lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja wilgotności, temperatury w kabinie malarskiej
Autor Wiadomość
volvov70
Użytkownik


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Wln
Wysłany: 02-10-2012, 20:25   Regulacja wilgotności, temperatury w kabinie malarskiej

Witam Wszystkich Forumowiczów!
Jestem na forum nowy i powiem szczerze, że w praktyce lakierniczej niewielkie mam doświadczenie. Ale nie o sobie będę tutaj prawił...
Otóż na studiach (Automatyka i Robotyka) mam przygotować projekt kabiny malarskiej. Wcześniej na praktykach miałem okazję pisać program sterujący pracą takiego pomieszczenia, jednakże tym razem projekt ma być jeszcze bardziej rozbudowany o regulację wilgotności w kabinie malarskiej, kontrolę panującej wewnątrz niej temperatury.

W związku z tym zwracam się do Pań?/Panów praktyków z prośbą o udzielenie mi kilku wskazówek jak ten problem(przede wszystkim zapewnienie odpowiedniej wilgotności) i ew. jakieś inne o których nie wiem są rozwiązane w rzeczywistości.
pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 02-10-2012, 21:56   

volvov70 napisał/a:
W związku z tym zwracam się do Pań?/Panów praktyków z prośbą o udzielenie mi kilku wskazówek jak ten problem(przede wszystkim zapewnienie odpowiedniej wilgotności) i ew. jakieś inne o których nie wiem są rozwiązane w rzeczywistości.
pozdrawiam


Miłej lektury ;)
http://www.lakiernik.info...%B6%E6++kabinie
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 02-10-2012, 22:25   

@volvov70 ... to forum skupia generalnie lakierników samochodowych. W tej gałęzi usług lakierniczych prace wykonuje się w zintegrowanych komorach lakierniczo suszarniczych klasy kombi których zasady budowy i bezpieczeństwa opisuje norma PN-EN 13355 : 2005 polska wersja 2006. Tego rodzaju komory lakiernicze posiadają bębnowy wymiennik ciepła ... ich nowsze wersje bezpośredni palnik - zawsze gazowy. Regulacji temperatury w tych urządzeniach jest jak najbardziej możliwa.

Co do regulacji wilgotności to takiej opcji i możliwości nie ma w tego typu urządzeniach. W tej branży nie używa się materiałów absorpcyjnych które schną i utwardzają się przez absorpcję wilgoci z powietrza. Tu stosuje się materiały schnące przez odparowania lotnych związków organicznych oraz przez reakcję chemiczną dwóch składników.

Dlatego w temacie do którego odesłał cię kolega Greg jeden z nowych użytkowników forum kompletnie się zamotał i postanowił udowodnić nam w tej gałęzi usług że sami nie wiemy w czym pracujemy ;) Pomimo kilku prób naprowadzenia kolegi @Andre as na prawidłowe tory myślenia On trzymał się swojego. Dlatego temat potoczył się tak jak się potoczył :)

Komory o które pytasz to kabiny z linii produkcyjnych. Obawiam się że Tu nie wiele osób zna ten temat i raczej nie będą to wylewne informacje pozwalające na zrobienie pracy magisterskiej.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
volvov70
Użytkownik


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Wln
Wysłany: 03-10-2012, 22:43   

Dzięki za odpowiedzi;D
To jest na szczęście projekt, nie praca magisterska a więc stopień wtajemniczenia nie musi być wysoki.
Może jednak znajdzie się jakiś fachowiec, kto choć ogólnie opisze czy da się jakoś problem wilgoci rozwiązać, np. odpowiednim wysterowaniem wentylatorów wyciągowego i centrali klimatyzacyjnej.
Jeśli nie to może ktoś z forumowiczów naprowadziłby mnie na inne forum z osobami znającymi dokładniej temat
pozdrawiam
Hubert
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 04-10-2012, 09:58   

Regulacja wilgotności procesu aplikacji lakieru na liniach produkcyjnych to absolutny standard. Zarówno w komorach z automatami lakierniczymi jak i z pracownikami lakierującymi ręcznie. Cały problem polega na tym na jakiej gałęzi lakiernictwa skoncentrujesz swoją uwagę. Regulacja temperatury procesu pojawia się praktycznie w każdej lakierni ciekłej i większości lakierni proszkowych. Regulacja wilgotności dotyczy już tylko niektórych lakierni przemysłowych. Nawet niektóry lakierni przemysłowy z linią technologiczną. Dopiero w przypadku gdy jest w zakładzie kompletna linia technologiczna lakierni i taki zakład używa odpowiednich lakierów wymagających aplikacji w określonym progu wilgotności to na linii pojawia się taka komora lakiernicza i system sterowania.

Szukaj informacji na stronach producentów linii do lakierowania ciekłego. Wpisując w Google "komora" czy "kabina lakiernicza" w 99 % trafisz na komory dla lakiernictwa pojazdowego lub usług gdzie nie używa się takich lakierów i nie steruje się wilgotnością procesu.

Przywołany wcześniej na stronach tematu z linku koncern Durr to jeden z trafionych przykładów. W Polsce mają swoją siedzibę w Radomiu ... może mają też polską stronę www. Najstarszą polską firmą organizującą linie lakiernicze są firmy z Wielunia. Tak kilka molochów podzieliło się na mniejsze ... ale ludzie ci sami.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
volvov70
Użytkownik


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Wln
Wysłany: 04-10-2012, 14:54   

PROJEKTER napisał/a:

Najstarszą polską firmą organizującą linie lakiernicze są firmy z Wielunia.

Mam blisko to zasięgnę informacji u źródła:D

Pozostaje mi podziękować za naprowadzenie na właściwe tory.
pozdrawiam
HubertS
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne