lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
22-03-2014, 12:43
Pas/pasy przez środek samochodu
Autor Wiadomość
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-12-2009, 00:52   Pas/pasy przez środek samochodu

Gdzieś mi sie obiło o uszy że ktoś tam chce wykonać pas przez środek swojego auta no i zastanowił mnie ten temat (nie żebym własne auto chciał oszpecić :P )

Czy byłby ktoś uprzejmy naświetlić mi sprawę wykonania czegoś takiego ?
oraz jak to wygląda cenowo (gdyby mi czasem jakiś tuningowiec z takim pomysłem wyskoczył) bo wydaje mi sie że roboty sporo więcej niż przy zwykłym lakierowaniu.
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 19-12-2009, 11:05   

http://lakiernik.info.pl/...er=asc&start=30 tutaj jest poruszony ten temat
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-12-2009, 11:14   

slavok, no dobra coś tam jest ale
jak mam np autko które chce mieć tylko pasek np auto czarne pasek biały
to co muszę i czarną bazą lakierować i białą ?
w jakiej kolejności ? najpierw cały el na biało potem zamaskować to co ma być nie polakierowane i na czarno ? czy najpierw czarny potem biały pasek ?
jak to jest jeśli pasek jest jasny na ciemnym a jak jeśli ciemny na jasnym...

czy np wystarczy jak zrobię białą bazą pasek i to przykryje bezbarwnym
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 19-12-2009, 11:55   

To_mas, tak to się robi :

http://www.youtube.com/watch?v=UH0Z2hAhVEU


a tak na powaznie , jak będe u kuzyna moge nagrac filmik jak on robi wzorki na motocyklach ;] może komus się przyda.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-12-2009, 12:00   

To_mas napisał/a:
w jakiej kolejności ? najpierw cały el na biało potem zamaskować to co ma być nie polakierowane i na czarno ? czy najpierw czarny potem biały pasek ?
jak to jest jeśli pasek jest jasny na ciemnym a jak jeśli ciemny na jasnym...

czy np wystarczy jak zrobię białą bazą pasek i to przykryje bezbarwnym

Ten temat nie jest prosty.Dużo zależy od siły krycia lakieru.Jeśli Twój samochód ma być biały z czarnym paskiem najpierw biały,póżniej czarny pasek,jeśli ma być czarny również najpierw biały na całość,póżniej czarny.w pierwszym przypadku taśmą odcinającą robisz pasek i oklejasz całe auto,w drugim oklejasz powierzchnię w miejscu gdzie ma pozostać biały i lecisz czarnym całość.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-12-2009, 12:49   

meverick napisał/a:
jak będe u kuzyna moge nagrac filmik jak on robi wzorki na motocyklach ;] może komus się przyda.
możesz :P :D

meverick napisał/a:
To_mas, tak to się robi :

http://www.youtube.com/watch?v=UH0Z2hAhVEU

myślałem o tym hehe

No-limit napisał/a:
Ten temat nie jest prosty.Dużo zależy od siły krycia lakieru.Jeśli Twój samochód ma być biały z czarnym paskiem najpierw biały,póżniej czarny pasek,jeśli ma być czarny również najpierw biały na całość,póżniej czarny.w pierwszym przypadku taśmą odcinającą robisz pasek i oklejasz całe auto,w drugim oklejasz powierzchnię w miejscu gdzie ma pozostać biały i lecisz czarnym całość.

aha czyli rozumiem :) najpierw daje lakier słabiej kryjący a poźniej lapiej kryjący :)

a nie da sie bez zabawy 2 lakierami tylko po prostu zrobić pasek i przykryć klarem ?

i jak taką zabawę cenowo widzicie ?
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-12-2009, 13:33   

Z własnego doświadczenia powiem tobie, że to bardzo drogo wychodzi.
Jeden z tych samochodów na foto został polakierowany z wszystkimi napisami ( biała baza + szablony niebieska baza + bezbarwny 5 dni szlifowania klaru i jeszcze jedna warstwa bezbarwnego potem szlifowanie i polerowanie ;( ) dwa kolejne już okleiłem folią. 70 % ludzi nie widziało żadnej różnicy :glupek:

P1010149.JPG
Plik ściągnięto 424 raz(y) 818,13 KB

_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-12-2009, 14:21   

PROJEKTER napisał/a:
Z własnego doświadczenia powiem tobie, że to bardzo drogo wychodzi.
no właśnie temu pytam ile za taką usługę mogę od elementu powiedzieć :) bo jakby czasem chętnie bym sie podjął takiego wyzwania

ładnie to wygląda :D

PROJEKTER napisał/a:
dwa kolejne już okleiłem folią. 70 % ludzi nie widziało żadnej różnicy :glupek:
tak to jest niestety.

[ Dodano: 19-12-2009, 14:22 ]
A jeszcze tak zapytam po jakim czasie bezpiecznie mogę wykleić pasek/paski ? na bazie by potem nie przesadzić i wyrobić sie z klarem :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-12-2009, 15:22   

Baza musi być sucha do maskowania tzn. tak że jak naciśniesz palcem i przytrzymasz to nie zostanie ślad ! A aktywność zachowuje do dwóch godzin w średniej temp 15 st C .
Chyba, że to woda to nawet dwa dni.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 19-12-2009, 16:50   

PROJEKTER napisał/a:
Baza musi być sucha do maskowania tzn. tak że jak naciśniesz palcem i przytrzymasz to nie zostanie ślad ! A aktywność zachowuje do dwóch godzin w średniej temp 15 st C .
Chyba, że to woda to nawet dwa dni.

lepiej się nie spieszyć z naklejaniem czegokolwiek na bazę konwencjonalną, konwencja dość długo odparowuje, lepiej niech podeschnie 6-8 h,przesuszenie jej następuje po 10-12h więc jest czas na nałożenie bezbarwnego
Przesuszenie baz wodnych następuje po 72h..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-12-2009, 17:19   

Pewnie te czasy schnięcia zależą też od producenta systemu. Na pewno są zależne od temperatury. Ale z praktyki dodam, że jak na suchej bazie konwencjonalnej zostaje cień po kleju od taśmy papierowej to po pokryciu go bezbarwnym i tak nie ma śladu.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 19-12-2009, 17:54   

PROJEKTER napisał/a:
... jak na suchej bazie konwencjonalnej zostaje cień po kleju od taśmy papierowej to po pokryciu go bezbarwnym i tak nie ma śladu.


wylaczajac kolor srebrny oczywiscie ;) .bo jak na srebrnym masz pasek po tasmie na bazie,to po bezbarwnym bedzie widoczny i to jeszcze bardziej.

Jezeli chodzi o przesuszenie bazy konwencjonalnej,to zalezne to jest od producenta lakieru,racja.
Konwencja DP nawet po 24 godzinach lakierowalem bezbarwnym i nic sie nie dzieje,a bedzie juz kilka lat.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-12-2009, 20:07   

Cytat:
lepiej się nie spieszyć z naklejaniem czegokolwiek na bazę konwencjonalną, konwencja dość długo odparowuje, lepiej niech podeschnie 6-8 h,przesuszenie jej następuje po 10-12h więc jest czas na nałożenie bezbarwnego
Przesuszenie baz wodnych następuje po 72h..
cenne info dziękuje po raz kolejny :D

PROJEKTER napisał/a:
Pewnie te czasy schnięcia zależą też od producenta systemu. Na pewno są zależne od temperatury. Ale z praktyki dodam, że jak na suchej bazie konwencjonalnej zostaje cień po kleju od taśmy papierowej to po pokryciu go bezbarwnym i tak nie ma śladu.
na DP jadę więc chyba podobnie jak Jack
a to musi być jakaś specjalna taśma ?

gola napisał/a:
wylaczajac kolor srebrny oczywiscie ;) .bo jak na srebrnym masz pasek po tasmie na bazie,to po bezbarwnym bedzie widoczny i to jeszcze bardziej.
srebrny to jakaś masakra :P nigdy srebrnego samochodu hehe
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-12-2009, 22:52   

To_mas napisał/a:
a to musi być jakaś specjalna taśma ?

Tak.Tzw do odcięć lini prostych,lub liniowa do odcięć do lini krzywych/maska przeważnie ma przetłoczenia :) /.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 18:01   

No-limit napisał/a:
Tak.Tzw do odcięć lini prostych,lub liniowa do odcięć do lini krzywych/maska przeważnie ma przetłoczenia


ja np używam takiej:
http://www.allegro.pl/ite...bieska_6mm.html
3M 06405 471 TASMA SCOTCH PLASICTAPE NIEBIESKA 6MM

są też bodajże szersze i do pasów bardziej byłyby wskazane. Ja mam 6mm ze względu na kształty wyklejania, dołki, górki, zakręty i inne takie wywijasy ;) dołączę zdjęcie odcięcia biała perła/ granat perła- moto suzuki. Nie ma najmniejszego śladu po kleju a odcięcie jest idealne nawet po nałożeniu 3 warstw granatu :) Osobiście polecam zrobić taki trick, że po naklejeniu (wytrasowaniu - na oko bądź z drobnymi "znacznikami") tej tasiemki dalej maskować papierem i taśmą ale przyklejoną tak, aby ta zwykła maskująca, nie miała styku z bazą ( naklejam na przycięty papier tyle by wystawało 5mm dajmy na to (w przypadku taśmy 6-mm) po takim maskowaniu nie ma prawa coś się zepsuć.

Oklejane po 3 h (22st.) baza grant i klar po przeschnięciu.

odcięcie clar.JPG
Plik ściągnięto 399 raz(y) 273,78 KB

odcięcie.JPG
Plik ściągnięto 374 raz(y) 175,09 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
viperpl
Bywalec


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Pełczyce
Wysłany: 02-01-2016, 15:39   

Podłączę się pod temat, w związku z reanimacją mojego Daihatsu Feroza, który jest oryginalnie lakierowany na 2 kolory.



Górna część jest w bdb. stanie i nie będzie lakierowana, do polakierowania jest tylko dolna część (srebrny metalik). Oryginalnie wyczuwalne jest pod palcem łączenie 2 kolorów i nie zależy mi szczególnie aby tego wyczuwalnego łączenia nie było.

Plan mam taki, aby okleić dokładnie taśmą 3M krawędź łączenia i polakierować srebrną bazą. Jak lepiej postąpić z bezbarwnym? też lakierować do tej samej taśmy, czy wycieniować bezbarwnym po zerwaniu taśmy maskującej nieco wyżej ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 02-01-2016, 16:38   

Jesli nie zalezy ci na krawedzi to zrob tak jak mowisz ale lepiej na 2 tasmy. W sensie jedna pod baze i zrywasz,a druga doslownie pol milimetra wyzej pod bezbarwny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez unek 03-01-2016, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
propsiak
uzależniony od forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 309
Punkty: 2/3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 02-01-2016, 18:49   

Niebieska tasma 3m ta liniowa na 2 razy lakierujesz baza zrywasz jedna i pach bezbarwny.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-01-2016, 10:32   

Z iniami itd jest super zabawa :) Dokladnie, ja używam 3ech rodzajów taśmy 3m, do tego papieru samoporzylepnego do maskowania :)








_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
viperpl
Bywalec


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Pełczyce
Wysłany: 29-01-2016, 22:59   

Hej.

Dawno temu pytałem o sposób polakierowania dolnej części w Ferozie i w natłoku innych prac Feroza dalej stoi nieruszona. A to zderzak zrobić pod wyciągarkę na przód, a to pierdołki jakieś podorabiać, ale do sedna:

Trochę obawiam się odcięcia na ostro klaru mimo, że fabrycznie jest na ostro. Ale w drugą stronę (czyli bordowe nachodzi na srebro a nie odwrotnie) więc patrząc na auto tego ostrego odcięcia praktycznie nie widać. Myślę co by bazę odciąć taśmą na ostro, a klarem wycieniować na bordowe. Obawiam się jedynie poderwania nowego klaru przy polerce przejścia. Akrylem cieniuję bez śladu, na klarze raczej łatwo o jego poderwanie i uwidocznienie przejścia?

Chyba, że mam niepotrzebne obawy i po odpowiedniej aplikacji rozpuszczalnika do cieniowania nie ma powodów do obaw :) ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne