a jakby położyć grube srebrne ziarno na to wylac warstwe żółtej bazy transparentywnej i na to klar przyfarbiony na zółto??
Musisz robić próby ,myśle ze nikt nie jest w stanie przewidzieć jaki będzie efekt,@No-limit jest specjalistą od tego typu zagadnień może on coś doradzi
a jakby położyć grube srebrne ziarno na to wylac warstwe żółtej bazy transparentywnej...
to ta zolta transparentna zmuli ci ziarno ze srebrnej,juz nie wspomne o lakierze barwionym na zolto .
Efekt bedzie taki ze bedzie wygladalo jak kupa i do tego zamulona
Probowalem kiedys takie eksperymenty
w tamtym tygodniu eksperymentowalem tak na felgach aluminiowych.AM 94 z DP (grube ziarno) na to po wyschnieciu AM735 bodajze z binderem i ziarna pod spodem nie bylo praktycznie widac.Utopilo sie.
A tak wyszlo jak zmieszalem razem te obydwa pigmenty.
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-05-2009, 22:29
w sikensie wyciągneli mi dzisiaj wzorniki ucieszyłem się cholernie ... mają tam wszystko ...
[ Dodano: 10-05-2009, 15:56 ]
Aco by było jakby położyć baze żółta transparentywną na to tą taką żywice z odrobiną koloru z kawasaki żeby ta zółć w pewnych miejscach łamała sie na zielono ??
S1600, Jaki ma być ten kolor?Ogólnie żeby było oczojebnie-złota perła na ciemny VS z dodatkiem złotozielonego pigmentu i grubego aluminium.Doradzę,ale muszę zobaczyć zdjęcie ,na którym będzie widoczny kolor.
w dziwnym byłeś mieszalniku jak niewiedzieli tam że większość motorów malowana jest trójwarstwówką czyli szarość widmowa,kolor bazowy z grubym ziarnem oraz aditiv barwiony który wyciąga głębie po aplikacji klarem musi być supre pomalowałem mnustwo motorów i nigdy nie było problemu z kolor boxem pozdrawiam
Lakieru trójwarstwowego nie da się wycieniować, jedyne co można zrobić to ilość natrysków. Każdy kolejny będie ciemniejszy. Mówię o warstwie kolorystycznej.
Na którymś szkoleniu chyba w BASF-ie technik się męczył cały dzień. Sprawdzał różne rozwiązania i stwierził że się nie da.
_________________ Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
pewnie że sie nieda gdyż ostatnia warstwa przed klarem jest mocno transparentna i każda próba wcieniowania zciemnia góre i tłumi ziarno więc trzeba lecieć strone ale gość chce pryskać całe auto więc niema problemu pozdrawiam
Oczywiście...da się
Nie zgodzę sie w tej kwestii z wami panowie koledzy Pejter, i krzys.tygrys, , można wycieniować 3W, od tego jest technika cieniowania i nie trzeba lakierować całego boku, cieniowałem 3W niejednokrotnie ze skutkiem pozytywnym , element przyległy naprawianemu jest na tyle szeroki że wystarczy aby na jego część nanieść warstwę podstawową na 1/4 elementu i szerzej warstwę właściwą kończącą się na 3/4 elementu
Faktem jednak jest i tu się zgodzę że każda warstwa koloru właściwego przyciemnia toteż trzeba zrobić 1-2 próby aby zbliżyć się w jak największym procencie do koloru rzeczywistego,
Te elementy które są na zdjęciach (czerwień diamentowa) nie dadzą się wycieniować, to znaczy wiesz gdyby ktokolwiek się uparł to może by mu się udało. Tu jest grube srebro i jedna warstwa czerwieni perłowej z dodtkiem tzw. motocykolwym. Nie mogłem poprawić jak mi za pierwszym razem niedomalowania wyszły, powstaje ciemniejszy cień, nie mam zamiaru się sprzeczać, wolał bym się czegoś dowiedzieć, ale jakoś sobie nie wyobrażam jak bym miał to zrobić. Jak ma się udać zapylić srebro i czerwień idealnie równo? Doprecyzuj proszę jak to robisz jeśli możesz.
Wiecie co tak sobie jeszcze myślę, jakis technik mi powiedział że lakierami które są na motocyklach nie maluje się samochodów, bo nie da sie pomalować jednego elementu. Czemu tak uważał???
_________________ Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Jak ma się udać zapylić srebro i czerwień idealnie równo?
czerwień to warstwa transparentalna więc w taka bardzo nie wielka ilość jaka zostanie naniesiona na starą warstwę oko nie wychwyci
z motocykli cieniowałem ramę (miała kilka zadrapań) Suzuki kod YHJ podstawa w kolorze srebrnym o bardzo grubym ziarnie, warstwa właściwa baza transparentalna niemetaliczna w kolorze ciemno niebieskim co w efekcie daje po nałożeniu kolor błękitny w którym widać ostre wybicie srebrnego ziarna, nie było widać miejsc cieniowanych
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 572 Punkty: 19/7 Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 05-12-2009, 22:59
nie zgodze się ze stwierdzeniem że nie da się pomalować kolorem z motocykla samochodu robiłem tak wiele razy i ani razu nie zepsułem,zgodze sie jest to trudne bo kolory wielo warstwowe i wymagają troche kunsztu lakierniczego,ale pużniejszy efekt jest oszałamiający,nie znajdziesz takiego auta na parkingu drugiego i ludzie oglądają sie za takim autem.zdaża się że trzeba puźniej coś poprawić po jakiejś stłuczce czy coś takiego awięc cieniowanie najbezbieczniej jest rozcieniowac troche dalej,naprzykład ostatnio poprawiałem bmw m3 taki fioletowopurpurowy z grubym ziarnem do pomalowania przód,wiadomo dzwi do cieńa ale gubiłem całość aż do tylnego błotnika
Wiecie co zaczyna mi się wydawać że każdy z nas myśli o lakierze którym akurat coś robił, a to niestety nie jest ten sam lakier. Pojechałem dzisiaj specjalnie to lakierni i wyciągnąłem jakieś resztki. Macie racje że przy lakierach bardzo transparętnych zapyłka jest do zrobienia bez większych problemów, jednak jeśli lakier jest nieco lepiej kryjący a i tak idzie na 3D to zaczyna być problematyczne. Tak jak już opisałem nawet próba domalowania miejsc w których nie dokładnie coć pokryło skończyła się ciemniejszym cieniem. Rozcieńczyć się nie da niczym bo strukturę ziarna gubi.
_________________ Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
witam a ja dalej twierdze że sie nieda wycieniować trujwarstwówki na samochodzie szczegulnie przy bardzo jasnych kolorach tak by było to profesjonalnie zrobione bo przy pochmurnej pogodzie będzie tragedia.zakładając że na grube ziarno kładziemy dwie równe zamknięte warstwy transparentnego koloru i osiągamy optymalny odcień więc każda następna ingerencja w ten element chodżby niewiem jak wielki w którymś miejscu wyciągnie bardziej głęboki odcień i mocniej stłumi ziarno. na ramie motocykla łatwiej oszukać oko bo konstrukcja jest cienka i nie duża zaś płaska powierzchnia jest bezlitosna pozdrawiam
acha jeszcze nie rozumie technika z którym rozmawiał pejter może chodziło mu o niemożliwość zcieniowania i malowanie jednego elementu do kanty bo przecież motocyklówka i samochodówka to te same mixy tylko kolorbox jest inny i niema różnicy czy całe auto malujemy trójwarstwówką z kodu motocykla czy z autai wracając do mojej poprzedniej opini że jasne odcienie pokażą różnice w pochmórny dzień zaś ciemne w tym intensywna czerwień w słońcu obnaży niemożliwość cieniowania tego materiału
_________________
_________________ 131313
Ostatnio zmieniony przez jacklack 07-12-2009, 00:05, w całości zmieniany 1 raz
witam a ja dalej twierdze że sie nieda wycieniować trujwarstwówki na samochodzie szczegulnie przy bardzo jasnych kolorach
Bardzo możliwe że problem przez Ciebie opisywany nie leży po stronie techniki aplikacji, a bardzo możliwe że po stronie samego produktu na jakim pracujesz...wiadomo każda firma ma opracowane inne receptury na zupełnie innych kondensacjach barwników a szczególnie odzwierciedla się to przy kolorach transparentnych,w niektórych krycie "wymagane" jest przy 1,5-2 warstwy, w niektórych przy 4-5 warstwach, do tego dochodzi się metodą prób i błędów, tu by można długo polemizować , aczkolwiek system na którym pracuje nie robi mi większych problemów z cieniowaniem 3warsteówek
Dajmy sobie spokój z dyskusją czy się da czy nie, ustalmy że na jednych się da, na innych nie i już. Zresztą tak jak Jack pisał to na pewno zależy od koloru i to z danej firmy. Ale możemy podyskutować z których firm które kolory wchodzą najlepiej lub...... najłatwiej. Krzyś pytał o technika,nie jestem pewien o co ci chodziło, to było szkolenie z nowości lakierniczych i chodziło o to że ogólnie nie stosuje się tego typu lakierów na auta, co nie oznacza że się nie da pomalować. Zwróć uwagę że takich kolorów raczej nie używa się w serii, a raczej za dopłatą i na specjalne zamówienie, choć jak wszystko tak i tu, producenci prześcigają się żeby zdobyć klienta i więcej zarobić. To chyba jasne.
Gdzieś na forum ktoś dał link do czaderskich kolorów, a właściwie efektów. Lubię bawić się w efekty osiągane techniką lakierniczą, kropelki itp. Ale te kolory też czad.
_________________ Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Z tym kombinowaniem ostrożnie, ale mam kolegę który robi różne czary. Kiedyś gdzieś na jakimś mieszalniku namieszali 50 lit. lakieru. To były dwa kolory na takie makiety lodów. Kolor brązowy miało być 20 lit., i kolor kremowy 50 lit. Ktoś coś poplątał i zrobił odwrotnie. Akurat byliśmy na kawie jak przyjechał klient po lakier, oczywiście panika, nerwy itd. Kolega kazał otworzyć puszki, powąchał raz i drugi, i mówi daj (nie wiem czy dobrze pamiętam) chyba pokost. Wlał do puchy i z brązowego zrobił się kremowy. Wszystkich nas zatkało. Da się kombinować? tylko trzeba się na tym znać, i to dobrze. Chemia nie lubi dyletantów.
_________________ Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
każdy kolor da się zrobic ;p U mnie na mieszalniku jest koleś co sam jest lakiernikiem... i metoda prób i błędów wyjdzie w wszystkiego... dzisiaj jade po zółtą perłe na kawasaki. Byłem wszędzie ale powiedzieli ze tego koloru nie da się zrobic i rozkładali ręce.
Masz rację, nie wszystkie mieszalniki mają kolory motocyklowe. Zdarza się że jechałem do mieszalni i na wejściu widziałem przerażone oczy obsługi. Ale są mieszalniki które mają i katalog numerów i wybarwienia, czyli próbki kolorów. Dostajesz je w standarcie lub za dopłatą kupując mieszalnik, tam z kolorami raczej nie ma problemów. W motocyklach jest jeszcze jeden problem. Żadna z firm motocyklowych i lakierniczych nie przykłada się do pasowania odcieni, są to tak małe powierzchnie i ilości lakieru że taniej jest prysnąć całość.
W pracy na mieszalniku, podstawy jakie daje lakierowanie są poprostu nie ocenione. Moi pracownicy wysyłani byli zawsze na 2 do 3 tygodni do pracy na lakierni. Łatwiej im było zrozumieć czego oczekują lakiernicy.
_________________ Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum