Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2013, 15:41
Proponował bym od razu napisac czego to nie rozumiesz.
Nie będziemy budowali bałaganu w temacie Car Paintera
Strzelam, że chodzi Ci o to :
Producent nie podaje w procedurze nakładania lakieru Kandy (UK) przymusu nakładania klaru na bazę pod UK.
Krótko mówiac - Baza (metaliczna), na to 5-7 warstw UK (3 pierwsze srednio mokre, 75% overlap, 2 kolejne full wet 50% overlap - modyfikowalne w zależności od ilości warstw). Na to Bezbarwny i już. Tyle filozofii.
Dodam, ze do każdego Urethanu i Polyurethanu z HOK trzeba (podkreślam - trzeba) dodawac wskazany Catalyst KU (KU100 do kandy i KU150 do klaru).
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2013, 18:00
Dziekuję
Można ale nie trzeba. Te lakiery nie bez powodu nazywa sie lakierami customowymi czy artystycznymi. Tu możemy zrobić dosłownie wszystko
A klar akurat często kładzie się pod kandy np jako nośnik brokatów - które bardzo często daje się pod lakier UK.
w przypadku brokatu nie ma innej opcji..brokat to syf ktory trzeba odizolowac...czy tez w przypadku wzorow pod kandy paseczkow i innych tez najlepiej dac lakier w celu zrownania...
potem oczywiscie szlif jak pod zwykla baze i malunek...
ale w przypadku gdy dajesz kandy na zwykla baze bez zadnych udziwnien to jedziesz odrazu uk na baze
Ciężko o poradniki itd. Osobiście nic nie widziałem mądrego. Z drugiej strony sprawa jest tak mało skomplikowana, że wystarczy kilka zdań i trochę treningu. Nie przesadzajmy. Malowanie Kandy jest wymagające ale nie jest to żadna budowa rakiety kosmicznej czy proces wzbogacania uranu.
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2013, 10:14
Wypadało by w temacie dot. lakierów Kandy pokazać dwie prace Rafała - Car paintera
Niebieski Cobalt Blue Kandy UK i wiśniowy Wild Cherry Kandy Koncentrate
Tego niebieskiego jeszcze bym przełkną ale to całe czerwone cuś? Tylko opony i szyba zosteły jeszcze do pomalowania!
Przypominaja mi sie lata '80 kiedy to wszycho na furze musiało być w jednym kolorze he he
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2013, 09:34
Kilka newsów z życia House Of Kolor Poland
1. Po długiej walce zdobyliśmy domene www.houseofkolor.pl - niedlugo amerykanie będą podstawiać tu polskojęzyczną wersję swojej strony specjalnie na nasze potrzeby (taka polityka firmy..)
2. spam
3. A już jutro (sobota 12.10) startujemy z kursem pinstripingu u Drozda w Otwocku Wielkim. Bedzie możlwiość stestowania stripingowych lakierów HOK. Jak ktoś się jeszcze nie zapisał a ma ochotę to może jest jeszcze dzisiaj możliwość .
witam!
gratuluje domeny!
jak bym byl w kraju to wpadl bym na pokaz bo jestem fanem HOKa, cos bym tam se podpatrzyl
jak pierwszy raz zobaczylem materialy HOK na zywo a bylo to prawie dwie dekady temu we frankfurcie na automechanice to szczena mi opadla i dlugo byla na glebie.
materialy byly tak nowatorskie i drogie ze nawet pracujac w niemczech byla to abstrakcja na lakierniach.
mozna bylo sie pobawic tylko podobnymi materialami z podobnym efektem.
mam nadzieje ze zanim zejde juz z tej planety to bede mial okazje zapoznac sie blizej z materialami HOK jak i rozsypac troche tego materialu na karoserie he he
powodzenia i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez TeeM 01-03-2015, 01:35, w całości zmieniany 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 155 Punkty: 4/1 Skąd: Gryfino
Wysłany: 13-10-2013, 12:39
Chino napisał/a:
3. A już jutro (sobota 12.10) startujemy z kursem pinstripingu u Drozda w Otwocku Wielkim. Bedzie możlwiość stestowania stripingowych lakierów HOK. Jak ktoś się jeszcze nie zapisał a ma ochotę to może jest jeszcze dzisiaj możliwość .
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2013, 10:05
TeeM napisał/a:
witam!
gratuluje domeny!
Hej. Dziękuję Domena wywalczona .. teraz ogarniamy jeszcze kilka innych tajemniczych spraw organizacyjnych. Ceny już obniżyliśmy całkiem znacząco.
TeeM napisał/a:
Jak bym byl w kraju to wpadl bym na pokaz bo jestem fanem hoc, cos bym tam se podpatrzyl
jak pierwszy raz zobaczylem materialy hoc na zywo a bylo to prawie dwie dekady temu we frankfurcie na automechanice to szczena mi opadla i dlugo byla na glebie.
materialy byly tak nowatorskie i drogie ze nawet pracujac w niemczech byla to abstrakcja na lakierniach.
Fajna jest taka opinia. Kogoś - kto to naprawdę widział i dotykał.
W kwestii cen - kurcze, wcale już nie jest tak drogo. Kandy nie są drogie, kameleony kosztują normalnie, perły kosztuja tyle co u konkurencji. HOK jednak ma droższe reducery trochę no i catalysty muszą swoje kosztować - to one podnoszą ceny zestawów.
Kurcze, ciagle slysze jakie drogie te nasze lakiery bezbarwne - a ostatnio mój kolega lakiernik testuje nowe bezbarwne m.in standoxa - i okazało się, ze ten jest droższy od HOK a nadal połysk nie ten. Ale co poradzę na to, ze polscy lakiernicy boją sie czegoś co jest "customowe" a nie "z mieszalnika". Taki kraj
stomek napisał/a:
Chino napisał/a:
3. A już jutro (sobota 12.10) startujemy z kursem pinstripingu u Drozda w Otwocku Wielkim. Bedzie możlwiość stestowania stripingowych lakierów HOK. Jak ktoś się jeszcze nie zapisał a ma ochotę to może jest jeszcze dzisiaj możliwość .
A będą w najbliższym czasie jeszcze inne terminy?
Problem jest taki, że Pinstriping w kraju to już całkiem nisza. Ciężko bylo zebrac taką kilkuosobową grupę. Ale kurs sie odbyl i bylo naprawdę super ! Mile spotkanie w niewielkim gronie elity polskich custom painterów.
Czy będą kursy pinstripingu? Napewno będą. Pogadam z Mańkiem i Kfiatkiem. Zobaczymy jak na to sie zapatrują, zobaczymy jak ekipa się pozbiera. Może w 2014 uda się ponownie zorganizować taki kurs.
Pzdr
Artur
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2014, 12:14
Ok wracamy
Po półrocznym zamrożeniu z dostawami, wzornikami itd centrala przepięła nas pod rzetelnego i solidnego dystrybutora wewnętrznego Większośc zapaleńców by sie poddała, my nie.
Od teraz będzie już tlyko lepiej. Będzie wiecej towarów, będziemy lepiej obsługiwani (a wiec będziemy mogli lepiej obsługiwać). Będa wzorniki, będą reklamy i co ważne - będzie nowa seria Shimrin2.
O ile Seria Shimrin będąca z nami od 1982 to mega klasyczne lakiery - do których poziomu nikt nie doszedł przez kilka dziesięcioleci o tyle nowa Shimrin2 to najnowsza dostepna technologia pigmentów, żywic, dodatków. Opracowywana przez wiele ostatnich lat by uzyskać neisamowite załamania i głębie kolorów.
Klasyczne Kandy oczywiście zostają z serii Shimrin, Shimrin2 to seria lakierów bazowych i pigmentów pereł, kameleonów etc
Już niedługo akcja preorderowa na lakeiry Shimrin2 - jak ktoś chce sie załapać na bardzo atrakcyjne ceny prosimy o info.
A w tym tygodniu wracją na stan Wasze ulubione BC25, Brandywine Kandy, Cobalt Blue Kandy itd.
Wow chłopaki pościągali listwy, chromy, lusterka, klamki a nawet zderzaki.
Nie wierze co widze hehe
No ale efekt jest głebokiiiii!
Czy piec warstw klaru jest w cenie, czy klijent buli za wszystko hehe
Jak buli to moge nawet dziesięć szprycnać
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2015, 21:30
Zawsze lustro
5 warstw to nie tak dużo. Nie rzadko lecimy na 7-9 albo i wiecej.
TO dopiero robi robotę - taka wielowarstwówka przy takich lakierach.
srebrny podklad, na to 3 warstwy srebrnego BC02, na to 5-6 warstw UK, na to 5 warstw klaru. Ogolnie 5 to wcale nie tak dużo - moim zdaniem minimum żeby robiło show to tak 4-5 warstw.
Fakt, że wychodzi to sporo wiecej niż normalnie malowanie ale z drugiej strony nie powinno to robić różnicy ludziom co władowali w swoje samochody grubą kasę - dla takiego efektu odłożyć kilka stówek z dwóch wypłat raczej nie szkoda...
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2015, 10:22
W teorii wiecej jak 3 sie nie powinno. Wiec powiedzmy 3 warstwy, szlif i kolejne dwie na lustro.
W praktyce dawaliśmy 4 warstwy, szlif, 4 warstwy i wszystko ładnie dosychało i nic sie nie działo.
Oczywiście mówie o bezbarwnym bo Urethanowego Kandy można śmiało dać 6 na raz
W praktyce dawaliśmy 4 warstwy, szlif, 4 warstwy i wszystko ładnie dosychało i nic sie nie działo.
a jaki czas na schnięcie miedzy kolejnymi warstwami i jaki czas zostawiacie na na doschnięcie pierwszych 4 warstw (chodzi o czas od skończenia lakierowanie ostatniej do szlifu i malowania kolejnych)?
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2015, 14:01
Nie pamietam jaka mielismy temperature ale co 15-20min warstwa szła.
Hmmm po 4 warstwach przeschło, nastepnego dnia szlif, nastepnego dnia malowanie pinów i scrolli .. i nastepnęgo dnia lanie klaru jeszcze raz. Czyli 4go dnia po szlifie szły kolejne 4 warstwy
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2015, 20:31
Od kilku dni dostępny jest u nas lakier, ktory robi mega furrorę Jest naprawdę niesamowity
UK22 VooDoo Violet Kandy
Gorąco polecam
http://youtu.be/yU9bPzjUCYk
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2015, 20:46
Jak by ktoś chciał pooglądać HOKi to mamy wzorniki ze starej serii oraz ... Kolor Wall, który właśnie wjechał.
Swietny bajer do sklepu, mieszalni.
Niebawem dojadą do nas kolejne.
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2015, 10:44
20" felgi, które 2 dni temu pomalowaliśmy w Apple Red Kandy. Lakier nie do uchwycenia aparatem Jest niesamowity tylko trzeba to zobaczyć na własne oczy.
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 552 Punkty: 5/5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 19:33
TeeM napisał/a:
Apple Red robi wrażenie nawet na fotach!
Ale na MLu wyglada inaczej, to tylko złudzenie czy inne komponenty?
A widzisz. Na ML jest KBC czyli tańsza i łatwiejsza opcja. KBC nie jest prawdziwym kandy a perłąw kolorze kandy. Półtransparentną perłą. Tak wiec jest zupełnie innym lakierem niż to na felach.
Felgi pomalowane koncentratem KK11, ktory po rozrobieniu z Kandy Karrierem, catalystem i reducerem stowrzył lakier Apple Red Kandy Taki UK11 stworzony z : KK11, UC25, KU150, RU311.
MarcinGSI napisał/a:
Hej,fajnie się to prezentuje ale mam pytanie,co w przypadku uszkodzenia elementu w takim kolorze,jak wygląda sprawa ponownego lakierowania.
A to zależy co i jak pomalujesz. Dużo zależy, którym lakierem itd.
KBC, PBC, BC normalnie sie odmalowuje. Byle pamietać czego ile warstw i najlepiej na jakim cisnieniu sie malowalo itd ale tak czy inaczej - te lakiery wybaczaja pewne niedoskonałości.
Przy lakierze UK jest troche inaczej. To są bardziej wymagające lakiery i o tyle o ile położenie Urethane Kandy na ciemniejszej np grafitowej bazie jest wykonalne przy odmalowywaniu elementu (oczywiscie dokladne proporcje i identyczny sposob nakladania jak poprzedni) o tyle na srebrnej bazie bywa już upierdliwy. Sprawę natomiast potrafi ułatwiać to, ze to cholerstwo sie strasznie mieni i załamuje - co czasami zatuszować potrafi pewna różnice odcienia miedzy elementami itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum