lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: jacklack
08-01-2011, 10:10
Sam buduję kabinę lakierniczą
Autor Wiadomość
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 05-12-2011, 21:07   

Panowie jakie ciśnienie czy spręz powinien miec wentylator? Co jesli wartości bedą inne? tzn jeśli za mały to wiadome nie przepcha tyle co trzeba jesli za duze to bedzie huragan w pomieszczeniu? bądz zniszczy plenum? Jaka moc powinien miec wymiennik ciepła? Czy równy mocy palnika olejowego?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
autozieba
Użytkownik
Michciu


Wiek: 35
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Lubelska Wieś
Wysłany: 18-06-2013, 16:58   Problem z nawiewem w suficie ;/

Witam jestem tutaj nowy jako zarejestrowany użytkownik forum sledze od roku

mam problem z nawiewem powietrza do "komory" a mianowicie chodzi mi o przebudowanie powierzchni nawiewu bo niestety nie sprawdza się na całej objętości komory opad pyłu jest idealny w miejscu tego boxa a po za jego obrębem jak by było zawirowania powietrza i pyl lakierniczy idzie do góry :angry:

ściany i sufit obity jest płyta jakaś przestrzeń to jakieś 20 cm miedzy płytą a stropem

zrobić dodatkowy box nad cala objętością krat tylko nie wiem czy cale powietrze będzie się rozchodziło równomiernie :glupek:

help

DSC00041.JPG
Plik ściągnięto 761 raz(y) 49,1 KB

_________________
AUTO ZIEBA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
motyka
Bywalec



Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 56
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Końskie\Gowarczów
Wysłany: 19-06-2013, 08:02   

moim zdanie masz dobry nadmuch tylko wyciag slaby jest
_________________
Uczę się ile mogę aby później uczyć innych:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 19-06-2013, 09:43   

autozieba wystarczy popatrzeć jak zbudowana jest kabina lakiernicza i zrozumiesz co musiałbyś zmienić.

motyka a co z kabinami które wogóle nie posiadają wyciągu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
motyka
Bywalec



Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 56
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Końskie\Gowarczów
Wysłany: 19-06-2013, 11:26   

ale oczywiscie ja nie jestem lakiernikiem i okreslilem ze to tylko moje skromne zdanie:)

Nie znam innych kabin jak te co maja wyciag i nadmuch poprostu nie obeznany jestem:)
_________________
Uczę się ile mogę aby później uczyć innych:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
autozieba
Użytkownik
Michciu


Wiek: 35
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Lubelska Wieś
Wysłany: 19-06-2013, 19:14   

no oczywiscie kiedys kabiny lakiernicze mialy tylko nadmuch , ogolnie zawsze chybaa panuje zasada nadcisnienia w komorze lakierniczej .

u mnie jest strop w ktorym belki ida tak ze nie mam mozliwosci zrobienia wielkiej dziury w suficie na wymiar kratownic dolnych i zrobic tak jak bog przykazal , zastanawia mnie jedno czy taka opcja mogłaby byc zrobic ala drugi sufit i ten nadmuch by doprowadzal powietrze do niego tylko jest ale czy czasem nie bedzie tak ze ten nadmuch bedzie nadal doprowadzal powietrze w jednym miejscu , zalacze na "szkicu" o co mi kaman


nadmuch
3 kw rpm 1430 ; cos 0.82 ale nie wiem o co kaman bo nie jestem elektrikiem ;)

myślalem nad zalozeniem silnika 5,5 kw 2450 rpm chyba bedzie lepiej wialo :killer:

SZKIC;P.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 41,25 KB

SZKIC2;P.jpg
Plik ściągnięto 334 raz(y) 45,58 KB

_________________
AUTO ZIEBA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 13-08-2013, 08:43   

Panowie ma ktoś może jakiś DTR lub dokładny opis jakiegoś "przeciętnego" jednostopniowego palnika olejowego przeznaczonego do pracy w kabinie lakierniczej? Chodzi tu o moc, zuzycie oleju jakąs emisje itd.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-08-2013, 12:05   

Model, NR, TYP i rodzaj palnika - proszę ;) .... chyba że faktycznie wszytko ci jedno. To może taki :) :

http://www.rielloburners....lliver_RG5D.pdf
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 13-08-2013, 15:47   

Oo super, puki co jak najbardziej mi wystarczy :) Co prawda chciałem jednostopniowy ze względu na ( ponoć ) ekonomiczność ale to mnie satysfakcjonuje ;) Dziękuje uprzejmie ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-08-2013, 20:11   

PROJEKTER, jest jakiś sposób na wymianę ciepłą przez ogrzewanie CO .Możesz podać jakiś przykładowy nadmuch do pomieszczenie 6x4x4,5h .

Wszystko rozpierdzielam i robię po bożemu . :killer:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-08-2013, 11:33   

paciak napisał/a:
Oo super, puki co jak najbardziej mi wystarczy :) Co prawda chciałem jednostopniowy ze względu na ( ponoć ) ekonomiczność ale to mnie satysfakcjonuje ;) Dziękuje uprzejmie ;)


Jednostopniowe ? .... ależ proszę bardzo :) :

http://www.rielloburners....Gulliver_RG.pdf

[ Dodano: 14-08-2013, 13:08 ]
przemek22.1986 napisał/a:
PROJEKTER, jest jakiś sposób na wymianę ciepłą przez ogrzewanie CO .


Jest. W takim przypadku w nagrzewnicy musi być para techniczna ... a jak już czynnik to minimum 80 st. C i kilka nagrzewnic szeregowo. Wielkość pomieszczenia nie ma tak wielkiego znaczenia w tym przypadku jak skok termiczny układu grzewczego. Wielkość pomieszczenia wpływa wprawdzie na czas nagrzewania, ale to wyrównuje się wydajnością wentylacji.

Po kolei :

1. obliczamy kubaturę
2. ustalamy jaką chcemy ilość wymian / lub prędkość opadu powietrza w lakierni
3. dobieramy zdolność przesyłową wentylatorów ( m3/h ) ... gdy są przeszkody to także ich
ciśnienie ( statyczne nie akustyczne. Pa )
4. ustalamy max temperaturę powietrza przy zakładanym przepływie ( + 18 st C )
4a ustalamy punkt początkowy temperatury zasysanego powietrza ( np 0 st C ... albo minus
20 st C ).

Teraz można przymierzyć się do obliczenia wydajności układu grzewczego i jego mocy ( MJ i kW energii cieplnej ) Jeżeli zakładamy że lakierujemy przy -20 st C to skok termiczny układu wynosić musi 38 st. C .... o 38 st C w kilka sekund ( lub część sekundy ) musi się podnieść temperatura zasysanego powietrza z -20 st C do + 18 st C. Żeby to uzyskać musimy mieć do dyspozycji "ognie piekielne" ogrzewające płomieniem powietrze ( np bezpośredni palnik gazowy - płytowy ) albo "magazyn" na ciepło czyli bębnowy wymiennik ... rozgrzany do ogromnej temperatury stalowy kocioł ... albo układ skokowy ... najpierw z -18 st C do powiedzmy 0 st C a potem do + 18 st C.

Bębnowy wymiennik ciepła jest tym sprawniejszy im dłużej powietrze ma kontakt z rozgrzanymi ściankami. Dlatego sam bęben ma radiatory czy układ labiryntowy ( kieszenie z wlotem i wylotem żeby powietrze zostało na ściankach jak najdłużej. Połączenie mocy palnika kaloryczności paliwa i konstrukcji wymiennika daje maksymalną zdolność podgrzania powietrza określaną przydatnie jako skok termiczny ..... bo co daje lakiernikowi informacja wartość MJ czy kW.

Palnik bezpośredni na płycie ma dysze. Spada temperatura to sterowanie odpala kolejne dysze. Maksymalna moc tego urządzenia jest w stanie spalić komorę na popiół. Tu nie ma ograniczeń ... po za elektroniką :nono: Takie kabiny mogą pracować w każdych warunkach klimatycznych poniżej zera st C.

Układ szeregowy / skokowy to system zależny od mocy / wydajności nagrzewnicy czyli jej powierzchni lub grubości ( ilości czynnika grzewczego ) i temperatury tego czynnika. Gdyby nawet utrzymać stałą temperaturę wody czy glikolu, to nadal jest taki problem ze rano może być - 10 st C a wieczorem 0 st C. Jak taki system ma reagować ? ... a no musi mieć system bay-pass pozwalający na ominięcie jednej lub dwóch nagrzewnic, albo układ mieszania powietrza zimnego z przegrzanym ponad potrzeby kabiny, albo system hydrauliczny kierujący wodę z kotła w obieg pomijający nagrzewnicę ... jest jeszcze kila innych rozwiązań związanych z sama budową nagrzewnicy ale to już specjalne urządzenia włącznie z kompletnymi centralami grzewczo wentylacyjnymi z układem wymienników krzyżowych ( rekuperator ). Kolejny problem w tym systemie jest taki że ciepło zabrane do ogrzania tej masy zasysanego powietrza i wywalanego na zewnątrz razem z mgłą lakierniczą .... nie dociera już z kotła do grzejników i nagrzewnic ogólnych. W zasadzie do zasilania nagrzewnic musi być odrębny kocioł, albo piec.

Są kabiny i lakiernie tak ogrzewane. Jednak maja one także wspomaganie palnikami i suchymi wymiennikami bębnowymi, albo współpracują z kotłami parowymi w firmach które korzystają z pary technologicznej ... np myjnie cystern spożywczych ... albo zakładu przemysłowe. Dlatego .... przykro mi ale normalny węzeł CO nie daj się zaprzęgnąć do pracy w lakierni. Suchy wymiennik opalany innym paliwem niż gaz czy olej, lub prąd może może ;) ... ale to tak samo kłopotliwe rozwiązanie.


Jest też patenciarskie dziadowskie / gównozjadowe rozwiązanie :D

Nie jest to mój pomysł ani koncepcja ... i z przykrością muszę przyznać że niestety ... działa. To układ z prostą nagrzewnicą gazową z otwartym płomieniem, wpiętą w układ kanałów nadmuchu powietrza. Nagrzewnica za kilkaset złotych zasilana z butli gazowej ... więcej nie napisze bo to obciach :glupek: .
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 20-08-2013, 21:24   

Jeszcze raz wielkie dzięki za DTR'y. Teraz pytanie typowo amatorskie, filtry węglowe do kabiny załozyć można pod paint stopy? żeby oczyścić powietrze wyrzucane z kabiny w celu zmniejszenia emisji?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
SzaKal
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 65
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Opole
Wysłany: 14-11-2014, 20:35   

Panowie pytanie, kupuję teraz blaszaka 6x4 ma on robić niby za komorę ;)
Chcę nad bramą zrobić kratownicę i założyć filtr, a po drugiej stronie na dole taki oto wentylator :

Jego dane techniczne:
Wydajność 6510 m3/h
Poziom hałasu 72 dBA
Obroty 1350 obr/min
Moc 400 W
Pobór prądu 1,85 A
Napięcie znamionowe 230 V
Zakres temperatury -30 - +60 *C
Klasa zabezpieczenia IP 54
Waga 9,00 kg


Nr aukcji na allegro : 4765431989

Oczywiście przed nim również chcę zamontować filtr .
Myślicie że może być cos takiego czy raczej szukać jeszcze coś większego, silniejszego ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nalpio
Bywalec


Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 50
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2014, 21:04   

Najpierw popatrz na różne konstrukcję kabin i przeczytaj dokładnie ten temat. Ogólnie schemat wentylacji w kabinie nijak się ma do Twoich planów.
Najprościej wygląda to tak idąc od góry: filtr wstępny -> wentylator nadmuchowy -> filtr sufitowy -> pomieszczenie wentylowane -> filtr podłogowy np. PAINT STOP -> wentylator wyciągowy.
Z tego co zrozumiałem chcesz podłączyć jedyny wentylator na dole jako wyciąg rezygnując z nadmuchu. Spowoduje to wciąganie syfu z zewnątrz przez każdą możliwą szparkę/dziurkę/szczelinkę pomijając ten filtr nad bramą.
Domyślam się, że chodzi o taki blaszak z blachy trapezowej, co przywożą chłopaczki na miejsce, zdejmują z paki i składają. Chyba wszystkie takie garaże są tak skonstruowane, że wysokość bramy=wysokość garażu z przodu więc nie wiem gdzie tam zmieścisz kratownicę.
Jeśli chodzi o wentylator, to oprócz wydajności w m3/h ważnym parametrem jest również ciśnienie w Pa jakie taki wentylator jest w stanie zrobić a przekłada się to bezpośrednio na zdolność przepchania tych m3 powietrza przy danym oporze całego układu(filtry, kratki, załamania, kanały itp) wykresu zależności ciśnienia/wydajności tego wentylatora nie znalazłem więc trudno powiedzieć co on potrafi jednak takie wentylatory ścienne mają zwykle duże "przepływy" przy niskim ciśnieniu(czyt oporze) więc każdy filtr/kanał na jego drodze znacznie zmniejsza jego wydajność.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
SzaKal
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 65
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Opole
Wysłany: 14-11-2014, 21:19   

nalpio, Dzięki za odp.
Chodzi o taki garaż http://www.swiatgarazy.co...aze-dwuspadowe#
Wysokość max 2.65 m
Czytałem tu na forum że w stanach długi czas używano takich kabin tylko z filtrami (zamiast nadmuchu) i tylko z silnym wyciągiem.
Oczywiście garaż będzie ocieplony z zew. styropianem, a wjazd do garażu będzie z hali, więc bedzie ciągnąć ciepłe powietrze.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nalpio
Bywalec


Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 50
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2014, 21:31   

Jaką powierzchnię filtra nad bramą planujesz? Na oko to wygląda na max 1,5m2 a 1m2 filtra sufitowego ma przepustowość 900m3/h przy zerowym zapchaniu więc max przepływ powietrza będziesz miał ograniczony 1350m3/h już przez sam filtr na wejściu. Prawdopodobnie taka konstrukcja jak planujesz będzie lepsza niż lakierowanie w hali bez jakichkolwiek filtrów i wyciągów ale nie spodziewaj się zbyt wiele.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
SzaKal
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 65
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Opole
Wysłany: 14-11-2014, 21:40   

Hmm to jaki kupić nadmuch do tego blaszaka ? ile musi być słabszy od wyciągu żeby to miało ręce i nogi ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 14-11-2014, 21:45   

Nadmuch musi być mocniejszy ewentualnie równy a obieg powietrza regulowany żaluzjami by panowało wewnątrz nadciśnienie. No i w tym pędzie wypadało by podgrzać to powietrze...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
SzaKal
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 65
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Opole
Wysłany: 14-11-2014, 21:51   

Coś mi się wydaje że czeka mnie jeszcze dużo nie przespanych nocy na tym forum, niż wszystko połapie ;)

[ Dodano: 14-11-2014, 21:53 ]
Może głupie pytanie, ale w jakim celu musi być nadciśnienie w kabinie ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nalpio
Bywalec


Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 50
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2014, 21:58   

W zasadzie większość jest opisana w publikacji PROJEKTERA w lakierniku i w PDFie tutaj na forum tutaj Formalnie musisz mieć 20 wymian powietrza w godzinę w tym blaszaku więc licząc z grubsza kubaturę 60m3 to musisz mieć wentylator o wydajności 1200m3/h i filtry które będą w stanie tyle przepuścić. Zakładając, że ten wentylator ma~6000m3/h przy zerowym obciążeniu a czysty filtr stawia opór na poziomie 25 Pa to musisz odczytać z wykresu, jaka przepustowość będzie przy takim obciążeniu. Porównując z wentylatorami o podobnych wymiarach/parametrach do których jest dostępny wykres to wydajność spadnie do około 4500-5000m3/h więc nie jest źle kwestia tylko jest taka, żeby jakoś zbudować pseudo plenum w którym rozejdzie Ci się te powietrze po całej powierzchni filtra. Ogólnie to możesz wziąć dwa takie same wentylatory na nadmuch i wyciąg byleby spowodować efekt taki, że po włączeniu obu wentylatorów drzwi się same otwierały ;) a można to zrobić np. ograniczając obroty wyciągowego albo nieco go przysłonić.

[ Dodano: 14-11-2014, 22:02 ]
SzaKal napisał/a:
Coś mi się wydaje że czeka mnie jeszcze dużo nie przespanych nocy na tym forum, niż wszystko połapie ;)

[ Dodano: 14-11-2014, 21:53 ]
Może głupie pytanie, ale w jakim celu musi być nadciśnienie w kabinie ?


Nadciśnienie musi być po to co pisałem już wcześniej. Lepiej jak ci się mgła lakiernicza wydostanie na zewnątrz i zasmrodzi okolicę niż jakby pył/kurz/owady z hali leciał na świeżo polakierowany element ;) w skrócie ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
keon
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 176
Punkty: 3/3
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 14-11-2014, 22:06   

[ Dodano: 14-11-2014, 21:53 ]
Może głupie pytanie, ale w jakim celu musi być nadciśnienie w kabinie ?[/quote]

Tak jak kolega napisal wyzej zeby ci syfu z zewnatrz nie w ciagalo szczelinami ,tylko dzieki nadcisnieniu ew. wypychalo na zewnatrz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
SzaKal
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 65
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Opole
Wysłany: 14-11-2014, 22:11   

Plenum rozumiem że to taki niby duży okap ? ;) coś cię pospawa.
Mi się zawsze wydawało że najważniejsze tu to jak najsilniejszy wyciąg, żeby wszystkie syfy, opary, mgłę lakierniczą itp. wyciągało na zew. dużo mi wyjaśniliście dzięki ;)

[ Dodano: 14-11-2014, 22:14 ]
A jeżeli garaż jest szczelny ? ;) i nie ciągnie syfu ze szczelin ? tylko z filtra ? tak pytam profilaktycznie bo już napewno kupie nadmuch ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-11-2014, 22:20   

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2850
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nalpio
Bywalec


Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 50
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2014, 22:20   

To będziesz miał problem z otwarciem drzwi ;) chyba, że będą odsuwane albo otwierane do środka.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-11-2014, 22:24   

albo po prostu zamontować wyłącznik na wentylator ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nalpio
Bywalec


Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 50
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2014, 22:32   

unek napisał/a:
albo po prostu zamontować wyłącznik na wentylator ;)


Pewnie ;) ale ja bym "sterowanie" widział na zewnątrz ;) można w sumie zrobić włącznik na pilota ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-11-2014, 22:37   

Nie ma problemu można zamontować w drzwiach :D a główny wyłącznik na zewnątrz :D
To Akurat nie problem ogarnięty elektryk da rade ...

Opcja na pilota dla wygodnych hehhe
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
art80
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-03-2015, 12:13   

Planuje własnoręcznie zbudować ścianę lakierniczą. Wymiary jakie by miała to coś w granicach 200x150 cm, filtry: zewnatrz kartonowy, w środku paint stop obłożony na rurze z siatki stalowej. Moje pytanie dotyczy wentylatora, czy wentylator promieniowy o wydajności około 3tyś m3/h i Pa 1000 będzie się do tego nadawał?
Pomieszczenie 7x8x3 m.
Myślałem tez o nagrzewnicy wodnej z wentylatorem, i tutaj też pytanie: czy taki wentylator nagrzewnicy ma mieć większą wydajność czy mniejszą od wentylatora w ścianie lak.?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 09-03-2015, 00:55   

Jesteś przygotowany na koszta rzędu 3 tyś + około 100h-150h roboczych? Realne koszty całkowity budowy ścianki to przedział 6-7tyś jeśli to robisz pierwszy raz.
+ koszta przepustnicy zewnętrznej, rury spiro minimum fi 315mm i przejść z wentylatora na przepustnicę. czyli jakieś 500-700zł.
+ filtry około 200zł.
Niedawno robiłem ściankę lakierniczą z miejscem do mycia pistoletów i robienia natrysków próbnych, z wentylatorem o wydajności od 15-18 tyś m3/h.
Jak to będziesz robił z blachy i jakichś profili stalowych to zaraz sobie kup nitownicę pneumatyczną, normalną się zajedziesz.

Piszę tutaj o ściance na kołach, która da się ruszyć i Ci się nie złoży jak domek z kart. Chyba, że chcesz zrobić sobie wynalazek z płyty osb, ale to już trąca parodią.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
art80
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 09-03-2015, 09:05   

Koszty sobie przeliczę, płyta typu osb lub inne nie wchodzi w grę, myślałem o arkuszach blachy ocynkowanej.
O jakiej przepustnicy piszesz bo nigdzie nic o tym nie znalazłem?
Niestety dalej nie wiem czy wentylator o podanych parametrach da radę
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 09-03-2015, 22:34   

Uważam, że nie da rady.

Kosztów sobie nie przeliczysz robiąc to pierwszy raz, koszty zweryfikuje budowa ścianki. Na końcu się zdziwisz.
Jednak pewnie jesteś z tych mądrzejszych co wszystko wiedzą to powodzenia. :)

Cytat:
O jakiej przepustnicy piszesz bo nigdzie nic o tym nie znalazłem?

Jak się nie chce szukać to nigdy się nie znajdzie, choćbyś się o to wywrócił.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
art80
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 10-03-2015, 06:24   

Jakbym "wszystko" wiedział to bym tu nie zadawał pytań
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kjarzyna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2016, 11:29   

Ja u siebie lakieruję w blaszanym garażu i jeszcze nie zdarzyło mi się nic zepsuć :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-06-2016, 20:13   

Szukaj gotowej używanej ściany i kupisz bardzo fajną za około 5 tyś . Poniżej tej kwoty to zazwyczaj szroty .


Zadne samorobione ,szukaj systemowej bo taki działają !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 24-06-2016, 23:38   

przemek22.1986,
Kto normalny za kawał blachy i dwie ramki z siatką i wkładem filtracyjnym i wentylatorem, zapłaci 5000 zł lub więcej.

No ale te systemowe działają a samoróbki ponoć nie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-06-2016, 07:46   

Stary uwierz ze nie wiesz co piszesz .Wiesz ile kosztuje sam wentylator przeciw wybuchowy o odpowiedniej wydajności ?

Nie wspomnę o ergonami pracy przy takiej ścianie .

Ta tak jak byś napisał na h..j mi Wbx za 1700zl jak mogę tak samo polakierowac sico za 60zl .
Ja kupiłem ściana olimphia i to jest najlepsza rzecz jaką kupiłem .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Automalina
Stały Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 80
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kaczórki
Wysłany: 25-06-2016, 10:50   

To twoje pieniądze, więc nic mi do tego.
Wiem co piszę.
Nie porównuj technologii i wiedzy jaką trzeba mieć do zaprojektowania i wyprodukowania pistoletu profesjonalnego do kątownika, miary i kilku kawałków blachy i zgrzewarki plus nitownicy czy też zaciskarki nitonakrętek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-06-2016, 10:23   

Samo skonstruowanie ściany lakierniczej nie wymaga jakiś mega kosztów jeśli robisz to domowym sposobem ale.... Jeśli działasz legalnie, zatrudniasz pracowników jesteś na starcie narażony na kontrole różnych organów i nie możesz sobie pozwolić na ścianę z kątowników , wentylator na silniku od ,,frani'' bo to jest tykająca bomba z opóźnionym zapłonem.
Tak jak napisał przemek22.1986 sam zakup silnika przeciw wybuchowego to koszt rzędu 1,5-2 tyś złotych- i to jeszcze nie jakiejś super firmy i wydajności. Podczas kontroli musisz posiadać na urządzenie atesty, pozwolenia, spełniać normy zanieczyszczenia powietrza itp. To niestety generuje pieniądz, i nie ma co się dziwić że takie urządzenie kosztuje. Jeśli zrobił byś samoróbkę i komuś stała by się krzywda np .: wybuch silnika z wiadomo jakich przyczyn to płacisz kary , odszkodowania a o sądach nie mówię. Ja wolał bym kupić używaną ścianę ori niż robić ściane - choć to dla mnie banalna sprawa a koszty były by dwa razy mniejsze . To jest każdego wybór i pieniądzę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26-06-2016, 13:06   

Przemek ty masz takie pojęcie o ściankach jak o elektryce.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-06-2016, 15:55   

Jak masz o elektryce to i o ścianach.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne