lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Peknięcie szpachli na błotniku.
Autor Wiadomość
rafreality
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 6
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 08-03-2012, 18:50   Peknięcie szpachli na błotniku.

Witam.
Szpachla pęka tylko w 1 miejscu, niedaleko spawów, ale nie bezpośrednio na nich.
Drugi raz robię ten sam błotnik. Wcześniej użyłem szpachli z włóknem węglowym (taka czarna szpachla), po pół roku spuchła taka bańka, jak przyszedł mróz to pojawiły się pęknięcia.
Wyczyściłem do czystej blachy.
Na spód dałem tym razem szpachlę z włóknem szklanym, dość grubo, po przeszlifowaniu zostało około 0,5 mm, następnie wykończyłem szpachlą z wiórkami aluminium.
Cienko podkładem, na to baza i klar. Szlag to trafił po 2 tygodniach, auto stało na placu, nie jeżdżone, znowu pękło, na miejscu gdzie to robiłem, kilka centymetrów w prawo.
Potrzebuję porady, jak zrobić żeby to nie pękało przez rok co najmniej.

Myślałem jeszcze o 2 sposobach:
1. Nałożenie elastycznej szpachli do plastyku (nie zostawia dziurek, taka jasno-niebieska szpachla)
2.Nałożenie żywicy i siatki i na to dopiero cienko wyrównać jakąś wykończeniową szpachelką (chyba najgłupszy z tych dwóch pomysłów, ale już nie wiem co robić).
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
acer
Wymiatacz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 192
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: opolskie
Wysłany: 08-03-2012, 20:08   

a próbowałeś zastosować podkład epoxy pod szpachlówke

[ Dodano: 08-03-2012, 20:10 ]
po pierwsze znajdź przyczyne pękania
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Zwibel
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 104
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-03-2012, 20:20   

Może masz nieszczelny spaw i woda ciągnie od spodu-szpachla puchnie i robią się bąble.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 08-03-2012, 22:43   

trzeba zabezpieczyć od wewnątrz i poczytać o podkładzie epoksydowym
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 08-03-2012, 23:48   

Albo blacha chodzi, albo coś jest nieszczelne. A może była niedokładnie doczyszczona korozja, są małe kraterki rdzy i przechodzi wilgoć mikro dziurkami. Miałem tak na jednym błotniku. Handlarz chciał aby wytrzymało do czasu sprzedania a ono puchło już po 4 dniach. Zdenerwowałem się i kupiłem mu nowy błotnik.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rafreality
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 6
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 16-03-2012, 17:30   

Może komuś się to przyda, ale napiszę jak rozwiązałem problem (przynajmniej na dzień dzisiejszy):

"- Czy jest możliwe, że nałożyłem zbyt grubo szpachli ? - Tak, zbyt dużo szpachli na raz, pęka, szpachla się kurczy i powstają pęknięcia przy takich grubych warstwach szpachli."

Rozmawiałem z technikiem-lakiernikiem, powiedział że powinienem nakładać nawet 5 warstw kitu przy centymetrowej nierówności, zeszlifowując każdą lekko i między każdą warstwą szpachli przy suszeniu promiennikiem odczekać co najmniej 15 minut, przeszlifować, przedmuchać i nakładać kolejną milimetrową warstwę, dzięki temu powstaje siatka, tzn. jedna warstwa umacnia tą ze spodu. Jedna zaciąga drugą, dzięki temu trzymają się warstwy na wzajem.
Ciekawa teoria, on zajmuje się renowacją zabytkowych samochodów, nawet 1,5 cm nakłada i nie pęka nigdy. Nawet nie używa ani Epoksydu, ani szpachli z aluminium. Tylko szpachla z żywicą i na to miękka, wykończeniowa.
Pozdrawiam i zostawiam sposób do sprawdzenia przez innych ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2012, 17:40   

rafreality napisał/a:
Jedna zaciąga drugą, dzięki temu trzymają się warstwy na wzajem.

Przecież to normalny sposób, kazdy go stosuje... chyba. :D
 
     
Bisu
Guru



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 424
Punkty: 19/6
Skąd: Silesia
Wysłany: 16-03-2012, 18:29   

Cytat:
Ciekawa teoria, on zajmuje się renowacją zabytkowych samochodów, nawet 1,5 cm nakłada i nie pęka nigdy. Nawet nie używa ani Epoksydu, ani szpachli z aluminium. Tylko szpachla z żywicą i na to miękka, wykończeniowa.


Renowacja zabytków... ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Grzegorz_J
Forumator


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 241
Punkty: 2/1
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-03-2012, 21:02   

rafreality napisał/a:
Może komuś się to przyda, ale napiszę jak rozwiązałem problem (przynajmniej na dzień dzisiejszy


Za miesiąc, dwa znowu tu wrócisz..
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 16-03-2012, 21:29   

Szpachlowanie w taki sposób to oczywistość. Ja klepane elementy przeciągam najpierw szpachlą po samych wgłębieniach, dopiero druga i trzecia warstwa na całość.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne