Witam. Zastanawiam sie nad przebudowaniem jednego z kompresora. Obecnie malowałem na włoskim kompresorze z butlą 250/280 l, pompą 2 tłokową pod silnik 4 KM o wydajności 410l/min. Obecnie w trakcie przebudowy warsztatu posiadam do osobnej komory drugi kompresor ASPA 3j60 3 tłokowego na 180l butli. Jednak nie znając wydajnosci tego urządzenia chciałbym je przebudować. Mianowicie zdjac z butli pompe z silnikiem, i załozyc na butle pompe 2tłokowąz silnikiem 4 KM. Czy to jest dobre rozwiązanie, czy opłacalne bardziej niz kupno nowego? czy butla jest wystarczająca? Prosze o porade, Koszt to tylko pompa za 890 zł, silnik, i mozliwosc przerobienia butli mam w zakresie warsztatowym. I najwazniejsze pytanie czy zostawiac chłodnice przy tym silniku czy je usunąc ? Czy będa one jakos wspomagac kompresor?
Policz pompę silnik inne pierdoły a nowy kompresor o podobnych parametrach i będziesz wiedział czy sie opłaca tylko wez pod uwagę że butla ma swoje lata .Jak byś się zdecydował przerobić stary kompresor to lepiej zostaw te chłodnice gorące powietrze będzie się w nich schładzać po to są.
No jak liczyłem to wszystkie czujniki zawory plus pompa 1200 zł. Butla ma 8 letni ale nowy wbudowany filtr węglowy na wyjściu. Silnik mam jaki chce 3 lub 4 KM. Obudowe do koła pasowego wyspawam sobie sam( koszt w sklepie 300 zł). Myśle ze budowa sama w sobie nie jest nic skomplikowanym. Trzeba by było naspawac tylko podstawe do butli:) i połączyc pompe z butla. Butla ma swoje lata ale nie jest jakos wybitnie uszkodzona bądź pordzewiała. Moze by tak ją czymś zalac zeby wypłukać od środka? Słyszałem ze np baki od starych samochodów sie zalewa octem( ale nie jestem pewien). Nie wiem tylko czy butla nie jest za mała pod taki silnik? czy lepiej doinwestowac w butle 250. O kupnie nowego nie ma opcji poniewaz mam za duzo wydatków na remont warsztatu i nie moge pozwolic sobie na nowy za 4000zł bo potrzebuje u siebie minimum 410 l wydajnosci.
No to do dzieła, butla jak do malowania to wystarczy pod pistolet pneum. też lecz pod szlifierkę pneum. jest trochę za mała ale można to rozwiązać kupując elektryka.
Kolego 3j60 jest polską sprężarką ale najmniej udaną z racji na jej ogromne obroty i powodowało to że się te spręzarki bardzo grzały i głośno pracowały... nie wolno kupować nowych chińsko włoskich pomp bo to jest jednorazowe i 2-3 lata i złom poszukaj używanych spręzarek z lat PRL polskich firm AIRPOL i WAN i uwierz mi pochodzą kolejne 30 lat a jak nie to robisz szlif nowe zaworki i dalej jazda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum