lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
agregat grzewczy z otwartą komorą spalania
Autor Wiadomość
mirku99
Użytkownik


Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 11
Otrzymał 2 punkt(y)
Wysłany: 14-11-2009, 19:19   agregat grzewczy z otwartą komorą spalania

czy może ktos wie na jakiej zasadzie to działa i jak to wykonać?

c5c1b7696b74439f.jpg
Plik ściągnięto 455 raz(y) 53,86 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2009, 20:03   

no jak jak to wykonać... tak jak na rysunku.. ale to bez sensu bo spaliny lecą ci do kabiny przecież
 
     
mirku99
Użytkownik


Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 11
Otrzymał 2 punkt(y)
Wysłany: 14-11-2009, 20:10   

jest to podobno dużo bardziej efektywny sposób ogrzewania ( bez wymiennika ciepła) i to coraz częściej stosowany - tylko te spaliny - ale jesli stosowany to znaczy że może jakies specjalne filtry lub inne ustrojstwa.. dlatego pytam - dzięki za każdą podpowiedź
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 15-11-2009, 12:11   

moze to plomien elektryczny hehehe
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 16-11-2009, 17:34   

mirku99 napisał/a:
jest to podobno dużo bardziej efektywny sposób ogrzewania ( bez wymiennika ciepła) i to coraz częściej stosowany - tylko te spaliny - ale jesli stosowany to znaczy że może jakies specjalne filtry lub inne ustrojstwa.. dlatego pytam - dzięki za każdą podpowiedź

Nie ma takich filtrów.Może NASA ma tekie :nono: .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 16-11-2009, 20:34   

Cytat:
agregat grzewczy z otwartą komorą spalania
ten schemat to bardzo prowizoryczna budowa lakierni. myślę że projektantowi nie chodziło o grzanie otwartym płomieniem ,tylko aby zaznaczyć w tym prostym rysunku że powietrze zasysane z zewnątrz jest ogrzewane ,a widząc taki płomień łatwiej sobie to wyobrazić. Ale!!! tak czy owak, to są lakiernie właśnie mające gazowe ogrzewanie na otwartym płomieniu. podobno bardzo oszczędne i bardzo szybko potrafi nagrzać komorę do danej temperatury.na targach w poznaniu widziałem taki palnik przy kabinie lakierniczej firmy USI jeszcze gdzieś spotkałem takie rozwiązanie grzania,więc robi się co raz to bardziej popularne.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-11-2009, 07:00   

Oj ! chłopacy, chłopacy ! Wszystko chcecie sami budować :nono:

Ten schemat na rysunku to w miarę nowy system grzewczy ( rozwiązanie z 2004 roku ) dla kabin lakierniczych. - PALNIK BEZPOŚREDNI -

Działa tylko i wyłącznie na gaz ziemny. Spaliny lecą do kabiny, ale przy przepływie 30 000 m3/h praktycznie ich nie ma. Poza tym teraz stosuje się już zamknięte komory rekuperacyjne i nie ma komina spalin, oraz spalin w kabinie, bo powietrze się nie miesza. Skuteczność efektywna tego systemu z rekuperatorem 2 x 2 metra wynosi 83 % czyli :

Gdy normalna kabina zużywa już mało gazu to taka z palnikiem bezpośrednim 2 razy mniej a z rekuperatorem jakieś 3 razy mniej ! ... Gdy kabina ma jeszcze system SPRAYTRONIC automatycznie sterujący klapami recyrkulacji to w praktyce ogrzewanie prawie nic nie kosztuje ( no może z 5 zł za cykl lakierowania i suszenia )

Automatyka powoduje że kabina po włączeniu pracuje w obiegu zamkniętym. Gdy wciśnięty zostanie spust pistoletu lakierniczego klapy otwierają się i włącza się palnik. 3 minuty bezczynności w poborze sprężonego powietrza na ujęciu kabiny i klapy znowu zamknięte a palnik się wyłącza. Do suszenia wody - jeden przycisk .... CYK i kabina przy zamkniętych klapach dochodzi w 1 min do 40 st następnie otwiera klapy na 2 minuty i ponownie je zamyka dochodząc do 40 st. Po 4 - 5 minutach grzania / suszenia - schładza wnętrze do zadanych np 18 st lakierowania ... a baza wodorozcieńczalna jest już sucha na wiór !

Pięciokrotne oszczędności w zużyciu paliwa to połączenie trzech systemów. Droga inwestycja, ale grzanie prawie darmo. W dużych kabinach ( 20 -30 metrów ) oszczędności idą w dziesiątki tysięcy złotych rocznie.

Są także kabiny które nie mają palnika np w Fabryce NEOPLAN. Grzanie wymiennikiem z technologiczną parą ( 130 st. C )

Co do "zrób to sam". Niestety raczej nikomu z was się to nie uda ... z całym szacunkiem dla waszego zapału wiedzy i możliwości. Ten system jest bardzo skomplikowany i niebezpieczny. Palniki chronione patentem robią go tylko dwie firmy w europie ( palnik z automatyką do niego od 10 tyś do 30 tyś wygląda jak wielka podwójna płyta z kilkunastoma otworami ).

Ciśnienie gazu w instalacji przesyłowej to podstawa skuteczności systemu. Każda śrubka na instalacji przyłącza musi mieć atest. Przegląd legalizacyjny palnika co roku. Nie wspominam o rekuperatorze wewnętrznym. No i ... kabina wewnątrz może się rozgrzewać nawet do 200 st C - TAK 200 st C ... tylko automatyka i czujniki chronią ją przed spaleniem.

Dla porównania większość produktów z Chin z wymiennikiem bębnowym ma problemy żeby osiągnąć 70 st C przy zamkniętych klapach gdy stoją w środku obiektu.

Taki to system :) :nono:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mirku99
Użytkownik


Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 11
Otrzymał 2 punkt(y)
Wysłany: 18-11-2009, 20:48   

gratulacje dla tych wszystkich od technologii NASA i płomienia elektrycznego :D
Wiedziałem , że światowiec Robert sie w tej kwestii wypowie... ma facet wiedze ...
to że jest po palnik gazowy to wiedziałem... nie spodziewałem się jednak , że to tak zajepiście skomplikowany system ... ja se myslałem że to jakiś zwykły palnik gazowy typu riello - cóż też jestem "niezły" projektant :glupek: ale podobno z siebie trza sie umieć śmiać, więc sie śmieje teraz - pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-11-2009, 14:13   

mirku99 napisał/a:
gratulacje dla tych wszystkich od technologii NASA

No cóż.Ignorancja.Niepotrzebnie włączyłem się do dyskusji :glupek: .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
car painter
Forumator
CUSTOM PAINTING



Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 255
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: Śladków Mały
Wysłany: 28-03-2010, 09:50   

witam przeglądam ostatnio to forum często , fajna sprawa

pracowałem w UK na takiej kabinie i dodam tylko że po suszeniu cyklu wodnego w mojej kabinie włączał sie dość wydajny klimatyzator który wspomagał schładzanie z 40 stopni do 22 , bez niego kabina bardzo wolno by sie wychładzała jeśli na hali było ponad 20 stopni
a czasami i do 30 dochodziła temperatura

praca z taką kabiną to fantastyczna sprawa ale też drogi interes ! !

pozdrawiam juz z polski :)
_________________
RR Customs oklejanie samochodów przyciemnianie szyb

www.facebook.com/rrcustomspl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 31-03-2010, 15:09   

car painter napisał/a:
witam przeglądam ostatnio to forum często , fajna sprawa

pracowałem w UK na takiej kabinie i dodam tylko że po suszeniu cyklu wodnego w mojej kabinie włączał sie dość wydajny klimatyzator który wspomagał schładzanie z 40 stopni do 22 , bez niego kabina bardzo wolno by sie wychładzała jeśli na hali było ponad 20 stopni
a czasami i do 30 dochodziła temperatura

praca z taką kabiną to fantastyczna sprawa ale też drogi interes ! !

pozdrawiam juz z polski :)

Witamy w Ojczyżnie!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne