lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Opini na temat autoryzowanych dystrybutorow produktow firmy
Autor Wiadomość
graczu1983
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 16
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: bytom
Wysłany: 04-03-2011, 16:44   Opini na temat autoryzowanych dystrybutorow produktow firmy

Witam.Pisze do was z prosba o opinie autoryzowanych dystrybutorow produktow firmy SPIES HECKER,a najbardziej interesuja mnie opinie na temat trzech:

1. AKA-LAK
ul. 29 Listopada 154
31-406 Kraków.

2.CAR-LAK
ul. Morcinka 88
45-517 Opole.

3.P.P.H.U "ROCAR" s.c
ul. Szparagowa 6
42-280 Częstochowa.

Prosze o opinie na temat tych oto mieszalni przedewszystkim interesuje mnie jakie macie za i przeciw na temat tych mieszalni,jacy pracuja tam kolorysci czyli jak dobieraja lakiery.(pasowalnosc).Poprostu wszystko co macie do powiedzenia na temat tych mieszalni.

Za wszystkie odpowiedz z gory bardzo wielkie dziekuje.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PP
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 79
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-03-2011, 17:17   

CAR-LAK z Opola ma najlepszego technika jakiego można sobie wyobrazić, Jacka F. Gość, którego nie zagniesz na żadnym pytaniu, pasjonat lakiernictwa i specjalista najwyższej półki. Generalnie fajna ekipa.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 04-03-2011, 17:41   

graczu1983 napisał/a:
2.CAR-LAK
ul. Morcinka 88
45-517 Opole.


kolory wychodza im super ;)

graczu1983, szpiegujesz????
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
graczu1983
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 16
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: bytom
Wysłany: 04-03-2011, 17:47   

Nie szpieguje poprostu szukam najlepszego wyboru bo niewiem do ktorej mieszalni z tych trzech sie udac bo po ostatnich doboroch z moj samochod wyglada jak milka:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 04-03-2011, 17:58   

blisko ciebie w piekarach slaskich jest bardzo dobra mieszalnia duponta
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 05-03-2011, 04:11   

graczu1983 napisał/a:
moj samochod wyglada jak milka:)


-Czy to ten samochód z poprzedniego tematu?

cytat z tematu " Pasowalnosc kolorystyczna Volkswagena-Firmy lakiernicze"

"Czesc.Panowie prosze o podanie firm lakierów samochodowych ktore maja najwieksza pasowalnosc kolorow samochodow Volkswagena a przedewszystkim chodzi mi o kolor LD1W - Wheatbeige.Samochod do polakierowania to VW Passat z 2006 roku"

-Kto go malował i gdzie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
graczu1983
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 16
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: bytom
Wysłany: 06-03-2011, 21:12   

Panowie prosze ludzi z podanych miast znajacych te mieszalnie o wypowiedzenie sie jest to dlamnie bardzo wazne.Z gory badzo dziekuje
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2011, 21:15   

Biorę wszystko z Rocar-u, ja jestem zadowolony.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 06-03-2011, 23:04   

Co tu robi wogóle ten temat?? Przeciez tu jest jasno i wyraźnie napisane Lakiernictwo techniki i narzędzia
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 06-03-2011, 23:09   

@graczu powiedz mi czy Ty chcesz naprawde kupic ta baze za swoja kase na poprawke tego passata, tak jak powiedział ci ten lakiernik? Czy Ty myslisz, ze nawet ta sama baza z lini VW w Wolfsburgu bedzie pasowała w 100%? A no powiem Ci ze nie! poniewaz lakiernik musi miec troche doswiadczenia zeby nie spieprzyc malowania! A nie odsyłac klijeta po baze na reklamacje.
Nawet jesli wariant troszke sie różni to wprawny lakiernik sobie poradzi z tym problemem!
Wiec o co tu kaman @graczu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-03-2011, 00:33   

TeeM napisał/a:
Czy Ty myslisz, ze nawet ta sama baza z lini VW w Wolfsburgu bedzie pasowała w 100%? A no powiem Ci ze nie!

Zgadzam się...nie ma idealnych systemów..nawet jeżeli użyłbyś do aplikacji bazy z linii produkcyjnej to nie ma teoretycznie możliwości uzyskania idealnej zgodności koloru..za dużo jest niewykluczanych błędów podczas nanoszenia produktu ....tu jest dość duża krzywa rozbieżności która wynika również z tego że producenci samochodów nie trzymają sie zbyt kurczowo receptur...a z tego od jakiegoś czasu dokumentuję w swojej wewnętrznej dokumentacji kolorystycznej zauważyłem że, kolory o danym kodzie, danej marki różnią się odcieniem w zależności od danego modelu a nawet od rocznika w jakim były produkowane...

Jeden system pozwoli aby dany kolor nanieść bez konieczności cieniowania, drugi dla tego samego koloru już nie...tak więc jedynym i pewnym sposobem naprawy jest dobranie odpowiedniego odcienia wzorując się na dokumentacji nie bawiąc się w loterię że może się uda a może nie, i cieniować elementy przyległe..... szukanie mieszalni która zagwarantuje 100% pasowość koloru jest moim zdaniem daremne.. tutaj nie tylko o zgodności koloru decyduje sporządzona mieszanka pigmentów która w efekcie daje produkt "baza"...trzeba jeszcze wziąć pod uwagę inne czynniki jakie mają wpływ na ułożenie się produktu i oddanie odpowiedniego efektu kolorystycznego ...ale to już jest zupełnie inny i o wiele bardziej obszerny temat ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 07-03-2011, 00:55   

jacklack napisał/a:
.ale to już jest zupełnie inny i o wiele bardziej obszerny temat


i dlatego w dziale kolorystyka chciałbym przyblizyc ten temat:

http://www.lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=3545
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-03-2011, 14:00   

jacklack napisał/a:
TeeM napisał/a:
Czy Ty myslisz, ze nawet ta sama baza z lini VW w Wolfsburgu bedzie pasowała w 100%? A no powiem Ci ze nie!


Zgadzam się...nie ma idealnych systemów..nawet jeżeli użyłbyś do aplikacji bazy z linii produkcyjnej to nie ma teoretycznie możliwości uzyskania idealnej zgodności koloru..za dużo jest niewykluczanych błędów podczas nanoszenia produktu ....tu jest dość duża krzywa rozbieżności która wynika również z tego że producenci samochodów nie trzymają sie zbyt kurczowo receptur...a z tego od jakiegoś czasu dokumentuję w swojej wewnętrznej dokumentacji kolorystycznej zauważyłem że, kolory o danym kodzie, danej marki różnią się odcieniem w zależności od danego modelu a nawet od rocznika w jakim były produkowane...


Dodam do tego, że producent samochodu to nie ma takich problemów z kolorami w ogóle !

1. Linia produkcyjna dostaje lakiery o specjalnej budowie chemicznej nie mające nic wspólnego z akrylami w systemie refinish, a szczególnie z bazami wodorozcieńczalnymi.

2. Każda fabryka ma minimum trzech dostawców lakierów choćby po to, żeby nie stanęła produkcja jak będzie we Francji strajk przewoźników, lub w Niemczech spłonie fabryka lub magazyny. Dlatego informacja, że VW czy Fiat jest lakierowany na linii lakierem PPG czy DuPonta nawet jak jest prawdziwa to nie ma to charakteru wyłączności i to bardziej ciekawostka niż wskazówka dla lakierni usługowej wykonującej naprawę, czy nawet ASO wybierającej partnera w mieszalniku.

3. Wszystkie receptury w systemie refinish tworzone są ręcznie i dopasowywane do wzorników dostarczonych nie z fabryki samochodów .... tylko od firmy zaopatrującej fabrykę danego producenta. Zdarza się więc notorycznie że DuPont czy AKZO wysyła próbki do własnego laboratorium ... tylko ze to zupełnie rożne działy a nawet ... Państwa na świecie.

4. Duża ilość wariantów kolorystycznych danego lakieru świadczy albo o tym że producent ma wielu dostawców, lub o tym że ma wiele fabryk produkujących ten sam model. Kilka lat temu prym wiódł koncern PSA. Tu było nawet po siedem wariantów jednego koloru. Jak jest dziś niech wypowie się ktoś pracujący na mieszalni usługowej.

5. Od dawna trwały prace nad uporządkowaniem kolorów do jakiegoś systemu jak np RAL. BASF ma swoją kolor mapę z próbnikami aplikowanymi ręcznie ułożonymi odcieniami, a i tak nie ma tu połowy produkowanych odcieni kolorystycznych. Do tego próbki na wzornikach są drukowane z walca i a kolory uzyskiwane z proporcji wagowych komponentów farb drukarskich. Jest podobnie ale nie idealnie w stosunku do tego co schodzi później z mieszalnika. Oczywiście firmy produkując wzorniki mają dopracowane technologie ich druku i wystarczająco zaawansowany sprzęt kontrolny żeby próbować utrzymywać zgodność nadruku z faktycznym kolorem mieszaniny danego kodu koloru. Nie zawsze się to jednak udaje.

7. Niektóre fabryki lakierują swoje samochody ... proszkiem ... np Chrysler w Austrii, podobno Mercees ( Vito ) i PSA ale tu nie mam potwierdzonych informacji.

PODSUMOWUJĄC

Fabryka np. VW w Wolfsburgu i lakier ( oraz kolor ) na takich fabrycznych samochodach nie ma nic wspólnego z lakierami i kolorami w systemie refinish ... nic, a nic :) Koloryści koncernów lakierniczych się starają ale powiązania z fabryką tu się urywają. Receptury do lakierów robią ludzie ... jedni lepiej inni gorzej. Potem jeszcze rzetelny lub nierzetelny Pan x na mieszalni i w końcu ... lakiernik który może to jeszcze pogorszyć ... lub poprawić :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mielone
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: jestes?
Wysłany: 08-03-2011, 10:09   

PROJEKTER napisał/a:

4. Duża ilość wariantów kolorystycznych danego lakieru świadczy albo o tym że producent ma wielu dostawców, lub o tym że ma wiele fabryk produkujących ten sam model. Kilka lat temu prym wiódł koncern PSA. Tu było nawet po siedem wariantów jednego koloru. Jak jest dziś niech wypowie się ktoś pracujący na mieszalni usługowej.


Dzis jest jeszcze lepiej :D z DP czasami zdarza sie po 11 alternatyw...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-03-2011, 11:30   

PROJEKTER napisał/a:
Receptury do lakierów robią ludzie ... jedni lepiej inni gorzej. Potem jeszcze rzetelny lub nierzetelny Pan x na mieszalni i w końcu ... lakiernik który może to jeszcze pogorszyć ... lub poprawić

to jest najwżniejsze..bo to jest najczestsze,przyczyny i problemem w lakierach.. tu powstaja mity o SH ,novolu czy innej firmy.!!!ze niee kryje albo inne bzdety...

no i czasem nie uczciwy sprzedawca ale to juz tez było opisywane ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne