lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Kabina lakiernicza na gaz? czy olej opałowy lekki?
Autor Wiadomość
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 04-07-2013, 20:27   Kabina lakiernicza na gaz? czy olej opałowy lekki?

Witam!
Jakie są zalety obu tych systemów ogrzewania kabin?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 05-07-2013, 00:11   

Gaz ziemny ... to możliwość instalacji kabiny z palnikiem bezpośrednim bez wymiennika ciepła, a to i oszczędności na paliwie i zero stresu nawet przy minus 60 st C bo taką kabinę można by teoretycznie rozgrzać ponad 200 st C. Tylko sterowanie palnika i elektronika zabezpieczeń na to nie pozwala.

Gaz ziemny to brak magazynu oleju, oraz brak konieczności magazynowania paliwa. Gaz ziemny to także mniejsze problemy z nalotem i kontrolami Urzędu Celnego i UKSu w sprawach związanych z podatkiem akcyzowym.

Gaz ziemny musi mieć jednak odpowiedni ciśnienie w instalacji, oraz kaloryczność bo jak spada ciśnienie, albo kaloryczność to licznik bije ale w kabinie "zimniutko".

W przypadku oleju opałowego ... jest wspomniany już problem kontroli celnej i skarbowej, a trudno się z tego wyplątać jak ktoś nie ma świetnych argumentów.

Jest też pewien problem ... no może bardziej ostrzejsze wymogi związane z magazynowaniem oleju pod względem wymogów ppoż i wymogów budowlanych.

Olej to jednak duża swoboda lokalizacyjna dla kabiny.

... a co do pytania co jest tańsze GAZ czy OLEJ do ogrzewania kabiny to zmartwię was ale poszukuje odpowiedzi na to pytanie od siedmiu już lat i nie jest ona wcale taka prosta i oczywista. ;) Nikt kto ma kabinę nie może być tu pomocny bo w większości przypadków paliwo zasila zarówno kabinę jak i piece centralnego ogrzewania, a tu koszty towarzyszące się rozmywają nawet jak są odrębne liczniki przy palnikach ... no chyba że ktoś ma dwie kabiny obie użytkuje identycznie, ale jedną ma na olej, a drugą na gaz ... i do tego prowadzi szczegółowy rejestr kosztów ... Wtedy może taki KTOŚ mógłby udzielić rzetelnej odpowiedzi popartej dokumentami.

Zdecydowanie gaz ziemny jest wygodniejszy ... gaz płynny się nie nadaje do ogrzewania kabiny, a olej to swoboda lokalizacyjna komory i minimalnie niższe koszty bieżącej eksploatacji.

Co taniej w dłuższym okresie ?

Kiedyś facet odpowiedzialny za energię i ciepło w kaloryferach w całym tym kraju powiedział mi tak .... Weź Robert pod uwagę że jakbyś nie kombinował to jeden kilowat energii kosztuje zawsze tyle samo :nono: , a radykalne opinie, że to albo tamto źródło jest lepsze od innego wynika jedynie z braku poważnej analizy kosztów obejmującej wszystkie czynniki, w tym długi co najmniej kilku letni okres czasu.

Taniej .... to pojęcie względne i w tym przypadku bardzo zmienne.

Gdybym jednak miał wybierać dla własnej kabiny to raczej skłaniałbym się ku olejowi opałowemu ;) Tu przynajmniej jest jakiś margines do kombinowania z kosztami łącznymi no i instalacja bez łaski we własnym zakresie ... więc też bez fochów z ewentualnym brakiem gazu w sieci z powodu jej awarii remontu, czy innych wpadek gestora sieci.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 05-07-2013, 20:12   

Czyli jednoznacznie nie można stwierdzić co tańsze.
A co z wydajnością, który z wymienionych paliw nagrzeje szybciej kabine? Podobno gaz?!
Jak sie ma auto z silnikiem diesla to wiadomo co lepiej wybrać - he he-
Ja jeżdze niestety na lpg więc z tanszej ropki nici :angry:
No i wiadomo , że instalacje od zbiornika do kabiny można zrobić se taniej.
A z gazem jak mówisz jest problem z przyłczem, nie wszedzie kabina moze stanąć.
Widzialłem kabiny opalane gazem z butli, więc jak to jest z tym płynnym gazem, nadaje sie czy nie?
Czy w obu przypadkach mozna zastosowac wymiennik ciepła?
Z innej beczki:
Na jakim poziomie mozna spodziewac sie wymiany powietrz w strefie przygotowawczej z nie pełnym sufitem filtrowanym ( powiedzmy filter w 1/2 powierzchni sufitu) z foliowymi bokami. Powiedzmy strefa 7m x 4m i wysokość ok. 3m
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 08-10-2013, 21:13   

Jak i czy jest to możliwe żeby kabina chodziła na propan butan? Czy jest możliwość wymiany dyszy w palniku gazowym i regulacja by system termo-wentylacyjny działał na propan-butan? Jak wyglądała by sytuacja pod względem ekonomicznym?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne