Wysłany: 08-10-2012, 20:54 Drugi pistolet do klaru
Witam obecnie posiadam pistolet Air-Gunsa IWATA AZ3 HTE-2, ale chciałbym drugi żeby był tylko do samego klaru, myślałem kupić drugi taki sam albo DeVilbiss GTi PRO LITE.
Jakie propozycje? Jakie dysze? Ewentualnie jaki inny pistolet proponujecie?
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 246 Otrzymał 7 punkt(y) Skąd: Digernes NO
Wysłany: 08-10-2012, 21:43
kamiloosek napisał/a:
Ewentualnie jaki inny pistolet proponujecie?
Ja proponuje Iwata ws400 evo CLEAR 1.3, zaraz ktos napiszę że lepszy będzie SATA 4000 digital (Rp lub hvlp) a jeszcze inny napisze ci że bardzo dobrze myślisz i masz kupić tego gti pro lite...
Jak nie masz opcji przetestowania różnych pistoletów to nie ma sensu pytać o opinie innych bo to tak jak z samochodami - jedni wolą niemieckie inni japońskie... a jeszcze inni wolą tico w gazie.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 09-10-2012, 08:44
Problem jest raczej w tym że pistolety dzielą się na takie do refinishu i takie do lakierowania ogólnego. W samym refinishu elementem najważniejszym jest jednak układ ziarna ( elementów zmiennooptycznych w bazie ). Przy aplikacji bazy każdy dedykowany dla lakierników samochodowych pistolet lakierniczy prezentuje swoją przydatność, lub wady. Przy aplikacji lakieru bezbarwnego nawet te chińskie zadowalając użytkowników gdy przyzwyczaja się oni do ich sposobu pracy.
Tu żeby nikt mi nie zarzucił wypisywania bzdur, dodam że oczywiście doskonałej klasy aparaty natryskowe wspaniale odwdzięczają się lakiernikowi przy aplikacji bezbarwnego swoją oszczędnością, równiutkim strumieniem, atomizacją wpływając na możliwość poleżenia cieńszej warstwy co ma szczególne znaczenie gdy jest zimno, lub wilgotno.
Problem w tym że raczej powinieneś w tych markowych wyrobach szukać pistoletu do aplikacji bazy zostawiając AIRGUNSA do bezbarwnego ... albo poszukać w miarę uniwersalnej konfiguracji do bazy i bezbarwnego zostawiając AZ3 jako pistolet pomocniczy bo taki każdy lakiernik mieć musi.
Co do wyboru ... to czołówka jest od lat taka sama SATA 3000 / 4000 ... IWATA W400 /WS 400 i DeVilbiss GTI PRO / GTI PRO LITE. Niektorzy silą się na oryginalność i sięgają jeszcze po OPTIMA TRIFITI, lub WALCOM ale to raczej miniejszość. Teraz musisz poszukać informacji na forum o DeVilbisie, IWATA i SATA ... tych technicznych, konkretnych informacji i może kilku wiarygodnych opinii i wybrać sobie markę i model ... potem zapytaj o jego konfigurację. Wychodząc przez szereg proponuję :
SATA 4000 RP 1,3 do bezbarwnego.
WS 400 Supernova 1.4 EVO ( jeżeli się da załatwić to z dyszą HD ).
Jak chcesz pracować bardzo oszczędnie ale dużo wolniej .... to w SATA RP 4000 dysza 1,2, a w WS400 EVO 1,3.
GTI PRO LITE to pistolet który nie oferuje fajerwerków i ogromnych zmian w sposobie pracy w porównaniu z GTI PRO. GTI PRO można za to kupić w używce dość tania. Jednak z tych trzech wymienionych ... gdybyś szukał jednak nowego to najniższą cenę detaliczną ma jednak GTI PRO LITE zakładając, że starczy ci jedna dysza powietrzna.
No teraz myślałem nad SATA 4000 RP digital tylko to wychodzi za nią coś kolo 2200zl a WS400 EVO HD 2000zl i teraz znowu dylemat, problem w tym ze nie ma jak przetestować a wiadomo ze każdemu co innego pasuje
Wy tu gadu gadu a nikt nie zapytał co będzie lakierował i w jakich warunkach ma pracować ten sprzęt, z jakim kompresorem będzie współpracować. Sam jakiś czas temu pytałem o opinie na tym forum w związku ze zmianą mojego guna, SATA jes zaje... ale na komorę bo ma mega miotłę ale za to mocno zapyla pomieszczenie. Ja zainwestowałem w GTi pro i jestem zadowolony już się go nauczyłem i kładę wszystko jak chce.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 16-10-2012, 18:01
Dobrze że to napisałeś. Dokładnie tak Sata nie do garażu. I każdy nią polakieruje a Dev. trzeba się nauczyć. Bo niestety RP a Trans tech,HTE to nie to samo. Pozdr.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-10-2012, 20:12
Z tego co wiem to kilkunastu lakierników na obu tych portali świetnie sobie radzi SATA RP i HVLP i to w wersji 3000 i 4000 ... a kabiny to raczej mają w dalekich planach i nie słyszałem od nich takiej opinii.
Nie zapominajmy jednak, że SATA jest liderem skuteczności aplikacji. W IWATA sztuczka polega na obniżeniu ciśnienia wejściowego do 1,5 atm. dlatego w tym przypadku przy dyszach WBX faktycznie jest mniej mgły natryskowej w powietrzu ... ale to wyjątek. Drugi ... to Minijet 3000 HVLP i tyle
W SATA skuteczność RP to 70 % Skąd więc ma być ta niesamowita ilość pyłu w garażu w porównaniu z innymi pistoletami ?
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 16-10-2012, 22:58
Będzie dużo więcej.Zapewniam Cię. Weź sobie do pistolet typu hp mało go co odrużnia od rp tylko pobór powietrza a dysza np.w 3000 jest zbliżona do hp. I z tąd ten pył. W 3000hvlp tego efektu niebędzie. Moim nr. 1 jest teraz Iwata oczywiście ale nie evo tylko LPH 400 tak miałem do ksyknięcia u kolegi i powiem że dużo lepiej od sup.evo. Ale to mi zwolennikowi systemów średnio i niskociśnieniowych. I jeszcze jedno. Tu na forum większość mówi Sata Rp szybko się lakieruje o jojoj! Powiem tak hte można tak samo i dużo oszczędniej. Jest wiele metod aplikacji. Tak!Tak! Zapewniam i pozdrawiam.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-10-2012, 13:37
Powiem tak .... nie dostrzegam tego problemu bo w większości przypadków wiele zależy od wielkości dyszy materiałowej i indywidualnego ustawienia pistoletu, a nawet od gęstości materiału. Temat nie do rozstrzygnięcia w słowach i teoretycznych argumentach ... wiem o tym bo nie raz tak sterowałem ustawieniami lub konfiguracją osprzętu żeby miotła była szeroka, lub węższa atomizacja większa, lub mniejsza tak jak i prędkość wylotowa materiału.
Wszytko tu zależy nie od typu pistoletu tylko o d nastawienia lakiernika. Jak jest pozytywne i chce zmniejszyć ilość pyły generowanego przez pistolet to zrobi to bez problemów nawet jak to będzie SATA 1000 RP z dyszą 2.0
Wszytko tu zależy nie od typu pistoletu tylko o d nastawienia lakiernika. Jak jest pozytywne i chce zmniejszyć ilość pyły generowanego przez pistolet to zrobi to bez problemów nawet jak to będzie SATA 1000 R
Znaczy sie ze taki poczatkujacy malarz,nie ma szans aby czerpac przyjemnosc z zabawa pokretłami.
Jednak troche trza popsikac,azeby sprzecior robil to czego od niego oczekujemy.
Czy tak?a moze sie myle?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-10-2012, 12:17
Obecnie produkowane pistolety z górnej półki maja dość precyzyjne wytyczne co do ustawień i sposobu ich prowadzenia. Produkty lakiernicze też są precyzyjnie określone co do mieszania ich z e składnikami roboczym,i a nawet temperaturą pomieszczeń w jakich są aplikowane. Teoretycznie rzecz biorąc lakierni powinien tylko ustawić wszytko jak jest zalecane a jodyna zmienna regulacja w trakcie pracy to szerokość strumienia.
Ciśnienie wejściowe jest określone. Iglica na maks do tyłu i w zasadzie nie ma czym kręcić.
Jesli zmieniamy,szerokosc strumienia z szerokiego na waski i odwrotnie,czy nie mamy wrazenia jakby cisnienie wyjsciowe sie zmienialo?
Czy to tylko złudzenie?
Jesli zmieniamy,szerokosc strumienia z szerokiego na waski i odwrotnie,czy nie mamy wrazenia jakby cisnienie wyjsciowe sie zmienialo?
Czy to tylko złudzenie?
oczywiście że wzrasta ciśnienie wyjściowe przy zmianie z szerokiej miotły na wąską i vice versa
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 12:59
mkautos napisał/a:
Błąd.
Robert, taki podstawowy błąd w takim temacie?
Krzysiu W jakim temacie ? ... no widzisz tak to jest jak nie kontrolujesz wątków tylko czytasz ostatnie zdanie w poście i się włączasz w dysput.
My tu nie dyskutujemy o tym jak prawidłowo ustawić pistolet i do czego jest konkretny zawór... tylko o tym że można tak ustawić pistolet zaworami żeby nie wygłaszać publicznie opinii że pistolet X jest tylko do kabiny lakierniczej, a "Y" do nory.
Jak zaczniesz tu pisać o tym jak być powinno to zrobisz tylko bałagan bo to nie ten temat i nie ten wątek Tu konkluzja już została wyrażona :
albo ... trzymasz się ustawień fabrycznych, zaleceń technologicznych i zajmujesz się lakierowaniem elementów w systemie refinish, wtedy najważniejszy zawór pistoletu to ten o szerokości strumienia.
albo w dupę z tymi wytycznymi .... jeżeli trzeba niwelować wady pomieszczenia i warunków w jakich się pracuje ... wtedy niższe ciśnienie, rzadszy lakier i jak ktoś źle dobrał dysze materiałowa to jeszcze iglica o 30 % do przodu i blokada. Jednym zdaniem wszystkie ustawienia na pałę jak komu wygodnie.
W praktyce 90% swojego życia w normalnej lakierni pistolet pracuje ze stałym fabrycznym ciśnieniem wejściowym i maksymalną szerokością strumienia natryskowego ... czasami gdy pojawiają się wady kształtu ... lekko skorygowaną / zmniejszoną max o 10 %.
Przy lakierowaniu boku, dachu, pokryw czy elementów na stojakach na pewno nie majtasz zaworami. ... Owszem w ekstremalnych przypadkach ... baran z klaru na progach, czy dołach błotników w starej Toyocie, czy Hondzie ... albo na tylnych pasach ... przy lakierowaniu kantów elementów, lub wnęk ... czy przetarć po polerowaniu. Tylko że to ekstremalne przypadki. W takich sytuacjach po cholerę komu zalety SATA 4000 czy WS400 IWATA ? Takie rzeczy robi nawet gówniany rozpylasz z allegro.
Załóżcie nowy temat o regulacji pistoletu to wymienimy uwagi między posiadaczami różnych modeli i typów sprzętu, przy różnych konfiguracjach. Ja już z góry wiem co napiszą ci którzy mają większe dysze materiałowe, ci co mają tylko sprzęt HVLP i ci co mają HP.
Tu ten krótki wątek dotycz tylko pylenia w garażu i rzekomej rekomendacji SATA = Kabina lakiernicza ... oraz opinii, że to zależy wyłącznie od ustawienia pistoletu, a nie od jego budowy, czy typu
PROJEKTER napisał/a:
Z tego co wiem to kilkunastu lakierników na obu tych portali świetnie sobie radzi SATA RP i HVLP i to w wersji 3000 i 4000 ... a kabiny to raczej mają w dalekich planach i nie słyszałem od nich takiej opinii.
Nie zapominajmy jednak, że SATA jest liderem skuteczności aplikacji. W IWATA sztuczka polega na obniżeniu ciśnienia wejściowego do 1,5 atm. dlatego w tym przypadku przy dyszach WBX faktycznie jest mniej mgły natryskowej w powietrzu ... ale to wyjątek. Drugi ... to Minijet 3000 HVLP i tyle
W SATA skuteczność RP to 70 % Skąd więc ma być ta niesamowita ilość pyłu w garażu w porównaniu z innymi pistoletami ?
Teoretycznie rzecz biorąc lakierni powinien tylko ustawić wszytko jak jest zalecane a jodyna zmienna regulacja w trakcie pracy to szerokość strumienia.
Ciśnienie wejściowe jest określone. Iglica na maks do tyłu i w zasadzie nie ma czym kręcić.
PROJEKTER napisał/a:
tylko o tym że można tak ustawić pistolet zaworami
Dałeś lekko ciała twierdząc że szerokość strumienia to jedyna zmienna która podczas krecenia nas interesuje.
W dużym uproszczeniu,,, reszte pokreteł mozna zaspawać, iglica na max, cisnienieraz ustawione jak producent każe i krecimy tylko miotłą.
To jest podejscie
PROJEKTER napisał/a:
Teoretycznie rzecz biorąc
takie jak sam napisałes.
Czy tylko teoria tu zalatuje a praktyka to czarna dupa?
Dałes ciała i jak zwykle nie potrafisz sie przyznac do tego.
Mgła zaczyna sie roztaczać
PROJEKTER napisał/a:
W jakim temacie ?
Ano w temacie braku wpływu skrecenia miotły na wartość ciśnienia i ilość materiału która trafia na element .
Eee, nieee, przecież nic sie nie zmienia, teoretycznie NIC .... buhahaha.
Sory, resory, ale takie bajery to dzieciakom możesz wciskac.
Siwy dym.
W sumie fajnie jak mamy te pokrentełka,daje nam to duzo mozliwosci ich zastosowania.
Dopasowac do warunków jakie mamy,a takze poszczególnych elementów karoserii samochodu.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 13:54
@Mkautos ... pieprzysz głupoty i tyle. Nie rozumiesz o co chodziw tym konkretnym wątku i walisz tu instrukcje majtania zaworami, jak to bywa u amatorów.
Załóż nowy temat bo w tym mieszasz ... a tam tradycyjnie jak zawsze ... skopie ci dupę w temacie o pistoletach i będziesz miał lepszy humor na weekend
dla lepszego ognia ... podtrzyma tam co napisałem. Jedyne pokrętło jakie powinno interesować lakiernika to .... to od szerokości strumienia. Żeby ci nie było tak haapy ... to też jedyna regulacja na którą tak renomowany producenta jaka SATA zwrócił uwagę, w nowym pistolecie .... tak samo jak robią to teraz pozostali producenci renomowanego sprzętu ... zmieniając zakres pracy tego zaworu i przystosowując go do szybkiej ... błyskawicznej wręcz zmiany. Dziwne NIE ?
Trzy pozostałe regulacje :
1. Ciśnienie wejściowe ( w niektóry modelach pistoletów w ogóle nie ma tego zaworu )
2. Ilość materiału
3. Blokada położenia iglicy
To regulacje używane non stop w trakcie lakierowania tylko przez tych lakierników którzy mają nory, a nie lakiernie w nich, gówno warte sprężarki nie trzymają się technologii materiałowej skacząc z jednego produktu na inny ustalając jego lepkość na oko.
Nie mam z kim rozmawiać, bo skoro nie ogarniasz tematu wpływu skrecenie miotły na zmiane ciśnienia i ilości materiału ... to o czym rozmawiać?
PROJEKTER napisał/a:
dla lepszego ognia ... podtrzyma tam co napisałem. Jedyne pokrętło jakie powinno interesować lakiernika to .... to od szerokości strumienia.
No widzisz, BETON szybciej zmiękczyć idzie niż Ty przyznasz się do błędnej teorii
Każdy posiadacz manometru pod pistoletem, lub posiadacz sata digital, bez problemu zobaczy że przy skręcaniu miotły wartość ciśnienia rośnie i trzeba ją korygować.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 14:52
[quote="nik"]
PROJEKTER napisał/a:
. Ilość materiału
3. Blokada położenia iglicy [
Czy do tego czasami nie słuzy jedno pokretło
To zależy w jakim pistolecie. Nie wszyscy mają SATA i nie wszyscy używają do lakierowania samochodów pistoletów do refinishu ... dlatego jest nowy temat, a tam prośba oto żeby każdy napisał czym lakieruje ( producent, model, typ i wymiar dyszy materiałowej ).
Dopiero wtedy gadanie o regulacji ma jakiś sens. Wiele dostępnych na rynku pistoletów nie ma wcale regulacji blokady dyszy materiałowej. Inne nie maja regulacji ciśnienia wejściowego, a jeszcze inne mają zawór do regulacji ilości materiału. Są też takie gdzie nie ma zaworu do regulacji szerokości strumienia.
Przecież nie ma czegoś takiego jak regulacja blokady.
Za to jest regulacja ilości materiału - inaczej regulacja iglicy.
I to pokretło to jest regulacja i najzwyczajniej ma blokadę, lub jej niema.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum