lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:33
Lakierowanie plastykowych dokładek drzwi i progów.
Autor Wiadomość
alex181266
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 22-04-2009, 23:16   Lakierowanie plastykowych dokładek drzwi i progów.

Jestem nowym userem na tym forum. Witam wszystkich.
Postanowiłem pomalować w kolor auta dolne dokładki drzwi oraz progi. Plastyki, z których są one wykonane wygadają na bardzo tłuste. Proszę o poradę jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-04-2009, 23:39   

Cytat:
Postanowiłem pomalować w kolor auta dolne dokładki drzwi oraz progi

Również witam ;)
Jaki to plastik?najlepiej niech kolega poda ,markę, model auta( jak na moje oko to pewnie audi lub volvo) w tedy będzie można cokolwiek powiedzieć, najlepiej pokaż to auto na zdjęciach (mile widziane) ;)
alex181266 napisał/a:
wygadają na bardzo tłuste.

być może wcześniej nanosiłeś na te detale jakieś środki do konserwacji plastików?

Ale tak czy inaczej najpierw musisz nanieść na te plastiki promotor zwiększonej przyczepności,następnie podkład akrylowy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jano
Dostawca

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 650
Punkty: 28/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-04-2009, 15:14   

każdy natłuszczony element należy najpierw odtłuścić ;]

(i mi się udała prawda :) )
_________________
Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 23-04-2009, 17:54   

jano napisał/a:
każdy natłuszczony element należy najpierw odtłuścić ;]

(i mi się udała prawda :) )

;) Tak ;) I nadruszyć strukturę" plastiku" papierem ściernym.Potem promotor przyczepności.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-04-2009, 19:24   

ja to robię tak:
-mycie woda+detergent (Ludwik)
-benzynka ekstrakcyjna
-wygrzewanie opalarką- bardzo ważna czynnośc przy surowych elementach (nigdy nie lakowanych) lub przy używkach bez lakieru, które były "natłuszczane", plakowane.
Jeśli ktoś nie wie, to później wytłumacze dlaczego.
-odtłuszczanie beną ekstrakcyjną.
-przycinka strukturki lekko papierem, potem dokladnie włóknina
-zmywacz silikonu,
-pzp i dalej tradycyjnie...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
alex181266
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 23-04-2009, 21:44   

dzięki za wyjaśnienia
jacklack napisał/a:
Jaki to plastik?najlepiej niech kolega poda ,markę, model auta( jak na moje oko to pewnie audi lub volvo) w tedy będzie można cokolwiek powiedzieć, najlepiej pokaż to auto na zdjęciach (mile widziane)

staram się poprawić wygląd A4 B6
jacklack napisał/a:
być może wcześniej nanosiłeś na te detale jakieś środki do konserwacji plastików?

nic specjalnego nie nanosiłem, woskowanie na myjce.
jano napisał/a:
każdy natłuszczony element należy najpierw odtłuścić

wyglądają jakby były pociągnięte lakierem bezbarwnym, są takie głądkie i śliskie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jano
Dostawca

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 650
Punkty: 28/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-04-2009, 08:43   

No to klasyczna sprawa. Obróbka tworzyw sztucznych się kłania. No-Limit Ci dobrze podpowiada, że zmatować papierkiem ściernym, później znowu odtłuścić.
Każda powierzchnia musi być dobrze przygotowana do malowania zanim zaczniemy pryskać inaczej po prostu Ci to odpadnie. Czyli matujesz -> oczyszczasz (nic się nie stanie jak trochę tego lakieru zostanie, ważne żeby powierzchnia była tak przygotowana aby farba dobrze leżała) Nie może Ci tam zostać ani drobinka pyłu lub ziarna papieru.

A jak zamierzasz to malować?

Pozdrawiam
_________________
Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
alex181266
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 24-04-2009, 09:17   

jano napisał/a:
A jak zamierzasz to malować?


po odtłuszczeniu i spolerowaniu w sposób j/w
-podkład akrylowy czarny
-papier 1000
-baza 2x
-bezbarwny 2x
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 24-04-2009, 13:31   

alex181266 napisał/a:
jano napisał/a:
A jak zamierzasz to malować?


po odtłuszczeniu i spolerowaniu w sposób j/w
-podkład akrylowy czarny
-papier 1000
-baza 2x
-bezbarwny 2x

Przydałby się promotor przyczepności i żywica uelastyczniająca do podkł. i klaru,a do bazy ok 10% uwardz.BK220/niekoniecznie ten/.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jano
Dostawca

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 650
Punkty: 28/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-04-2009, 16:04   

No jeśli to była na prawdę śliska powierzchnia to promotor tak, ale jak jest to normalny element (a po wypowiedzi: "wyglądają jakby były pociągnięte lakierem bezbarwnym, są takie głądkie i śliskie." ) domyślam się że jest to normalny element... to podziała i tak jak napisał...
czyli...jak zrobić by się nie narobić :)
_________________
Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 24-04-2009, 19:59   

jano, Co z tym wężem i kompletem napr. do Saty 3000 HVLP Mini?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jano
Dostawca

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 650
Punkty: 28/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-04-2009, 20:10   

sprawdź PW:)
_________________
Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pearlaga
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1
Wysłany: 26-04-2009, 19:53   

https://buyat.ppg.com/Refinish_SSA/Common/ShowPdf.aspx?AppId=2&BrandId=3&LanguageId=34&IntDialCode=48&PdfId=3326&ProductCode=Naprawa%20tworzyw%20sztucznych

MOZE SIE PRZYDAC
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
alex181266
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 04-05-2009, 22:01   

elementy polakierowane, dzięki za podpowiedzi :)
Nie obyło się bez problemów, gładko szło do położenia bazy, kładę bezbarwny i problem z uzyskaniem połysku, więc dolewam jeszcze i jest lepiej. Na drugi dzień zonk widać sporego bata. No cóż trzeba go jakoś usunąć, co radzicie?

tak auto wyglądało przed:

lakierowanie.JPG
w trakcie
Plik ściągnięto 356 raz(y) 490,59 KB

ori.JPG
przed
Plik ściągnięto 364 raz(y) 450,35 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2009, 22:19   

alex181266 napisał/a:
Na drugi dzień zonk widać sporego bata. No cóż trzeba go jakoś usunąć, co radzicie?


Co prawda na Fotce nr 2 nie widać jeszcze bezbarwnego ;) ,zderzak jest jeszcze w bazie i jak się domyślam częściowo jeszcze nie doschniętej ,(widać ciemniejsze miejsca,ale może się mylę)

Co do usunięcia zacieku to zeszlifuj go P1500 i popraw P2000 na wodę na małym klocku tylko uważaj żebyś się nie przetarł do bazy i spoleruj

Ja np.jeśli już mi się zdarzy zaciek to przycinam go najpierw na małym klocku P 400 ręcznie (na sucho) poprawiam P 1500 na maszynie i jeszcze poprawka Trizact na maszynie (na sucho) i polerka również na sucho
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
alex181266
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 04-05-2009, 22:59   

jacklack napisał/a:


Co do usunięcia zacieku to zeszlifuj go P1500 i popraw P2000 na wodę na małym klocku tylko uważaj żebyś się nie przetarł do bazy i spoleruj



tak też zrobię i wtedy będą zdjęcia.
Czy do polerki dobra będzie pasta fracela g3

pozdrawiam alex
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2009, 23:09   

alex181266 napisał/a:
Czy do polerki dobra będzie pasta fracela g3


Tak G3 będzie w sam raz ale musisz jeszcze po paście G3 wykończyć ten lakier jakimś mleczkiem które zakamufluje rysy po polerce pastą G3 ,więc jeśli jesteśmy przy pastach na wodę Farecla to proponuję na wykończenie G10 ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
alex181266
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 07-05-2009, 22:44   

i tak to wygląda

po.JPG
po
Plik ściągnięto 313 raz(y) 367,77 KB

20090429311.jpg
w trakcie
Plik ściągnięto 294 raz(y) 252,05 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2009, 22:58   

alex181266 napisał/a:
i tak to wygląda

Co prawda szczegółów nie widać ale wygląda ładnie ;)
zapomniałem wcześniej zapytać,jaką bazą malowałeś i jakim bezbarwnym?
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne