lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 20:40
Jaki podkład do obudowy tłumnika w silniku 2T
Autor Wiadomość
m1k1
Użytkownik


Wiek: 107
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 2
Wysłany: 09-04-2009, 21:52   Jaki podkład do obudowy tłumnika w silniku 2T

Witam wszystkich.

Nie będę się przestawiał i ujawniał mojej historii, nie mniej chciałem zaznaczyć, że z lakierowaniem i ich technikami nie mam absolutnie nic wspólnego - dlatego korzystam z dobrodziejstw techniki, a mianowicie z tego forum.
Oto mój problem:

Chciałem odnowić (malując) tłumik, a właściwie jego obudowę przy skuterze z silnikiem dwusuwowym. Rozumie, że powinienem użyć jakiejś farby, która jest odporna na dość wysoką temperaturę. Wiem też, że aby ta farba się tego tłumika trzymała (wykonany jest ze zwykłej stali) powinienem użyć (chyba) jakiegoś podkładu. I tu moje pytanie:

Czy w lakiernictwie samochodowym występuje jakiś podkład, który będzie odpowiedni dla tego rodzaju zabiegu (i ewentualnie gdzie go dostać). Chciałbym aby to ładnie wyglądało, no i oczywiście aby było trwałe.

Czekam na odpowiedź,
pozdrawiam


m1k1
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 10-04-2009, 13:30   Re: Jaki podkład do obudowy tłumnika w silniku 2T

m1k1 napisał/a:
Witam wszystkich.

Nie będę się przestawiał i ujawniał mojej historii, nie mniej chciałem zaznaczyć, że z lakierowaniem i ich technikami nie mam absolutnie nic wspólnego - dlatego korzystam z dobrodziejstw techniki, a mianowicie z tego forum.
Oto mój problem:

Chciałem odnowić (malując) tłumik, a właściwie jego obudowę przy skuterze z silnikiem dwusuwowym. Rozumie, że powinienem użyć jakiejś farby, która jest odporna na dość wysoką temperaturę. Wiem też, że aby ta farba się tego tłumika trzymała (wykonany jest ze zwykłej stali) powinienem użyć (chyba) jakiegoś podkładu. I tu moje pytanie:

Czy w lakiernictwie samochodowym występuje jakiś podkład, który będzie odpowiedni dla tego rodzaju zabiegu (i ewentualnie gdzie go dostać). Chciałbym aby to ładnie wyglądało, no i oczywiście aby było trwałe.

Czekam na odpowiedź,
pozdrawiam


m1k1

Szukaj farby silikonowej takiej jak np. do zacisków hamulcowych.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 10-04-2009, 15:39   

Cytat:
Szukaj farby silikonowej takiej jak np. do zacisków hamulcowych.


Tak tylko nie wiadomo na jaki kolor i z jakim efektem kolega@m1k1 chce pomalować ten tłumik a z tego co wiem paleta barw farb żaroodpornych nie jest zbyt szeroka

http://www.tuning1.com/info,2021
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
m1k1
Użytkownik


Wiek: 107
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 2
Wysłany: 10-04-2009, 15:41   

Epoksydem chyba będzie dysponował każdy zakład lakierniczy, a z tą farbą do zacisków może być różnie. Zakładam, że do każdego produktu chemicznego posiadacie (mówię o profesjonalnych lakiernikach) karty charaktersytyki produktu (nie jestem pewien ale chyba jest taki wymóg) - więc jeśli ktoś mógłby rzucić okiem - może podana jest tolerancja temperaturowa (chyba, że do 250 st. C pochodzi właśnie z takiej karty).


Dzieki z góry i pozdrawiam
m1k1
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 10-04-2009, 17:15   

m1k1 napisał/a:
(nie jestem pewien ale chyba jest taki wymóg)


tak jest to wymóg i oprócz danych podawanych w internecie trzeba mieć jeszcze MSDS na orginalnej płycie CD

m1k1 napisał/a:
więc jeśli ktoś mógłby rzucić okiem - może podana jest tolerancja temperaturowa (chyba, że do 250 st. C pochodzi właśnie z takiej karty).


W kartach technicznych nie jest to jasno podane >patrz produkt 840R(strona 4)
http://color.dupontrefini...try=pl&page=sds

Z tego co się orientuje to wytrzymałość termiczna epoxydu po normalnym schnięciu to ok.180 st.C,,ale jeżeli nałożymy epox i wygrzejemy go np.w 200 st.C będzie on miał odporność nawet do 250 st.C

Moim zdaniem ta obudowa nie nagrzewa się do wyższej temp. jak 150 st.C

m1k1 weż najlepiej przejedz jakiś odcinek po czym polej tą obudowę wodą i zobacz czy się gotuje ,,albo jak masz czym to zmierz jej temperature ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 17:28   

jacklack napisał/a:
polej tą obudowę wodą i zobacz czy się gotuje
... czy popęka ;)

jeśli chodzi o taką grubą abudowe ALA ścigacz to ona sie pewnie ledwo ciepła robi :)
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 11-04-2009, 11:04   

Luk napisał/a:
jacklack napisał/a:
polej tą obudowę wodą i zobacz czy się gotuje
... czy popęka ;)

jeśli chodzi o taką grubą abudowe ALA ścigacz to ona sie pewnie ledwo ciepła robi :)

Jeśli jest tak jak piszesz to może być akryl lub poliuretan.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Vauxhall
Wymiatacz



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 198
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-12-2010, 15:53   

I ja podłączę się pod temat.

Jakiś czas temu kupiłem tłumik środkowy do Astry, ale że zimno, to póki co tłumik sobie leży w garażu i czeka na cieplejsze dni to go wymienię.

I tu pytanie: chcę go czymś zabezpieczyć przed korozją - co się nada? Warto go reaktywnym machnąć i na to akryl? Bo w taki sposób miałem zamiar potraktować przynajmniej spawy, i na akryl dać potem Hammerite jako farbę nawierzchniową.

Jak mówicie Panowie, co z tym zrobić?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2010, 16:14   

Vauxhall napisał/a:
co z tym zrobić?

Najlepiej daj jakiś metalik , bo drobiny metaliczne w nim zawarte dobrze oddadza ciepło które przypadkiem spaliny będą miały w nadmiarze.
Tylko bez klaru... :glupek: :glupek: :glupek:
Vauxhall napisał/a:
i na akryl dać potem Hammerite jako farbę nawierzchniową.

Tak, to jest bardzo dobry pomysł.
:glupek: :glupek: :glupek:

Potem przeniesiemy ten temat do działu humor lub kawały.
:smiech: :smiech: :smiech:
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28-12-2010, 16:43   

Vauxhall napisał/a:
Warto go reaktywnym machnąć i na to akryl? Bo w taki sposób miałem zamiar potraktować przynajmniej spawy, i na akryl dać potem Hammerite jako farbę nawierzchniową.
I jeszcze weź to owiń gumolitem i szczeliny zaklej błotem z kałuzy. :myje: :myje:
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Andix
uzależniony od forum


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 364
Punkty: 1/2
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 28-12-2010, 17:41   

Vauxhall napisał/a:
I ja podłączę się pod temat.

Jakiś czas temu kupiłem tłumik środkowy do Astry, ale że zimno, to póki co tłumik sobie leży w garażu i czeka na cieplejsze dni to go wymienię.

I tu pytanie: chcę go czymś zabezpieczyć przed korozją - co się nada? Warto go reaktywnym machnąć i na to akryl? Bo w taki sposób miałem zamiar potraktować przynajmniej spawy, i na akryl dać potem Hammerite jako farbę nawierzchniową.

Jak mówicie Panowie, co z tym zrobić?
Ale kombinacje :D My w warsztacie do takich zastosowań używamy cynku w spreju jest on do +250stopni odporny na czynniki atmosferyczne więc będzie okej :) Nie kombinuj więc. Kup np taki http://allegro.pl/cynk-al...1373661534.html (to przykład nie reklama) odtłuść ten tłumik np benzyną ekstrakcyjną a potem cynkiem i w ciepłe miejsce na ok 30min. Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 28-12-2010, 23:23   

mkautos, madmax, oj panowie nie ładnie :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Vauxhall
Wymiatacz



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 198
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 29-12-2010, 15:40   

unek83 napisał/a:
mkautos, madmax, oj panowie nie ładnie :D


Ja już jedno ostrzeżenie na koncie mam mimo, że takich rzeczy nie pisałem. Ale cóż... :zły:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Andix
uzależniony od forum


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 364
Punkty: 1/2
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 29-12-2010, 16:55   

Vauxhall zastosujesz się do moich rad? bo ciekawy jestem i chce Ci pomuc :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 29-12-2010, 21:01   

Hmmmm jak tak sobie myślałem to kiedyś miałem malucha, i tego malucha miałem długo, a że byłem mlody gniewny to mu pomalowałem obudowy silnika na czerwono.

O własnie tak. Farba to autorenolak przywalona centralnie na goła blache. Jak wiadomo w maluchu nie ma chłodzenia wodą. SIlnik non top gorący aż wszystko strzelało. W okolicach cylindrów lakier wogóle sie nie spalił. Rozkrecałem go kilka razy i nic takiego nie zaobserwowałem.

DSCN3200.JPG
Plik ściągnięto 279 raz(y) 174,67 KB

_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Andix
uzależniony od forum


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 364
Punkty: 1/2
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 29-12-2010, 21:09   

madmax hehe takiego silnika w maluchu jeszcze nie widziałem :D punkt się należy. Jednak tłumika nikt nie będzie oglądał i cynk wystarczy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-12-2010, 10:49   

Ja też miałem malucha a w nim czerwony silnik :D
http://www.fotosik.pl/pok...417153dcd2.html

Komora pomalowana :D A z zewnątrz jeszcze nie był i się nie doczekał :)
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 30-12-2010, 15:45   

Nooo słitaśnie. :D :D :D :D
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne