tak jak w temacie...
panowie jak widac na róznych aukcjach na allegro mozna kupic sam panel...
wiec tak...
jakby kupic 3 panel do tego podłaczyc sciemniacz plus regulator czasowy?
zrobic stojak samem ...
koszty wyjda prawie wieksza połwe mniej.
wiem ,ze w nowych modelach jest pirometr ale w temacie luter nie wypowiedział sie jasno w sumie nic nie odp ,ze stare promienniki nie majace takiego cuda sa złe...
dobra ,zaraz pan p powie ,ze jestem cwaniakiem i kombinuje ale czy w tym ,ze madrze próbuje wydac swoje pieniadze jest złem?
a teraz o co chodzi z tym sciemniaczem jak wiadomo żarniki ustawia sie na okreslona moc od 30 -100% .a przeciez takie właczniki sa w domu z ustwieniem swiatła ..i kurcze naprwde tanie...
tak samo regulator czasu w sumie tajmerr jest tani...
czy ktos moze juz spr tak?
a teraz o co chodzi z tym sciemniaczem jak wiadomo żarniki ustawia sie na okreslona moc od 30 -100% .a przeciez takie właczniki sa w domu z ustwieniem swiatła ..i kurcze naprwde tanie...
W ogóle nie potrzebne jest to.
Kupić panele, połączyć odpowiednimi przewodami z timerem. Pamiętaj że jeden kW to nie to samo co już 3 takie panele.
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 28-09-2011, 12:15
unek napisał/a:
l do tego podłaczyc sciemniacz
Regulator napięciowo prądowy, tyrystorowy lub na innych podzespołach, ale to już nieważne jakich
Bo ściemniacz nie brzmi dobrze a wiadomo o co chodzi, no i moce nie są odpowiednie.
online napisał/a:
Kupić panele, połączyć odpowiednimi przewodami z timerem.
I wszystko.
Można wtedy w łatwy sposób ustawić grzanie i przerwy na stygnięcie.
Tylko trzeba w takiej konstrukcji zadbać aby panele były profi a nie grzejniki honeywella
W ogóle nie ma potrzeby stosowania takiego ustrojsta w takim promienniku hand made 3 kasety.
Po prostu każda kaseta musi być regulowana oddzielnie, więc wtedy przy grzaniu owalu możesz ustawić po obwodzie na calości jedną odleglość.
Nie wiem jeszcze jakie chcesz kasety kupić, ale jeśli te chińskie, to na prawdę nie zaprzątaj sobie głowy regulatorem
Dokup sobie jeszcze ręczny laserowy pirometr {tylko taki lepszy za ok. 300zł min.} i będziesz widział czy masz promiennik za blisko czy za daleko - a dokładnie to ustawisz go wtedy prawie idealnie dla oczekiwanej temperatury grzanego elementu {zasłyszane ale sprawdzone i działa }
Nie znam Lutera ale wiem ile dałem za swój.
Tzn dokładnie nie pamiętam ale niecałe 350zł.
Oczywiście są i po 100 czy mniej ale wolę lepszy, pewniejszy i bardziej dokładny
[ Dodano: 28-09-2011, 18:09 ]
A ja nie wiem czy nie ma ich jeszcze na all.
To z tych chińskich, nie ta długość fal, jak w droższych, ale i tak swoje robi, w miare
[ Dodano: 28-09-2011, 21:48 ]
Co do odległości, to czasami 2cm robią ogromną różnicę.
Dodam jeszcze, że kaseta kompletna(z żarnikiem) do tych chinioli to koszt ok 400zł i w tym czasówka+kabel.
Dzisiaj suszyłem plastikowy błotnik od reno promiennikiem, to blache pod niego podlożyłem, żeby cieplo się odbijalo i nagrzało go
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 28-09-2011, 21:59
online napisał/a:
żeby cieplo się odbijalo i nagrzało go
Rozumiem że plastiku nie nagrzewa?
Ja twierdzę inaczej, wystarczy rękę wystawić na promieniowanie tego promiennika i jaki efekt???
Dodam jeszcze coś o tej
online napisał/a:
to blache pod niego podlożyłem,
...
Promieniowanie podczerwone to....?
Czy dla światła o innej długości fali zderzak jest przeszkodą nie do przejścia a dla podczerwieni plastik nie stanowi zapory i jest przenikany i dlatego blacha musi być jako reflektor.
Sorki, ale marketing w tym przypadku zdziałał niespodziewanie wielkie szkody w rozumieniu tematu.
Mój nagrzewa, ale mizernie, bardzo słabo, ale to dowodzi, że nie są to fale długie.
mkautos napisał/a:
Ja twierdzę inaczej, wystarczy rękę wystawić na promieniowanie tego promiennika i jaki efekt???
Dodam jeszcze coś o tej
Grzeje rękę, ale przyłóż rękę podczas wygrzewania el. to większe ciepło do ręki dociera od elementu, niż od promieniowania z kasety.
mkautos napisał/a:
Sorki, ale marketing w tym przypadku zdziałał niespodziewanie wielkie szkody w rozumieniu tematu.
Jaki marketing i czyj? Nie bardzo rozumię, napisz wprost.
mkautos napisał/a:
Czy dla światła o innej długości fali zderzak jest przeszkodą nie do przejścia a dla podczerwieni plastik nie stanowi zapory i jest przenikany i dlatego blacha musi być jako reflektor.
Bardzo pomogło, ciepło po powierzchni blachy rozchodzi się wtedy równomiernie we wszystkich kierunkach, odbijając się grzeje plastik. Ten plastik nagrzewa się wtedy przez konwekcję a nie promieniowanie, jak domniewam.
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 28-09-2011, 22:28
online napisał/a:
napisz wprost.
Bzdury piszesz a ten post o konwekcji ciepła to już miazga.
online napisał/a:
plastik nagrzewa się wtedy przez konwekcję a nie promieniowanie
Mylisz tu bardzo pojęcia i jesli chodzi o nagrzewanie, skuteczność a co za tym idzie straty to najwazniejsza jest tu gęstość materiału.
A co za tym idzie odpowiednio dobrana długość fali tak, aby przenikała przez warstwy wierzchnie i jak najwieksza jej część docierała do blachy i wprawiała w ruch cząstki wytwarzając tarcie a co za tym idzie ciepło.
Ale po co ja o tym pisze, przecież to sie wie.
Tak samo jak to że w przewodnictwie cieplnym każda przerwa, przestrzeń powietrzna to straty, brak przewodnictwa cieplnego.
O całej reszcie juz nie wspomne.
A konwekcja to .... zjawisko pionowego.... zreszta przeciez TO SIE WIE.
Ojjjj @Onlin, nie wystarczy słuchac, trzeba analizowac.
Wiem gdzie tkwi błąd z tym mysleniem o metalowym błotniku pod elementem plastykowym ...
Pomyliło ci się promieniowanie podczerwone z MIKROFALOWYM.
Weź pomyśl jeszcze raz.
Bo podczerwień to fala elektromagnetyczna o długości fali w przedziale pomiędzy promieniowaniem widzialnym( światłem) a mikrofalowym.
Jesli jeszcze będziesz upierał sie przy Twoim postrzeganiu promiennika podczerwieni to naprawde obrazkowo bez problemu jestem w stanie udowodnic że promieniowanie podczerwone nie przechodzi przez plastyk... uff, ale jaja... @Onlin proszę....
Bzdury piszesz a ten post o konwekcji ciepła to już miazga.
Ale czy Ty nie powazny jesteś? Weź ten Twój promiennik, jaki byś nie miał i z tej samej odległosci grzej plastik i blache. Przecież to sie wie!!
mkautos napisał/a:
ten post o konwekcji ciepła to już miazga.
Nie post, a zdanie i wyraźnie nadmienione, że tak mi się zdaje.
mkautos napisał/a:
Mylisz tu bardzo pojęcia i jesli chodzi o nagrzewanie, skuteczność a co za tym idzie straty to najwazniejsza jest tu gęstość materiału.
Więc?
mkautos napisał/a:
A co za tym idzie odpowiednio dobrana długość fali tak, aby przenikała przez warstwy wierzchnie i jak najwieksza jej część docierała do blachy i wprawiała w ruch cząstki wytwarzając tarcie a co za tym idzie ciepło.
Hmm tylko jak wyregulować dlugość fali moim "promiennikiem" dla blachy a jak dla plastiku?
mkautos napisał/a:
Ale po co ja o tym pisze, przecież to sie wie.
Tak samo jak to że w przewodnictwie cieplnym każda przerwa, przestrzeń powietrzna to straty, brak przewodnictwa cieplnego.
O całej reszcie juz nie wspomne.
No tak, lekcje fizyki, ale co dalej?
mkautos napisał/a:
A konwekcja to .... zjawisko pionowego.... zreszta przeciez TO SIE WIE.
To fakt, więc czym jest to ciepło, które odbija się od mojego metalowego detalu-a raczej ktore jest oddawane, który grzeje promiennikiem.
mkautos napisał/a:
Ojjjj @Onlin, nie wystarczy słuchac, trzeba analizowac.
Ale co słuchać, co analizować. Nie możesz mi zarzucić błedu w tym, że blacha nie oddaje ciepła pod plastik. Do tego postu nie tłumaczyłem na czym to polega, z resztą nie jest to dla aż tak potrzebne, ale zasięgnę lektury w czasie wolnym.
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 28-09-2011, 22:47
online napisał/a:
Hmm tylko jak wyregulować dlugość fali moim "promiennikiem" dla blachy a jak dla plastiku?
Spokojnie, bez emocji.
Możesz nie wiedzieć, przecież ja w tym kierunku wyuczony, więc nic nie wymyslam.
Miedzy blachą a plastikiem jest taka różnica że mają inna gęstość.
A w promieniowaniu i przekazywaniu energii (konwekcji) wazna jest własnie gęstość.
A że sa mądrzejsi odemnie i bardziej wyuczeni, to nawet nie jekne jak mnie ktoś poprawi.
I wcale mi to nie bedzie przeszkadzało.
A że sa mądrzejsi odemnie i bardziej wyuczeni, to nawet nie jekne jak mnie ktoś poprawi.
Mk, pełen szacunek do Ciebie, Twojej wiedzy, też bym nie jęknąl, wiesz w tym temacie dużo więcej ode mnie.
Tylko dalej nie wiem, gdzie te moje bzdury w blasze pod plastikiem? Bo wtedy to zarzuciłes. a działa.Teraz już nawet wiem jak
Wracając do tematu, to te chińskie promienniki co i ja mam, to takie troche lepsze farelki.
Na przyszły rok mi się marzy taki promiennik, że pół auta na jeden raz weźmie. Pozdro.
online, oj pojechałeś ostro z tą blachą pod plastikiem, promieniowanie ir działa na zasadzie grzania elementu, a nie powietrza i co by to nie było to zawsze nagrzeje. Ja nie widzę różnicy czy grzeje blachę czy plastik, normalne jest to że plastik grzeje z większej odległości co za tym idzie trochę dłużej, ale 15min na klar jest w zupełności wystarczające.
a nie widzę różnicy czy grzeje blachę czy plastik, normalne jest to że plastik grzeje z większej odległości co za tym
A ja grzeje właśnie z bliższej, bo nie nagrzeje tak samo i na pewno nie jest wystarczające 15 min. Przy bliższej odległości jest w stanie, ale powierzchnia dziłania diametralnie spada, z kazdym centrymetrem bliżej elementu.
Przy odległości zalecanej 60 cm. mój promiennik w życiu nie nagrzeje w ciągu 15 minut plastiku i tu się możemy wetnąć o flaszkę, bo daleko do siebie nie mamy. Z resztą z tego co pamiętam, też miałeś taki promiennik jak ja-mowie o tym nowym?
Więc sobie przypomnij.
Jedno przeczy drugiemu, bo skoro trudniej nagrzać, to dlaczego z dalszej odległości?
Mart-Dent napisał/a:
ale 15min na klar jest w zupełności wystarczające.
Tyle to schnie klar na normalnym elemencie i to też nie każdy. Troszkę chyba sugerujesz się szybkimi klarami, jakich używasz. Zwróć jeszcze uwagę na to, że taki promiennik jak mam ja na jeden raz nie weźmie nawet całego błotnika przedniego, a Ty się chyba sugerujesz znowu swoimi naprawami punktowymi, czy tak?
Nie używam tylko szybkich klarów, chińczykiem to mało co suszę bo to tylko prąd ciągnie, a nie suszy i nie robię tylko napraw punktowych. A plastik grzeje dlatego z większej odległości bo nie lubię jak mi np: szpachla zaczyna złazić płatami. I uwierz mi że np 505 spectrala po 15 min jest już twarda. Co do całych elementów to po każdych 15 min(przy normalnym klarze) przestawiam w następne miejsce. Przy naprawach punktowych np: klar challenger+szybki urwardzacz+akcelerator z SH po 5-8 min klar już się nie klei po włączeniu promiennika wystarczy mu już tylko 5
klar challenger+szybki urwardzacz+akcelerator z SH po 5-8 min
ja tyz go uzywam ale normalnie bez ir i wysycha po paru godz
Mart-Dent,
moze mi przypomniec jakiej firmy jest ten twój promiennik bo zapomniałem??
a i jak wyglada z zarnikami??czesto padaja ?(jakiej firmy)
pozdr
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 29-09-2011, 11:13
@online ... @mkautos w kwestiach technicznych ma tu rację. Także w tej opinii, że marketing i opowieści handlowe o promiennikach IR wypaczają bardzo rzeczywistość.
Jednak temat i pomysł na samodzielne wykonanie promiennika jest bardzo fajny. Szkoda że na razie mało konkretów.
powiem ci tak ..to jest tak samo jak z komora niby kazdy wie jak zbudowana ale ,zeby zrobic cos samemu to juz wychodzi gorzej...moze ty masz cos do dodania??
a tak Panowie z innej beczki ktos wie gdzie poza tymi linkami co podałem mozna dostac żarniki??
a i tez które sa lepsze??
moze mi przypomniec jakiej firmy jest ten twój promiennik bo zapomniałem??
a i jak wyglada z zarnikami??czesto padaja ?(jakiej firmy)pozdr
Trisk i Filon spot 800. W trisku żarnik jak do tej pory działa i myślę że jak go nikt nie pierdzielnie to będzie jeszcze długo działał. W spot 800 żarnik się spalił bo pier..lona łamaga mi chodziła po warsztacie i go trąciła jak był włączony, pochodził jeszcze trochę się spalił. Nowy żarnik 700zł. O chińczyku nie piszę bo szkoda klawiatury
Jednak temat i pomysł na samodzielne wykonanie promiennika jest bardzo fajny. Szkoda że na razie mało konkretów.
Konkretów w kwestii budowy promiennika jako całego urządzenia i jego sposobu działania jest już na forum dość sporo i byłoby jeszcze więcej gdyby w temacie w którym kiedyś była o tym mowa kilku użytkowników nie zawaliło mnie bezpodstawnie lawiną wiadomości które notabene zaczerpnęli z portali aukcyjnych gdzie wystawione są grzejniki z Chin opierając na nich swoją wiedzę...
Sam w sobie pomysł budowy promiennika we własnym zakresie jest bardzo fajny, szkoda tylko że tak niewielu jest producentów na świecie którzy zgłębili tą filozofię i stworzyli promiennik fal krótkich IR dla refinisch bo to jest też bardzo istotna sprawa...
Ja nie jestem ekspertem w żadnej z dziedzin omawianych na tym forum, ale według mojej wiedzy taki promiennik musi być skonstruowany według pewnych zasad aby działał i spełniał swoją funkcję tak jak należy, a nie zużywał tylko energie jak już wspomniał o tym jeden z użytkowników, lub palił materiału lakierniczego.
Tak więc skoro już budujemy i jesteśmy przy żarnikach powiedzmy 1200W i chcemy aby takich grzejących paneli było sztuk dwa, i w jednym panelu miałyby być trzy takie żarniki, to poza sprawdzeniem instalacji w naszym warsztacie trzeba by było się teraz skupić nad odbłyśnikiem, jako nad bardzo ważnym elementem promiennika, bo jak wiemy to właśnie odbłyśnik kieruje odpowiednio energie na suszony obiekt, a odbłyśnik to nie jest prosta poniklowana blacha
Następnym elementem to układ sterowania mocą, czyli mikroprocesor który steruje czasem pracy żarnika w opcji pełna moc/pół mocy (pomijam tu już dodatkowe wyposażenie pirometr)
To nie jest tak, że można zamontować ściemniacz za 20 zł i będzie podawane mniejsze napięcie na żarnik, moc podawana na żarnik jest stała, tylko w zależności od temp. obiektu (którą pilnuje pirometr, lub od zadanej przez człowieka temp. obiektu) praca żarnika jest dłuższa lub krótsza, i nie mam tu na myśli ogólnego czasu suszenia zapodanego przez człowieka bo to już zupełnie inna kwestia zróżnicowana dla metali i tworzyw sztucznych jak i też ich kolorów poniekąd.
I tą informacją opuszczam ten temat,tak jak i opuściłem poprzedni podobny kilka miesięcy temu, ale serdecznie zapraszam wszystkich konstruktorów promiennika fal krótkich IR do tego tematu aby sobie doradzali jak go złożyć do kupy z części AGD i pozostać przy tym jeszcze przy życiu...żart hehe , a przede wszystkim, jeszcze raz powtórzę aby taki promiennik spełniał swoją role jak należy, i wyszedł ogólnie tanio, Ja powiem szczerze, wolałem sobie kupić nowy oryginalny i mam problem z głowy, a co z głowy to z myśli
Ogólnie temat budowy we własnym zakresie profesjonalnego promiennika fal krótkich uważam za poroniony i można go porównać do tematu "wyciągu z pomieszczenia" z wykorzystaniem do tego celu wentylatora od chłodnicy, który to temat Projekter należycie i pod odpowiednim kontem skomentował z którym to komentarzem zgadzam się w zupełności...ALBO SIĘ PNIEMY W GÓRĘ?...ALBO LECIMY W DÓŁ NA PYSK ... z tym że przy tej drugiej opcji możemy się już nie podnieść...wybór opcji Panowie należy do NAS...i jeśli chodzi o mnie, to tu na forum w takiej formie przekazu jestem całym sobą za opcją pierwszą, i nie widzę tego inaczej....
jacku z tego co piszesz temat SAM BUDJE KOMRE tez trzeba byłoby wywalic bo jestesmy i tak na straconej pozycji
A mało tych komór z samochodowych wiatraków ???
Można samemu stworzyć ,ale pewne części musza być takie jak od firmowej kabiny lakierniczej. Czyli wymiennik,palnik,wentylatory . Obudowy i elktrykę można poskładać samemu.
Tych podstawowych elementów nie da się zastąpić wiatrakiem z chłodnicy czy kozą na węgiel .
tu w zasadzie tak samo jest wiec nie wiem w czym widzisz problem
To po co sie bawić ??? Dla jedynie wyspawanego stojaka z prętów?
Ale tak jak Jaco wspomniał,a nie padło to od nikogo z was -odbłyśnik . Jest podstawową częścią promiennika . Mówicie o żarnikach i co dalej ? Jak to zamontować ,jak złożyć cały panel grzewczy ?
Może dajcie jakieś foto-przykłady ?????
Wysłany: 30-09-2011, 09:48 Re: SAM buduje promiennik
unek napisał/a:
tak jak w temacie...
panowie jak widac na róznych aukcjach na allegro mozna kupic sam panel...
wiec tak...
jakby kupic 3 panel do tego podłaczyc sciemniacz plus regulator czasowy?
zrobic stojak samem ...
Trochę się zakręciłem ????
Chyba trzy panele ???
Ale panel to w zasadzie gotowy promiennik .
Piszesz unek że są na allegro- wrzuć fotę .
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 30-09-2011, 09:52
jacklack napisał/a:
Gdyby miało to w czymś pomóc
Pomocna jest informacja że oprócz żarnika najdroższą częścią panelu jest odbłyśnik.
Jacek dobrze o tym wie mając promiennik profesjonalny.
Sama wymiana żarnika znieni długośc fali na odpowiednią, ale niewiele pomoże w likwidowaniu strat energii rozpraszanej poprzez chiński odbłyśnik.
Dopowiem że jednego nie zauważyliście.
Orginalne promienniki mają żarniki mniejszej mocy a chinole oszukują dając mocniejsze żarniki.
I cała checa w tych promiennikach to ... zuzycie energii.
I za to sie płaci.
gdzie jest mowa,ze 300 zł ??
bo jakos w tym temacie nie znalzłem za 300 zł ??
na innych aukcjach kosztuje żarnik Phlipsa 500 zł mo,ze wiecej
[ Dodano: 30-09-2011, 09:59 ]
baqo napisał/a:
unek napisał/a:
tak jak w temacie...
panowie jak widac na róznych aukcjach na allegro mozna kupic sam panel...
wiec tak...
jakby kupic 3 panel do tego podłaczyc sciemniacz plus regulator czasowy?
zrobic stojak samem ...
Trochę się zakręciłem ????
Chyba trzy panele ???
Ale panel to w zasadzie gotowy promiennik .
Piszesz unek że są na allegro- wrzuć fotę .
To że nie znalazłeś nie znaczy że ten żarnik tyle nie kosztuje...bynajmniej o takiej kwocie poinformował mnie przedstawiciel IRT ... przy ewentualnej wymianie w moim promienniku
Żarnik to jeszcze pół biedy gorzej z tym co zauważył MK
mkautos napisał/a:
oprócz żarnika najdroższą częścią panelu jest odbłyśnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum