lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
11-12-2010, 23:04
sata 3000 hvlp
Autor Wiadomość
agajac
Użytkownik


Wiek: 44
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 15-02-2009, 23:58   sata 3000 hvlp

Kupiłem sobie satę 3000 hvlp i mam wrażenie że ma słabą atomizację. To mój pierwszy hvlp tak więc nie mam porównania. Jakieś duże kropelki daje. Niby ciśnienie trzyma stałe ale mam węże 8mm i może brakuje jej wiatru. Nie mam zegara pod gunem a na reduktorze ustawiłem 2.2 bar bo na stronie saty piszą żeby zawyżyć ciśnienie o 19 psi na każde 10m węza za reduktorem. Ogólnie pytanie brzmi czy to jest normalne i trza się przyzwyczaić czy też mam coś źle zrobione. Pistolecik był moim marzeniem od lat i chciałbym żeby mi posłużył.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2009, 00:18   Re: sata 3000 hvlp

agajac napisał/a:
Kupiłem sobie satę 3000 hvlp i mam wrażenie że ma słabą atomizację. To mój pierwszy hvlp tak więc nie mam porównania. Jakieś duże kropelki daje. Niby ciśnienie trzyma stałe ale mam węże 8mm i może brakuje jej wiatru. Nie mam zegara pod gunem a na reduktorze ustawiłem 2.2 bar bo na stronie saty piszą żeby zawyżyć ciśnienie o 19 psi na każde 10m węza za reduktorem. Ogólnie pytanie brzmi czy to jest normalne i trza się przyzwyczaić czy też mam coś źle zrobione. Pistolecik był moim marzeniem od lat i chciałbym żeby mi posłużył.


Ciśnienie na Sacie 3000 musi być: na wyświetlaczu cyfrowym w wersji Digital. czy na koniecznie na manometrze dokręconym bezpośrednio pod pistoletem 2.0bar inaczej zawsze będzie duża kropla /ciśnienie na reduktorze przy sprężarce najlepiej podkręcić na max.a żeby dojście sprężonego powietrza było jak największe i wyrównać je pokrętłem na pistolecie

Sata hvlp jak na razie cechuje się bardzo małą kroplą ..też takim lakieruje i jestem zadowolony z powłoki jaką nakłada
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 16-02-2009, 00:21   

pierwsza sprawa-kup reduktor pod pistolet
Dla mnie on tez lakieruje dziwnie tzn grubiej,ale po wyschnieciu i odparowaniu rozcienczalnika z bazy jest oki.
Cos klamiesz z tym ustawianiem pistoletu bez manometru.
Na kazde 10m weza o przekroju 9mm ma byc 0,6 bara wiecej na manometrze.
http://sata.pl/serwis_i_doradztwo.php


jacklack napisał/a:
[... przy sprężarce najlepiej podkręcić na max.a żeby dojście sprężonego powietrza było jak największe i wyrównać je pokrętłem na pistolecie ...


nie wiem wlasnie jak to jest?Sata zaleca ustawic na reduktorze miedzy 5 a 6 bar,pozatym jak to @jack jest z tym wcisnietym spustem?Ma byc wcisniety calkowicie tak jak do lakierowanie czy tez na tzw pierwszy bieg (samo powietrze)?
U siebie na sacie mam takie zjawisko,ze przy wcisnietym spuscie na tzw pierwszy bieg ustawiam 2.0 bar to przy wcisnieciu calkowitym spada ono do ok 1.6 bar
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
agajac
Użytkownik


Wiek: 44
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 16-02-2009, 00:55   

Gola masz rację. Te 19 psi ma każde 10m węża wyczytałem chyba w instrukcji obsługi, ale nie jestem pewny. Musiało mi się pokręcić. Mam reduktor pod pistolet ale to chińszczyzna i pewnie przekłamuje dlatego nie założyłem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2009, 01:13   

Cytat:
nie wiem wlasnie jak to jest?Sata zaleca ustawic na reduktorze miedzy 5 a 6 bar,pozatym jak to @jack jest z tym wcisnietym spustem?Ma byc wcisniety calkowicie tak jak do lakierowanie czy tez na tzw pierwszy bieg (samo powietrze)?
U siebie na saci


Spust ma byś wciśnięty na tzw, 1 bieg.. i powinno być ciśnienie robocze 2,0bar ..i wtedy na tzw 2 biegu (lakierowanie)ciśnienie spadnie na ok.1-2 sek. na ok,1,8 bar po czym wróci na 2,0 bar ,jest to zależne od długości linii między sprężarką a pistoletem

Powiem na swoim przykładzie
Odległośc między sprężarką na której jest ciśnienie 6-8bar a reduktorem mam 9m..wąż wew 12mm,-reduktor mam przy kabinie ustawiony na 4,0 bar,od tego reduktora mam 10 m. przewodu który jest w kabinie (wew. 6mm) ,i w tym momencie mam pokrętło regulujące powietrze w sacie rozkręcone na max (strumień też max) i jest na nim 2,0 bar ale po wciśnięciu spustu mam chwilowy spadek ciśnienia na ok.tak jak wspomniałem 1-2 sek. i potem wraca na 2,0bar ,więc taka odległość między sprężarką a pistoletem robi chwilowe zachwiania ciśnienia roboczego
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 16-02-2009, 09:13   

agajac napisał/a:
Nie mam zegara pod gunem
najtańszy kosztuje trzydzieści złotych. jak stać na konia to i na bat powinno. bez redukrota pod gunem trochę nie bardzo zabierać się za lakierowanie. mają być dwie atm . na wejściu .
agajac napisał/a:
mam wrażenie że ma słabą atomizację. To mój pierwszy hvlp
za daleko od elementu prowadzisz pistolet. hvlp nie ma dużego ciśnienia na wyjściu i stąd wrażenie że brakuje atomizacji.jak chcesz pistolet z atomizacją to kup sate RP. ten by głowę urwał :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
agajac
Użytkownik


Wiek: 44
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 24-02-2009, 00:35   

Założyłem ten chiński reduktor i wiecie co się okazało. Atomizacja była słaba bo malowałem na 1.3 atm. Dobre co. Ustawiłem na 2 i jest zaj....... O ile oczywiście zegar nie przekłamuje. Ale to reduktor membranowy a nie dławik to może i zegar dali trochę lepszy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-02-2009, 19:09   

Po co ci reduktor na sacie? jak masz DIGITAL to widac ile masz bar, jak nie to na słuch.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 24-02-2009, 20:07   

ustaw sobie pistolet na sluch do bazy i polakieruj takie punto jak pokazal @baqo,niech to punto trafi do ciebie po jakims czasie po nastepnym dzwonie.
Trafisz w kolor?,watpie...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 24-02-2009, 20:32   

Barcik napisał/a:
Po co ci reduktor na sacie? jak masz DIGITAL to widac ile masz bar, jak nie to na słuch.


Na słuch moża zapchać sobie uszy :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 26-02-2009, 20:25   

Elektronika pomaga,bez wyczucia i oka i tak się nie obejdzie,doświadczenie jest najważniejsze.Dajcie sobie wirtualnie po gębie i kwita.
Ostatnio zmieniony przez jacklack 26-02-2009, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-02-2009, 14:52   

Dawniej nie było elektroniki i sie dało, prawda? Dzis bez zegarka w rękojesci stękacie. MI tam obojętne - ja słysze co leci i widze. Zegarek pomaga ale bez niego tez bym sie obył. LOTTO.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2009, 15:27   

Barcik napisał/a:
Dawniej nie było elektroniki i sie dało, prawda? Dzis bez zegarka w rękojesci stękacie. MI tam obojętne - ja słysze co leci i widze. Zegarek pomaga ale bez niego tez bym sie obył. LOTTO.


Tak... ale zawsze to zegarek lub manometr ułatwia pracę ..często w przeciągu 1-3 lat maluję te same auta które uległy kolizji lub jakimś zadrapaniom i jeśli te el.uszkodzone się powtarzają to w wielu przypadkach zaoszczędzam na cieniowaniu a już na pewno w przypadku jeśli malowałem całościówkę a są uszkodzone np.drzwi lakieruję tylko drzwi bez cieniowania el. przyległych ..więc stosując jednakowe ciśnienia i temperaturę otoczenia (w moim przypadku baza 2,0 bar ) można zaoszczędzić troche czasu i materiału;)

Ale pomijając już temat :ciśnienie robocze a >baza

Jeszcze jest lakier bezbarwny to właśnie ciśnieniem rozbijamy jego cząsteczki i układamy powłokę... tu znów kłania się stosowanie odpowiednich do lepkości i "równych" ciśnień a zeby strukturka i grubość powłoki zawsze wychodziła jednakowa ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 27-02-2009, 16:36   

jacklack napisał/a:
Barcik napisał/a:
Dawniej nie było elektroniki i sie dało, prawda? Dzis bez zegarka w rękojesci stękacie. MI tam obojętne - ja słysze co leci i widze. Zegarek pomaga ale bez niego tez bym sie obył. LOTTO.


Tak... ale zawsze to zegarek lub manometr ułatwia pracę ..często w przeciągu 1-3 lat maluję te same auta które uległy kolizji lub jakimś zadrapaniom i jeśli te el.uszkodzone się powtarzają to w wielu przypadkach zaoszczędzam na cieniowaniu a już na pewno w przypadku jeśli malowałem całościówkę a są uszkodzone np.drzwi lakieruję tylko drzwi bez cieniowania el. przyległych ..więc stosując jednakowe ciśnienia i temperaturę otoczenia (w moim przypadku baza 2,0 bar ) można zaoszczędzić troche czasu i materiału;)

Ale pomijając już temat :ciśnienie robocze a >baza

Jeszcze jest lakier bezbarwny to właśnie ciśnieniem rozbijamy jego cząsteczki i układamy powłokę... tu znów kłania się stosowanie odpowiednich do lepkości i "równych" ciśnień a zeby strukturka i grubość powłoki zawsze wychodziła jednakowa ;)


Ja np.bezbarwny rozcieńczam na oko mniej wiecej 5% ale utwardzacza ddaje tyle ile przewiduje producent/oczywiście nie do 1-go grama :) /.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 27-02-2009, 17:51   

jacklack napisał/a:
Jeszcze jest lakier bezbarwny to właśnie ciśnieniem rozbijamy jego cząsteczki i układamy powłokę... tu znów kłania się stosowanie odpowiednich do lepkości i "równych" ciśnień a zeby strukturka i grubość powłoki zawsze wychodziła jednakowa ;)


jaka struktura,@Barcik strukture nadaje polerka i papierem 2000 przeciez ;) .To jest mistrz polerki buahaha
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 27-02-2009, 18:29   

gola napisał/a:
jacklack napisał/a:
Jeszcze jest lakier bezbarwny to właśnie ciśnieniem rozbijamy jego cząsteczki i układamy powłokę... tu znów kłania się stosowanie odpowiednich do lepkości i "równych" ciśnień a zeby strukturka i grubość powłoki zawsze wychodziła jednakowa ;)


jaka struktura,@Barcik strukture nadaje polerka i papierem 2000 przeciez ;) .To jest mistrz polerki buahaha


Strukturka na bezbarwnym?Jack wytłumacz,chyba jestem "zielony".
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2009, 18:51   

No-limit napisał/a:
Strukturka na bezbarwnym?Jack wytłumacz,chyba jestem "zielony".


co tu tłumaczyć? strukturka to większa lub mniejsza tgzw.morka (baranek:)) większe lub mniejsze rozlanie się powłoki wierzchniej itd.
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 27-02-2009, 19:23   

jacklack napisał/a:
No-limit napisał/a:
Strukturka na bezbarwnym?Jack wytłumacz,chyba jestem "zielony".


co tu tłumaczyć? strukturka to większa lub mniejsza tgzw.morka (baranek:)) większe lub mniejsze rozlanie się powłoki wierzchniej itd.


Ja robię morkę na podkł. m/m czasem na gęstszej pierwszej warstwie bazy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne