lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:33
Lakierowanie samochodu - krok po kroku z jednym skokiem
Autor Wiadomość
Wasyl
Wyjadacz


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 114
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-05-2009, 20:39   Lakierowanie samochodu - krok po kroku z jednym skokiem

Witam Was, jest to mój pierwszy post, więc się przedstawię:
Na imię mam Kuba, właśnie zdaję matury i posiadam Kadetta GSi (jeszcze) 8v ;)

Do rzeczy - chciałbym o odnowić blacharsko, progi i reperaturki błotników już kupiłem, pospawam to migomatem i...
Chciałbym pomalować go całego, bo lakier ma już bardzo stary, a że auto będzie do kjs (amatorskie rajdy), to całe wnętrze idzie won, a do badań kontrolnych musi być schludne. Poza tym ogólnie chcę, żeby Kadecik mi posłużył przez jakieś 5 latek.

Reasumując, blacharkę jakoś ogarnę, a teraz lakierowanie:
1. Najpierw wypadałoby zdjąć stary lakier - jest bardzo zniszczony i popękany - nakładany przez partacza, czym to zrobić, Cortanianem? On nie zniszczy blachy, albo nie spowoduje w niej korozji w przyszłości?
2. Jakie i skąd lakiery brać?
3. Jak lakierować - o to nie pytam, będę pytał na bieżąco, jeżeli mnie nie zbesztacie, że się porywam z motyką na słońce i projekt dojdzie do skutku ;)
4. Chciałem kupować sprężarkę i pistolet - wnioskowałem, że przecież lepiej wydać 1500zł i polakierować samemu niż wstawić za 2000zł i mieć polakierowane, bo kiedyś sprężarka może mi się przydać. Ale na moj szczęście - przyszły teść posiada sprężarki sztuk dwie. Jedna mała, taka po kolana, druga do pasa, nie znam parametrów, ale tak gabarytowo, to chyba będzie odpowiednia? Obie na prąd z tego co wiem.
5. Jaki kupić pistolet? Na allegro tego bardzo dużo, ale nie wiem co i jak...

6. 7. 8. 9. - nie chciałbym za dużo wydawać, bo po prostu nie mam za dużo pieniążków, ale to co trzeba, nie ominę, więc bez zbędnego wyszukiwania lakierów w biedronce ;)


Bardzo proszę Was o pomoc, pozdrawiam
Wasyl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2009, 20:57   

Wasyl napisał/a:
Najpierw wypadałoby zdjąć stary lakier - jest bardzo zniszczony i popękany


Musisz go zeszlifować maszynowo lub ręcznie ale nie koniecznie do zera ,tylko te miejsca które są popękane,cortanin nie ruszy lakieru bo to odrdzewiacz ;)
Co do sprężarek to sprawdz jaką mają wydajność,pisze na tabliczce znamionowej jeśli to orginalna sprężarka

Jeśli już będziesz używał cortaninu w celu odrdzewienia to póżniej go zmyj porządnie wodą
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wasyl
Wyjadacz


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 114
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-05-2009, 21:06   

Przepraszam za pomyłkę, chodziło o takie środki jak novol, nie cortinian ;)

I bardzo bardzo bym prosił, że jak ktoś będzie tak miły odpowiedzieć, to z uwzględnieniem tych punktów, będzie mi prościej zrozumieć :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2009, 21:25   

Cytat:
1. Najpierw wypadałoby zdjąć stary lakier - jest bardzo zniszczony i popękany

Na to pytanie już masz odpowiedz

Wasyl napisał/a:
2. Jakie i skąd lakiery brać?


Ze sklepu o branży lakierniczej posiadający system mieszalniczy ,a jakie lakiery to już twój wybór ,najlepiej takie jakie są dostępne w tym sklepie

Wasyl napisał/a:
3. Jak lakierować - o to nie pytam


To jak zapytasz to będziemy pisać :)

Wasyl napisał/a:
4. Chciałem kupować sprężarkę i pistolet - wnioskowałem, że przecież lepiej wydać 1500zł i polakierować samemu


Skoro uważasz że Ci się przyda nowa sprężarka to ją kup,na pewno Ci nie zginie

Wasyl napisał/a:
5. Jaki kupić pistolet? Na allegro tego bardzo dużo, ale nie wiem co i jak...

Pistolet do lakieru najlepiej z dyszą 1,3-1,4 z poborem powietrza takim aby Twoja sprężarka sprostała mu swoją wydajnością,czyli jeśli sprężarka będzie miała wydajność np.270L/min to pistolet nie powinien mieć większego zapotrzebowania na powietrze
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wasyl
Wyjadacz


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 114
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-06-2009, 08:15   

Wszystko z Kadetta wyjęte :)
Teraz tak, zacznę od spawania podłogi i progów, a co dalej:

1. Podwozie - żeby było solidnie zakonserwowane, to muszę do blachy zedrzeć i malować całość chyba, nie?
2. Co na spawy? Kłaść coś w ogóle?
3. Malować w tym schemacie: http://ktk.pl/arkos/faq/novol/novol9.JPG (środkowy) ? Jeżeli tak, to w okolicach spawu w jaki sposób i w jakiej kolejności "coś (pastę?) na spawy" nakładać względem innych warstw?
4. Jedyna rzecz jaką się sugerować to to, żeby pistolet miał mniejszą przepustowość niż ciśnienie robocze kompresora?
5. Z tym podwoziem jeszcze, to baranek idzie na podkład przed lakierem bazowym?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne