Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 30-05-2010, 23:30 Czyszczenie i konserwacja podwozia.
Witam, mam pytanie --> chcę samodzielnie wyczyścić i zakonserwować podwozie w moim Kangurze.
Nie wiem, czy wszystko dobrze sobie zaplanowałem, mam nadzieję, że ktoś doradzi mi jak będzie miał lepszą opcję, a więc:
1. Wbijam na kanał, odkręcam wszystkie plastiki [konkretnie nadkola w tym przypadku] i czyszczę dokładnie Kärcherem całe podwozie:
-I TU PIERWSZE PYTANIE: jaki płyn najlepiej wlać do Kärchera?... Możecie polecić jakiś płyn do czyszczenia podwozia?
2. Następnie samą wodą, czyszczę podwozie z płynu.
-DRUGIE PYTANIE: czy to be znaczenia czy będzie to zimna czy gorąca? Lepiej gorącą?
3. Osuszam podwozie i biorę za szczotkę drucianą, i usuwam do gołej blachy ogniska rdzy.
-TRZECIE PYTANIE: Szczotka druciana?... jakaś lepsza propozycja? Jakiś papier ścierny na wykończenie?
4. Teraz te miejsca pryskam specjalnym preparatem, chroniącym, przed rdzą.
5. Na sam koniec, biorę jakiś porządny preparat i pędzlem bądź pistoletem nakładam ostatnią, chroniącą warstwę gdzie się da .
-CZWARTE PYTANIE: Jak lepiej? W formie pędzla, czy w sprayu?
6. Na koniec, oczywiście ściągam cały plastik wewnątrz auta [prócz deski rozdzielczej] i wsadzam gdzie się da środek anty korozyjny, a jak wystąpi jakaś rdza to postępuje z nią, tak jak przy rdzy w podwoziu.
No i na koniec, jak by ktoś był taki miły i ogólnie polecił jakieś dobre preparaty... będę to robił pierwszy raz, więc jestem zielony.
No to tak. Podwozie najlepiej umyć gorącą wodą.. Ogniska korozji możesz usunąć szczotką na boszu lecz wcześniej polecam potraktować to grubą tarczą(łatwiej usunąć starą konserwacje) A najlepsza będzie tarcza teflonowa. Potem całą podłogę odtłuszczasz. Następnie miejsca w których była korozja i jest goła blacha dajesz podkład reaktywny(możesz pędzlem)a na to następnie podkład akrylowy(w celu izolacji) Też możesz pędzlem.No chyba ze są to jakieś duże powierzchnie to pistoletem. No a na to Baranek. Do profili proponuje novola grafit. No koniec moich wypocin. Czekaj na inne odpowiedzi.
tak jak napisał przedmówca, do podwozia proponuje app u-210 zamiast zwykłego baranaka, bo jest gęsty i daje grubszą warstwę.
Środki w sprayu sobie odpuść u mnie po 1 przytraciu podwoziem o śnieg taki "środek" zeszlifował się A po tym do pofili po roku nie ma śladu, a wszystko było bursztynowe
No i na koniec, jak by ktoś był taki miły i ogólnie polecił jakieś dobre preparaty...
jedź do sklepu z lakierami tam na pewno będzie jakiś miły Pan i CI doradzi :P lub jak dobrze trafisz Pani
popytaj najlepiej w kilku by Ci kitu nie wcisnęli, posłuchaj co mówią i wybierz.
Nie mów że chcesz tanio ale że chcesz dobrze.
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 05-06-2010, 16:17
To_mas napisał/a:
werbatin napisał/a:
No i na koniec, jak by ktoś był taki miły i ogólnie polecił jakieś dobre preparaty...
jedź do sklepu z lakierami tam na pewno będzie jakiś miły Pan i CI doradzi :P lub jak dobrze trafisz Pani
popytaj najlepiej w kilku by Ci kitu nie wcisnęli, posłuchaj co mówią i wybierz.
Nie mów że chcesz tanio ale że chcesz dobrze.
Hmm.. gdy nie wspomnę o cenie to pewnie mi wcisną najdroższe.. no ale zobaczymy.
A może ktoś już czyścił/konserwował podwozie i po prostu powie mi jakimi środkami to robił i jakie najdłużej przetrzymały?..
Aha i najbardziej mi zależy na płynie do mycia podwozia bo na allegro nie znalazłem.. są w ogóle takie?
dodaj do wody jakiś płyn do mycia i będzie po sprawie,to jest nie tak bardzo istotne jak umyjesz i czym podłogę ważne jest jak ją oczyścisz z rdzy i ze starej powłoki i jak nałożysz nową powłokę.Możesz nawet użyć Ludwika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum