lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jestem początkujący-prosze o rade
Autor Wiadomość
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 15-04-2009, 21:38   Jestem początkujący-prosze o rade

Witam wszystkich władców kolorów.

Jestem początkujący a tak naprawde to jestem mozna powiedziec laikiem w sprawach lakierniczych,mam na koncie tylko 3 auta i do tego grzecznie mówiąc nieładnie pomalowane.
W tej chweili przygotowywuje swoje auto do sezonu,wszystko juz mam,pozostało tylko polakierować.
Musze polakierować 3 elementy pełne(maska+dwa błotniki tył) i kilka elementów na "odcięcie".
W tej chwili mam już wszystko poszpachlowane,chce teraz położyć jakiś wypełniacz też nie wiem dokładnie jaki i prosze Was o pomoc.
W następnym etapie jako ze kolor auta to AlpinWeiss IIchciałem położyć białe podkład,następnie troche go zmatować i położyć trzy warstwy bazy + trzy warstwy klalu.
I teraz zaczyna sie najgorsze bo prawdopodobnie nie mam pojecia o tym co chce zrobic tzn.pomóżcie.
Jakim pistoletem najlepiej kłaść baze,jakim cisnieniem,jak dobrać proporcje lakier-utwardzacz,jakie odległości czasowe stosować podczas nakładania bazy a pozniej klaru.

Pomóżcie,jestem zawzięty i całe auto robiłem sam więć i to chciałem sam zrobić,nikt w moim miescie niec hce nic mówić,ja rozumiem tajemnica ale nawet wskazówek nikt mi nie podał,w sklepach lekko sie ze mnie wysmiewają.Dziwne.

Prosze o porade.

pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-04-2009, 13:26   

MATI napisał/a:
i kilka elementów na "odcięcie".


Nie radził bym Ci lakierować na odcięcie ,lepiej wycieniuj elementy przyległe będziesz miał pewność że nie będzie różnic między nowym a starym lakierem i być może unikniesz dodatkowej pracy

MATI napisał/a:
chce teraz położyć jakiś wypełniacz też nie wiem dokładnie jaki i


Wypełniacz ,czyli podkład akrylowy ,kolor auta masz biały więc jak masz możliwość to kup podkład już w kolorze białym,będziesz miał już tło widmowe pod bazę

MATI napisał/a:
,następnie troche go zmatować


Jeśli masz na tutaj myśli podkład jako wypełniacz to nie możesz go trochę zmatowić,musisz go szlifować do momentu aż jego powierzchnia będzie gładka ,czyli nie będzie wyczuwalna morka jaka została po naniesieniu pistoletem
Proporcje i ilości warstw(z reguły dwie pełne) ,patrz na informację na opakowaniu

Jeśli masz na myśli nałożenie podkłady akrylowego w techniką mokro na mokro w celu uzyskania odpowiedniego tła widmowego ,to tu nie ma mowy o szlifowaniu czy matowaniu tego podkładu,nakładasz pełną warstwę (do pełnego krycia) i po jej wyschnięciu ok.20min nakładasz bezpośrednio lakier bazowy,,ale tu podkreślam podkład akrylowy nakładany techniką m/m jest rozcieńczany w innych proporcjach niż podkład akrylowy jako wypełniacz

MATI napisał/a:
trzy warstwy klalu


Nie wiem jakim klarem będziesz malował ale trzy warstwy to za grubo ,może Ci później gazować ,najlepiej nałóż pierwszą warstwę taką prawie zamkniętą ,odczekaj ok.10min i nałóż drugą pełną wylaną

MATI napisał/a:
Jakim pistoletem najlepiej kłaść baze,jakim cisnieniem


Nie wiemy jaki masz pistolet ale najlepiej nakładać bazę i bezbarwny pistoletem z dyszą 1,3 ciśnienie robocze 2,0-2,5 bar ,te wartości muszą byc odczytywane na manometrze pod pistoletem ewentualnie w jego rękojeści (zależne od producenta i modelu)

MATI napisał/a:
jak dobrać proporcje lakier-utwardzacz


W zależności od producenta lakieru,patrz na informację na opakowaniu

MATI napisał/a:
sklepach lekko sie ze mnie wysmiewają.Dziwne.


fakt to dziwny sklep,powinni pomóc ,coś doradzić wytłumaczyć chodź by o stosowaniu proporcji produktów które sprzedają ,przecież to leży w ich interesie
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2009, 19:31   

Alpinweiss to biały akryl. Robisz to w akrylu czy w bazie + bezbarwny? Ile warstw zalezy od producenta farby. Moga byc 2 a mogą byc i 4.
Melduj co masz, jakiej firmy i ile. To sie powie CZYM, jakim cienieniem i ile warstw i JAKICH warstw.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 16-04-2009, 19:43   

Chciałem to zrobić tak jak piszesz baza+bezbarwny,jutro jade po lakier podkład i klar,z tego co slyszałem to najlepiej zeby wszystko było jednej firmy,wszystko napisze jutro acha i jeszcze jedna rzecz mi powiedzieli ze alpinweiss II to jest perła.Co o tym myslicie?

Co do tego wypełniacza to ja chciałem kupic cos w rodzaju filera i dopiero na to kłaść podkład,jak to sie ma do siebie?

pozdrawiam i dzieki za szybkie odpowiedzi.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2009, 19:50   

eh misiu kolorowy.... nie wiem coty tam masz ale co bys nie miał to na to dajesz PODKŁAD AKRYLOWY. To szlifujesz 1000 na mokro papierkiem.
Wyszlifowane malujesz bazą ( skoro to jest perła) i po przeschnieciu bezbarwnym na 2x
Filer - fuller = wypełniacz. Jak mówisz ze masz wszytsko gotowe to po co ci fuller? Dawaj foty na jakim etapie jestes.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-04-2009, 19:52   

MATI napisał/a:
mi powiedzieli ze alpinweiss II to jest perła.Co o tym myslicie?


Myślę że Ci naopowiadali bzdur alpinweiss II to kolor z BMW nr.lakieru 300 i występuje albo w akrylu albo bazie solidowej w systemie konwencjonalnym bez żadnej perły czy ziaren metalu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 17-04-2009, 00:51   

Barcik, wszystko gotowe jest ale wole dmuchac na zimne bo jak sie okaze po lakierowaniu i będą jakieś rysy czy kropy to chyba sie potne,jutro porobie aktualne foty.

jacklack, jutro mam zamiar jechac do tego goscia z mieszalni i mu to powiedziec,ciekawe co mi na to powie.dziekować

A i znowu pytanie,przedni zderzak moge kryc podkładem akrylowym czy jakims specjalnym do plastiku?Mam zmatowany w niektórych miejscach do samego plastiku bo były poważone miejsca od innego lakieru.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2009, 01:19   

MATI napisał/a:
A i znowu pytanie,przedni zderzak moge kryc podkładem akrylowym czy jakims specjalnym do plastiku?Mam zmatowany w niektórych miejscach do samego plastiku bo były poważone miejsca od innego lakieru.


te miejsca przetarte do plastiku powinieneś trysnąć promotorem zwiększonej przyczepności,w celu powiązania plastiku z podkładem akrylowym bądz też z powłokami wieżchnimi ,ja stosuję takim wypadku produkt Du Pont 800RA w spreyu ,nanoszę 800RA i po jego wyschnięciu ok.2min nakładam podkład akrylowy
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2009, 19:35   

Tam gdzie jest plastik na zderzaku przedarty, to tryskasz go raz podkładem zwiekszającym przyczepnosc PZP/kontakt i idziesz na fajke i całosc zderzaka pryskasz jak wyschnie prawie tak z 15 minut 2x podkłademn akrylowym z dodatkiem uelastyczniacza do tworzyw.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 17-04-2009, 20:14   

jacklack napisał/a:
MATI napisał/a:
A i znowu pytanie,przedni zderzak moge kryc podkładem akrylowym czy jakims specjalnym do plastiku?Mam zmatowany w niektórych miejscach do samego plastiku bo były poważone miejsca od innego lakieru.


te miejsca przetarte do plastiku powinieneś trysnąć promotorem zwiększonej przyczepności,w celu powiązania plastiku z podkładem akrylowym bądz też z powłokami wieżchnimi ,ja stosuję takim wypadku produkt Du Pont 800RA w spreyu ,nanoszę 800RA i po jego wyschnięciu ok.2min nakładam podkład akrylowy

@jacek ,dlaczego w spray-u,a nie 800R.Spray jest "ciut" droższy i nie lepszy.?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 17-04-2009, 20:16   

No-limit napisał/a:
dlaczego w spray-u,a nie 800R.Spray jest "ciut" droższy i nie lepszy.?
to jest to samo tylko nabite w butelkę . przydaje się na małe miejsca przetarć ,bez konieczności mycia pistola.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2009, 22:54   

No-limit napisał/a:
Spray jest "ciut" droższy i nie lepszy.?


A w czym jest gorszy?? ;)

baqo napisał/a:
to jest to samo tylko nabite w butelkę . przydaje się na małe miejsca przetarć ,bez konieczności mycia pistola.


Tu właśnie jest wygodniejszy tak jak mówi baqo ,,jeśli mam do lakierowania cały element plastikowy używam 800R i nanoszę pistoletem

MATI napisał/a:
Mam zmatowany w niektórych miejscach do samego plastiku bo były poważone miejsca od innego lakieru.


W pytaniu kolegi@MATI były słowa "w niektórych miejscach"więc zaproponowałem 800RA ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 18-04-2009, 22:34   

jacklack,
Nie napisałem ,że jest gorszy :killer:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 19-04-2009, 11:11   

Panowie nastąpiła drastyczna zmiana planów,bede lakierował jednak całe auto,po dokładnym przyjrzeniu sie elementom stwierdziłem ze jednak nie bede żałował lakieru i pomaluje wszystko,w poniedziałek wezme aparat i porobie wkoncu foty tej mojej maszyny,dzieki za info odnosnie zderzaka,musiałem go całego wytrzec prawie do gołego plastiku.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-04-2009, 22:39   

Cytat:
wytrzec prawie do gołego plastiku.
I bardzo dobrze. dobry początek . Oby tak dalej :)
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 20-04-2009, 19:01   

Obiecałem juz dawno foty więc dzisiaj porobiłem.

Efekty mojej pracy na dzien dzisiejszy.









Jutro dalszy ciąg matowania.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-04-2009, 19:31   

MATI napisał/a:
Efekty mojej pracy na dzien dzisiejszy.


MATI powiedz mi że się mylę i że na tych błotnikach to nie jest goła szpachla poliestrowa zalana wodą?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 20-04-2009, 19:43   

nie wiem czy poliestrowa ale to szpachla samochodowa jeszcze nie wykonczona bo dzisiaj nakładałem bo poszerzałem nadkola z tyłu a że polana wodą to napewno na przednim błotniku,tylne jeszcze nie bo nawet nie zdążyłem tego wyszlifować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-04-2009, 19:50   

więc powinieneś najpierw wyszlifować tą szpachlę ,nanieść podkład akrylowy(wypełniacz) i po jego wyschnięciu dopiero wtedy zrobić szlif (w twoim wypadku na wodę) tego starego lakieru razem z naniesionym podkładem,wtedy szpachla jest zabezpieczona i nie naciągnie wody :nono:
A ten zderzak przedni to chyba zdemontujesz do dalszej naprawy? ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 19:57   

przecie ten zderzak to chyba tylko przytknięty ;)

fajna furka :) miałem kiedyś taką.... a powiedz no przyjacielu, jak poszerzałeś te nadkola? może jakies fotki :D
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 20-04-2009, 21:16   

no w morde jacklack, znowu moja wina :angry: ale czegos w sumie tutaj nie rozumiem,czyli po nalozeniu szpachli mam szlifować przysłowiową "setunią" na sucho i na to kłasc szpachlówke natryskową bez polerowania wodą np 800??

Zderzak jest tylko wsuniety poniewaz nie moge pozwolic sobie zeby lezal sobie gdzies obok bo ogrodzenie terenu jest dosyc niskie a to zderzak od M3 i u nas w miescie to chodliwy temat ;) takze lepiej zeby wiedzieli ze jest przykrecony chociaz i tak nie wygląda na takiego.I tak wszystko robie na dworzu i jak narazie ustalam opcje gdzie by sie tu podpiąć pistolem,szukam miejscówki.

Luk, najpierw nadkola podgrzewałem opalarką od wewnątrz lewo prawo i tak kilka razy,pozniej dobry młotek i łup łup,pozniej znowu opalarka i tak w kółko,najpierw nadkole sie sklepie od spodu a pozniej silniejszymi uderzeniami młotka wypychałem zewnętrzny rant az robił sie półkulisty to tak w skrócie.Wiem ze to mało profi sposób ale w Bydzi nie ma nikogo kto miałby maszyne rolkującą nadkola ;]

pozdrowionka
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 21:29   

możesz ponacinać nadkole, rozgiąć i wspawać brakujący materiał, gdzieś tak widziałem...

nie koniecznie szpachle natryskową. po "setuni" możesz zalać podkładem akrylowym wypełniającym :czesc:
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 20-04-2009, 23:15   

:) no i popatrz jaki człowiek sam jest głupi...po raz kolejny dziekować Panowie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-04-2009, 17:37   

jacklack napisał/a:
MATI napisał/a:
Efekty mojej pracy na dzien dzisiejszy.


MATI powiedz mi że się mylę i że na tych błotnikach to nie jest goła szpachla poliestrowa zalana wodą?


Szpachla zalana wodą = szpachla "pije" wode = woda przenika szpachle = miesiac po malowaniu pęcherze, purchle bo woda doszła do blachy. = kupa. No tak nie mozna... Nawet w lecie tak jak dzis np...no wiosna ale cieplutko to w nocy jest rosa albo deszcz i zimno i to wszytsko włazi w szpachle. MINUS.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MATI
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 9
Wysłany: 21-04-2009, 21:33   

Rozumiem,to co teraz??jak tą wode wyeliminować?zwalać cały kit i robic od początku czy moze jest jakis patent?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2009, 17:31   

Zdzierasz kit do blachu i działasz od nowa. Tyle teraz.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2009, 18:40   

bez przesady... ja na twoim miejscu dobrze bym wysuszył i pomalował.... ale to moje zdanie :) zanim trafiłem tutaj też nie widziałem że szpachli sie wodą nie leje... zawsze lałem i nigdy z tego powodu nic mi sie nie zepsuło
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 22-04-2009, 19:58   

Luk napisał/a:
bez przesady... ja na twoim miejscu dobrze bym wysuszył i pomalował.... ale to moje zdanie :) zanim trafiłem tutaj też nie widziałem że szpachli sie wodą nie leje... zawsze lałem i nigdy z tego powodu nic mi sie nie zepsuło

Szczęściarz :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marikk
Klubowicz


Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 156
Punkty: 2/3
Wysłany: 23-04-2009, 09:03   

Luk napisał/a:
zawsze lałem i nigdy z tego powodu nic mi sie nie zepsuło
Do czasu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2009, 16:24   

ależ nie przeczę,... na tych błotnikach kolegi nie ma zbyt wiele tej szpachli, jest ciepło itp... mówie tylko że ja na JEGO MIEJSCU bym malował :czesc:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne