lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Spachlówki Troton
Autor Wiadomość
kamiloosek
Bywalec


Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 24-06-2012, 19:20   Spachlówki Troton

Witam pracował ktoś na szpachlówkach Trotona?
Potrzebuje się dowiedzieć jak się sprawuje BOLD i AMBER
Obróbka,czas schnięcia,siadanie,przyczepność itp.
Ostatnio kupiłem DUponta 769r i tragicznie długo schnie, i sie zraziłem do niego...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 24-06-2012, 23:58   

Witam. Odnośnie duponta już tak ma wolno schnie, lecz się niewykrusza i niezostawia dziurek. Dp a troton to tak jakby porównać mb z polonezem. Radzę poszukać czegoś innego jest teraz duży wybór na rynku szpachlówek poliestrowych w rozsądnych cenach i przyzwoitej jakości, że napewno coś pod siebie możesz wybrać. Niebędę nic polecał aby nierobić kryptoreklamy. Poczytaj na forach masz wiele info na ten temat. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-06-2012, 02:24   

Nie używałem, ale czytałem pozytywne opinie o szpachlówce Amber.
Używałem paru szpachlówek Novola. Nie mam co do nich zastrzeżeń, wszystko ok, bez "psikusów" po czasie itp.
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzyss20
Wyjadacz


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: WPR
Wysłany: 29-06-2012, 15:15   

witam.
Mnie też interesuje ten TROTON
Robi ktoś na tym?
Jak ma się NOVOL do TROTONA?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 29-06-2012, 18:10   

Novol ma się zupełnie dobrze. Co do tej drugiej to szkoda sensu. Chyba że roczniki 89–96 to bardzo wskazana jest ona nawet!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Damian1212
Stały Bywalec


Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 92
Punkty: 1/1
Skąd: Terespol
Wysłany: 01-07-2012, 15:05   

DUponta 769r. robie na niej drugi rok i szpachel lux. schnie troszke dlugo ale mozesz dawac za duzo utwardzacza ja zmniejszylem ilosc i szybciej zdaje mi sie schnie, nie wykrusza sie leka w obrobce i wogole, nie chcem innej. zastanow sie nad nia, novol tez ok robilem na niej na poczatku bez zarzutu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 01-07-2012, 20:48   

Damian1212 napisał/a:

DUponta 769r. robie na niej drugi rok i szpachel lux

Też tak myślę ;) dlatego nie chętnie sięgam nawet w testach po inne...
Damian1212 napisał/a:
schnie troszke

Fakt schnie troszkę dłużej, ale ten czas schnięcia wynika z grubości jej nałożenia..jeżeli ściśle zastosujemy się do zaleceń stosowania tego produktu i nałożymy tą szpachlę w bardzo niewielkiej ilości nie zapominając przy tym, że jest to szpachla wykańczająca i jej zadaniem jest tylko lekka niwelacja po szlifie szp. zgrubnej, to okaże się, że schnie ona bardzo szybko ;) , a o szybkości jej schnięcia przy pracy z promiennikiem IR już nie wspomnę ;)

Szp. 749R DP jest szpachlą zgrubną, wyprowadza się nią wszystkie nierówności i stosuje jako pierwszą, dopiero na wyprowadzoną powierzchnię, i oszlifowaną odpowiednią gradacją szp. 749R nakłada się bardzo cieniutką warstwę szp. 769R...robię na tych szpachlach już chyba 10 lat i stosuję je właśnie tak jak opisałem powyżej ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
POLYKAR.PL
Dostawca

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 200
Punkty: 3/3
Wysłany: 02-07-2012, 00:13   

W celu uniknięcia niespodzianek proponuję użycie szpachli zdecydowanie tańszej i lepszej marki POLYKAR . Nie trzeba się będzie wtedy zastanawiać nad wyborem Trotona , Novola czy innego Dupowego-onta :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-07-2012, 01:28   

bogutek1 napisał/a:
proponuję
bogutek1 napisał/a:
zdecydowanie
bogutek1 napisał/a:
użycie
bogutek1 napisał/a:
tańszej i lepszej marki
bogutek1 napisał/a:
POLYKAR

HAHAHA przedstaw nam kolego karty techniczne tych produktów i zaprezentuj w czym to są leszpsze od pozostałych :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 02-07-2012, 01:38   

Cytat:

W celu uniknięcia niespodzianek proponuję użycie szpachli zdecydowanie tańszej i lepszej marki POLYKAR

Witam!
Do końca nie rozumiem tej zacytowanej wypowiedzi...nie rozumiem, a właściwie nie wiem czy rozumie to, co napisał autor wcześniejszego postu...co to znaczy "tańszej"??..z tego co wiem, w lakiernictwie cena detaliczna produktu nie odzwierciedla jego faktycznej ceny,więc sugerowanie się tu niską ceną jest tu nie na miejscu, i co znaczy 'lepszej"? jakie cechy charakteryzują ten produkt aby wznieść tę markę na piedestał w rankingu marek produkujących materiały dla refinisch, biorąc pod uwagę jego zachowanie fizykochemiczne po upływie czasu od wykonanej naprawy po powiedzmy jednego roku?

Pomijając już powyższe skoro kolega bogutek1, tak ostentacyjnie zachwala ten produkt, zapytam...czy ten produkt w współpracuje na obszarze pełnej linii technologicznej, jeśli tak, i czy ma on dopuszczenie do napraw gwarancyjnych, któregokolwiek z koncernów produkujących samochody do napraw zgodnych z technologią.
..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
POLYKAR.PL
Dostawca

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 200
Punkty: 3/3
Wysłany: 02-07-2012, 09:45   

jacklack napisał/a:
zapytam...w jakim, w którym systemie ma on dopuszczenie do napraw gwarancyjnych, i czy w ogóle produkty POLYKAR mają dopuszczenie do któregokolwiek koncernów produkujących samochody do napraw zgodnych z technologią.


- we wszystkich systemach , do których dopuszczone są TROTON i NOVOL
- do wszystkich koncernów , do których dopuszczenie mają TROTON i NOVOL

:) :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 02-07-2012, 10:30   

bogutek1 napisał/a:
- we wszystkich systemach , do których dopuszczone są TROTON i NOVOL
- do wszystkich koncernów , do których dopuszczenie mają TROTON i NOVOL


a kto w sensie praktycznym to stosuję?? chodzi mi tylko ile % warsztatów w Polsce jest wdrożony ten system?(chodzi mi o legalne ;) )
i jak można to poproszę przykłady...
Ostatnio zmieniony przez unek 02-07-2012, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gugun
uzależniony od forum


Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 343
Punkty: 5/1
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 02-07-2012, 10:31   

ja używalem jakiś czas temu ambera...i to w sumie dość długo.ogólnie nie najgorsza,dość fajnie się nakłada,fajna w obróbce z minusów: dość duża kurczliwość.więc przed podkładem konieczne dobre słonce albo promiennik

[ Dodano: 02-07-2012, 10:34 ]
unek napisał/a:
a kto w sensie praktycznym to stosuję?? chodzi mi tylko ile % warsztatów w Polsce jest wdrożony ten system
ja od jakiegoś czasu,póki co na + jeśli chodzi o aplikacje ,obróbke a nawet kurczliwość. i narazie nic więcej nie mogę na ten temat powiedzieć,ale zrobiłem kilka miejscowych aut więc bd miał podgląd na to jak zachowuje się po czasie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamiloosek
Bywalec


Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 04-07-2012, 20:08   

No to jednak wyrobie ta puszkę co już mam kupioną, nie będę się tak zniechęcał do niej bo w sumie teraz upały to powinno być coś lepiej. A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
POLYKAR.PL
Dostawca

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 200
Punkty: 3/3
Wysłany: 04-07-2012, 20:41   

kamiloosek napisał/a:
A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??


Proponuję najpierw użyć szpachli zgrubnej , z włóknem szklanym a dopiero później AMBERA ... ale to tylko taka moja sugestia .
Od razu , aby nie było wątpliwości ... :) ....zasugeruję użycie szpachli POLYKAR GLAS ;)
Pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 04-07-2012, 21:09   

kamiloosek napisał/a:
A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??

Ze względu na dość dużą higroskopijność (szpachli poliestrowej) zalecane jest odcięcie gołej blachy a w szczególności spawów podkładem epoksydowym .
Szpachel na spawy - zbrodnia :killer:
Ostatnio zmieniony przez giena 04-07-2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 04-07-2012, 21:10   

kamiloosek napisał/a:
A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??


Ja bym zalecał w pierwszej kolejności podkład epoksydowy, a następnie szpachla ;)
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamiloosek
Bywalec


Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 04-07-2012, 21:28   

No czytałem kartę epoksydu z Novola to dopiero po kolo 12h ma suchość właściwą/45min promiennikiem. Dość długi czas schnięcia , i na to po wyschnięciu odrazu szpachla czy trzeba go przematowować?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 04-07-2012, 22:17   

kamiloosek napisał/a:
No to jednak wyrobie ta puszkę co już mam kupioną, nie będę się tak zniechęcał do niej bo w sumie teraz upały to powinno być coś lepiej. A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??

ja tam znawcą Dp nie jestem ;] ale 769r z tego co wyczytałem jest szpachlą wykończeniową!!! i na sam początek trzeba zgrubnej użyć 749r ..z resztą nasz czerwony goblin już pisał o tym na poprzedniej stronie ;) ;)
może być stosowana na gołą blache ;)
ps jak już stosujesz Dp to epoxyd też z tej samej firmy :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 05-07-2012, 12:15   

kamiloosek napisał/a:
No czytałem kartę epoksydu z Novola to dopiero po kolo 12h ma suchość właściwą/45min promiennikiem


na epox ze spectrala 385 mozna nakladac szpachle po 30min.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-07-2012, 08:00   

Zwykła 360 przy 20 stopniach - można nakładać szpachlę po pół godziny !
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne