Witam Panowie jest taka sprawa
bo padła mi sprężarka kompresora mojego zbiornik ok 200l jest i jest dobry więć szkoda go wyrzucać i tak myślałem ze zamiast sprzedawać sie na ulicy i kombinować kase na nowy kompresor kupić samą pompę i zamontować.
na allegro nie ma nic konkretnego po pieniądzach :P a jedyne w miarę rozsądku co znalazłem to jest to:
ta ostatnia coś chyba naciągana...
co myślicie o moim pomyśle ? czy może oddać stary silnik (3cylindrowy) do naprawy o ile ktoś to w ogóle robi ? którą z tych można by wziąć ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 176 Otrzymał 6 punkt(y) Skąd: sienno
Wysłany: 04-02-2010, 17:00
Tą z ostatniego linku (DP 500) można wylicytować już za 400 zł .Zobacz te http://www.sklepas.ovh.or...?strona=spr2cyl 4 od góry morza ją kupić za 900 zł a ostatnią za 1200 zł . Są to polskie sprężarki więc części są tanie i dostępne , ta sprężarka za 900 zł jest to chyba sprężarka od jelcza
przystosowana do pracy przy kompresorach (ma smarowanie rozbryzgowe ) . Jej trwałość musi być duża przecież w ciężarówce pracowała cały czas .
bo ja wiem ... jakiś stary tabliczka znamionowa ledwo czytelna a czy to jest ważne ??
pio_len, no ok
ale ja bym prosił powiedzieć coś o tym co podałem a nie proponowanie mi czegoś za 1200zł :P. Poza tym nigdzie tam nie mogę sie doczytać o wydajności tych sprężarek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 176 Otrzymał 6 punkt(y) Skąd: sienno
Wysłany: 04-02-2010, 20:02
Wydajność można sobie obliczyć
sprężarka za 900 zł poj 424 * 1400obr = 593 L/min z tego liczymy 80% i mamy wydajność efektywną 474 L/min
sprężarka za 1200 zł poj 585 * 1400obr = 819 L/min z tego liczymy 80% i mamy wydajność efektywną 650 L/min
Co do twoich propozycji pierwsze trzy wyglądają identycznie ale na każdej aukcji jest inna wydajność . Te wszystkie pompy są produkcji ABAC i sugeruje sprawdzić na stronie firmy producenta
jaką rzeczywiście mają wydajność .
Pytałeś o możliwość naprawy a dobrze jest wiedzieć,co to za produkt,łatwiej o pomysły i cenę.
poszukałem po necie i znalazłem ze jest to stara polska 3JW60 ze zbiornikiem 180L
jeszcze to jutro postaram sie potwierdzić po słabo czytelnej tabliczce znamionowej
Pytałeś o możliwość naprawy a dobrze jest wiedzieć,co to za produkt,łatwiej o pomysły i cenę.
poszukałem po necie i znalazłem ze jest to stara polska 3JW60 ze zbiornikiem 180L
jeszcze to jutro postaram sie potwierdzić po słabo czytelnej tabliczce znamionowej
Jeśli ma silnik 2,2kW, silnik sprzężony razem z sprężarką, która ma układ gwieździsty, to zapewne, jest to ten kompresor
Co Ci padło? Bo mam taką calą, na części
[ Dodano: 05-02-2010, 05:39 ]
Ale do tematu- warto kupić atmosa- serwis, częsci zamienne, żywotność i jakość! Darować sobie już na wstępie możesz wszelakie chinczyki. Wybaczcie, że zachęcam do innego forum, ale na tym drugim dosyć mocno był poruszany ten temat (jakiś czas temu, z tego co pamiętam).
Wystarczy, że obrócisz silnik o kąt prosty, założysz szpeje, uspawasz siedzenia na spręzarkę i masz praktycznie nowy sprzęt.
Dodam tylko, że ostatnio wujek kupił uzywanego Atmosa (nie znam modelu), ale 3 cylindry,badzo duży, uzywa do piaskowania- miał on chyba 5 miesięcy, ale posiadał książkę servisową, wraz z pieczątkami, kiedy 1 uruchomienie, kiedy oleju wymiany mają byc i były i najwazniejsze- ile miał godzin zrobionych- bo przy tak wielkich sprężarkach ma to juz znaczenie i jakieś odzwierciedlenie (w postaci oryginalnych liczników w kompresorach)
[ Dodano: 05-02-2010, 05:42 ]
Jeszcze jedno- zwróć uwagę na to, ile ten oryg. silnik ma obrotów, bo pewien nie jestem, ale chyba tylko 950 obr/min. Wiadomo, że mozna zwiększycz, ale tracisz na mocy, więc wtedy nie mozesz przesadzić ze sprężarka
online, na 100% jest to 3JW60
zbiornik 18L produkcja 1981 :P starszy niż ja max ciśnienie o ile dobrze odczytałem 1MP więc butla jest ok.
co do silnika elektrycznego to możliwe by to nie był 2,2KW ale 1,5 ? :( i obroty 1450 ?
online napisał/a:
silnik sprzężony razem z sprężarką, która ma układ gwieździsty, to zapewne, jest to ten kompresor
tak ma.
z obróceniem przetawieniem dospawaniem zrobieniem czegoś nie ma najmniejszego problemu.
online napisał/a:
Wystarczy, że obrócisz silnik o kąt prosty, założysz szpeje, uspawasz siedzenia na spręzarkę i masz praktycznie nowy sprzęt.
właśnie to by było fajne bo jak stary jest ten kompresor to nigdy nie miałem problemu z wodą w lakierze itp.
Teraz tak: gdzie dorwać taką sprężarkę ATMOS fajnie by było używkę bo jak patrzyłem w necie na nówki to koszt spory , silnik tez pewno by 3a zmienić na silniejszy...
właśnie to by było fajne bo jak stary jest ten kompresor to nigdy nie miałem problemu z wodą w lakierze itp.
Własnie o tym pisałem. Mam cały blok przygotowywania powietrza na ścianie w lakierni (kompresor za ścianą jakis metr- lub dwa-dalej. Przez cały rok nie spuścilem ani kropelki wody czy oleju na ścianie...
Butla też suchutka- wszystko zostaje w specjalnej wężownicy- u mnie spuszcza się automatycznie, codziennie po tym, jak powietrze spuści się do 0.1 bara
Upewnij sie co do silnika, bo taki 1,5kW to stanowczo zbyt malo na taką aspę, co dopiero na większe spręzarki
Upewnij sie co do silnika, bo taki 1,5kW to stanowczo zbyt malo na taką aspę, co dopiero na większe spręzarki
to zależy od sprężarki ale ja wymieniłem ostatnio silnik z 2.2 1400 obrotów na 3.1 2800 tylko z redukcją na kole pasowym i jest dobrze bo się tak nie męczy.. poprzedni się spalił.. ale nie ma co przesadzać z inwestowaniem w silnik bo i tak się nie zmieni wydajności sprężarki a można niechcący skrócić jej życie dobierając niewłaściwe koło pasowe zwiększając tym samym obroty idące na kompresor
przeciez on nie chce kupić mniejszej sprężarki, tylko większą- więc nie ma co gdybać
Palkerson napisał/a:
ale nie ma co przesadzać z inwestowaniem w silnik bo i tak się nie zmieni wydajności
Czysta prawda i nikomu z nas nie chodziło o to, by montowac jak największy silnik. Musi zwrócić uwagę na to jaki ma silnik!
Kupując sprężarkę, silnik musi dopasowac do niej (mocą oraz iloscią obrotow- przełożenie)-co określa dokładnie producent. To tyle
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-02-2010, 08:43
Mocą to może nie do końca bo nic sie nie stanie jak silnik zamiast 3 KW bedzie mial 4. Chodzi tu tylko o ilość obrotów zeby nie ukreciła sie spręzarka.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-02-2010, 10:33
Dodano: 07-02-2010, 10:33
no za słaby nie ale mocniejszy moze być a czasami nawet lepiej zeby miał troche zapasu mocy, mniej sie bedzie grzał i dłuzej pozyje.
witam nie chcę robić zamieszania na forum tworząc kilka podobnych tematów wiec podepnę się tu bo mam podobny problem..... moja sprężarka napitala 270 litrów na minute co jest totalną tragedią .... zastanawiam się czy to sprężarka jest kiepska (słaba ) czy po prostu już przydała by jej się generalka) ... zna ktoś taką sprężarkę i może mi odpowiedzieć czy remontem doprowadzę ją do stanu użyteczności :P??
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 06-03-2010, 20:26
To jak ona ma 270 L/minute i ci nie starcza do lakierowania to fakt przydał by się jej remont chyba że ma tak wolne obroty ze nie robi tych 270 L/ minute.
do lakierowania nie ma tragedii....... ale tragedia zaczyna się jak podepnę szlifierkę oscylacyjną albo klucz pneumatyczny wtedy powietrze szybciej spada niż pompuje ale zastanawiam się czy remont coś da dla tego zwracam się do kogoś kto zna tą sprężarkę .... bo może się okazać że remont nic nie da
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 176 Otrzymał 6 punkt(y) Skąd: sienno
Wysłany: 07-03-2010, 10:33
Jeśli bierze olej to na pewno coś da ale jak trzyma stan to daj sobie spokój .Najlepiej znaleźć jakieś dane tego kompresora wtedy byś wiedział jaką powinien mieć wydajność nowy .
150 litrów madmax nie rozumiem Twojego pytania....... jak to jak chce działać ?? teraz nie mogę bo sprężarka jest za słaba i muszę ją sprzedać ale nie sprzedam takiej ch***jni :P muszę z nią coś zrobić by dawał przynajmniej te 400 litrów na min bo dla mnie ona jest za mała i za słaba
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10-03-2010, 00:20
Tyle ze butle to też masz troche za małą na maszynki pneumatyczne. Wytłumacz mi jakim sposobem ja mam 233 litry na minute w swoim wanie i bańke 400 litrów i bez problemu chodzą mi narzędzia pneumatyczne a ty masz 270 litrów czyli większą wydajność i u ciebie sie nie da? Zjada ci olej?? Masz olej w butli? Jeżeli nie to trzeba tylko zawory w głowicy wyregulować albo wymienic i to wszystko co trzeba zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum