Wysłany: 04-03-2011, 16:44 Opini na temat autoryzowanych dystrybutorow produktow firmy
Witam.Pisze do was z prosba o opinie autoryzowanych dystrybutorow produktow firmy SPIES HECKER,a najbardziej interesuja mnie opinie na temat trzech:
1. AKA-LAK
ul. 29 Listopada 154
31-406 Kraków.
2.CAR-LAK
ul. Morcinka 88
45-517 Opole.
3.P.P.H.U "ROCAR" s.c
ul. Szparagowa 6
42-280 Częstochowa.
Prosze o opinie na temat tych oto mieszalni przedewszystkim interesuje mnie jakie macie za i przeciw na temat tych mieszalni,jacy pracuja tam kolorysci czyli jak dobieraja lakiery.(pasowalnosc).Poprostu wszystko co macie do powiedzenia na temat tych mieszalni.
Za wszystkie odpowiedz z gory bardzo wielkie dziekuje.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 79 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Toruń
Wysłany: 04-03-2011, 17:17
CAR-LAK z Opola ma najlepszego technika jakiego można sobie wyobrazić, Jacka F. Gość, którego nie zagniesz na żadnym pytaniu, pasjonat lakiernictwa i specjalista najwyższej półki. Generalnie fajna ekipa.
Nie szpieguje poprostu szukam najlepszego wyboru bo niewiem do ktorej mieszalni z tych trzech sie udac bo po ostatnich doboroch z moj samochod wyglada jak milka:)
cytat z tematu " Pasowalnosc kolorystyczna Volkswagena-Firmy lakiernicze"
"Czesc.Panowie prosze o podanie firm lakierów samochodowych ktore maja najwieksza pasowalnosc kolorow samochodow Volkswagena a przedewszystkim chodzi mi o kolor LD1W - Wheatbeige.Samochod do polakierowania to VW Passat z 2006 roku"
@graczu powiedz mi czy Ty chcesz naprawde kupic ta baze za swoja kase na poprawke tego passata, tak jak powiedział ci ten lakiernik? Czy Ty myslisz, ze nawet ta sama baza z lini VW w Wolfsburgu bedzie pasowała w 100%? A no powiem Ci ze nie! poniewaz lakiernik musi miec troche doswiadczenia zeby nie spieprzyc malowania! A nie odsyłac klijeta po baze na reklamacje.
Nawet jesli wariant troszke sie różni to wprawny lakiernik sobie poradzi z tym problemem!
Wiec o co tu kaman @graczu?
Czy Ty myslisz, ze nawet ta sama baza z lini VW w Wolfsburgu bedzie pasowała w 100%? A no powiem Ci ze nie!
Zgadzam się...nie ma idealnych systemów..nawet jeżeli użyłbyś do aplikacji bazy z linii produkcyjnej to nie ma teoretycznie możliwości uzyskania idealnej zgodności koloru..za dużo jest niewykluczanych błędów podczas nanoszenia produktu ....tu jest dość duża krzywa rozbieżności która wynika również z tego że producenci samochodów nie trzymają sie zbyt kurczowo receptur...a z tego od jakiegoś czasu dokumentuję w swojej wewnętrznej dokumentacji kolorystycznej zauważyłem że, kolory o danym kodzie, danej marki różnią się odcieniem w zależności od danego modelu a nawet od rocznika w jakim były produkowane...
Jeden system pozwoli aby dany kolor nanieść bez konieczności cieniowania, drugi dla tego samego koloru już nie...tak więc jedynym i pewnym sposobem naprawy jest dobranie odpowiedniego odcienia wzorując się na dokumentacji nie bawiąc się w loterię że może się uda a może nie, i cieniować elementy przyległe..... szukanie mieszalni która zagwarantuje 100% pasowość koloru jest moim zdaniem daremne.. tutaj nie tylko o zgodności koloru decyduje sporządzona mieszanka pigmentów która w efekcie daje produkt "baza"...trzeba jeszcze wziąć pod uwagę inne czynniki jakie mają wpływ na ułożenie się produktu i oddanie odpowiedniego efektu kolorystycznego ...ale to już jest zupełnie inny i o wiele bardziej obszerny temat
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-03-2011, 14:00
jacklack napisał/a:
TeeM napisał/a:
Czy Ty myslisz, ze nawet ta sama baza z lini VW w Wolfsburgu bedzie pasowała w 100%? A no powiem Ci ze nie!
Zgadzam się...nie ma idealnych systemów..nawet jeżeli użyłbyś do aplikacji bazy z linii produkcyjnej to nie ma teoretycznie możliwości uzyskania idealnej zgodności koloru..za dużo jest niewykluczanych błędów podczas nanoszenia produktu ....tu jest dość duża krzywa rozbieżności która wynika również z tego że producenci samochodów nie trzymają sie zbyt kurczowo receptur...a z tego od jakiegoś czasu dokumentuję w swojej wewnętrznej dokumentacji kolorystycznej zauważyłem że, kolory o danym kodzie, danej marki różnią się odcieniem w zależności od danego modelu a nawet od rocznika w jakim były produkowane...
Dodam do tego, że producent samochodu to nie ma takich problemów z kolorami w ogóle
1. Linia produkcyjna dostaje lakiery o specjalnej budowie chemicznej nie mające nic wspólnego z akrylami w systemie refinish, a szczególnie z bazami wodorozcieńczalnymi.
2. Każda fabryka ma minimum trzech dostawców lakierów choćby po to, żeby nie stanęła produkcja jak będzie we Francji strajk przewoźników, lub w Niemczech spłonie fabryka lub magazyny. Dlatego informacja, że VW czy Fiat jest lakierowany na linii lakierem PPG czy DuPonta nawet jak jest prawdziwa to nie ma to charakteru wyłączności i to bardziej ciekawostka niż wskazówka dla lakierni usługowej wykonującej naprawę, czy nawet ASO wybierającej partnera w mieszalniku.
3. Wszystkie receptury w systemie refinish tworzone są ręcznie i dopasowywane do wzorników dostarczonych nie z fabryki samochodów .... tylko od firmy zaopatrującej fabrykę danego producenta. Zdarza się więc notorycznie że DuPont czy AKZO wysyła próbki do własnego laboratorium ... tylko ze to zupełnie rożne działy a nawet ... Państwa na świecie.
4. Duża ilość wariantów kolorystycznych danego lakieru świadczy albo o tym że producent ma wielu dostawców, lub o tym że ma wiele fabryk produkujących ten sam model. Kilka lat temu prym wiódł koncern PSA. Tu było nawet po siedem wariantów jednego koloru. Jak jest dziś niech wypowie się ktoś pracujący na mieszalni usługowej.
5. Od dawna trwały prace nad uporządkowaniem kolorów do jakiegoś systemu jak np RAL. BASF ma swoją kolor mapę z próbnikami aplikowanymi ręcznie ułożonymi odcieniami, a i tak nie ma tu połowy produkowanych odcieni kolorystycznych. Do tego próbki na wzornikach są drukowane z walca i a kolory uzyskiwane z proporcji wagowych komponentów farb drukarskich. Jest podobnie ale nie idealnie w stosunku do tego co schodzi później z mieszalnika. Oczywiście firmy produkując wzorniki mają dopracowane technologie ich druku i wystarczająco zaawansowany sprzęt kontrolny żeby próbować utrzymywać zgodność nadruku z faktycznym kolorem mieszaniny danego kodu koloru. Nie zawsze się to jednak udaje.
7. Niektóre fabryki lakierują swoje samochody ... proszkiem ... np Chrysler w Austrii, podobno Mercees ( Vito ) i PSA ale tu nie mam potwierdzonych informacji.
PODSUMOWUJĄC
Fabryka np. VW w Wolfsburgu i lakier ( oraz kolor ) na takich fabrycznych samochodach nie ma nic wspólnego z lakierami i kolorami w systemie refinish ... nic, a nic Koloryści koncernów lakierniczych się starają ale powiązania z fabryką tu się urywają. Receptury do lakierów robią ludzie ... jedni lepiej inni gorzej. Potem jeszcze rzetelny lub nierzetelny Pan x na mieszalni i w końcu ... lakiernik który może to jeszcze pogorszyć ... lub poprawić
4. Duża ilość wariantów kolorystycznych danego lakieru świadczy albo o tym że producent ma wielu dostawców, lub o tym że ma wiele fabryk produkujących ten sam model. Kilka lat temu prym wiódł koncern PSA. Tu było nawet po siedem wariantów jednego koloru. Jak jest dziś niech wypowie się ktoś pracujący na mieszalni usługowej.
Dzis jest jeszcze lepiej z DP czasami zdarza sie po 11 alternatyw...
Receptury do lakierów robią ludzie ... jedni lepiej inni gorzej. Potem jeszcze rzetelny lub nierzetelny Pan x na mieszalni i w końcu ... lakiernik który może to jeszcze pogorszyć ... lub poprawić
to jest najwżniejsze..bo to jest najczestsze,przyczyny i problemem w lakierach.. tu powstaja mity o SH ,novolu czy innej firmy.!!!ze niee kryje albo inne bzdety...
no i czasem nie uczciwy sprzedawca ale to juz tez było opisywane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum