał/a:
czasami jestem pelen podziwu dla takich ludzi jak ty @flamengo ;)
Gratuluje odwagi i pomyslowosci :)

jak sie kasy nie ma to trzeba kombinować :haha:
a czas mam i narzędzia też, nie mowiac o chęciach ;)

dzieki No-limit, jutro to zrobie i spytam co dalej :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-07-2009, 23:36   

No-limit napisał/a:
Niestety ,musisz oczyścić z podkładu ftalowego
wystarczy trochę nitra i kilka szmatek ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 22-07-2009, 08:49   

a co z ta iloscia farby ktora musze kupic ?
-ile podkladu 2k akrylowego?
-ile lakieru metalic
i ile bezbarwnego ...i jakie najlepiej? zeby nie wyszlo za drogo,ale zeby nie kupowac tez byle czego...
dzieki :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 22-07-2009, 09:12   

Cytat:
-ile podkladu 2k akrylowego?
2-3 litry
flamengo napisał/a:
-ile lakieru metalic
2,5 l
flamengo napisał/a:
i ile bezbarwnego
2-3 l

a epoxyd? 1 l . wszystko kolego zależy jak chcesz to przygotować? czy wnęki będą lakierowane? zderzaki,wtedy to nawet ze trzy l bazy .lepiej żeby zostało,chyba że możesz dokupić. co do lakieru też zależy jak go dolejesz? na błotnik setka,drzwi wewnątrz zewnątrz ramka ze 2,5 ,zderzak 2,5 itd. ja nie mam takiego problemu ile czego,bo mieszalnik mam swój,lakiery bezb. stoi całe opakowanie,podkłady puchy po trzy litry,papiery rolki,paczki. po prostu ma być i się bierze tyle ile potrzeba. do tego lakieruje wodą,gdzie trochę inaczej to wychodzi.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 22-07-2009, 09:33   

baqo napisał/a:
a epoxyd? 1 l . wszystko kolego zależy jak chcesz to przygotować? czy wnęki będą lakierowane? zderzaki,wtedy to nawet ze trzy l bazy .lepiej żeby zostało,chyba że możesz dokupić. co do lakieru też zależy jak go dolejesz? na błotnik setka,drzwi wewnątrz zewnątrz ramka ze 2,5 ,zderzak 2,5 itd. ja nie mam takiego problemu ile czego,bo mieszalnik mam swój,lakiery bezb. stoi całe opakowanie,podkłady puchy po trzy litry,papiery rolki,paczki. po prostu ma być i się bierze tyle ile potrzeba. do tego lakieruje wodą,gdzie trochę inaczej to wychodzi.


ja kupuje zawsze 2,5L bazy 2,5L klaru i zostaje jeszcze ... a nie oszczędzam ... ale też zależy od krycia ...

tak jak to czytam to kolega jednak rzucił sie na głęboką wode :/ ... chociażby z tym malowaniem ścian ...
moim zdaniem gęstośc szybkoś stygnięcia lakieru samochodowego znacznie różni sie od tego na ściany ... gdyby to były jeszcze drzwi to może daqłbyś se rade ale przy całym i w metalu.... na większych powieszchniach możesz porobic cienie a na dłuzsza mete wyjdzie gożej niz było i bedziesz sam sobie w twarz pluł
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
optionall
Wyjadacz
sklep z lakierami


Wiek: 114
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 104
Punkty: 2/4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-07-2009, 09:57   

1. podkład http://sklep.optionall.pl...f=lakiernikorge

25 zł netto litr * 3 L = 75 zł

2. lakier bazowy http://sklep.optionall.pl...f=lakiernikorge

76,53 zł netto litr * 2,5 l = 191,32

3. lakier bezbarwny http://sklep.optionall.pl...f=lakiernikorge

47,22 zł netto litr * 3 l = 141,66

4. rozcieńczalnik uniwersalny http://sklep.optionall.pl...f=lakiernikorge

14 zł netto litr * 3 L = 42


wszystko razem : 449,98 zł netto
_________________
Gość, widziałeś już: http://sklep.optionall.pl ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 22-07-2009, 10:21   

optionall napisał/a:
wszystko razem : 449,98 zł netto
tyle to u mnie kosztują dwa litry bazy,a tu wszystko na cały samochód :) :) a co @jano zaproponuje? :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 22-07-2009, 10:44   

jak ktoś Ci powiedział, że zrobi za 2,800 to bym mu to oddał, bo napewno zrobi to lepiej niż ty. Cena jest przyzwoita. Koszt samej bazy to około 650 zł + koszt bezbarwnego 150 zł, podkłady około 150 zł, ściereczki, nitro, rozcieńczalnik, zmywacz, papier, taśmy, papiery mokro, sucho, szpachle itd itd jeszcze w ch... Sam materiał wynieśie ponad 1000 i to grubo.... ale życze powodzenia bo łatwo nie będzie. Ogólnie jeśli chcesz sam to zrobić to zrób 1 najbardziej uszkodzony element z samochodu od A do Z i zobacz czy jestes zadowolony z efektu końcowego! Po tym jak zrobisz wystaw go na słońce na tydzień/dwa i przyjżyj mu się wnikliwie.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-07-2009, 10:58   

Tak to u mnie wygląda
Lakierowanie całościowe Ford C-MAX , wszystkie elementy lakierowane również od wewnątrz gdyż były porysowane
każdy element na zewnątrz miał jakieś małe wgniecenie i również głębokie zarysowania, ogólnie nie był mocno uszkodzony ale podkład akrylowy musiał być nałożony na ich całym obszarze

Zestawienie ilości materiałów i ich cen brutto

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 22-07-2009, 11:42   

ok dzieki
zaraz kupuje lakiery
pomaluje jedno nadkole od poczatku do konca i zobacze jak wyjdzie
jak kicha to bede szukał dalej tanszego lakiernika

bo auto jest rozebrane-wykonczone-za dwa dni bedzie całe zmatowane-ja daje sprzet i garaz-wystarczy polakierować ...a 2800zł wydaje mi sie lekko przesadzone....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 22-07-2009, 11:51   

jacklack napisał/a:
Zestawienie ilości materiałów i ich cen brutto


Pięknie to zrobiłeś,lecz nie ująłeś np.:zmywacza,nitra do mycia.papierków,ścier.antyst. kostek
i innych dupereli.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 22-07-2009, 11:53   

flamengo napisał/a:
ja daje sprzet i garaz-wystarczy polakierować
mi by się nie chciało robić całościówki w garażu,jeszcze w bazie lakier. idzie że tak powiem zdechnąć. z pięć stówek musisz szykować dla lakiernika.
flamengo napisał/a:
.a 2800zł wydaje mi sie lekko przesadzone....
nie denerwuj mnie!!! :diabeł: :diabeł: :diabeł:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
flamengo
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 19
Wysłany: 22-07-2009, 13:50   

baqo napisał/a:
flamengo napisał/a:
ja daje sprzet i garaz-wystarczy polakierować
mi by się nie chciało robić całościówki w garażu,jeszcze w bazie lakier. idzie że tak powiem zdechnąć. z pięć stówek musisz szykować dla lakiernika.
flamengo napisał/a:
.a 2800zł wydaje mi sie lekko przesadzone....
nie denerwuj mnie!!! :diabeł: :diabeł: :diabeł:


no ok, tylko ten 'lakiernik' to był Bhp'owiec.... to ja juz wole sam spróbować
za wszystko zapłaciłem ponizej 800zł razem z rozpuszczalnikami,bazą 2,5l Standox, lakierem,podkladem,foliami,zmywaczem,sciereczkami antystat. i kubeczkami do mieszania

pomaluje 1 nadkole i albo sie wezme za calosc sam, albo poszukam lakiernika ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-07-2009, 14:33   

No-limit napisał/a:
jacklack napisał/a:
Zestawienie ilości materiałów i ich cen brutto


Pięknie to zrobiłeś,lecz nie ująłeś np.:zmywacza,nitra do mycia.papierków,ścier.antyst. kostek
i innych dupereli.

Takie raportowanie robię przy każdej naprawie samochodu, program liczy tylko te materiały które przelatują przez wagę czyli te główne robione z receptur podkłady,baza,bezbarwny,bo tutaj widzę zróżnicowanie w ilości jak i w cenie w stosunku do danej naprawy

można również ważyć i raportować szpachle,zmywacze,rozć. do cieniowania itd,ale to są tanie produkty i kalkuluje je i inne tj taśmy ,folie,masy uszczelniające,baranek,papiery ścierne itd. jako stały koszt ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 22-07-2009, 21:23   

jacklack napisał/a:
No-limit napisał/a:
jacklack napisał/a:
Zestawienie ilości materiałów i ich cen brutto


Pięknie to zrobiłeś,lecz nie ująłeś np.:zmywacza,nitra do mycia.papierków,ścier.antyst. kostek
i innych dupereli.

Takie raportowanie robię przy każdej naprawie samochodu, program liczy tylko te materiały które przelatują przez wagę czyli te główne robione z receptur podkłady,baza,bezbarwny,bo tutaj widzę zróżnicowanie w ilości jak i w cenie w stosunku do danej naprawy

można również ważyć i raportować szpachle,zmywacze,rozć. do cieniowania itd,ale to są tanie produkty i kalkuluje je i inne tj taśmy ,folie,masy uszczelniające,baranek,papiery ścierne itd. jako stały koszt ;)


Prawdopodobnie i tak Kolega Twojej pracy nie doceni na teraz,ale jak przewiezie się na prtzetarciach i innych niuansach "dojdzie,dojrzeje :) /
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek1979
Wyjadacz


Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 130
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 22-07-2009, 22:00   

Denerwują mnie takie teksty że 2800zł to jest drogo za całość.ILe bierzecie za element?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-07-2009, 22:18   

slawek1979 napisał/a:
ILe bierzecie za element?

300-350zł od klienta indywidualnego lub handlarza, wiem że to mało, ale jak się ma koło siebie 5 lakierni co biorą od 180 do 300zł to wyżej nie podciągnę u siebie :glupek:
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 22-07-2009, 22:28   

jacklack napisał/a:
slawek1979 napisał/a:
ILe bierzecie za element?

300-350zł od klienta indywidualnego lub handlarza, wiem że to mało, ale jak się ma koło siebie 5 lakierni co biorą od 180 do 300zł to wyżej nie podciągnę u siebie :glupek:


tylko pewnie tak jest ze ty masz zaklad konkretny a oni szopy , i pewnie wszystko nielegalnie ,to naprzyklad wymiana drzwi kierowcy na nowe uzywane z cieniowaniem blotnika i drzwi tylnych jak wychodzi obecnie cena
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek1979
Wyjadacz


Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 130
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 22-07-2009, 22:30   

U mnie w Częstochowie zaniżają bardzo cenę i biorą często nawet 200 zł za element.Ja biorę od 250 do 350 zł czasem więcej w zaleznosci od stanu i gabarytów elemetu.Ile płacicie pomocnikom ,lakiernikom?Czy macie problem z dobrymi fachowcami tzn z ich brakiem ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-07-2009, 22:34   

jerryhaj napisał/a:
,to naprzyklad wymiana drzwi kierowcy na nowe uzywane z cieniowaniem blotnika i drzwi tylnych jak wychodzi obecnie cena

cieniowanie nie wchodzi w rachubę, cena ta sama a cieniować trzeba,klientowi nie wytłumaczysz (przynajmniej w moich stronach) on wie że przyjechał do lakierni a nie do piekarni i kolor masz sobie dobrać tak aby pasował :) parodia ale cóż...

o dobrych ludzi z doświadczeniem jest jak na lekarstwo większość wyjechała na zachód (ale po woli wracają) tym co mam płace ok, 13,50 /rbg netto
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 22-07-2009, 22:41   

jacklack napisał/a:
slawek1979 napisał/a:
ILe bierzecie za element?

300-350zł od klienta indywidualnego lub handlarza, wiem że to mało, ale jak się ma koło siebie 5 lakierni co biorą od 180 do 300zł to wyżej nie podciągnę u siebie :glupek:


Poiągnij/ :) :) /,pociągnij wyżej.Powinieneś.Co prawda na odległość i tylko to forum i mogę oceniać tylko po twoich teoretycznych i foto wiadomościach,oceniam Twoje umiejętności praktyczne na powiedzmy 4+/nie czuj sie urażony,to z mojego punktu widzenia najwyższa nota :) /.Siebie oceniam na 4,ale w kolorystyce na 6-- :) .Aha!Zapomniałem o Bago i Gola.ONI/żart/mają
po 4--/Na szynach/.Tak się kiedyś mówiło :) .Znów wyszedł ze mnie zgred ;) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek1979
Wyjadacz


Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 130
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 22-07-2009, 22:50   

Ja swoich klientów przekonuje do cieniowania a jak nie to nie ma gwarancji na dopasowanie odcienia.Cieniowanie 150 zł u mnie za element oczywiscie.Przekonaj ich tym że że nawet ubezpieczyciel płaci za cieniowanie elementu sąsiedniego(na stronach).To jest taka technika pracy a jak mu się nie podoba to niech ma żal sam do siebie jak wyjdzie różnica na jego życzenie.(Tępić zanirzaczy cen :killer: )
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-07-2009, 22:51   

No-limit napisał/a:
jacklack napisał/a:
slawek1979 napisał/a:
ILe bierzecie za element?

300-350zł od klienta indywidualnego lub handlarza, wiem że to mało, ale jak się ma koło siebie 5 lakierni co biorą od 180 do 300zł to wyżej nie podciągnę u siebie :glupek:


Poiągnij/ :) :) /,pociągnij wyżej.Powinieneś.Co prawda na odległość i tylko to forum i mogę oceniać tylko po twoich teoretycznych i foto wiadomościach,oceniam Twoje umiejętności praktyczne na powiedzmy 4+/nie czuj sie urażony,to z mojego punktu widzenia najwyższa nota :) /.Siebie oceniam na 4,ale w kolorystyce na 6-- :) .


Nie no No-limit,czuje się zaszczycony,dzięki ale to i tak mnie za wysoko oceniasz w stosunku do innych userów tego forum, :) a że twoja wiedza na temat kolorystyki jest na 6 to już dawno zauważyłem ;) nie da się ukryć..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne