lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
28-10-2010, 22:35
Udzielamy pomocy i informacji dotyczących Promienników IR
Autor Wiadomość
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2010, 19:58   Udzielamy pomocy i informacji dotyczących Promienników IR

Witam

Po przeczytaniu wielu tematów pojawiających się na forum dotyczących promienników IR chciałbym poinformować że jesteśmy w stanie udzielić wszelkich informacji związanych z promiennikami. Jesteśmy producentem promienników i od wielu lat mocno zaangażowani w temat fal krótkich, średnich i długich.
Więc jeśli ktoś ma problemy z doborem promiennika do warsztatu oraz zastanawia się dlaczego "chińszczyzna" kosztuje tylko 2 lub 3 tyś zł a markowe promienniki ponad 15 tyś udzielimy wszystkich możliwych porad.
Obalamy mit odbłyśników pokrytych "złotem" których później strach jest dotknąć szmatką z nitro oraz żarników które kosztują niby 1tyś zł :)
Technologia UV też nie jest nam obca :)
Pozdrawiam
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 18-10-2010, 20:21   

Do czego, do jakich materiałów, kiedy i jak mozna stosować promienniki uv? Jakie są zalety, za i przeciw, jak wygląda proces suszenia? :nono:

Panuje zasada, ze to promienniki fal krotkich najlepiej sprawdzają sie w suszeniu produktów lakiernicznych.
Do czego mozemy stosowac promienniki fal sr, dlugich? Jak to jest z suszeniem np. plastikowych zderzaków? Ktory promiennik wtedy znajduje zast.-średnich, czy długich fal?

To na tą chwile tyle, o co chciałbym zapytać, skoro mozemy Cię wykorzystać ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2010, 20:51   

online,
Kolega niech się wypowie, ale my juz to przerabialiśmy.
Prosze - link dla Ciebie.
Nowe materiały standoxa, nowe technologie uv i ... reszte poczytaj, filmik oglądnij.
http://www.lakiernik.info...miennik+standox
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2010, 22:14   

Ad1. Główne zastosowanie promienników UV to procesy wykorzystujące zjawisko fotopolimeryzacji inicjowanej za pomocą światła w zakresie ultrafioletowym.
Jest to proces utwardzania przystosowanych do tej technologii materiałów np. lakierniczych , w którym zachodzą zjawiska fotopolimeryzacji.
Aby proces fotopolimeryzacji zachodził jak najefektywniej należy dobrać taką lampę UV, której rozkład widmowy jest maksymalnie zbliżonym do zakresu UV
jakim charakteryzuje się materiał w którym ma zostać zainicjowany proces fotopolimeryzacji.
W chwili obecnej przodujący producenci materiałów lakierniczych ,wprowadzają na rynek materiały utwardzane promieniami UV.
Dzisiaj są zdecydowanie droższe od tradycyjnych. Poza tym dochodzi duży koszt promienników UV.

Ad2. Promienniki fal średnich i długich możemy stosować do suszenia dowolnego materiału., który wymaga takiego procesu.
Nie mniej jeżeli chodzi o efektywność i skuteczność jak i czas , co za tym idzie koszty , bez konkurencyjne jest suszenie IR. Więcej informacji na naszej stronie internetowej gdzie mamy opisane fale IR http://www.eurolak.pl/con...ng=pl&goto=fale
W każdym procesie suszenia istotna jest kontrola temperatury w której , się to odbywa. Tu odpowiedź na pytanie dotyczące suszenia plastikowych zderzaków.
Trzeba to robić w odpowiedniej temperaturze ,i nie przegrzewać miejscowo, bo dochodzi do deformacji. Najlepiej wydłużyć trochę proces i suszyć w temp. ok. 35C
Ważne aby zderzak dobrze na stojaku umocować , aby ograniczyć swobodną zmianę kształtu pod wpływem temperatury. Po suszeniu pozostawić zamocowany do całkowitego wystudzenia.
Promiennik ustawić w większej odległości i stosować promienniki z pomiarem temperatury na powierzchni suszonej (posiadające pirometry), tak jak to jest w przypadku promienników naszej produkcji.

Ufff ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2010, 23:26   

Ja mam takie pytanie do kolegi Lauter, ;) ...przeglądając ogłoszenie w którym zamieściłeś zdjęcie promiennika a następnie stronę eurolak którą bardzo łatwo odnalazłem klikając na link który kolega raczył sobie zamieścić w podpisie, zaskoczyło mnie uderzające podobieństwo konstrukcyjne ramion i kaset, a w nich identyczne usytuowanie odbłyśników i żarników do promienników firmy IRT..dochodząc do meritum pytania: skąd aż takie uderzające podobieństwo??..a może?? teraz już sam nie wiem? może to promienniki firmy IRT są do złudzenia podobne do tych eurolak??
Prosiłbym o wyrozumiałość, bo na chwilę obecną nie mam wiedzy, i możliwe ze się mylę widząc jakiekolwiek podobieństwo...dlaczego? te urządzenia, i co spowodowało? to, że są do siebie tak złudnie podobne?, i jeśli to koledze nie sprawi jakiegoś większego problemu, o logiczne wytłumaczenie tego możliwe zbiegu okoliczności podobieństwa konstrukcyjnego, a nie wykluczone że też i wymogu konstrukcyjnego tych urządzeń dwóch firm ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 19-10-2010, 07:41   

jacklack napisał/a:
zaskoczyło mnie uderzające podobieństwo konstrukcyjne ramion i kaset, a w nich identyczne usytuowanie odbłyśników i żarników do promienników firmy IRT
podobne są ,rozmieszczenie żarników podobne ,ale widać że to jednak inny projekt promiennika. statywy ,wykończenia itp.
ja już przez chwilkę pomyślałem sobie ,że jest jak z chińskimi kabinami lakierniczymi ,że tylko logo każdy przykłada swoje i już powstaje nowa marka :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-10-2010, 10:49   

Konstrukcja naszych promienników powstała w roku 2000, była oczywiście poddawana modyfikacjom na bieżąco , dotyczyło to szczególności systemu sterowania.
Jeżeli chodzi o usytuowanie odbłyśników, to jest ono optymalne co do rozkładu mocy promieniowania w przypadku zastosowania czterech żarników. W tym przypadku nikt nie wymyśli nic nowego.
Nasz układ , jest podobny z IRT , bo tylko nasze firmy zastosowały w kasecie 4 promienniki , które mają sumaryczną moc 6 kW , a w przypadku dwóch kaset 12kW.
Proszę wskazać innych producentów którzy mają w promiennikach mobilnych zainstalowaną taką moc. Z tym wiążą się określone układy sterowania, które są zainstalowane w naszych promiennikach, a mianowicie „ bezstykowe” oparte na SSR (przekaźnikach półprzewodnikowych, załączanych w zerze). A co do pozostałych rozwiązań, jeżeli urządzenie spełnia podobne funkcje i cele którym ma służyć , to siłą rzeczy ma podobne rozwiązania, co nie znaczy ,że identyczne.

;]
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2010, 10:51   

Tak szczerze mówiąc to w przypadku kabin i promienników nie da się za bardzo pojechać designem w jakąś objechaną stronę. Jak widzę to zasadniczo królują dwie zasady :

Kaseta - wzór IRT
Odbłyśniki rurowe - wzrór TRISK

... i czy drogi czy tani ChRL, USA, czy UE to zawsze jeden przypomina z budowy inny.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-10-2010, 11:43   

Z chińskimi promiennikami które przy jednorazowym niskim kosztem zakupu można się nadziać później na brak serwisu lub jeśli jest serwis na długi okres oczekiwania na naprawę.
Również przy oglądaniu promienników w niskich cenach dla mnie nie zrozumiały jest odczyt temperatury suszenia ponieważ nie ma on żadnego wpływu na cykl suszenia, często podawane jest że suszy on pulsacyjnie lub w trybie ciągłym ale dlaczego czujnik temperatury sam nie decyduje o tym czy dogrzewamy czy grzeje stałym cyklem.
W naszych promiennikach pirometry same odczytują temperaturę z powierzchni i utrzymają zadaną temperaturę. Wprowadziliśmy też tryb suszenia 2 etapowy gdzie można ustawić odparowanie oraz suszenie w jednym trybie pracy, żeby lakiernik nie musiał pilnować 2 temperatur i jednym ustawieniem decydował o pracy promiennika.
;]
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 19-10-2010, 12:39   

Lauter napisał/a:
to siłą rzeczy ma podobne rozwiązania, co nie znaczy ,że identyczne.

Dlatego też w swoim pytaniu użyłem słowa "podobne"...nie ośmieliłbym się użyć słowa "identyczne" ;)

Czyli jak rozumiem wygląd i gabaryt kaset jak i układ w odbłyśników jest ścisłe związany z z technologią IR, i taki a nie inny układ decyduje o poprawności działania tego urządzenia..
Lauter napisał/a:
Proszę wskazać innych producentów którzy mają w promiennikach mobilnych zainstalowaną taką moc

Przykro mi ale oprócz IRT i od niedawna eurolak nie znam innych ;)

Skoro jesteśmy już przy mobilności tych urządzeń, chciałem jeszcze dopytać o żarniki, a właściwie o to, czy w promiennikach eurolak jest jakiś system który chroni żarniki przed uszkodzeniami wywołanymi drganiami wynikającymi z potrzeby przemieszczenia promiennika..wiadomo że promiennik przemieszczany jest w warsztatach po rożnych powierzchniach...np. po kratach w kabinie lakierniczej lub w strefie przygotowawczej itp. gdzie drgania są dość intensywne..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-10-2010, 13:29   

W naszych urządzeniach stosujemy żarniki firmy Philips. Spirala z drutu jest podparta co 2 cm pierścieniem stabilizującym centralne położenie w kwarcowej rurce.
Ponadto posiadają one napylony na tylnej powierzchni reflektor, który odbija promieniowanie do przodu nie zależnie od dodatkowych reflektorów w kasecie.
Nasze reflektory są wykonane z specjalnego anodyzowanego aluminium zapewnianego odbicie ok.96% promieni.
Jeżeli chodzi o żywotność żarników to producent określają na ok. 5000 godzin pracy.
My w swojej 10 letniej praktyce nie mieliśmy przypadku awarii żarnika z tego powodu, a proszę mi wierzyć były eksploatowane w naprawdę extremalnych warunkach.
Kilka przypadków wymiany żarników , było efektem z uszkodzeń mechanicznych , w trakcie nie odpowiedniej eksploatacji promiennika, z reguły z powodu przewrócenia go. ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 19-10-2010, 14:32   

Cytat:
W naszych urządzeniach stosujemy żarniki firmy Philips. Spirala z drutu jest podparta co 2 cm pierścieniem stabilizującym centralne położenie w kwarcowej rurce.

...ma kolega na myśli taki żarnik z takim jego mocowaniem jak na poniższym zdjęciu, w który wyposaża firma IRT swoje promienniki?...jeżeli inny to prosiłbym, jeśli to nie problem o zobrazowanie tego żarnika
Lauter napisał/a:
Nasze reflektory są wykonane z specjalnego anodyzowanego aluminium zapewnianego odbicie ok.96% promieni.
Jeżeli chodzi o żywotność żarników to producent określają na ok. 5000 godzin pracy.

Tak tylko dla porównania i dla informacji...w IRT reflektory (odbłyśniki) są pokrywane 24 karatowym złotem które zapewnia ok.95% odbicia promieni..widocznie wykorzystując aluminium przy dzisiejszej technologii udało wam się nieco podnieść ten parametr i w takim przypadku nie pozostaje mi nic jak tylko pogratulować ;)

Zdjęcie0105.jpg
Plik ściągnięto 675 raz(y) 1,19 MB

Zdjęcie0106.jpg
Plik ściągnięto 603 raz(y) 1,19 MB

_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-10-2010, 18:10   

Oj chyba moim największym sukcesem życiowym będzie przekonanie kolegi jacklack ze istnieją inne promienniki niż IRT :) i potrafią z nimi konkurować :)
Nasza firma chce konkurować z takimi firmami jak IRT a nie dorównywanie kroku chińszczyźnie :)
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do Pomorskiego Parku Naukowo Technologicznego http://www.ppnt.gdynia.pl/ gdzie siedzibę ma nasza firma i można obejrzeć promienniki :) Jak mało która firma wykonujemy promienniki dla indywidualnych projektów, promienniki które np są częścią linii produkcyjnych przykładem jest projekt Z1 http://www.eurolak.pl/con...lang=pl&goto=Z1

Odpowiedz na pytanie kolegi jacklack :) udzielę jutro będąc w biurze ponieważ odpowiedz musi być bardzo wyczerpująca żeby spróbować przekonać kolegę a wszelkie materiały oraz linki posiadam w PC w biurze :)

Ufff :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 19-10-2010, 18:57   

Lauter napisał/a:
Oj chyba moim największym sukcesem życiowym będzie przekonanie kolegi jacklack ze istnieją inne promienniki niż IRT :) i potrafią z nimi konkurować :)

Nie no :) mnie akurat kolega nie musi przekonywać ;) ja widzę że ten promiennik jest zrobiony bardzo solidnie i na konkretnych podzespołach ;) i bardzo się z tego cieszę że jest na rynku konkurencja wśród producentów urządzeń tej klasy ...Ale...skoro kolega założył temat i zatytułował go "Udzielamy pomocy i informacji dotyczących Promienników IR" to staram się, że tak się brzydko wyrażę "wyciągnąć" od kolegi jak najwięcej fachowych informacji o samym urządzeniu i o technologi porównując przy tym niektóre istotne niuanse do sprawdzonej firmy IRT , aby na tej podstawie wyłonić i uwidocznić wszystkie walory promiennika eurolak;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2010, 20:52   

... a tak spytam z boku tematu ... Możecie zrobić system promienników nad pasem transmisyjnym linii produkcyjnej w lakierni formatek MDF ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-10-2010, 21:03   

Jesteśmy w stanie zrobić każdy system promienników, do tego trzeba nam zdjęć , rysunków a w późniejszym czasie wizyty :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2010, 11:42   

No proszę...już jest zainteresowanie tym promiennikiem i to na niemałą skalę ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-10-2010, 11:45   

Odnośnie odbłyśnika:
Nasz odbłyśnik , jest wykonany z blachy aluminiowej wykonanej w technologii MIRO. Polega ona na próżniowym napylaniu dodatkowej warstwy aluminium na powierzchni pre-anodyzowanego aluminium.
To dodatkowa powierzchnia podnosi współczynnik odbicia z ok. 85% do 96%. Do produkcji tego typu materiału używane jest aluminium o czystości 99,8-99,9%.
Czy w rzeczywistości jest to 96 % czy 94% nie ma już znaczenia , można stwierdzić ,że jest porównywalne do powierzchni pozłacanej. Przewaga naszego odbłyśnika polega na jego trwałości w eksploatacji i małym koszcie ewentualnej wymiany. Ale to jest osobny temat.
W naszych promiennikach główną rolę ukierunkowania promieniowania spełnia odbłyśnik napylony bezpośrednio na żarniku.
Nasz żarnik ma zamocowanie, na kostkach ceramicznych, mocowanych do obudowy przez klipsy.

Zarnik.jpg
Plik ściągnięto 542 raz(y) 16,76 KB

_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2010, 14:35   

Jak widać mocowania żarników różnią się w zależności od producenta promienników ;)
Jeszcze mam takie pytanie:
Wziąwszy pod uwagę to, że kabinach lakierniczych w warsztatach naprawczych, cykl lakierowania to dość sporo wymian powietrza, które musi być ogrzane do wymaganej temp. paliwem ciekłym m.inn. po to aby wytrącić wilgoć z wtłaczanego powietrza i zużycie paliwa w tym momencie jest dość spore ..w fazie suszenia powietrze w kabinach lakierniczych przeważnie pracuje w cyklu zamkniętym i jest tylko dogrzewane, tak więc tym cyklu zużycie paliwa już nie jest tak duże ..I tu moje pytanie: Czy jest możliwość zainstalowania promienników? i czy stosuje się takie promienniki trawersowe na stałe w lakierniach samochodowych… jak to się przedstawia za strony technicznej biorąc pod uwagę cykl lakierowania i suszenia…jeżeli są takie rozwiązania, to jak przedstawiają się koszty zużycia energii elektrycznej do paliw płynnych, ogólnie jak to się przedstawia ze strony ekonomicznej?
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-10-2010, 21:16   

W kabinach lakierniczych jak i również w strefach przygotowawczych stosuje się promienniki trawersowe. Są zdecydowanie wygodniejsze od mobilnych, przemieszczanych po podłodze, ze względu na łatwość ustawienia w dowolnym żądanym miejscu bez potrzeby oglądania się czy nie porysujemy auta stojącego obok :) .
Zasilanie elektryczne odbywa się z szynoprzewodu, który znajduje się u góry obok trawersu, więc nie przeszkadzają żadne wiszące lub leżące przewody w strefie pracy :) . Zasilanie urządzeń w tej strefie jest sterowane tzw. „ interlockiem „ jest to urządzenie które pozwala na zasilanie elektryczne promienników lub pistoletów sprężonym powietrzem, czyli ze względu na bezpieczeństwo wklucza jednoczesną pracę obu urządzeń. W trakcie suszenia promiennikami włączona jest w kabinie tylko wymiana powietrza, potrzebna dla odprowadzenia odparowujących rozpuszczalników. W przypadku wszelkiego rodzaju drobnych napraw powierzchni samochodów, które mogą być suszone przy pomocy promienników, strona ekonomiczna jest bezsprzecznie istotna.
W przypadku zastosowania promienników , koszt suszenia jest nie porównywalnie niższy średnio ok. 15 krotnie. Wszystko zależy od wielkości kabiny i zainstalowanej mocy palników.

Dla zobrazowania niskiego kosztu suszenia naszym promiennikiem poza kabiną o mocy 12kW w zadanej temperaturze 70C w czasie 15 min wynosi około 1,5zł :)
*(wykluczając chińszczyznę i promiennik niskiej klasy ponieważ moc tych promienników rzadko przekracza 6kW przy ogromnych gabarytach które by wskazywały przynajmniej na 12kW) :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 21-10-2010, 12:21   

Lauter napisał/a:
W trakcie suszenia promiennikami włączona jest w kabinie tylko wymiana powietrza, potrzebna dla odprowadzenia odparowujących rozpuszczalników

W trakcie suszenia...a co się dzieje w trakcie lakierowania?... czy palnik olejowy nie pracuje?, a wymaganą temperaturę w kabinie i temp karoserii utrzymują również promienniki?..w takim razie jak to się ma do bezpieczeństwa ? czy te promienniki są w jakiś sposób izolowane od pomieszczenia kabiny w którym jest rozpylana mieszanina chemiczna w postaci wszelkich farb i lakierów?...nie powiesz mi chyba Lauter, ;) że nic się nie stanie w przypadku gdy rozpylona chemia spotka się z rozgrzanym do kilkuset stopni żarnikiem? :)

Zapraszam wszystkich do zabierania głosu również w tym temacie ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 21-10-2010, 13:16   

Obstawiam że nie ma takiego rozwiązania ... bo to w sumie nie potrzebne.

Cała technologia suszenia IR to technologia SUSZENIA powłok. Tak szczerze mówiąc to ogólnie nie bardzo widzę inny sposób ogrzania takiej masy powietrza w krótkim czacie jak nie przez wymiennik ciepła, lub bezpośredni płomień. Spirale elektryczne np. się nie sprawdzają.

Weźmy jednak pod uwagę ze farby i lakiery ciekłe nie są używane wyłącznie w lakiernictwie samochodowym. Malowanie natryskowe to też nie jedyny sposób nanoszenia powłok na element. Suszenie - to jednak zawsze ten sam proces ... odparowanie części lotnych i żelowanie do stanu politury. Tu jest pole do popisu dla rożnych technologi. Nawiew ogrzanego powietrza, promieniowanie UV, promieniowanie Beta, testuje się ultradźwięki, a promienniki IR wypadają w tym zestawieniu bardzo ekonomicznie. Nie są tanie ... ale mają stosunkowo krotki czas pracy do osiągnięcia efektu końcowego co powoduje że pomimo dużej mocy suszą krótko. Szybkość realizacji procesu to mniejsza suszarka przy tej samej wydajności, mniejszy obiekt = większa wydajność .... wiele inwestycji na liniach produkcyjnych jest teraz przestawianych na IR, a niedługo pewnie na UV. Nikt nie chce płacić setek tysięcy za gaz olej i ... prąd.

W naprawach samochodów IR pozostanie jednak jeszcze długo ... systemem pomocniczym na mobilnych zestawach.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-10-2010, 13:50   

Podczas lakierowania musisz komorą utrzymywać temperaturę po zakończeniu lakierowania odpalasz promienniki a komorę ustawiasz tylko na wymianę powietrza. Jeśli masz odpowiedni ciąg w komorze to promienniki nie powinny mieć problemu z czystością, można je też przesuwać w róg kabiny gdzie można mieć jakąś kurtynę na czas lakierownia. Co do bezpieczeństwa to jak pisałem wcześniej:
Zasilanie urządzeń w tej strefie jest sterowane tzw. „ interlockiem „ jest to urządzenie które pozwala na zasilanie elektryczne promienników lub pistoletów sprężonym powietrzem, czyli ze względu na bezpieczeństwo wklucza jednoczesną pracę obu urządzeń. wniosek z tego taki że albo lakierujemy albo suszymy :)

[ Dodano: 21-10-2010, 13:57 ]
PROJEKTER sam na pewno wiesz jak ciężko ludzi przekonać do markowego promiennika IR, a trawersy nie są tanie więc jeszcze długo będzie wszystko jeździło po ziemi zamiast "latać" po sufitach lub ścianach :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 21-10-2010, 14:54   

Lauter napisał/a:
PROJEKTER sam na pewno wiesz jak ciężko ludzi przekonać do markowego promiennika IR, a trawersy nie są tanie więc jeszcze długo będzie wszystko jeździło po ziemi zamiast "latać" po sufitach lub ścianach :)


Wiem to doskonale bo tu na forum od dawna czytam nie jedne obraźliwy post na temat swoich poglądów na tą branżę i technologie naprawy ... także witaj w klubie i nie daj się tu stłamsić :) W realu jest grzeczniej, ale dokładnie takie samo gówniane podejście przy porównaniu cena, jakość, wydajność ... w 90 % przypadków rządzi cena ... ale tylko w warsztatach samochodowych. :nono: W przemyśle inwestorzy mają kalkulator w głowie i cena zakupu to jeden z aspektów wyboru ... taki na 30 % wpływu na decyzję bo tu gówniane rozwiązania są .... najdroższe i odpowiadają za największe straty.

Co do trawersów i systemu przesuwnego dla motoryzacji to jest on drogi ... ale tylko do czasu gdy takiego kompletnego rozwiązania nie porównasz do innego ... Np. Stanowisko lakiernicze z kotarami, nawiewem ciepłego powietrza małego wymiennika i ... systemem IR na trawersie podwieszonym pod sufitem nawiewowym.

Do napraw elementów to w praktyce kompletna lakiernia i znacznie szybsza przy każdej operacji technologicznej niż kabina lakiernicza. ( a przy technologi UV bije taką normalną lakiernię na łeb :nono: ) Gdy kotary ścian są podnoszone przy przygotowaniu do lakierowania i opuszczane tylko na czas lakierowania nie ma problemow z czystością powłoki ... a suszenie promiennikami pozwala na szybkie polerowanie już po 30 minutach i .... następny samochód na lakiernię ;) a many many, lecą do kieszonki każdego dnia szybciej niż w innych lakierniach rozbitych na pojedyncze stawiska obsługowe. :) Po roku przewaga jest ogromna i to w zakładzie gdzie pracować może tylko dwóch ludzi :nono:

50 m/kw powierzchni i jest kompletna, nowoczesna, szybka i sprawna lakiernia samochodowa. Nie trzeba się wstydzić i uprawiać gównozjadztwa ... a przy tym koszt całej inwestycji na wyposażenie - mniejszy niż przy zakupie komory lakierniczej ... a komora to tylko cześć , normalnej lakierni ... w takiej minim lakierni praktycznie się nie spłaci.

Polecam publikację z boku na pasku .... MINIM LAKIERNIA razem z trzema projektami takich mini obiektów ( z których tylko jeden ma kabinę i to dla prawdziwych niedowiarków opisanego powyżej rozwiązania ).
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-10-2010, 19:40   

Polecam rozwiązanie PROJEKTERa super pomysł bardzo praktyczny :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-10-2010, 22:06   

PROJEKTER napisał/a:
50 m/kw powierzchni i jest kompletna, nowoczesna, szybka i sprawna lakiernia samochodowa. Nie trzeba się wstydzić i uprawiać gównozjadztwa
o ile dobrze zrozumiałem to taki warsztacik za 200 000 złotówek .
a ile można tam jednocześnie aut naprawiać?
ilu tam można ludzi zatrudnić aby się o siebie nie potykali?
jak się rozłoży auto ,to nie będzie gdzie takim promiennikiem przejechać.

czyli przy dzisiejszych układach ,gdzie zarabiać na lakiernictwie zaczyna się dopiero na przerobie . nie da się zarobić męcząc jedno czy dwa auta przez miesiąc .
czyli jak zarobić na kredytt ,promiennik za 15 patolii i utrzymanie tych 50 m2.
te 50 m to największy koszt ,a wylać kolejne 150 m2 posadzki to już drobne sprawy .
wtedy może się coś dziać ;]
tylko co w tym wszystkim najważniejsze ???????
klient!!!

[ Dodano: 21-10-2010, 22:09 ]
dodać jeszcze można ,że formalności związane ze zrobieniem zezwoleń takie same co na 200m2.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 22-10-2010, 14:51   

Trochę się za bardzo rozpędziłeś. Lakiernia to nie warsztat ... tylko lakiernia. Żeby to był warsztat blacharsko lakierniczy to potrzeba jeszcze 200 m/kw ... a dla takiego obiektu alternatywą jest stanowisko przygotowawcze + myjnia + kabina ... każde 8 x 4 = 32 m/kw ... razem 96 m/kw przyjmijmy 100 czyli .... dwa razy więcej niż 50 m/kw.

Przerób ten sam ... tylko mi tu nie pisz, że tam są trzy na raz, a tu jedno .... bo ci odpowiem żebyś sobie TU pracował na dwie zmiany ... jedni mają ASO, inni mały warsztat, a jeszcze inii garaż ... Są dwie grupy takich obiektów ... gówniane i te profesjonalne ... oraz inne dwie grupy ... małe i duże .... TEN jest mały i profesjonalny ... ale obok masz większy i następny jeszcze większy ...

Jeżeli masz inna propozycję na mały i profesjonalny jednostanowiskowy warsztat za 200 000 zł to podsuń tu jakieś rozwiązanie ... bo ja jakoś nie widzę innej możliwości. Pamiętaj oczywiście, że jak zaczniesz myśleć o używkach ... to bądź konsekwentny bo je można zastosować też w tej koncepcji ... to samo z budową ... możesz w ten sposób zaadoptować nielegalnie duży garaż i działać na czarno ... więc nie kręćmy się w kółko.

... i co do formalności i kosztów ... to masz rację ... tylko że każdy rozsądny człowiek wie o tym doskonale, że pomimo że większy obiekt jest ogólnie droższy to koszt 1m/kw wychodzi nawet 30 % tego przy obiektach malutkich ... własnie dlatego że niektóre koszty są zawsze takie same ... jak np. uzbrojenie terenu !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-10-2010, 15:35   

Obserwując branże lakiernictwa samochodowego od nastu już lat zawsze jest ten sam problem że wszyscy narzekają na roboty bezgotówkowe że są za małe stawki że materiały za drogie że wszystko idzie do góry tylko ubezpieczalnie za mało płacą, tylko że w Polsce mamy jeden problem w lakiernictwie zakłady nie wezmą się do kupy i nie zrobią z tym porządku tylko każdy czeka aż się konkurencyjny warsztat wyłoży lub odpadnie z interesu , robienie wzajemne sobie pod górkę doprowadza do tego że większość warsztatów robi za pół darmo. Później się dziwią że nie mają kasy na inwestycje lub nie chcą inwestować bo nie wiedzą jak długo pociągną w tym interesie. Tak samo jest z dystrybutorami lakierów naście lat temu miało być oficjalne spotkanie polskich potentatów sprzedających lakiery na naszym rynku żeby wszystko wziąć na siebie ale połowa się bała podskoczyć i też czekają aż się drugi wyłoży , mentalność polaka jest taka żeby jak najszybciej wyłożyć drugiego zamiast z tym drugim wspólnie coś działać i być silniejszą marka dyktującą lepsze warunki. Teraz kupują lakiery drogie jak złoto a dystrybutorzy lakierów przestali inwestować wielkie pieniądze bo się boją.
Wiec płakanie że nie ma się kasy na inwestycje lub nie ma się klientów jest da mnie nieuzasadnione, większość warsztatów w Polsce nie nadaje się do tego żeby chociaż szpachel szlifować a tu świat jest już od dawna na etapie wody a pojawiają się technologie takie jak UV.
Większość lakierników nie wie co to są promienniki IR ale to jest połowa problemu, druga połowa to jest to że oni tak naprawdę tej technologi nie chcą poznać. Większość z nich mówi że promiennika nie potrzebuje ponieważ ma już od wielu lat, a okazuje się że maja słoneczka które w zimę pomagają im przy okazji podgrzać pomieszczenie żeby lakiernikom nie było zimno samochód na samym końcu.
Projekty takie jak przedstawia nam PROJEKTER są przyjmowane z delikatnym uśmiechem a tak powinien wyglądać przynajmniej każdy warsztat który chce zrobić coś co będzie przypominało w 100% udany proces lakiernictwa od A do Z.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 22-10-2010, 17:28   

Z innej beczki. Na moim kicie jest napisane: suszenie IR 4'-5'/1mt
Czyli 4-5min/1mt. Co to znaczy 1mt?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-10-2010, 10:33   

Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z takim określeniem jak 1mt :) może szybciej będzie dojść do tego jak podasz producenta tego "kitu" szpachlówki :) , jak ja uwielbiam nazwę kit :D

[ Dodano: 23-10-2010, 10:54 ]
online po chwili dłuższego zastanowienie może to być oznaczenie że masz suszyć szpachle w medium temerature czyli w średnich temperaturach, może producent w dalszej części opisu podaje co według niego jest przedział średnich temperatur, według mnie może to być przedział 40C-60C , ale trzeba poszukać szczegółowego opisu tej szpachli bo każdy producent wymyśla swoje sfisiowane temperatury :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 23-10-2010, 14:00   

online napisał/a:
.... Co to znaczy 1mt ?
.

... a nie jest to przypadkiem 1 metr ? Dla lakieru zalecana odległość suszenia to 60 cm ... może producent szpachlówki sugeruje żebyś uważał i jej nie spalił ... bo nie każdy promiennik ma tak precyzyjny wyłącznik czasowy żeby ustawić 4 minuty.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-10-2010, 17:18   

PROJEKTER ja myśle ze to temperatura jest bo rzadko podaje się odległość ważniejszy jest zakres temperatur , może się dowiemy co to za szpachlówka wtedy będziemy gdybać więcej :)
i tak dobrze że podają cokolwiek spotkałem się ostatnio że w oficjalnej DTR szpachlówki PPG nic nie ma dotyczącego czasu i temperatury suszenia IR, napisane było tylko że można suszyć :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 24-10-2010, 12:15   

Kupiłem po raz pierwszy ten kit. Szpachlowka lekka, marka SPRINT, linia green.
Susze 4minutiku dokladnie i po minutce szlifuje. Sypie się pięknie, fajna gładka struktura, w dobrej cenie, bo 750ml mam za 27zł. Nie potrafie znaleźć kart tech. w internecie.
Narazie ją testuje, zobaczymy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-10-2010, 11:49   

W przyszłym tygodniu zaprezentujemy film o naszych promiennikach pokazujący system sterowania panelem dotykowym oraz zasady działania. Pozdrawiam
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2010, 18:00   

Lauter napisał/a:
W przyszłym tygodniu zaprezentujemy film o naszych promiennikach pokazujący system sterowania panelem dotykowym oraz zasady działania. Pozdrawiam


No to czekamy ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 07-11-2010, 17:40   

Lauter napisał/a:
W naszych promiennikach pirometry same odczytują temperaturę z powierzchni i utrzymają zadaną temperaturę. Wprowadziliśmy też tryb suszenia 2 etapowy gdzie można ustawić odparowanie oraz suszenie w jednym trybie pracy, żeby lakiernik nie musiał pilnować 2 temperatur i jednym ustawieniem decydował o pracy promiennika.
Witam. Mam pytanie "powiedzmy serwisowe": Oczywiście nie trzeba się pytać czy prowadzicie też pogwarancyjny serwis Swoich wyrobów, bo jest to zapewne oczywiste.
Więc mam pytanie z tym związane:
Ile kosztuje kompletny sterownik który stosujecie w wyżej wymienionych przez Ciebie promiennikach?
Pzdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2010, 09:12   

Sterownik z pełnym okablowaniem około 2500 zł

[ Dodano: 09-11-2010, 10:51 ]
Niestety z braku czasu na razie filmiki nie pojawią się mam nadzieje że z tego powodu od adminów nie dostane po głowie :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 09-11-2010, 17:19   

Lauter napisał/a:
Sterownik z pełnym okablowaniem około 2500 zł
Oki wielkie dzięki.
Jeśli mogę to dla doprecyzowania dopytam jeszcze tylko:
1- czy to jest cena netto, czy brutto
2- sterownik z pełnym okablowaniem: czy pirometr ma wbudowany w sobie, czy jest on oddzielnie? Czy sterownik ma wbudowane w sobie przekaźniki do żarników? A jeśli tak do do ilu? 4 czy 8?

Sorry jeśli pytania wydają się błache, ale nie widziałem całego promiennika w realu z bliska, a tym bardziej schematu ;]
Z góry dzięki za odpowiedź.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Lauter
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2010, 17:39   

łysy73 jeśli jesteś zainteresowany zakupem naszej linii produkcyjnej promienników zapraszam do Gdyni :) jeśli cena będzie atrakcyjna wszystko da się zrobić :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 09-11-2010, 17:47   

Lauter napisał/a:
łysy73 jeśli jesteś zainteresowany zakupem naszej linii produkcyjnej promienników zapraszam do Gdyni jeśli cena będzie atrakcyjna wszystko da się zrobić
Spokojnie, nie jestem zainteresowany produkcją promienników i konkurowania z Waszymi i IRT :) :) :)
Z mojej strony podbieranie Waszej technologii Wam nie grozi. Nie moja dziedzina i nie moje hobby ;]
Ja zastanawiam się tylko nad sterownikiem i temu pytam. Podejrzewam, że przy zakupie i tak bym się dowiedział, więc sądziłem, że mogę też o to zapytać tu w poście. Ale jeśli to nie do końca oficjalne dane to odezwę się na PW, lub telefonicznie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne