lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
lakierowanie od golej blach
Autor Wiadomość
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 05-01-2012, 22:44   

Arafat napisał/a:
Szpachli nie kłaść na gołą blachę bo będzie katastrofa ;p


Na wolną od zanieczyszczeń, tluszczy i korozji można. jak najbardziej można. kładziesz szpachlę, pokrywasz gruntowypełniaczem / podkładem akrylowym wypełniającym ANTYKOROZYJNYM na to powłoki wierzchnie.

Epox pod szpachę daje tyle, że jak Ci sie zrobi np. odprysk do szpachli to ta absorbując wilgoć nie "dotknie: gołej blachy.

Przy standardowej naprawie, bez korozji np. wgniecenie nie używam podkładu epoksydowego.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
DanonCN
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 20-01-2013, 01:47   

Czytam te wypowiedzi i zastanawia mnie jedna sprawa.
Jesli nie wolno nakladac szpachlówki na golą blache i zalecacie pod nią epoxyd to ciekawi mnie jak niby to wykonac...
1. Na oczyszczoną blache daje epox
2. bez matowania klade szpachle.
3. szlifyje szpachle ( przedziera sie epoxyd do blachy ) to chybe oczywiste ze sie tak stanie,
i teraz musze polozyc 2 gi raz szpachle w celu wyruwnania
I teraz nie chce mi sie wierzyc ze ktos aby nie polozyc na blache w (miejscu przetarcia) kladzie znowu epoxyd i dopiero szpachle ....
a co jesli trzeba bedzie szpachle dac 3-4razy??? to 4 razy epoxyd ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 20-01-2013, 09:36   

DanonCN napisał/a:
szpachle dac 3-4razy
co Ty myślisz że wszyscy robią tak jak Ty,szpachlowozy?jak walisz 3,4,5 razy szpachle na te same miejsca to niestety jeszcze musisz troche popracowac z heblem :buhaha:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2013, 11:35   

DanonCN napisał/a:
I teraz nie chce mi sie wierzyc ze ktos aby nie polozyc na blache w (miejscu przetarcia) kladzie znowu epoxyd i dopiero szpachle ....
a co jesli trzeba bedzie szpachle dac 3-4razy??? to 4 razy epoxyd ??


Tak wygląda prawidłowa naprawa, taka z wyższej półki cenowej i jakościowej.
Jednak już widzę jak tak każdy robi. :glupek:

Hamir napisał/a:
co Ty myślisz że wszyscy robią tak jak Ty,szpachlowozy?


???? A Tobie o co kaman????
:glupek: :glupek: :glupek: :glupek:
 
     
DanonCN
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 20-01-2013, 11:59   

Hamir napisał/a:
DanonCN napisał/a:
szpachle dac 3-4razy
co Ty myślisz że wszyscy robią tak jak Ty,szpachlowozy?jak walisz 3,4,5 razy szpachle na te same miejsca to niestety jeszcze musisz troche popracowac z heblem :buhaha:


No dobra to zes sie wysilił...
jak kladziesz kit z wluknem, potem uni, i ewentualnie finish na koniec co ile razy ciagniesz??
juz widze jak to robisz za 1 razem...
Dla mnie nie sztuka nawalic kitu i gotowe.
wiec ponowie pytanko :)
Czy co kazda warstwe dajecie epoxyd?? moze pomocny byłby w sprayu??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 20-01-2013, 12:03   

tak masz docierać kit aby nie było przeszlifek do blachy ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
DanonCN
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 20-01-2013, 12:27   

ja zajmuje sie odrestaurowywaniem starych samochodow i wiadomo duzo rdzy i nierównych powierzchni, czesto piaskujemy elementy, i zdarza sie czasem ze trzeba ciagnac caly element kitem,
wtedy szlifuje az zacznie pojawiac sie blacha, aby bylo jak naj mniej kitu.

stosował ktos epoxyd w sprayu?? Spectral ma w ofercie taki, czy nie odbiega od zwyklego??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 20-01-2013, 12:58   

DanonCN napisał/a:
kit z wluknem, potem uni, i ewentualnie finish
DanonCN napisał/a:
jesli trzeba bedzie szpachle dac 3-4razy

a potem
DanonCN napisał/a:
aby bylo jak naj mniej kitu.

to sie zdecytuj
DanonCN napisał/a:
ja zajmuje sie odrestaurowywaniem starych samochodow i wiadomo duzo rdzy
DanonCN napisał/a:
moze pomocny byłby w sprayu?
widac...profi
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2013, 13:16   

DanonCN napisał/a:
wtedy szlifuje az zacznie pojawiac sie blacha, aby bylo jak naj mniej kitu.

stosował ktos epoxyd w sprayu?? Spectral ma w ofercie taki, czy nie odbiega od zwyklego??

Zgodnie z wiadomościami ze szkolenia w novolu, epoksyd spray spectral under 395 można uzyć w takim celu co pytasz.

Hamir napisał/a:
widac...profi

Tak, widać że kolega podchodzi profi.
A Ty?
Poza negowaniem nic nie wnosisz do tematu.
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 20-01-2013, 13:31   

mkautos
1 nie jestem zwolennikiem sprayow
2 novol,cóż nie jestem zwolennikiem tych produktow,pracuje na DP.
3 spray nie jest profesjonalnym środkiem,znajdziesz takie opinie w wiekszośći fachowej literatury.
To tylko moja opinia,która tu wyrażam,niemusisz jej akceptować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-01-2013, 13:58   

Panowie przeczytajcie ten temat ....
http://lakiernik.info.pl/...der=asc&start=0
W połowie 1 strony macie wszystko jasno opisane na temat szpachli na goła blachę.

Hamir napisał/a:
spray nie jest profesjonalnym środkiem,znajdziesz takie opinie w wiekszośći fachowej literatury

No to pojechałeś...
Hamir napisał/a:
pracuje na DP

No pewnie DP nie ma w swojej ofercie przecież puszek ... :D :aniolek:

Hamir napisał/a:
To tylko moja opinia,która tu wyrażam,niemusisz jej akceptować.

Dobrze ,że to dodałeś ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-01-2013, 14:17   

unek napisał/a:

No pewnie DP nie ma w swojej ofercie przecież puszek ... :D :aniolek:

Nie ma...może tylko z małym wyjątkiem ;)
42R / 44R / 46R
1-SKŁADNIKOWY PODKŁAD ANTYKOROZYJNY W SPRAY’U
42R 1-składnikowy podkład antykorozyjny w spray’u - biały
44R 1-składnikowy podkład antykorozyjny w spray’u - średnio szary
46R 1-składnikowy podkład antykorozyjny w spray’u - ciemnoszary

1-składnikowy vinylowy podkład nawierzchniowy nie zawierający chromianu cynku,
opracowany do stosowania na małe przeszlifowane powierzchnie.
Kolor: biały, średnio szary, ciemnoszary.
Skład na bazie polivinylowej żywicy butyralowej.


800RA
PROMOTOR PRZYCZEPNOŚCI DO TWORZYW SZTUCZNYCH
Przezroczysty promotor przyczepności do stosowania na niepomalowane plastiki.
Skład na bazie poliolefinu chlorkowego.

Właściwości
- Nadający doskonałą przyczepność przeznaczony do stosowania na zewnętrzne
części plastikowe samochodu.
Podłoża
- Niepomalowane rodzaje zewnętrznych części plastikowych wymienione poniżej:
AAS, ABS, PBTP, PC, PP/EPDM, PVC, GRP.

AK350A

AK350A Rozcienczalnik do cieniowania - aerozol

Rozcienczalnik do cieniowania umozliwiajacy wykonanie gladkiej i niewidocznej zaprawki w 2-skladnikowych warstwach wierzchnich lub 2-skladnikowych lakierach bezbarwnych
Sklad na bazie kopolimeru akrylowego.
Moze byc stosowany w:
- 2-skladnikowych warstwach wierzchnich DuPont Refinish: Centari® 5035.
- 2- skladnikowych warstwach wierzchnich Imron® Fleet Line: Imron® Elite i
Imron® Elite HDC;
- 2- skladnikowych lakierach bezbarwnych DuPont Refinish: 3550S, 3750S/3760S, 3800S,
CC6400 i CC6600.
- 2- skladnikowych lakierach bezbarwnych Imron® Fleet Line: EL500.

Czyli jednak DP ma jakieś tam puszki ;) , i bardzo dobrze bo te produkty w takim wydaniu są bardzo pomocne i poręczne, i użycie ich w danym procesie naprawy jest jak najbardziej uzasadnione...
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
DanonCN
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 20-01-2013, 22:57   

Po wypowiedziach widze kto faktycznie zna sie na robocie i kto jest chetny do pomocy.
mkautos dzieki za wypowiedzenie sie na temat.
Hamir Skoro uzywanie kitow wedlug zalecen producenta jest zle to chyba moje 5 letnie doswiadczenie jest slabe :) I mysle ze kopara by opadla jak byś zobaczył nasze projekty ktore zdobyły nie 1 nagrode. pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2013, 23:37   

DanonCN napisał/a:
mkautos dzieki za wypowiedzenie sie na temat.

Dzięki należą się @Jacklack, to dzięki jego wiedzy można swoje technologiczne nieścisłości ;) poprawic.
Co udowodnił zresztą ostatnim postem w tym temacie.
Proponuję Ci abys ogladnął Jacka galerię, kilkanaście tematów i opisów technologi w jego warsztacie.

Dopiero co w innym temacie Jacek napisał :

Cytat:
Jeżeli masz jakieś uszkodzenie na karoserii, rozszlifuj to miejsce, a nawet usuń powłoki stare do gołej blachy>nałóż wysokiej jakości wypełniacz poliestrowy uniwersalny np. DP 759R> oszlifuj używając odpowiednich gradacji materiału ściernego>nałóż grunto-wypełniacz akrylowy>oszlifuj>nałóż bazę wodną i po uzyskaniu efektu matu nałóż lakier bezbarwny.

Możesz też też w procesie przygotowania użyć gruntu epoksydowego jako bariery dla przenikania wilgoci np P7-P7B Du Pont w wersji maxi przed nałożeniem wypełniacza twardego, jak i po jego obróbce techniką m/m

W zależności od rodzaju naprawy i technologii możesz też użyć jako zabezpieczenia antykorozyjnego na miejsca gołej stali gruntu reaktywnego (kwaśnego) ale tylko i wyłącznie przed nałożeniem wypełniacza akrylowego.    


Więc nic więcej nie muszę tłumaczyć.
Sam z takiego streszczenia chętnie skorzystam.
Hamir napisał/a:
To tylko moja opinia,która tu wyrażam,niemusisz jej akceptować.


Zawsze możesz zmienić opinię.
Nikt nie jest nieomylny. ;)
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 21-01-2013, 01:25   

mkautos, spinasz sie,a ja tylko odioslem sie glownie do kwestii sprayow,poprostu nieakceptuje ich i tyle.raszej nieprzekonacz mnie do nich.pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 21-01-2013, 07:37   

Hamir napisał/a:
.raszej nieprzekonasz mnie do nich

Przy obróbce podkładu akrylowego przecież zdarzają się "przecierki" lub małe naprawy punktowe , właśnie do tego używam podkładu w sprayu .Czy to bedzie akryl primer czy epoksyd to już nie ważne ,ważne jest że pracę ułatwia .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
adr_ad
Bywalec


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 20
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 20-06-2013, 09:46   

DanonCN napisał/a:

Czy co kazda warstwe dajecie epoxyd?? moze pomocny byłby w sprayu??


Spray jest OK. Kiedyś systemem sprayowym tak wyciągnąłem po podwójnej wgniotce na błotniku, że kto nie wiedział to nie mógł się dopatrzyć, a kolor był srebrny metalik (wgniot tak jak x2 pudełka papierosów, niesforne ciężkie stalowe drzwi od garażu x2 się odbiły, drzwi malowane systemem pędzel-wałek z 8 lat wstecz podkładem chlorokauczukowym trzyma do tej pory). Przemiennie szły warstwa szpachli z pod. epoksyd., no ale to było w formie zakładu - zresztą wygranego.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne