- Max
- mieszkam w niemczech
- nie umiem niestety za dobrze po polsku pisac
- nie mialem nigdy nic doczynienia z pistoletami lakierniczymi
- sprayem male powierzchnie potrafie super wylakierowac
- i potrzebuje duzo informacji i pomocy (mam nadzieje ze dostane )
Wiec chodzi o taka sprawe.
Jezdze Mitsubishi Coltem na codzien. Ale kupilem sobie niedawno honde,
ktora bym chcial calkiem przelakierowac w inny kolor.
Nigdy nie lakierowalem niczego takiego duzego, wiec bym potrzebowal najpierw
pomocy, ktory kompresor + pistolet kupic mam.
Na niemieckim forum juz przeczytalem, ze potrzebuje conajmniej 250l wydajnosci?
Kolor ma byc w sumie RAL 4000. Fiolet wpadajacy w niebieski.
Niema byc zaden metallic ani nic. Calkiem zwykly blyszczacy RAL + lakier bezbarwny.
Wiem, wiem, wiem. Kazdy mi teraz napisze "ogarnij sie chlopie... poszukaj lakiernika,
jak sie wogole nieznasz". Ale mi bardziej oto chodzi... jak najwiecej przy autku samemu
zrobic.
Efekt koncowy nie musi byc idealny. Ale chcialbym zeby nie dostac raka oczu na widok
samochodu.
Honda juz byla 1 lakierowana. Bo widze ze w niektorych miejscach lakier jest jak pomarancze i odpada bezbarwny. Nie Samochod nie jest po wypadku. Byl po prostu
caly lakierowany.
Tu zdjecia :
A efekt koncowy ma byc taki :
Budzet moj jest jak na razie przy 300-350Euro (1200-1400zl) Ale oczywiscie moge kupowac
takze np. uzywany pistolet. I do tego jeszcze dochodza koszty lakieru. Kompresor moze
tez byc spokojnie na 400V.
Wiec fajnie by bylo jak byscie mi napisali co i jak najlepiej.
Stan lakieru jeszcze dodam, ze jest bardzo porysowany.
Jak zapomnialem jakis waznych informacji, to piszcie
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 04-05-2012, 15:23
Doprecyzuj tylko ... Czy pod pojęciem .... efekt końcowy ma być taki ... tu foto ... miałeś na myśli żeby każdy okrąglutki opalony i przypakowany gościu polewał ze śmiechu z tego auta jak ten na foto ? ... czy może chodziło ci o co innego ? Np o inny kolor maski ?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 04-05-2012, 16:51
Maxxis1992 napisał/a:
Ma ktos jeszcze jakas normalna odpowiedz, zamiast spamu ?
Ja mam
Całe to forum kolego @Maxxis1992 jest o tym jak polakierować samochód albo jego elementy. ... i albo nie zdajesz sobie z tego sprawy o co pytasz zakładając jeden temat o lakiernictwie ... albo wiesz, że to masa informacji i oczekujesz, że ktoś tu walnie opis ze szczegółami od czego masz zacząć, jak to poprowadzić, jaki kupić sprzęt zahaczając na wszelki wypadek o wszelakie problemy techniczne jakie cię spotkają wyręczając cię z szukania i czytania odpowiednich tematów ... i to kolego @Maxxis1992 jest już lekko aroganckie w sytuacji gdy od sześciu lat, ludzie na tym forum przekazują, lub szlifują swoją wiedzę
Chcesz pomocy to zapytaj o jedną konkretną sprawę związaną z tym zadaniem ... np Jakim papierem zeszlifować stary lakier ? ... lub ... Czy mogę nakładać kit poliestrowy na goły metal ? ... wtedy może ktoś odeśle cię grzecznie do jakiegoś konkretnego tematu ... Może ? ... bo widzisz ... na tym forum od bardzo dawna jest już wszytko ... a nawet dużo, dużo więcej ... z tego co potrzebujesz żeby pomalować sobie samochód solidem i to pewnie w akrylu jedno powłokowym.
Zobaczymy jak się twój temat rozwinie, bo na moje oko to kolejny z tych do zamknięcia
... bo ile można w kółko pisać lub czytać o tym samym ?
Sprzet zapomnijmy. Tu juz sam dojde do informacji.
Mi bardziej chodzi o to, jak zmatuje lakier... co dalej.
Czytalem ze najlepiej jest dac Filler (niewiem jak to po polsku sie nazywa),
ktory wypelnia male zarysowania. Pozniej 800 papierem na sucho i
podklad. Potem 800 na mokro i zwykly lakier ? Czy jak.
I jeszcze bym potrzebowal wiedziec, ile czasu miedzy warstwami mam dac
du wysuszenia. Znaczy np. miedzi Fillerem a Podkladem, a potem miedzy
podkladem a bazowym, a potem miedzy bazowym a bezbarwnym.
Bedzie lakierowany w hali u ojca, gdzie sa produkowane dachowki.
Jest tam okolo 20-22 stopni i suchutko, i malo kurzu (dachowki tez tam
sa lakierowane.
Myslalem zeby rozwiesic folie, wymoczyc ziemie, kompresor z drugiej strony folii i
jechac.
Do teraz mysle logicznie ? Oczywiscie wszysktie wgnioty w lakierze wypelnie przed fillerem szpachla.
pozdrawiam
EDIT:
Ludzie ja nie robie jaj. Dopiero kasy nazbieralem wystarczajaco i chce
naprawde kupic sprzet. Nie jestem jakis marzyciel, ktory ma zamiar za jakies
50 lat polakierowac honde, jak juz bedzie zgnita calkiem.
Chce konkret jak najszybciej zamawiac rzeczy i lakierowac poki dobra pogoda,
zeby robic przy aucie.
Jada na takich szynach do takiego tunelu. Potem sa sortowane na palety
i na takich specjalnych wozkach jada do pieca pierwszego. Tam sie
wydobywa wilgoć, a potem do tego normalnego pieca gdzie bylo chyba 1600 stopni.
Wiec raczej nic dla samochodu
Sprzet zapomnijmy. Tu juz sam dojde do informacji.
Ze sprzętu :kompresor koło trzystu l/m wydajności , zbiornik też koło stu(lepiej ponad) litrów pojemności ,pistolet(y)i szlifierka mimośrodowa,wiertarka ,nylon itp .
Maxxis1992 napisał/a:
Mi bardziej chodzi o to, jak zmatuje lakier... co dalej.
Ale wpierw wymyj auto i całość odtłuść zmywaczem silikonów ,który to musisz mieć na stanie materiałów ,gdyż jest niezbędny .
Teraz wyszukaj wszystkie wgnioty ,korozję i pozaznaczaj te miejsca.
Teraz pytaj po kolei ,ewentualnie możesz na bieżąco wrzucać fotografię z przebiegu prac ,co lepiej naświetli sytuację .
Oczywiście zastanów się nad materiałami, jakimi przeprowadzisz całą odnowę .Zorientuj sie co masz w zasięgu ręki (sklep,hurtownia )
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 05-05-2012, 10:35
Materiały renomowanych firm zapewnią komfort pracy i zaoszczędzą nerwów. Wszystkie miejsca gdzie jest korozja czyścisz do golutkiej i czyściutkiej blachy. Na wżery dobra będzie wiertarka z kółkiem nylonowym. Miejsca gdzie łuszczy się i odpada lakier musisz zeszlifować do poprzednich warstw za pomocą szlifierki oscylacyjnej. Przy amatorskiej naprawie całość prac możesz zrobić jedną szlifierką o skoku oscylacji około 3mm. Będzie troszkę dłużej przy zdzieraniu powłok ale będzie dobrze przygotowane pod lakier. Miejsca gdzie są lekkie wgniecenia również szlifujesz oscylacyjnie krążkiem o gradacji 180-320 i nakładasz na dołki szpachlę. Następnie docierasz szpachlę na prostym i twardym klocku o odpowiedniej długości, czyli raczej dłuższy klocek niż zaszpachlowany dołek. Wszystkie rysy po docieraniu ręcznym na klocku musisz zagładzić szlifierką oscylacyjną aby ich nie było. Jest taka zasada ze rys się nie zalewa żadnymi farbami czy podkłądami. Rys ma nie być zanim nałożysz podkład. Jeżeli jest rysa na aucie to rozszlifowujesz ja do momentu gdy nie będzie jej widac ani czuć pod palcami. Na miejca gdzie była korozja przed nałożeniem szpachli czy innych farb koniecznie podkład epoksydowy. Czytaj tematy o usuwaniu korozji, tematy przygotowaniu do lakierowania, używaj opcji szukaj. Trochę ci naświetliliśmy to już wiesz jakich tematów i o czym szukać.
Co do sprzetu, to chcialem itak kupic taka szlifierke :
Mysle ze to ulatwi robote z samochodem.
Wszystkie wgnioty mam zaznaczone 280tka papierem. Lekko oszlifowalem zeby bylo widac.
Musze to do golej blachy zeszpachlowac, czy starczy jesli zmatuje do podkladu i na to
szpachle ?
Ten zmywacz silikonowy musze kupic koniecznie. Taki baniak 10l powinien starczyc.
Na razie mam tylko nitro w domu.
I autko pojdzie na dniach do spawacza. Bedzie robil tylnie prawe nadkole, bo jest dziura
i wszystko zgnite.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 05-05-2012, 14:14
Zmywacza silikonów wystarczy spokojnie 5 litrów i jeszcze zostanie. Pamiętaj że przed nałożeniem kolejnych warstw szpachli i podkładów również musisz używać tego zmywacza, ale jego mało ubywa . Nitro będzie dobre do umycia pistoletu .
Co do dołków to wystarczy zmatować lakier w dołkach i naookoło nich szlifierką oscylacyjną.
Szlifierka oscylacyjna może pneumatyczna taka jak pokazałeś lub równie dobrze elektryczna o mocy co najmniej 280-350wat. Pamiętaj aby tarcza na krążki była o średnicy 150mm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum