lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
proste pytanie do fachowcow akryl od czego zaczac
Autor Wiadomość
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 06-02-2009, 18:16   proste pytanie do fachowcow akryl od czego zaczac

mam samochod bmw e34 i chcem odnowic lakier i ogniska rdzy bede malował akrylem
pytanie prosze o opis jak zaczoc i naczym skaczyc po prostu o opis lakierowania pokoleji wraz z przygotowaniem i sprzetem
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 06-02-2009, 18:25   

Cytat:
proste pytanie do fachowcow akryl od czego zaczac
pytanie może i proste,ale odpowiedż dla ciebie może nie być prosta . powiedz czy w ogóle miałeś kiedyś styczność z lakiernictwem,bo z tego co piszesz to ani sprzętu ,ani materiałów ani wiedzy. w lakiernictwie powinno wpierw się wiele żeczy zobaczyć , bo w innym razie cięzko będie ci pewne rzeczy zrozumieć.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2009, 19:33   

jest juz taki temat co i jak od początki :nono:
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 06-02-2009, 21:14   

a jeśli chodzi o akryl konkretnie to działa to na zasadzie malowania klarem :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2009, 22:06   Re: proste pytanie do fachowcow akryl od czego zaczac

seba19862 napisał/a:
mam samochod bmw e34 i chcem odnowic lakier i ogniska rdzy bede malował akrylem
pytanie prosze o opis jak zaczoc i naczym skaczyc po prostu o opis lakierowania pokoleji wraz z przygotowaniem i sprzetem


Najlepiej wrzuć jakieś zdjęcia żebyśmy widzieli to auto ..w jakim jest stanie i w tedy będziemy wiedzieli od czego zacząć .co Ci na początek doradzić:)

powiedz jakim dysponujesz sprzętem,pistolet ,sprężarka,szlifierka?:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 07-02-2009, 14:35   

foteczki zuce za godzinke
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 14:37   

czekamy :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 07-02-2009, 14:46   

dobra ktos wie jak dodac fotki

[ Dodano: 2009-02-07, 14:55 ]
oto fotki

[ Dodano: 2009-02-07, 14:58 ]
oto fotki

skaza tulny blotnik.JPG
tylny blotnik
Plik ściągnięto 373 raz(y) 66,81 KB

skaza tulny blotnik.JPG
tylny blotnik
Plik ściągnięto 376 raz(y) 66,81 KB

caly blotnik do wymiany.JPG
caby blotnik do wymiany
Plik ściągnięto 401 raz(y) 84,37 KB

caly blotnik do wymiany.JPG
caby blotnik do wymiany
Plik ściągnięto 395 raz(y) 84,37 KB

tylny.JPG
ta sama skaza na tylnym blotniku i jej wielkosc
Plik ściągnięto 411 raz(y) 65,98 KB

tylny.JPG
ta sama skaza na tylnym blotniku i jej wielkosc
Plik ściągnięto 376 raz(y) 65,98 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:06   

hmm jak dla mnie to reperatury do m,ymiany a z przerysowanim dasz se rade i najlepiej cały błotnik pomalować nie ma co sie piepszyć moim zdaniem ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 07-02-2009, 15:19   

recepturki sa cale tylko od strony srodka jest delikatna szczelinka mooze od wody ktora dostaje sie od srodka
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:24   

no to musisz zmatowac cały element wydrzeć korozje tą ryske klepnąc jak się da przeszpachlować wyprowadzić wrzucić w podkła obkleić pomalowac i nara ... nie bawić sie w zaprawki bo to bez sensu w tym przypadku :czytaj:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-02-2009, 15:25   

seba19862 napisał/a:
recepturki sa cale tylko od strony srodka jest delikatna szczelinka mooze od wody ktora dostaje sie od srodka

Pomyślałeś o cynowniu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 07-02-2009, 15:30   

to jak mozecie opiszcie co jak pokolej jakie papiery jaka dysza i podklady
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:38   

Popierwsze Napisz czym dysponujesz

Bieżesz rozkrec sobei środki lampe tylkią chyba też

klepnij sobie to wgniecenie od środka jak jest mocno wgniecone ... z góry przyłóż jeden młotek lu jakiś twardy klocek a od środka klapnij kilka razy żeby było ok... biżesz papier P800 matujesz całość ... potem najlepiej tarcze z papierem P80 na szlifierke i wywalasz całą korozje
Nastepnie jedziesz czymś na rdze
Potem jesli jest taka koniecznoiśc matujesz ten środek
kładziesz kit ja jade wstęnie żywicą zawsze póżniej wykończeniowym szlifujesz to P120 i dociągasz P220 pod podkład
Po wyprowadzeniu dmuchasz myjesz obklejasz i podkład... Najlepiej Akrylowy czarny nie wiem jakimi twój sklep dysponuje
następnie po wyschanięci podkładu jedziesz go P800 pod lakier obklejasz autko i psikasz lakier
Akryl+ utwardzacz + 10% rozcieńczalnika specjalnego ja tak robie
Psikasz 3 warstwy w odstępie czasowym 10 min
potem zostaw to na gdzieś 24h
jesli chcesz polerowac lub trafią Ci się śmiatki a napewno będą to lekko przycinasz je P1500 i dokańczasz P2000 mozesz też lekko szurnąć element w P2000 ale nie dojeżdżaj do krawędzi To wazne ! ! Chciaz nie poleca się szlifowania P2000 ale zobczymy jak Ci wyjdzie
Pistolet max z dysza 1,3 ja masz HVLP to ciśnienie ok 3 bar na wyjściu
JAk RP to chyba cos ok 6 Bar jest potrzebne
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-02-2009, 15:51   

seba19862 napisał/a:
to jak mozecie opiszcie co jak pokolej jakie papiery jaka dysza i podklady

Umyć,odtłuścić.papier na sucho 100-150,odpylić,odtłuścić,szpachla uniw.,odpylić przemyć,przeszlifować na sucho 240,szpachla wykończ.,przeszlifować na sucho 320-360,podkład reaktywny do całkowitego wyschnięcia,podkład akrylowy wypełniający,papier 800-1200 na mokro,/jak lakier jednowarstwowy/akryl/ wystarczy 800,pod bazę konwecjonaćlną 1000,pod bazę wodną 1200/ i i na bazę lakier bezbarwny.Co do szczegółów są na tym forum Ludzie,którzy dalej Cię poprowdza.
Ostatnio zmieniony przez No-limit 07-02-2009, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:59   

No-limit napisał/a:
.papier na sucho 100-150


ma matować tym element??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-02-2009, 16:12   

S1600 napisał/a:
No-limit napisał/a:
.papier na sucho 100-150


ma matować tym element??

Możę się pomyliłem.Wydawło się,że mówi o przecięciu blachy,wodzie i co za tym idzie rdzy?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 16:13   

nie mówimy o lakierach wodnych bo to bedzie malowane w domowym garażu
Wydaje mi sie ze tak jak ja napisałem bedzie najprościej i najlepiej
zapomniałęm dodać na samym poczatku jak umyjesz auto myjesz ten element nitrem ub benzyną ekstrakcyjną
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-02-2009, 16:26   

S1600 napisał/a:
nie mówimy o lakierach wodnych bo to bedzie malowane w domowym garażu
Wydaje mi sie ze tak jak ja napisałem bedzie najprościej i najlepiej
zapomniałęm dodać na samym poczatku jak umyjesz auto myjesz ten element nitrem ub benzyną ekstrakcyjną


A może by tak pod lakier jeszcze zmywacz silikonu? :glupek: .Bo :angry: póżniej może być różnie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 17:28   

czasem to się wydaje tak oczywiste że się o tym zapomina :P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 07-02-2009, 18:56   

S1600 napisał/a:
...Pistolet max z dysza 1,3 ja masz HVLP to ciśnienie ok 3 bar na wyjściu
JAk RP to chyba cos ok 6 Bar jest potrzebne

:glupek:
:glupek:
:glupek:

bez komentarza...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 19:06   

O co Ci chodzi??

[ Dodano: 2009-02-07, 19:06 ]
źle coś napisałem??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-02-2009, 19:23   

S1600 napisał/a:
O co Ci chodzi??

[ Dodano: 2009-02-07, 19:06 ]
źle coś napisałem??

Chyba na wejściu do pistoletu .Na HVLP 1,8-2,5bar-a.

[ Dodano: 2009-02-07, 19:31 ]
No-limit, Znaczenie ma ciśnienie :) nie w kompresorze,lecz na gun-ie na wejściu.Inne parametry ustawia się na pistolecie/gun-ie/.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 07-02-2009, 20:20   

S1600 napisał/a:
O co Ci chodzi??

[ Dodano: 2009-02-07, 19:06 ]
źle coś napisałem??


owszem,cisnienia ktore podales dla poszczegolnych pistoletow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2009, 20:28   

S1600, troche przesadziłeś z tym ciśnieniem :) Hvlp ma na wyjściu 2bary a Rp 2,5, bo to cuś takiego jak hvlp i hp w jednym. Zresztą każdy renomowany producent pisze jakie konkretne ciśnienie ma miec konkretny model.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 07-02-2009, 22:46   

nastempne pytanie wybaczcie ucze sie dopiro fachu szpachle nakladam na golo blache czy musze pierwszo zapodkladowac jesli tak to jaki podklad uzyc
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2009, 23:01   

O to ja to ja odpowiem bo wiem!! :D

gołą blache matujesz i kładziesz na nia np. podkład EPOKSYDOWY :D

aczkolwiek w życiu zdażało mi sie kłaść szpachle na gołą blache i nic sie nie działo. Ale ponoć warto dać jakiś podkład :)
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 23:02   

gola napisał/a:
owszem,cisnienia ktore podales dla poszczegolnych pistoletow.


To wiem Dlatego napisałem że chyba i liczyłem ze przyjdzie ktoś kto to poprawi :)

Cytat:
nastempne pytanie wybaczcie ucze sie dopiro fachu szpachle nakladam na golo blache czy musze pierwszo zapodkladowac jesli tak to jaki podklad uzyc


Tak podkład epoxydowy na gołą blache najlepiej i na miejsca robione :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-02-2009, 23:22   

Luk, Kim jest ten gość z rogami :maska: :maska: iskąd ten pomysł.To tyle dygresji.
Na gołą blachę wkolejności:
-podkł.epoxy
-szpachla
-podkład reaktywny na przetarcia/jedna cienka warstwa/
-podkład akrylowy wypełniający
-lakier

CIĄGLE TO SAMO!TE WSKAZÓWKI SĄ NA FORUM.WYSTARCZY POSZUKAĆ.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 07-02-2009, 23:48   

gola napisał/a:
S1600 napisał/a:
...Pistolet max z dysza 1,3 ja masz HVLP to ciśnienie ok 3 bar na wyjściu
JAk RP to chyba cos ok 6 Bar jest potrzebne

:glupek:
:glupek:
:glupek:
to jakaś nowa technologia :beta:

[ Dodano: 2009-02-07, 23:51 ]
No-limit napisał/a:
Luk, Kim jest ten gość z rogami :maska: :maska: iskąd ten pomysł.To tyle dygresji.
to jakiś rabin???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 08-02-2009, 00:26   

baqo, Raczej Ajatollach :maska:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 00:57   

baqo napisał/a:
gola napisał/a:
S1600 napisał/a:
...Pistolet max z dysza 1,3 ja masz HVLP to ciśnienie ok 3 bar na wyjściu
JAk RP to chyba cos ok 6 Bar jest potrzebne

:glupek:
:glupek:
:glupek:
to jakaś nowa technologia :beta:

[ Dodano: 2009-02-07, 23:51 ]
No-limit napisał/a:
Luk, Kim jest ten gość z rogami :maska: :maska: iskąd ten pomysł.To tyle dygresji.
to jakiś rabin???


Moja hahahha
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2009, 07:54   

No-Limit napisał/a:
Luk, Kim jest ten gość z rogami iskąd ten pomysł.To tyle dygresji.


jak to nie wiesz? WAAAZUUUUPPP!!!! ;)

a tak na poważnie te rogi to

-dla co niektórych satanistyczny symbol wyrażające szatańskie rogi :gilotyna:

- dla innych, ludzi zajmujących sie uzdrawianiem REIKI takie ułożenie dłoni leczy ból głowy ;) zapomniałem jak sie nazywa ta technika

-dla mnie ... ten wizerunek poprostu współgra z moją duszą :bauwan:
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 11:08   

Luk napisał/a:
-dla mnie ... ten wizerunek poprostu współgra z moją duszą :bauwan:


Peace.... dziecko kwiatu?? Ganja Boy?? :P :D :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 08-02-2009, 11:56   

nastempne pytanie mam dokladke zderzaka trzeba na nia specjalny podklat jest wykonana z laminat i pokryta zelkotem

[ Dodano: 2009-02-08, 12:00 ]
mam w pistolece dysze 1.0 da rady nia malowac czy lepiej szukac 1.2 albo1.3
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 12:02   

wymatuj tylko dokładnie żelkot i mozesz dac podkład akrylowy

Myśle że 1,0 tez dasz sobie rade jeśli juz wogóle nie amsz dojścia di 1,2 ... ale jesli mozesz miec 1,2 to 1,2

Aha dokłądke mógłbyś wtępnie szurnąć 180 lub 220 na sucho ... zetrzesz wtedy niedoskonałości po wyciągnięciu z formy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
seba19862
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 14
Wysłany: 08-02-2009, 12:05   

a jak ostatnio malowalem wyszlo mi na powloce takie cos jak skorka pomaracza czym to bylo spowodowane
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 12:15   

za słabo dolałeś i struktóra lakieru ma własnie taki efekt musisz wyczuć to jak malujesz i dolać tak zeby było szkło :) ale musisz uważać żeby też nie przelać :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 08-02-2009, 12:18   

seba19862 napisał/a:
a jak ostatnio malowalem wyszlo mi na powloce takie cos jak skorka pomaracza czym to bylo spowodowane


Delikatna skórka zawsze wychodzi:)

Jeśli Ci wyszła zbyt gruba skórka to możliwe że miałeś zbyt niskie ciśnienie robocze na pistolecie w stosunku do lepkości materiału który nakładałeś ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 08-02-2009, 12:28   

Cytat:
Delikatna skórka zawsze wychodzi:)

Jeśli Ci wyszła zbyt gruba skórka to możliwe że miałeś zbyt niskie ciśnienie robocze na pistolecie w stosunku do lepkości materiału który nakładałeś ;)


też racja .. pistoilet miał ciężko rozpylic idealnie i bardzie "pluł" daltego owa sytuacja mogła zajść napisz moze w jakich proporcjach rozrabiałes lakier... i jakim ciśnieniem malowałeś
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne