Noszę się z zamiarem wydzielenia części garażu na ewentualne miejsce lakierowania. Mam mały dylemat. Większość kabin lakierniczych jakie widziałem w internecie miały szerokość 4m. Konstrukcja dachu zrobiona jest z rur stalowych. Ściankę działową chcę zrobić z płyt gipsowo-kartonowy, więc do czegoś muszę przykręcić górny profil. Jeżeli przykręcę go do tej rury szerokość będzie wynosić 3,5m. Nie będzie to za mało?
Jeżeli przykręcę go do tej rury szerokość będzie wynosić 3,5m. Nie będzie to za mało?
cztery metry to jest takie najlepsze minimum.
przecież można pokombinować,dołożyć stelaża ,dokręcić poprzeczek,przenieść górne podparcie i zrobić te cztery metry.
Właśnie dlatego pytam. Narazie kombinuję, mierzę wszystko. Będę musiał pomyśleć jak to zrobić.
Muszę się popytać czy jest możliwość zrobienie takiego rusztu pod płyty, aby nie trzeba było mocować go u góry.
szerokość będzie wynosić 3,5m. Nie będzie to za mało?
Witam. Jeśli masz w planach malunki aut z dwóch stron na raz to totalnie odpada. Elementy, jeden bok,... no to ok. Ale nie wiesz co i kiedy Ci się trafi, więc lepiej być przygotowanym. Tym bardziej, że te pomieszczenie dopiero adaptujesz, a nie jest już gotowe, a tym bardziej wymurowane. Jak dla mnie, to szerokość podana przez Baqo, to dokładnie tak jak to określił: minimum. Lepiej od razu teraz pokombinować i mieć później spokój.
Zresztą wyobraźnia to jedno a zobaczyć w realu tu drugie. Weź sobie rozciągnij jakiś tam sznurek, albo postaw coś imitującego ściankę na szerokości tych 3,5 metra, wjedź jakimś większym autkiem i sam zobaczysz, że pola manewru jest za mało. Później zrób to samo na 4 metrach , albo ciut więcej i różnica będzie widoczna.
Architektem, projektantem nie jestem, ale jedno z moich pomieszczeń ma szerokość 3,3 metra i po wjechaniu tam dużą osobówką {"nowa" Maxima} trzeba uważać chodząc dookoła niej aby jej niczym nie uszkodzić a o malunkach można tym bardziej zapomnieć. A 3,3m i 3,5m to prawie jeden grzyb, więc lepiej kombinuj za wczasu.
Garaż już stoi i mam dwoje drzwi wjazdowych. Teraz w tym miejscu stoi astra kombi i fakt te 3,5m to może nie jest ciasno, ale do lakierowania nie za bardzo. Na długość starczy bo mam 6,3m. Muszę z jakimś budowlańcem pogadać, jakby to zrobić.
No właśnie casiuss..., a bądźmy szczerzy: astra przy wielu innych autach osobowych to praktycznie popierdółka. O niektórych vanach, suvach, czy terenówkach już nie wspominając.
Noszę się z zamiarem wydzielenia części garażu na ewentualne miejsce lakierowania. Mam mały dylemat. ...
Faktycznie masz na razie "MAŁY DYLEMAT". Jak już dojdziesz do tego, że minimum to 4 x 7 a całkiem nieźle to 4,5 x 8 m ... i w między czasie odkryjesz, że twój garaż musi mieć wysokość 3,2 m żeby jakoś rozwiązać problem z równomiernym nadmuchem powietrza ... to wtedy dojdziesz dopiero do DYLEMATÓW jak : wentylacja, ogrzewanie, oświetlenie, system filtracji, automatyka klap przesłonowych.
Przy analizie wielkości kabiny nie ma DYLEMATU .... jest 4,0 x 7,0 x 2,6 a zalecane 3,0. ... i tyle. Inaczej jest do dupy.
O wysokość nikt nie pytał. W najniższym miejscu 2,8 w najwyższym 3,4m i nie wiem czy nie będzie w przyszłości podnosił dachu. W każdym bądź razie jak narazie nie zamierzam lakierować zarobkowo, tylko zrobić pomieszczenie w którym będzie łatwiej utrzymać temperaturę i ewentualnie polakierować.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 15-09-2010, 15:05
Dla efektu końcowego nie ma to znaczenia czy lakierujesz za darmo czy za kasę ... albo to robisz dobrze ... albo lepiej się wogóle za to nie brać. Amator nie równa się przygłupi paprok ... Jest wielu takich którzy pracują umysłowo a wieczorami restaurują zabytek. Mają świetny sprzęt odpowiednie warunki wiedzę i umiejętności w lakiernictwie ale z tego nie żyją ... więcej jest niestety takich którzy pytają o to jak urządzić lakiernię w małym garażyku, a jak się okazuje, że nie da się tego zrobić wykorzystując piec na węgielek, wentylator od chłodnicy samochodowej i sprężarkę od STARA ... to zawsze zastawiają się amatorskim malowaniem ... 2,8 na wysokości to za mało, 3,5 na szerokości to też za mało ... i w tym przypadku nie ma kompromisów typu chciałem żeby było lepiej ... w lakiernictwie samochodowym albo osiągasz poziom zadowalającej jakości przy każdej naprawie ... albo nie ... i wtedy nic cię nie tłumaczy ... ani garaż, ani amatorstwo, ani tani lakier, ani gówniany pistolet
Pomógł: 11 razy Wiek: 32 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 1313 Punkty: 28/35 Skąd: Podlaskie
Wysłany: 12-12-2010, 13:15
pracuję na praktycznie identycznej hali. wymiary mozna sobie wyobrazić patrząc na samochody.
Miejsca nie brakuje. A jak brakuje to jest plac przed budynkiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum