Wiek: 30 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-04-2013, 18:32 Dobór lakieru do FZS 600 2002r
Witam !
Jeśli to zły dział to proszę o przeniesienie. Ten wydawał mi się odpowiedni.
Otóż poszukuję tego lakieru na baku. Z serwisówki dowiedziałem się ,ze jest to RYC 1
( Reddish Yellow Cocktail ) Nigdzie nie mogą mi takiego koloru dobrać poprawnie.
Prosiłbym o pomoc. Bo chyba jedynym rozwiązaniem jest wymieszanie żółtego metaliku z odrobiną czerwonego. Nie jestem pewien dlatego pytam Was.
Z racji że jestem świeżo zarejestrowany na forum witam wszystkich serdecznie.
Zajmuje się trochę motocyklami włącznie z ich lakierowaniem.
Nie ulega złudzeniu że w wielu mieszalniach olewają temat doboru lakierów do motocykli a już napewno gdy jest to jednorazowa przygoda i po prostu nie jestes stałym klientem. Napewno jest to związane także z tym że pewnie chcesz zamówić 200-300 ml bazy.
Ja w twoim przypadku polakierował bym bak i wycieniował bazą czache w miejscch leżących koło zbiornika. Na całośc bezbarwny. Naklejki na czaszy zostawiasz i idą pod bezbarwny.
Tak z czystej ciekawosci odchodząc od tematu to gdzie zamierzasz nabyć naklejki na bak ? Zwłaszcza te koło siedzenia ? Grafnet ? Grzesiek z Poznania ? czy jeszcze ktoś inny
Wiek: 30 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-04-2013, 22:27
To_mas napisał/a:
możesz rozwinąć ?? nie mogą tzn mówią ze sie nie da czy robią a ty robisz natrysk próbny i nie wychodzi (jesli tak to jak robisz natrysk próbny)
Patrzę w recepturach DP i jest coś takiego do zrobienia:
baza solid + klar z dodatkiem xyralicu
Tak jak napisał kolega wyżej , jest to jednorazowe lakierowanie więc nie zbyt chcą znaleźć taki kolor lakieru , dobierał mi gościu na Borowskiej we Wrocławiu(Stalmach ? ) Mówił ,że bardzo bardzo podobny. Wyszło co innego więc nie jestem zadowolony. Myślałem nawet o spektrofotometrze. Kolor chcę zrobić prawie idealny. Nie potrzebuję go wiele bo na 1/3 czachy ( wyżej będzie hydrografika ) , bak i owiewka dolna. Więc myślę ,że 200 ml spokojnie wystarczy + klar .
Naklejki kupuję na graf-net a na czachę na all gościu ma takie czarne . Na owiewki nad siedzeniem nie kupuję chyba bo tam będzie naklejka Monster Energy. Taka mniejsza ładnie się prezentująca
Jak uważacie jaki sposób będzie najlepszy przy wyborze lakieru ?
W ręczną robotę też nie ma co się bawić chyba ,ze wprawna ręka. I doświadczona osoba.
Wybaczcie ale cieniowanie to dla mnie czarna magia. Malować to będzie lakiernik, ja nie chcę tego robić bo nie mam możliwości a zależy mi na poprawnym pokryciu.
Naklejki wiem ,że idą pod bezbarwny Bedę szukał takiego co odporny na chemikalia typu benzyna . Bo chyba zwykły z utwardzaczem nie wystarczy ?
Moim zdaniem cieniowanie na motocyklu i jego owiewkach mija się z celem,mała powierzchnia a po co ruszać oryginał,przy sprzedaży będą grymasić że moto odwinięte z słupa ,z lakierami motocyklowymi jest problem i bo nie każdy ,,mieszalnik,, chcę się bawić w korygowanie bo albo nie umie albo nie chcę.
Lakierował to lakiernik więc chyba wiedział co robi. Ja miałem tylko dostarczyć lakier . Dobrany pod kolor.
to zmień lakiernika bo widać że NIE wiedział co robi !!! jaki normalny lakiernik podejmując sie roboty wysyła klienta po lakier ?? Przecież to w jego interesie leży dobór koloru !
A tak to on polakierował, kase skasował, winę zwalił na mieszalnie. Natrysku próbnego pewnie nie zrobił no bo jak klient przynosi lakier to nigdy jego winy nie będzie nie ??
Wiek: 30 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2013, 22:21
Dziękuję Panowie za informację. Teraz wiem ,że to lakiernik powinien sam dobrać lakier.
Jednakże problemu nadal nie rozwiązałem . Cóż zrobić? Szukać porządnej mieszalni ? Lakiernika ? Może samemu malować. Posiadam kompresor wyd. 200 l/m więc małe części mogę malować chyba ? Czy lepiej nie kombinować ? Panowie jaki uważacie ? Najlepszym rozwiązaniem jest chyba wybór dobrego ba najlepszego lakiernika co by takie coś wykonał.
Choć wiadomo,że można zaoszczędzić grosza robiąc samemu. Tylko czy warto ? To pytanie zadaje wiele osób. A ja nadal czekam na odp co do lakieru A tego lakiernika to chyba
Moim zdaniem cieniowanie na motocyklu i jego owiewkach mija się z celem,mała powierzchnia a po co ruszać oryginał,przy sprzedaży będą grymasić że moto odwinięte z słupa ,
Z racji małej powierzchni zapoponowałem cieniowanie bazą a bezbarwny na cały element. Jak pozna że czacha była lakierowana bo raczej nie miernikiem. Na chyba że już na poczatku zakładasz że będą jakieś wady lakiernicze, to już zalezy od wykonawcy. Osobiscie wole mieć lakierowane wiecej elementów ale przynajmniej w jednym kolorze
Wiek: 30 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-04-2013, 23:09
Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest malowanie wszystkiego na nowo. Bo innej opcji nie widzę. Czy dobranie koloru spektrofotometrem to dobry pomysł ?
Czy dobranie koloru spektrofotometrem to dobry pomysł ?
spektro cudów nie czyni. Ono korzysta z istniejących receptur przy czym potrafi trochę kolor skorygować. W metalikach szału nie robi bo często się myli w ziarnie.
Spektro owszem można sobie pomóc ale nic nie zastąpi twoich oczu i umiejętności lakiernika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum