lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 14:32
Jak to polakierować?
Autor Wiadomość
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 14:06   Jak to polakierować?

Witam, nabyłem ostatnio Mazde 323F. Miała wstawiany prawy tylny błotnik, można powiedzieć że w miare sie to trzyma kupy ale jest pospawane punktowo co 5cm więc będę to poprawiał. Kupiłem gume do uszczelnień na spawy. Mam do Was pytanie odnośnie samego lakierowania. Otóż błotnik z drugiej strony też był wgnieciony, goście od których kupiłem auto naładowali jakiejś zielonej szpachli (podobno z włóknem). Wystarczy dotrzeć i pociągnąć wykończeniówką. Lecz jak to lakierować? Nie chodzi mi o poszczególne etapy gdyż lakieruje motocykle, zawsze całe więc nie mam problemu z różnymi odcieniami.
Lakierować tylko dwa tylne błotniki czy również klape bagażnika, drzwi oraz tylny zderzak? Lub może klape, drzwi i zderzak samym bezbarwnym? Może cieniować? Jeśli tak to w jaki sposób? Kolor mam taki sam jak na zdjęciach poniżej. Również na słupku lewym mam dwa wgniecenia, to już naprawiłem i chodzi mi o to , do którego miejsca mam lakierować? Dachu nie ruszam bo jest ok, reszta tak samo...
Na czerwono zaznaczyłem ów wgniecenia na słupku oraz zamazane części to tam gdzie szpachla abyście mogli mnie pokierować do którego miejsca lakierować bazą a do którego bezbarwnym. Na żółto zaznaczyłem moje proponowane miejsce gdzie bym zakończył bezbarwny, lecz to tylko moje skromne zdanie, nigdy samochodu nie lakierowałem.
Mam nadzieję że jakoś mi pomożecie :)

mazda.JPG
Plik ściągnięto 297 raz(y) 455,67 KB

mazda2.JPG
Plik ściągnięto 303 raz(y) 425,68 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 14:11   

Bezbarwnym słupki do konca pomaluj.
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 14:18   

Czyli aż do samego lusterka?
A jak z cieniowaniem? Bo u mnie lipnie dobierają lakier i kilka razy spotkałem sie z tym że drzwi wychodziły inne niż reszta auta.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-12-2009, 14:41   

Bartek-WGM napisał/a:
Czyli aż do samego lusterka?
A jak z cieniowaniem? Bo u mnie lipnie dobierają lakier i kilka razy spotkałem sie z tym że drzwi wychodziły inne niż reszta auta.
cieniuj 2 x drzwi, klape i zderzak zostaw w spokoju.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 14:54   

No wszystko ładnie, pięknie...Ale o co chodzi z tym cieniowaniem!?! Nie wiem co to jest a w tych tematach o cieniowaniu jest napisane niedokładnie jak to się robi.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-12-2009, 15:01   

rozbierz drzwi, (klamka listwa) umyj, przemyj zmywaczem, i zmatuj je szara włókniną razem z mat pastą, opłucz drzwi i znowu zmyj zmywaczem - wysusz. To jest przygotowanie pod cieniowanie. Lakierując błotnik wchodzisz od razu na początek drzwi z bazą, kolejna warstwa bazy na cały błotnik plus dalej na drzwi i tyle w skrócie.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 21-12-2009, 15:03   

kalbi napisał/a:
cieniuj 2 x drzwi, klape i zderzak zostaw w spokoju.


Ja cieniowałbym i zderzak.

Błotniki całość + cieniowanie na słupkach
2 x drzwi cieniowanie
klapa cieniowanie
zderzak cieniowanie.

Chodzi o to, żeby cieniować elementy przyległe do elementów które w całości malowane są bazą.

W miejscach przejść, przed lakierowaniem bazą przeleć cieniutko rozcieńczalnikiem do cieniowania ,żeby nie było widać różnicy i wybicia.

Jak robisz dla siebie to lakieruj całość w bezbarwny ponieważ z czasem miejsce odcięcia nowego lakieru będzie widoczne.

jak na sprzedaż to zderzak zostaw. no i porób fotki z przed prac dla dowodów, w razie gdyby trafił się kupiec z tzw wprawnym okiem ;)

Pozdrawiam.

Ps. Prosimy o fotorelację :)
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 15:22   

Fotorelacja będzie. Natomiast nie mam mat pasty i nie wiem nawet ile kosztuje i nie chce mi sie z tym bawić. Moge zastąpić ją papierem wodnym? Jeśli tak to jakim? 1500? 1000?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 21-12-2009, 15:23   

Deca-Durabolin napisał/a:
W miejscach przejść, przed lakierowaniem bazą przeleć cieniutko rozcieńczalnikiem do cieniowania ,żeby nie było widać różnicy i wybicia.
rozc. do cieniowania pod baze ??? 1 slysze nigdy nie stosowałem i nigdy nie było widać różnicy.

[ Dodano: 21-12-2009, 15:24 ]
Cytat:
Moge zastąpić ją papierem wodnym? Jeśli tak to jakim? 1500? 1000?
możesz jasne że mozesz :) ja też nie używam pasty bo mi na nią poprostu szkoda kasy....
1000-12000 papierek spokojnie wystarczy :D
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 21-12-2009, 15:36   

To_mas napisał/a:
Deca-Durabolin napisał/a:
W miejscach przejść, przed lakierowaniem bazą przeleć cieniutko rozcieńczalnikiem do cieniowania ,żeby nie było widać różnicy i wybicia.
rozc. do cieniowania pod baze ??? 1 slysze nigdy nie stosowałem i nigdy nie było widać różnicy.


Kiedy jeszcze pracowałem w lakieni z komorą tego właśnie nauczył mnie lakiernik.
tuż przed wlaniem bazy do pistoletu wlewasz trochę rezcieńczalnika i lecisz po miejscach w których zamierzasz cieniować. przepłukujesz pistol i lejesz bazę i jazda. Naprawdę fajnie wychodzi, spróbuj sobie To_mas, ;)

Pozdrawiam.
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 15:40   

A jaki środek do cieniowania? DuPont AK 350 czy 360 słyszałem że jest dobry ale są jeszcze jakieś inne tego typu specyfiki?
I jak to cieniować? Rozlewać czy tylko przepruszyć?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 16:57   

Bartek-WGM napisał/a:
pospawane punktowo co 5cm więc będę to poprawiał. Kupiłem gume do uszczelnień na spawy


a gdzie będziesz dawał tą gume? pytam bo nie wiem
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 18:14   

Nooo...na jak wstawiali tylny błotnik (cały wraz z kielichem) to musze poprawic spawy i tą gume dam na spawy a pozniej polakieruje...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-12-2009, 18:36   

Bartek-WGM napisał/a:
Kiedy jeszcze pracowałem w lakieni z komorą tego właśnie nauczył mnie lakiernik.
tuż przed wlaniem bazy do pistoletu wlewasz trochę rezcieńczalnika i lecisz po miejscach w których zamierzasz cieniować. przepłukujesz pistol i lejesz bazę i jazda. Naprawdę fajnie wychodzi, spróbuj sobie To_mas, ;)
TYLE BYŁO MÓWIONE O MIĘDZYWARSTWIE. pisząc rozcieńczalnik ,trzeba zaznaczyć o jaki materiał chodzi . zazwyczaj jako międzywarstwę stosuje się różne środki ,ale nie nazywają się rozcieńczalniki (mowa o lakierach bazowych)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 21-12-2009, 18:39   

Bartek-WGM napisał/a:
Nooo...na jak wstawiali tylny błotnik (cały wraz z kielichem) to musze poprawic spawy i tą gume dam na spawy a pozniej polakieruje...


gume to się chyba daje od spodu czy od wewnętrznej strony ;) mam nadzieje, że nie chcesz nią smarować po zewnętrznej stronie nadwozia.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 18:41   

ahaaa. myślałem że reperaturke jakąś walisz...
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 18:49   

Gume dam od środka w bagażniku na spawy, nie od zewnątrz ;)
@ baqo już coś napisał to może napisze jakieś wskazówki dla mnie?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-12-2009, 20:05   

Bartek-WGM napisał/a:
@ baqo już coś napisał to może napisze jakieś wskazówki dla mnie?
a jakoś nie mogę się skupić nad twoim autkiem . zamieszanie przedświąteczne :) ale chłopaki dobrze radzą. klapę czasami można odpuścić ,ale lakier musi wchodzić na minimum 95 % . wtedy nikt ci nie powie że kolor się różni ,bo na tych płaszczyznach czasami ciężej spostrzec . drzwi do cieniowania ! !!. jaki to lakier ,poza tym że niebieski ? solid czy metal-perła?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 21-12-2009, 20:09   

baqo,
Chodzi o ten środek.
Wybacz mi pomyłkę. To jest "rozpuszczalnik".

http://moto.allegro.pl/it...oser_1l_ss.html

Może Faster Jano, się wypowie ? ;)
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-12-2009, 20:15   

Deca-Durabolin napisał/a:
Wybacz mi pomyłkę. To jest "rozpuszczalnik".
pod bazę podrzuca się najczęściej żywice ,czasami jakaś firma wymyśli inny środek do tego celu z jakąś tam nazwą ,ale najważniejsze aby to odróżnić ,że stosuje się to do lakierów bazowych ,do cieniowania trudnych kolorów . z tego co wizę to z tym niebieskim nie będzie problemów . powinno cieniowanie wyjść bez międzywarstwy .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 21-12-2009, 20:32   

O widzisz Kolego :)
Kolejna cenna informacja.
Pozdrawiam.
:D
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 20:47   

Lakier to metal.
Co to znaczy że musi wchodzić na minimum 95%?
Czyli na razie wychodzi na to że słupki do pewnego momentu bazą, później całe bezbarwnym.
Błotniki całe bazą i bezbarwnym
Drzwi mam cieniować, czyli papier 1200 na mokro, przelecieć tym specyfikiem do cieniowania, przyprószyć nową bazą i pociągnąć bezbarwnym?
Czy jakoś inaczej? Gdzieś czytałem że do bazy lub klaru dolewa się odrobinę tego specyfiku do cieniowania, ale do końca nie wiem o co w tym chodzi...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacenty741
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 538
Punkty: 4/2
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 21-12-2009, 20:58   

Jak robisz cały element bezbarwnym,to nic nie dolewasz,rozcieńczalnik do cieniowania daje się w przypadku,kiedy robisz kawałek elementu.Tak jak pisze baqo,niebieski jest stosunkowo dobrym kolorem do cieniowania,więc tylko zmatuj drzwi jedziesz z bazą.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 21:00   

Czyli drzwi zmatowić i przyprószyć tylko bazą a na koniec bezbarwny i mówicie że będzie gitara? Zderzak też tak zrobić?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacenty741
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 538
Punkty: 4/2
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 21-12-2009, 21:04   

Jak będziesz miał dobrze dobrany kolor (to te 95% pasowalności),to zderzak sobie odpuść.Na plastikowych elementach prawie zawsze kolor wychodzi odrobinę inaczej,ziarno się inaczej układa,więc nie maluj go,a jedynie przepoleruj,podobnie,jak przednie drzwi i klapę tylną.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 21:22   

Ok, specjalnie pojadę do mieszalni w Warszawie aby mieć jak najlepiej spasowany kolor (dam klapke od wlewu paliwa). U mnie w okolicy jest jedna mieszalnia ale zawsze wychodzi inny odcień niż klapka z której oni dorabiają lakier.
Czyli wychodzi na to iż nie musze kupować tego specyfika do cieniowania tylko przyprószyć bazą i na to bezbarwny?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 21-12-2009, 21:29   

Bartek-WGM napisał/a:
(dam klapke od wlewu paliwa).
sprawdź wpierw dookoła czy klapka pasuje z innymi elementami
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 21:36   

Ok, jutro tak zrobię oraz wrzucę fotki pospawanego błotnika.
Na goły spaw dawać gume uszczelniającą czy najpierw podkład a później guma?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 21-12-2009, 21:42   

Bartek-WGM napisał/a:
Na goły spaw dawać gume uszczelniającą czy najpierw podkład a później guma?


najpierw podklad!!!!!!! guma nie ma wlasciwosci antykorozyjnych

pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 21-12-2009, 21:45   

Ok, czyli epoksyd, akryl i guma?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacenty741
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 538
Punkty: 4/2
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 21-12-2009, 21:48   

Może być nawet bez akrylu,byle odizolować od blachy,jak nie ma rdzy i jest czyściutko,to wystarczy epoksyd.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 21-12-2009, 23:55   

potem nawet chyba nie 3a szlifować tego epoxu jak sie kłądzie mase ?? czy 3a ?
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 22-12-2009, 07:36   

Chyba nie trzeba szlifować, od razu gume na to...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacenty741
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 538
Punkty: 4/2
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 22-12-2009, 23:16   

Przeszlifować nigdy nie zaszkodzi,moze być nawet włókniną,lepsza przyczepność.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 22-12-2009, 23:24   

Włóknine mam brązową i szarą, więc raczej brązowa sie lepiej nada bo guma będzie się lepiej trzymać...Dziś poprawiłem nieudolne spawanie poprzedniego właściciela, natomiast jutro biore się za podkład antykorozyjny i przelece gumą. Jak się uda to może pociągne też podkładem akrylowym komore bagażnika.
Stwierdziłem że najpierw wymaluje sobie bagażnik a później karoserie...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacenty741
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 538
Punkty: 4/2
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 22-12-2009, 23:35   

Jak na gumę dasz kolor,to raczej szarą ,a jak konserwację,to może być brązowa.Guma i tak będzie się trzymać,tylko nie zapomnij o odtłuszczeniu!!! :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 22-12-2009, 23:48   

Odtłuszczenie jasna sprawa, lakieruje motocykle więc na ten temat mam pojęcie. Moim problemem są auta bo motocykl polakierować cały to nie problem i lakier będzie się zgadzał, natomiast pół samochodu i zrobić tak aby jako tako się nie różnił odcieniem to moja pierwsza robota, mam nadzieję że się uda :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 23-12-2009, 22:46   

http://www.youtube.com/wa..._embedded#at=63


W tym właśnie filmiku przed położeniem bazy lakiernik przeleciał wszystko rozpuszczalnikiem do cieniowania.

(o ile dobrze zrozumiałem co mówił :) )
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Ostatnio zmieniony przez jacklack 23-12-2009, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 23-12-2009, 23:07   

Deca-Durabolin napisał/a:
W tym właśnie filmiku przed położeniem bazy lakiernik przeleciał wszystko rozpuszczalnikiem do cieniowania.

Też dobrze nie zrozumiałem, ale jeżeli tak to po to aby zmiękczyć starą powlokę i wywołać reakcję z nowa
Swoją drogą ciekawa technika nakładania..gość zaczyna od dołu błotnika, przeważnie zaczyna się od góry pomimo cieniowania, ale ilu lakierników tyle technik..
To cieniowanie u góry błotnika też mu pewnie idealnie nie wyjdzie, za blisko zabezpieczone, nie ma miejsca na luźne cieniowanie, pewnie wyjdzie krecha :)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 23-12-2009, 23:31   

jacklack napisał/a:
pewnie wyjdzie krecha :)


Zapewne :)
;)

P.s tak jak wspominałem lakiernik który mnie uczył zawsze leciał wszystko tym rozpuchem. Może i daltego nigdy nie miał zonka odnośnie cieniowania.

Pozdrawiam i życzę rodzinnych i spokojnych świąt.
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne